moniara 03.10.2014 14:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2014 Witam,Mam zamontowany w garażu odkurzacz centralny. Kilka dni temu zauważyłam, że podczas uruchomienia strasznie buczy i wyje. Zgłosiłam to pisemnie sprzedawcy, ten zaś zasugerował, żeby sprawdzić, czy nie odłączył się tłumik. Nie odłączył. Na moją prośbę, by do mnie przyjechał i dokonał naprawy, otrzymałam odpowiedź, że odkurzacz ma gwarancję producenta, należy go samodzielnie zdemontować i odesłać do producenta. Sprzedawca może to również uczynić, ale odpłatnie. Czy faktycznie tak jest? tj. nie mogę zgłosić usterki Sprzedawcy, tylko od razu mam uderzyć do producenta?Sprzedawca ma prawo mi odmówić naprawy odkurzacza? Poczytałam trochę na ten temat w necie i zrozumiałam, że nie. Czy ktoś może mnie utwierdzić, kto ma rację i jak to jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 03.10.2014 15:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2014 (edytowane) Jeśli sprzedawca jednocześnie instalował ten odkurzacz (F-ra na 8% VAT), to wszystko na jego koszt. Jeśli jednak tylko sprzedał odkurzacz (z VAT 23%), to niestety ma rację - częściowo, bo musisz mu dostarczyć odkurzacz na własny koszt, a on dogaduje się z producentem i wysyła na swój koszt do serwisu - to jest reklamacja niezgodności towaru z umową (do 24 miesięcy od zakupu) i potrzeba mieć tylko dowód zakupu. Istnieje również droga gwarancyjna, czyli zgodna z warunkami gwarancji producenta - też na własny koszt dostarczyć do serwisu (chyba, że gwarancja door to door). O tym czy chcesz reklamować niezgodność towaru z umową, czy też na zasadzie gwarancji producenta, jest tylko Twoim wyborem. Edytowane 3 Października 2014 przez sSiwy12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
moniara 06.10.2014 16:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2014 (edytowane) Dziękuję za odpowiedź.Sprzedawca jednocześnie odkurzacz sprzedał i instalował. Skąd bierze się różnica w tym, kto ponosi koszty dostarczenia sprzętu do naprawy?Planuję wystosować do sprzedawcy pismo, w którym powołam się na ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dn. 27 lipca 2002r., a zwłaszcza na art. 8 tej ustawy i wezwać go do dokonania naprawy. Czy tak będzie w porządku i właściwie? Doczytałam w karcie gwarancyjnej, że " wady fabryczne lub uszkodzenia jednostki powstałe w wyniku wad fabrycznych zostaną naprawione przez gwaranta nieodpłatnie, z wyjątkiem kosztów związanych ze zdemontowaniem i zamontowaniem jednostki centralnej". I teraz nie wiem, czy to zastrzeżenie dotyczy gwarancji, czy również ma zastosowanie w przypadku reklamowania towaru z tytułu jego niezgodności z umową... Edytowane 6 Października 2014 przez moniara doprecyzowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.