fotohobby 21.06.2015 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 Sposobów likwidacji tego mostka jest parę, począwszy od droższych, takiich, jak płyta, poprzez isomur, aż po jeden wiersz ceramiki wypełnionej perłitem na przykład. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 22.06.2015 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 Są miejsca gdzie "termoizolacyjność" ściany nośnej ma znaczenie. Na przykład miejsce gdzie ściana przechodzi w fundament. Ściana wewnątrz ma temperaturę 20oC a kilkadziesiąt cm niżej 5-10oC zimą. Jeśli jest zrobiona z materiału przewodzącego ciepło to masz niezły mostek termiczny - chyba największy w całym budynku.Ścianę fundamentową też się ociepla i to najlepiej taką grubością jak ścianę. Mostek na styku ściana - podłoga zmniejsza się wtedy do wartości pozwalających bez problemu postawić dom pasywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 22.06.2015 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 W czystej postaci marketing. Możesz zbudować ściany zewnętrzne z silikatu ....ale musisz dać warstwę izolacji adekwatną do oczekiwań kW/m2. Ytong sprzedawany jest jako ,,ciepły,,materiał. Należy rozgraniczyć. Materiał konstrukcyjny i izolacja. Ściana nośna ma przenosić obciążenia a nie izolować. Izolacja ma izolować a nie przenosić obciążenia.Tak naprawdę,przy domach ,,murowanych" najlepszym rozwiązaniem jest jak najcieńsza ściana choćby z betonu i suta izolacja. Dociera to do mnie,ale w przypadku mojej parterówki,z drewnianym stropem-nie przemawia. Nie widzę sensu,budowania ścian z silki,bo przenosi większe obciążenia,skoro większych obciążeń nie będzie.Dom stanie w lesie,więc temat izolacji akustycznej odpada.Znam takiego inspektora nadzoru,który biorąc kierownictwo nad następnym domkiem (prawie takim samym jak poprzedni) -wpada na plac budowy,bierze dokumentację zbrojenia i mówi-mało stali!Trzeba dać więcej prętów w zbrojenie.I już inwestor jest zadowolony,a kierownik ogólnie chwalony.A,że nie było potrzeby,inwestor zapłaci z własnej kieszeni. Ja staram się zbudować na "miarę swego domu".Dom jest "szyty" na miarę (projekt indywidualny),więc do tematu ścian także podchodzę indywidualnie.Zewnętrzne będą z BK,wewnętrzne z silki.Szkielety,ludzie budują z drewna i jest ok. Na 100% dom z BK,mnie przeżyje.Potem mam już to w nosie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 22.06.2015 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 Ścianę fundamentową też się ociepla i to najlepiej taką grubością jak ścianę. Mostek na styku ściana - podłoga zmniejsza się wtedy do wartości pozwalających bez problemu postawić dom pasywny. Wątpię, żeby udało się zbudować dom pasywny, bez skutecznego odcięcia ściany od fundamentu. Chyba, że zaizolujesz również ławę fundamentową. Przy tradycyjnym fundamencie, nawet gruboizolowanym nie zniwelujesz mostka do wartości "pasywnej". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 22.06.2015 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 Wątpię, żeby udało się zbudować dom pasywny, bez skutecznego odcięcia ściany od fundamentu. Chyba, że zaizolujesz również ławę fundamentową. Przy tradycyjnym fundamencie, nawet gruboizolowanym nie zniwelujesz mostka do wartości "pasywnej".Nie? Pod podłogą 40 cm lambda 0,042, na ścianie fundamentowej 20 cm ta sama lambda. Obliczeniowe U dla domu 100 m2 i B (wymiar charakterystyczny podłogi) = 5 to 0,08 Wm2K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 22.06.2015 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 ja odcinałem fundamenty od muru ale przy betonie komórkowym nie robiłbym tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 22.06.2015 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 