dawid blasiak 21.09.2014 18:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Witam, jak wielu próbuję zbudować dom pasywny lub prawie pasywny o najlepszym współczynniku koszt budowy/koszt eksploatacji, gdyż uważam że nie ma co przesadzać gdyż koszty nie zwrócą się w żadnym rozsądnym terminie lub nigdy. Obecnie mam już pozwolenie na budowę i powoli startuje z inwestycją. Proszę o uwagi i sugestie co jeszcze można zmienić( poprawić ). Oczywiście jak wielu zaczynałem projekt napalony na 50 tyś dopłaty, ale już jakiś czas temu się z tego wyleczyłem. Typ domku: Betonowy prefabrykowany 117m2 pow, użytkowej. prawie kostka płaski dach ( + atrapa dachu dwuspadowego ze względu na warunki zabudowy) całość od pyty fundamentowej po płaski dach przykryte 35 cm styropianu/styroduru. Akumulacja: Płyta fundamentowa z wtopionym ogrzewaniem podłogowym, na piętrze także ogrzewanie podłogowe ciężar płyty 55 ton na stropie ogrzewanie w wylewce posadzkowej strop oddzielony od ogrzewania 7 cm styropianu. Dodatkowo 500l buforu wodnego niskotemperaturowego ok 40*C CO: 500l bufor napędzany przez pompę ciepła typu split ( najchętniej takie tanie Chigo żeby się w miarę szybko zwróciło) wszędzie podłogówka ( możliwe że w łazience drabinka z dopalaczem elektrycznym żeby podsuszyć ręczniki. Oczywiście bufor będzie miał wbudowane grzałki ( 3kW ( lub więcej) na najzimniejsze dni) CWU: przepływowo wstępnie przez bufor a przy kranie podgrzewacze przepływowe w celu dogrzania do koniecznej temperatury. Rekuperacja: wstępnie mistral 4000 jak się nie mylę był w projekcie, ale założenie jest takie że nie będę się bił o kilka % sprawności przy znacznej różnicy ceny. Dodatkowo rurowiec fi 200 około 35 mb Okna: wszystkie poniżej 0,8, drzwi balkonowe wstępnie 1,1 ( niestety nie znalazłem systemu przesuwnego narożnego z ruchomym słupkiem o niższym parametrze ) To tak po krótce by było Proszę o opinię...Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 21.09.2014 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 ...Opis nie bardzo pasuje do tego stwierdzenia: ...o najlepszym współczynniku koszt budowy/koszt eksploatacji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawid blasiak 21.09.2014 18:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Chodzi mi o to że do pewnego momentu angażując nieduże pieniądze możemy uzyskać dobry efekt. W pewnym momencie mimo inwestowania wysokich kwot przyrost efektu jest stosunkowo niewielki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 21.09.2014 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Rozważasz pasywne systemy, czy tylko komercyjne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawid blasiak 21.09.2014 19:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Pompy ciepła nie złożę, ale zbiorni buforowy czy GWC jak najbardziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 21.09.2014 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Zrób analizę tego co zużywasz tam gdzie mieszkasz teraz. Ilość wody jaką zużywasz ( bez kibelków) x temp. ,oraz ilość powietrza jaką zużywasz ( 25-30m3/osobę) . Dom generuje takie ilości energii,że w wersji pasywnej tej energii dla potrzeb CO jest w nadmiarze. Dodaj to co daje ziemia z GWC i prymitywny solar na pexach . Okazuje się,że masz nadmiar. Piszesz,że strop 55ton. Na nim izolacja i posasdzka z systemem grzewczym . Jaki jest sens akumulacji 55ton w suficie ?Odzyskasz to co da GWC i szare ścieki ,po co ci instalacja z reku za przeszło 10kPLN?Trend taki? Toć nie walczysz o dofinansowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 21.09.2014 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Zresztą czy to ważne,skoro 3-1? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawid blasiak 21.09.2014 21:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Źle się wyraziłem, płyta fundamentowa waży 55 ton, strop około 25 ( 16 cm żelbetu) Reku nie musi być to, w projekcie zostało bo na początku faktycznie myślałem o dofinansowaniu. Uważam że reku nie jest złym pomysłem chociażby z tego powodu że można kontrolować wymianę powietrza w domu. Wentylacja grawitacyjna jest trudna do kontroli co do innych źródeł pozyskania ciepła jak ścieki to już liczyłem i się nad tym bardzo zastanawiam solar na pexach to jednak trochę w przyszłości...znaczy jak już dom będzie choć i tak bardziej mnie przekonują panele fotowotaiczne. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 22.09.2014 05:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2014 Pompy ciepła nie złożę, ale zbiorni buforowy czy GWC jak najbardziej Pompa ciepła jest tańsza i efektywniejsza energetycznie niż gwc. Bardzo dobrze chłodzi i grzeje zimą z COP 4 latem do 6 - kosztuje na dom 150m2 (dobra) 7000zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 22.09.2014 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2014 Pompa ciepła jest tańsza i efektywniejsza energetycznie niż gwc. Bardzo dobrze chłodzi i grzeje zimą z COP 4 latem do 6 - kosztuje na dom 150m2 (dobra) 7000zł. No znojca się wypowiedział ... dając 100 W w wentylator z żwirowego można uzyskać nawet 4kW ciepła ... a że ciepło to nie jest tylko +20 st i więcej... ciepło to jest różnicą temperatur na wlocie i wylocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 22.09.2014 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2014 No znojca się wypowiedział ... dając 100 W w wentylator z żwirowego można uzyskać nawet 4kW ciepła ... a że ciepło to nie jest tylko +20 st i więcej... Przecież