Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Praca pompy cyrkulacyjnej CWU ?


OldDiver

Recommended Posts

Piec De Dietrich z konsolą sterownicza Diematic 3, pompa cyrkulacyjna Grundfos.

 

Mam wątpliwości czy pracuje moja cyrkulacja.

Ustawienia - parametr S.DODAT na P.CWU. (zgodnie z instrukcją)

Pali się zielona dioda na pompie. Pompy nie słychać. Co oznacza paląca się dioda? Dioda pali się cały czas niezależnie od ustawień czasookresu w #PROG.DODAT.

Była chwila gdy było "słychać" pompę ale po jakimś czasie ucichła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego "korka". Zdjąłem obudowę od strony zasilania. Dochodzą tylko trzy przewody. Więc sterowanie pompą polega na podaniu lub zdjęciu napięcia. Dioda się pali - więc napięcie jest. Przykładałem rękę do pompy i nie wyczuwam żadnych drgań. Więc albo ta pompa tak cicho pracuje lub stoi.

 

Zmieniłem ustawienia - parametr S.DODAT na PROGRAM.

Dioda pali się tylko w okresie ustawień czasookresu w #PROG.DODAT.

 

Czy jest jakiś sposób "organoleptyczny" sprawdzenia pracy cyrkulacji oprócz wsadzania ręki pod kran.

Edytowane przez OldDiver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

Wracam do tematu. A więc.

- w okresach planowanej aktywności cyrkulacji (pali się dioda) rura przed pompą nie jest ciepła (gorąca)

- w okresach planowanej aktywności cyrkulacji (pali się dioda) pompa i odcinki rurek tuż przed i za pompą są gorące

- w okresie przewidywanego wyłączenia cyrkulacji (dioda się nie pali) wszystko jest chłodne

 

Jest to pompa Grundfos UP-15-14B. Ponawiam pytania.

- czy pracująca pompa wywołuje jakieś drgania, czy słychać ją? U mnie "zero" odgłosów.

- jak wygląda zasilanie, sterowanie pompy? Czy w tej pompie jest jakaś elektronika? Podejrzany mi się wydaje gorący korpus pompy w momencie planowanej aktywności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sie ciesz że nic nie słyszysz, w up 15-14 b pm sa dwa piny, więc faza i zero

jeśli przepływa przez korpus gorąca woda to korpus będzie gorący...

 

sam sobie odpowiedziałeś że jak ma aktywność to pali się dioda a jak nie ma to sie nie pali

 

"

- w okresach planowanej aktywności cyrkulacji (pali się dioda) rura przed pompą nie jest ciepła (gorąca)

- w okresach planowanej aktywności cyrkulacji (pali się dioda) pompa i odcinki rurek tuż przed i za pompą są gorące

"

 

tego to już w ogóle nie rozumiem, rura nie jest ciepła a jak sie zbliża do pompy to w cudowny sposób się podgrzewa? ta pompa ma 8W nie bedzie działać jak grzałka

 

ta pompa ma wywołać delikatny ruch wody, nie będzie pracowała jak betoniarka, na początku słychać szumy jak jest powietrze w instalacji. przy korpusie jest duża nakrętka, możesz ją odkręcić i zobaczysz jak sie wirnik kręci, wodę trzeba odciąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- to nie jest pompa ******** PM.

- podłączona jest do zasilania kablem trzyżyłowym - faza, zero, przewód ochronny

- ta pompa nie ma żadnego korka

"tego to już w ogóle nie rozumiem, rura nie jest ciepła a jak się zbliża do pompy to w cudowny sposób się podgrzewa?"

Też tego nie rozumiem.

Bo jak rozumiem pracę takiej cyrkulacji to przy pracy pompy rura wodna przed pompą, na dopływie do pompy, powinna być gorąca, ciepła od cyrkulującej ciepłej wody. A tak nie jest. Dopiero tuż przy samej pompie rurki i pompa są gorące. Co wywołuje taką znaczna miejscowa temperaturę.

W sytuacji braku zasilania - wszystko jest zimne. Tylko odcinek rury pomiędzy kotłem a ZZ jest ciepły.

 

Taka pracująca pompa chyba nie może być idealnie cicha. Usiłowałem do niej nawet ucho przykładać :-) i nic nie słychać.

 

Wg mnie ta pompa z jakiegoś powodu stoi.

Edytowane przez OldDiver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z jakiego materiału masz rury?

możesz odkrecić pompe od korpusu i zobaczysz czy wirnik sie obraca, wirnik to luzno wsaddzone pół kulki, nie ma łożysk ani uszczelnien.

mam obrazkową instrukcje do całego typoszeregu i podlaczenie jest na 2 przewodach

Edytowane przez BrodowskiG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rury - miedź

Rozważam odkręcenie pompy ale traktuję to jako ostateczność. Mam zawór odcinający przed pompą i ZZ za pompą od strony kotła. Czy taki ZZ wytrzyma? Co wypadało by zrobić aby nie poszła woda od kotła.

Dwa /trzy przewody. Dwa .... dziwne. Mówię to jako elektryk. Ale sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie te dwa zawory powinny odciać a jak jest w praktyce.... to się okaże

jeśli wyczuwasz jakieś ciepło to musi pompa przepompować, bo inaczej rura będzie zimna

może przy pompie dotykasz większego elementu i takie wrażenie jest?

woda jest odczuwana jako ciepła od jakiś 40 stopni a 50 to już bardzo gorąca, więc bardzo mały zakres od wyczuwania ciepła do parzenia.

tak się przejechałem z drożdzami, woda miała mieć około 30 stopni a się okazało że miała ponad 40 i drożdze ubiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...