Sposobów likwidacji tego mostka jest parę, począwszy od droższych, takiich, jak płyta, poprzez isomur, aż po jeden wiersz ceramiki wypełnionej perłitem na przykład. To wszystko są półśrodki, często droższe niż oszczędności na ogrzewaniu przez 30 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 22.06.2015 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 Nie? Pod podłogą 40 cm lambda 0,042, na ścianie fundamentowej 20 cm ta sama lambda. Obliczeniowe U dla domu 100 m2 i B (wymiar charakterystyczny podłogi) = 5 to 0,08 Wm2K. Chodziło mi o mostek ściana fundamentowa - ściana (Ψa ≤ 0.01 W/(mK)). Tam będziesz miał duże różnice temperaturowe. Wbrew pozorom, im lepsza izolacja podłogi, tym większy mostek w tym miejscu, ponieważ niższa będzie temperatura w obrębie ławy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 22.06.2015 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 Chodziło mi o mostek ściana fundamentowa - ściana (Ψa ≤ 0.01 W/(mK)). Tam będziesz miał duże różnice temperaturowe. Wbrew pozorom, im lepsza izolacja podłogi, tym większy mostek w tym miejscu, ponieważ niższa będzie temperatura w obrębie ławy.Policzyłem to z mostkiem. U projektowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 22.06.2015 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 (edytowane) Chodziło mi o mostek ściana fundamentowa - ściana (Ψa ≤ 0.01 W/(mK)). Tam będziesz miał duże różnice temperaturowe. Wbrew pozorom, im lepsza izolacja podłogi, tym większy mostek w tym miejscu, ponieważ niższa będzie temperatura w obrębie ławy. ciekawe twierdzenie ... nie będzie większego mostka .. tylko będzie większy strumień ciepła .. spowodowany większą deltą T. A mostki te z wymogów pasywnych to bajka .. którą sprzedali "fachowcy" od standardu pasywnego .. Nie ma szans spełnić wymagania PSI = mniej jak 0,01 W/mK... ten narożnik winien mieć zgodnie z ich hipotezą U = constasn .. na poziomie U 1D ... czyli 0,107 Wątpię, żeby udało się zbudować dom pasywny, bez skutecznego odcięcia ściany od fundamentu. Chyba, że zaizolujesz również ławę fundamentową. Przy tradycyjnym fundamencie, nawet gruboizolowanym nie zniwelujesz mostka do wartości "pasywnej". bo ta wartość jest urojona ... ba nazwał bym ją chorą na psychę.. Edytowane 22 Czerwca 2015 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 22.06.2015 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 Policzyłem to z mostkiem. U projektowe. A ja mówię o samym mostku. ciekawe twierdzenie ... nie będzie większego mostka .. tylko będzie większy strumień ciepła .. spowodowany większą deltą T. Zgadza się. To był skrót myślowy A mostki te z wymogów pasywnych to bajka .. którą sprzedali "fachowcy" od standardu pasywnego .. Nie ma szans spełnić wymagania PSI = mniej jak 0,01 W/mK... ten narożnik winien mieć zgodnie z ich hipotezą U = constasn .. na poziomie U 1D ... czyli 0,107 bo ta wartość jest urojona ... ba nazwał bym ją chorą na psychę.. Nie do końca. Taki mostek może powodować kondensację. A to nic dobrego. A wystarczy zastosować BK400 i po sprawie. Drożej raczej nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 22.06.2015 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 ... Nie do końca. Taki mostek może powodować kondensację. A to nic dobrego. A wystarczy zastosować BK400 i po sprawie. Drożej raczej nie będzie.Może, nie musi. Trzeba by policzyc fRsi ale tu już za cienki jestem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 22.06.2015 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 (edytowane) Wbrew pozorom, im lepsza izolacja podłogi, tym większy mostek w tym miejscu, ponieważ niższa będzie temperatura w obrębie ławy. ciekawe twierdzenie ... nie będzie większego mostka .. tylko