nie dajesz dedykowanego wentylatora na GWC, tylko współdzielisz moc wiatraka od reku. Biorąc np. taki wentylator: http://www.ventilation-system.com/item/315/TT_160/ Balansujesz mocą pomiędzy 30-60W, więc maksymalnie tracisz 30W na GWC. Takiego COP'a żaden klimatyzator nie uzyska ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 22.09.2014 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2014 No znojca się wypowiedział ... dając 100 W w wentylator z żwirowego można uzyskać nawet 4kW ciepła ... a że ciepło to nie jest tylko +20 st i więcej... ciepło to jest różnicą temperatur na wlocie i wylocie Wiem, że Pan na fizyce się nie zna, więc wyjaśnię prościej Żwirowiec jest najmniej sprawnym ze wszystkich gwc. W GWC udział w chłodzeniu bierze jego górna warstwa. Żwirowce to najbardziej kretyńskie gwc, bo są wyższe niż 20 cm! 4kW mocy chłodniczej przy delta T 10 st. ( należy pamiętać, że mierzymy to między temperaturą powietrza z gwc a powietrza wewnętrznego ) 1000m3/h Centrala 1000m3/h to 500W przy najlepszych wentylatorach bez gwc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawid blasiak 22.09.2014 11:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2014 Oczywiście że pompa ciepła split przy temperaturach ujemnych ma niska sprawność i taką też liczę, ae do podgrzewania CWU latem nie jest chyba złym rozwiązaniem. Zasadniczo ogrzewanie miało być raczej elektryczne, ta pompa ciepła to raczej na okresy przejściowe i lato. a na marginesie -36*C to nie u mnie, ja właściwie to -25 nie pamiętam. Tereny zachodniego pomorza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawid blasiak 22.09.2014 17:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2014 a zna ktoś firmę lub system drzwi balkonowych przesuwnych narożnych z ruchomym słupkiem bo mam takie co do zabudowania http://1.bp.blogspot.com/-yM7bBt2-JUA/UgIcQzLXQdI/AAAAAAAAAj0/gokRcMEeVak/s1600/d5.jpg rozmiar w przybliżeniu 2 x 4 metry tylko żeby nie kosztowało nie wiadomo ile na razie najlepsza oferta jaka mam 18 tyś bez montażu ;];], przy parametrze okna 1,1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gawor5 24.09.2014 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2014 Zakładasz budowę domu z prefabrykatów? Myślę, że to nie zapewnia najkorzystniejszego wsp przenikania ścian, masz informację jakie będzie U takiej ściany (już z dociepleniem)? Porównaj to z tym co oferują bloczki betonu komórkowego bez docieplania, bloczki Termalica dają U 0,173 W/m2K. Dodatkowo w bk nie rozwijają się grzyby i pleśnie a obróbka materiału jest bardzo sprawna i łatwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawid blasiak 25.09.2014 06:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2014 U poniże 0,1 gdyż było założenie spełnienia standardu nf15, grubość ściany 50 cm, przy tych bloczkach wg moich obliczeń wychodzi około 57 cm( 24 cm bloczek+31 cm styro+2 cm tynk. Poza tym musisz stosować nadproża o gorszym współczynniku przenikania ciepła co powoduje miejscową słabszą ochronę przed przenikaniem ciepła. Ponadto kwestia akumulacji ciepła (beton ma znacznie większe). i wytrzymałość ma znacznie większą. Jeśli się mylę popraw mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 25.09.2014 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2014 U poniże 0,1 gdyż było założenie spełnienia standardu nf15, grubość ściany 50 cm, przy tych bloczkach wg moich obliczeń wychodzi około 57 cm( 24 cm bloczek+31 cm styro+2 cm tynk. Poza tym musisz stosować nadproża o gorszym współczynniku przenikania ciepła co powoduje miejscową słabszą ochronę przed przenikaniem ciepła. Ponadto kwestia akumulacji ciepła (beton ma znacznie większe). i wytrzymałość ma znacznie większą. Jeśli się mylę popraw mnie Dając od wewnątrz warstwę o małym oporze dyfuzyjnym a od zewnątrz o dużym oporze dyfuzyjnym zapewniamy sobie kondensacje pary w styropianie. Brak paroizolacji powoduje ruch powietrza w przegrodzie, czyli materiały nie "trzymają" lambdy. Sytuację pogarsza wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła. Kiedyś wentylacja działała na zasadzie podciśnienia tworzonego przez konwekcyjny strumień powietrza w kanale pionowym. Przy wentylacji z reku jest w domu nadciśnienie, dlatego tak ważnej roli nabiera warstwa o maksymalnym oporze dyfuzyjnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawid blasiak 25.09.2014 09:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2014 Dlatego beton jest doskonałym materiałem budowlanym gdyż jest paroszczelny i nie trzeba stosowac dodatkowych izolacji. W tym przypadku nie jest ważne że punkt rosy wychodzi w styropianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 25.09.2014 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2014 Dlatego beton jest doskonałym materiałem budowlanym gdyż jest paroszczelny i nie trzeba stosowac dodatkowych izolacji. W tym przypadku nie jest ważne że punkt rosy wychodzi w styropianie. To może zapozna się Pan jak tworzy się błoto w styropianie za 20cm zbrojonym stropem betonowym . http://www.bdb.com.pl/zdjecia/salon/20100101021801347658.pdf Poza tym, jaki jest sens przyklejania styropianu za murem na fundamencie? PN 13370 ma już tyle lat ( coś koło 30) że można się zapoznać. Podobnie jak z definicją współczynnika ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawid blasiak 25.09.2014 19:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2014 ad.1 no to będziem izolować ad.2 nie rozumiem tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.