Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Klejenie styropiany na piankę.


Robi25

Recommended Posts

Witam.

 

Rozpocząłem samodzielny montaż płyt styropianowych na domu. Kleje na piankę. Pierwsza warstwa na zamontowanych listwach startowych. Klejąc styropian i trzymając pion widzę, że wychodzi mi między murem a styropianem szczelina grubości palca. Podpowiedzcie mi czy jest to prawidłowe, czy zmienić coś w montażu.

 

Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Rozpocząłem samodzielny montaż płyt styropianowych na domu. Kleje na piankę. Pierwsza warstwa na zamontowanych listwach startowych. Klejąc styropian i trzymając pion widzę, że wychodzi mi między murem a styropianem szczelina grubości palca. Podpowiedzcie mi czy jest to prawidłowe, czy zmienić coś w montażu.

 

Dziękuję i pozdrawiam

 

widocznie sciana nie ma pionu, albo masz walnieta poziomice.

 

watpie ze pianka przy takich szczelinach dobrze zlapie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim - do czego kleisz i czym kleisz ?

I jak kleisz ?

 

Bo przyczyny są dwie - albo masz nierówną powierzchnię scian, albo masz zła technikę klejenia i piana "odpycha" ci płytę od ściany.

Centymetr to to bardzo żle... Plyta powinna przylegac idealnie, ewentualnie jakieś 1-2mm przerwy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim - do czego kleisz i czym kleisz ?

I jak kleisz ?

 

Bo przyczyny są dwie - albo masz nierówną powierzchnię scian, albo masz zła technikę klejenia i piana "odpycha" ci płytę od ściany.

Centymetr to to bardzo żle... Plyta powinna przylegac idealnie, ewentualnie jakieś 1-2mm przerwy..

 

1-2 mm przerwy....

Pokaż mi jedną budowę na której ściany są wymurowane idealnie - żeby uzyskac 1-2 mm , to musi być IDEALNIE wymurowane, lub wcześniej wyrównane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W srodę zrobię zdjęcia ;)

U mnie, kiedy przykładam do ściany płytę Austrothermu, to przylega idealnie, bez szpar.

Te 2 mm to nie ze wzglądu na nierównosci płyty/ściany, tylko na piankę, która o tyle może odepchnąć płytę od ściany.

 

Mam ściany z silikatu. Po wymierzeniu ich tynkarze sami (!) obniżyli nornowe zużycie materiału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim - do czego kleisz i czym kleisz ?

I jak kleisz ?

 

Bo przyczyny są dwie - albo masz nierówną powierzchnię scian, albo masz zła technikę klejenia i piana "odpycha" ci płytę od ściany.

Centymetr to to bardzo żle... Plyta powinna przylegac idealnie, ewentualnie jakieś 1-2mm przerwy..

 

 

Kleję do pustaka ceramicznego. Pianka Neostick. Nakładam warkocz po obwodzie płyty i jeden przez środek. Ustawiam płytę tak aby utrzymać pion i to wszystko.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile czekasz między nałozeniem piany na płytę, a dociśnięciem jej do ściany ?

 

Jeśli przykladasz płyte bez piany do ściany, to masz już takie szpary ?

 

Nakładam na raz pianę na 3 płyty. Jak odstawiam pianę to biorę pierwszą płytę i przykładam. Jutro sprawdzę dokładnie jakie są szpary po przyłożeniu samej płyty

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjecia o których mówiłem:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Jedej płyty nie "upilnowalem" wystarczająco długi czas i piana zrobiła swoje:

image.jpg

 

Jeśli szczelina jest taka jak na zdjeciu na wszystkich płytach i powierzchnia elewacji jest ok, tzn. równa powierzchnia - to chylę czoła :)

jeszcze takich ścian nie spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero zaczynam i na razie przykleiłem tylko 10płyt, najwieksza szczelina powstala pod tą na ostatnim zdjeciu (ale to wynik mojego niedopatrzena).

Sciany są takie aż po wieniec. Wieniec tez jest OK - tzn nie wypchało szalunków, choc mleczko betonowe wyciekło i zastyglo w paru miejscach i trzeba je skuć.

Powyżej wieńca, na szczytach jest trochę gorzej, gdyz one murowane były z bloczków betonu komórkowego bez piora-wpustu.

Tam moga pojawić sie odchyłki (ale niewielkie, gdyz ocieplalem je od srodka i tragedii nie było), tyle, że poddasze jest nieogrzewane i starannosc ocieplenia takie kluczowe nie jest, nierownosci styropianu mozna będzie starować.

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tutaj plyty z eps beda bardziej krzywe niz odchylenia na scianie... pieknie... gratuluje stanu surowego. Piotrek - same takie budowy co?

Ja bym to robil grzebien 6mm na kleju cementowym na cala plaszczyzne i bez kolkowania.

Edytowane przez fighter1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tutaj plyty z eps beda bardziej krzywe niz odchylenia na scianie... pieknie... gratuluje stanu surowego. Piotrek - same takie budowy co?

Ja bym to robil grzebien 6mm na kleju cementowym na cala plaszczyzne i bez kolkowania.

 

ja tez bym to zrobił na grzebień.

Ale piana to też jest dobra metoda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zadam jeszcze jedno pytanie. Czy ocieplone ściany fundamentowe (bloczek-dysperbit-styropian-klej-siatka-klej) smarować jeszcze raz przed zasypaniem ziemią dysperbitem czy nie jest to już konieczne?

 

to jest generalnie niepoprawny uklad warstw i blad w koncepcji. wiec... rob teraz jak chcesz. I tak bedzie zle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...