będzie większy strumień ciepła .. spowodowany większą deltą T. Ale będzie też więcej materiału izolującego. Zwiększenie grubości izolacji z np. 10cm do 30cm nie spowoduje trzykrotnego wzrostu delty (obstawiam 22-16 do 22-10, czyli wzrost dwukrotny), natomiast U wzrośnie 3-krotnie. Ostatecznie strumień ciepła spadnie o 33%. Nie do końca. Taki mostek może powodować kondensację. A to nic dobrego. A wystarczy zastosować BK400 i po sprawie. Drożej raczej nie będzie. Może, nie musi. Trzeba by policzyc fRsi ale tu już za cienki jestem. BK 400 to masakra budowlańca. Miękkie i sypkie nośności też nie ma dobrej. Już nie mówiąc o przenikalności akustycznej. Trzeba by to wełną ocieplać, żeby wygłuszyć. No i ta kondensacja... jedna wielka niewiadoma. Ja mam z BK 500, a i tak jest miękki. Edytowane 22 Czerwca 2015 przez Przemek Kardyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 22.06.2015 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 To wszystko są półśrodki, często droższe niż oszczędności na ogrzewaniu przez 30 lat Dlaczego uważasz, ze wiersz ceramiki z perlitem jest półśrodkiem ? I jak obliczyłeś, że koszt tego rozwiązania będzie droższy, niż uzyskane oszczędności w skali 30lat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 22.06.2015 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 (edytowane) Tylko że grunt też bierze udział w opóźnianiu przekazania ciepła do świata zewnętrznego. U ściany na zero powinno wynosić 0,24/1,5=0,16 + 0,17 ( czyli opory przejmowania ciepła dają więcej oporu niż 24cm betonu) co daje opór =0,33 m2K/W , a U= 1/0,33=3,03 W/m2K .. a w analizowanym przypadków wynosi ? 0,8 W/m2K .. Dla przypomnienia grunt ma tu taką samą przewodność co beton. Nie do końca. Taki mostek może powodować kondensację. A to nic dobrego. A wystarczy zastosować BK400 i po sprawie. Drożej raczej nie będzie. Kondensacja to rzecz względna, kwestia ilości pary wodnej w powietrzu i temperatury. Oczywiście zakładamy domyślnie że nie wychylamy się do jakiś ekstremów. Oczywiście mostek nie jest duży ? Temperatura przy -18 na zewnątrz, w narożniku wynosi ? 16,4 stC. W narożniku 3D będzie pewnie koło +12/14 st ale na to już nie odpowiem bo nie mam jak w tej chwili wyliczyć. A +12 to jakieś ? pod 70% i 20st ... Szczególnie że poprzedni obrazek jaki załączyłem tyczył się 30cm EPS'a 0,038 W/mK i 24 cm BK 0,16 W/mK .. i mimo tego U narożnika wynosi 0,162 zamiast ~0,107 W/m2K .. czyli gdzieś ucieka więcej ciepła niż powinno. Udało mi się ten detal z tymi materiałami doprowadzić do stanu około 0,13 W/m2K bez szarpaniny nadmiernej. Edytowane 22 Czerwca 2015 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 22.06.2015 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 1.Dlaczego uważasz, ze wiersz ceramiki z perlitem jest półśrodkiem ? 2. I jak obliczyłeś, że koszt tego rozwiązania będzie droższy, niż uzyskane oszczędności w skali 30lat ? 1. A jak się ma termoizolacyjność 20 cm ceramiki z perlitem do 20 cm styropianu? Bo żeby zatrzymać uciekanie ciepła przez ścianę do fundamentów trzeba by było zastosować taką izolację jaką ma ściana. 2. Ja nie obliczałem, ale parę lat temu ktoś z forumowiczów obliczał że izomur zwraca się jeszcze dłużej niż solary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 22.06.2015 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 (edytowane) 2. Ja nie obliczałem, ale parę lat temu ktoś z forumowiczów obliczał że izomur zwraca się jeszcze dłużej niż solary iso mur→ Współczynnik przewodności cieplnej dla Isomuru Plus: λpion=0,33 W/m*K, λpoz=0,14 W/m*K Czy to ma sens ? przy domku 1 rodzinnym ? wg mnie zupełnie najmniejszego sensu .. W pionie 2x tego co BK... http://www.stahlton.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=82&Itemid=222 nie mniej rzetelnie przedstawiają dane, nie naciągają faktów, pokazują jednak że idealnie było by mieć ciągłą izolację. To sprawdziło by się przy 3-4 piętrowym budynku. Dom jednorodzinny mając BK wszędzie będzie lepszy niż to rozwiązanie ... Edytowane 22 Czerwca 2015 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panfotograf 22.06.2015 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 Tylko że grunt też bierze udział w opóźnianiu przekazania ciepła do świata zewnętrznego. [ATTACH=CONFIG]321773[/ATTACH] U ściany na zero powinno wynosić 0,24/1,5=0,16 + 0,17 ( czyli opory przejmowania ciepła dają więcej oporu niż 24cm betonu) co daje opór =0,33 m2K/W , a U= 1/0,33=3,03 W/m2K .. a w analizowanym przypadków wynosi ? 0,8 W/m2K .. Dla przypomnienia grunt ma tu taką samą przewodność co beton. Kondensacja to rzecz względna, kwestia ilości pary wodnej w powietrzu i temperatury. Oczywiście zakładamy domyślnie że nie wychylamy się do jakiś ekstremów. Oczywiście mostek nie jest duży ? Temperatura przy -18 na zewnątrz, w narożniku wynosi ? 16,4 stC. W narożniku 3D będzie pewnie koło +12/14 st ale na to już nie odpowiem bo nie mam jak w tej chwili wyliczyć. A +12 to jakieś ? pod 70% i 20st ... Szczególnie że poprzedni obrazek jaki załączyłem tyczył się 30cm EPS'a 0,038 W/mK i 24 cm BK 0,16 W/mK .. i mimo tego U narożnika wynosi 0,162 zamiast ~0,107 W/m2K .. czyli gdzieś ucieka więcej ciepła niż powinno. Udało mi się ten detal z tymi materiałami doprowadzić do stanu około 0,13 W/m2K bez szarpaniny nadmiernej. ... znaczy się ... ocieplać ten fundament ... czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 23.06.2015 06:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2015 1. A jak się ma termoizolacyjność 20 cm ceramiki z perlitem do 20 cm styropianu? Bo żeby zatrzymać uciekanie ciepła przez ścianę do fundamentów trzeba by było zastosować taką izolację jaką ma ściana. W przypadku ściany z ceramiki, a ściany z silikatów na warstwie ceramiki z perlitem masz podobny mostek, wiec nie wiem, jaka to różnica ? Ściana z ceramiki zatrzymuje ucieczkę ciepła ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 23.06.2015 08:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2015 (edytowane) BK 400 to masakra budowlańca. Miękkie i sypkie nośności też nie ma dobrej. Już nie mówiąc o przenikalności akustycznej. Trzeba by to wełną ocieplać, żeby wygłuszyć. No i ta kondensacja... jedna wielka niewiadoma. Ja mam z BK 500, a i tak jest miękki. Nie za bardzo rozumiem... Na temat domów pasywnych się nie wypowiadam,nie ta liga dla mnie.Co do tego stwierdzenia jednak-się nie zgodzę.Co to za argumenty,nośność,przenikalność akustyczna,miękkość (to ostatnie to chyba jednak na plus dla budowlańca ) ..itd.Jednemu przeszkadzają ,drugiemu wcale.Na ten przykład.Dom pod lasem,mała parterówka,drewniany strop,blacha czy nawet dachówka na dachu.Do tego wszystkiego,właściciel jest rasy ludzkiej,przeżyje max 100lat,a ma już 30-40 lat.Kogo w tym przypadku interesują te wymienione pseudo "wady" tego materiału?Może bardziej zwróci uwagę na jego zalety np. normy wyznaczone dla budynków energooszczędnych (U≤0,20 W/(m2K)). Jak to wreszcie jest. Silka rules i czy trzeba,czy nie trzeba-tylko silka?Piszecie często,że każdy projekt domu,pod kątem ogrzewania,materiału-rozpatrujecie indywidualnie.a tu taki kolokwializm?Silka rules? Co do trwałości.Coraz częściej ludzie którzy użytkują domy po 10 i więcej lat,zamiast je generalnie modernizować i remontować,najzwyczajniej w świecie je sprzedają i..budują nowe.Zatem argument trwałości,tez idzie do lamusa... Edytowane 23 Czerwca 2015 przez TwojPan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.