Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Płyta czy fund. tradycyjny dla domu w technologii szkieletowej


TSA

Recommended Posts

Witajcie,

Czy rzeczywiście grzechem jest stosowanie tradycyjnego fundamentu dla domów w technologii szkieletowej???

Chodzi mi tutaj o ewentualne straty ciepła. Ponoć standard dla budownictwa szkieletowego dla scian zewn. to U< 0,16

więc posadowienie takiego obiektu na typowych ławach spowoduje zwielokrotnienie strat ciepła własnie przez nie.

Buduję dom z mikołowskiej fabryki. Oni pozostawiają do wyboru opcję płyta/fundament trad. ale ze względu na

rodzaj gruntu, na wynik badań geo.

Zacząłem rozmawiać z ekipami, które chciałbym zatrudnić do budowy posadowienia i zrobili mi mętlik w głowie ;(

Bedę wdzięczny za opinie.

Uwzględnijmy również różnicę w kosztach domu 8,5m x 10m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam szczerze, że niewiele mi mówią załączniki ;(

Powiedzcie mi proszę jaki jest trend budowania fundamentów dla tej technologii?

Mam prostą działkę, grunt stabilny, brak szkód górniczych...

Czy warto zatem pakować się w koszt 320zł/m2 płyty (26 tys) czy próbować wybudować tradycyjny i dobrze go zaizolować, docieplić (ok 16-17 tys)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy jak ciepło chcesz wybudować. Tradycyjny fundament jest ok jako element nośny. Ale bardzo ciężko Ci będzie trwale i dokładnie go zaizolować. I policz sobie dokładnie różnicę w wykonaniu fundamentu vs płyta.

Przyjmij wylewki przy tradycyjnym fundamencie, izolację tych fundamentów, wykonanie kanalizacji, inst. wody itd. Później porównaj to do ceny płyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuję codziennie setki domów drewnianych postawionych na warstwie kamieni, stojących od 200 i więcej lat. Ale tutaj zima to 3 tygodnie przy temperaturze -10 do -15, reszta jest łagodniejsza.

Trzeba samemu podjąć decyzję, masz wszystkie potrzebne dane na forum.

Ja się przekonałem do płyty fundamentowej, zamierzam się się budować w przyszłym roku, ale to są moje przemyślenia i porównania plusów i minusów. :-)

 

Ps. Dzisiaj w pracy znowu płyta fundamentowa, jutro i pojutrze też, żyg! ;-) Dziwne jest to, że tym razem, jest kiepska izolacja, nie ma żadnych styropianów pod płytą, tylko utwardzone podłoże, ale to sprawa inwestora, ja mogę się tylko dziwić.

Edytowane przez MiśYogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy... wybaczcie mi poziom mojej wiedzy ;( budowałem dom 10 lat temu i wtedy wydawało mi się, że robię wszystko idealnie ale ze względu na ukształtowanie terenu musiałem zrobić tradycyjny fundament (notabene 2,2 m) i budowałem w technologii zupełnie tradycyjnej z porotermu. Niestety bądź stety sprzedaliśmy ten dom i teraz budujemy coś dla siebie, uszytego na miarę, bez wodotrysków z których nigdy nie korzystaliśmy ;)

Więc klamka zapadła, mamy projekt i umowę z IBudHousem z Mikołowa. Oni stawiają dom do stanu zamkniętego.

Ja musze ogarnąć resztę. Sorki, nie muszę... ale chcę... chcę się zagłębić w wiedzę budowlaną oraz instalatorską ponieważ wiem, że przez ostatnie 10 lat

mega dużo się zmieniło. Oczywiście szukam tutaj minimalnych oszczędności ale chcę być świadomym konstrukcji i domu, który wybuduję.

Niestety nie mam pojęcia o płytach, teraz temat wypłynął...

Mam ofertę na wykonanie płyty za 320 pln / m2. zakładając wymiary z projektu wychodzi mi koszt ok 26 tys zł. Do tego w ofercie nie ma nic o jej ociepleniu, mam ja równiez zapewnić drobne kwestie. Pewnie skończy się na 30 tys pln.

Dlaczego prosicie abym porównał ceny z uwzględnieniem wylewek, instalacji wod-kan? Przecież przy płycie też to musi być...

Dlaczego uważacie, że nie da się dobrze zaizolować i docieplić tradycyjnego fundamentu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie... im więcej drążę temat tym bardziej mnie on dołuje...

 

otóż wykonawca płyty zapewnia:

u 0,16-17 - 60-80 cm docieplenie seps 100 po obrysie zewnętrznym (80cm).

jeśli pasywnie u 0,12 to pełna izolacja - ale to odpada!

płyta 12mm po obrysie wewnętrznym ale zewnętrznym zagłębienia / przegłębienia 25cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego prosicie abym porównał ceny z uwzględnieniem wylewek, instalacji wod-kan? Przecież przy płycie też to musi być...

Dlaczego uważacie, że nie da się dobrze zaizolować i docieplić tradycyjnego fundamentu?

Może odwrotnie, przy płycie to oczywiste że będzie już gotowa prawie posadzka, przy ładnym wyrównaniu... klej i płytki czy panele można położyć ... mniejsza oto.

Nie no płyta musi mieć izolację pod całością, nie tylko po obrysie....warto zrobić pasywnie tego już później nie zmienisz.

EPS 100 za słaby pod płytę, szczególnie pod ściany, o ile sama ściana nie waży prawie nic, to śnieg na dachu już tak ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co się dołować? ;-)

Będziesz oszczędzał przez lata na ogrzewaniu. Policz, że tona węgla kosztuje 800 zł i więcej, drewno też nie jest tanie, trzeba dać i 700 zł za metr sześcienny, palenie owsem, to jakieś 450 zł za tonę i około 77% ciepła węgla,

Palisz przez 6 miesięcy, rocznie, jeśli oszczędzisz połowę, to jest 400 x 6 = 2400 zł rocznie, przez 5 lat Ci się zwróci, a potem już jesteś do przodu, ja bym nie odpuszczał z fundamentem.

Rozmawiałem z ludźmi budującymi samodzielnie z rodziną, po latach nie mogą wybaczyć prostych błędów w rodzaju zachlapania szczelin między ścianami. Materiał może być ten sam, ale wystarczy zrobić to staranniej, że zyskać nawet 50% oszczędności rocznie. :-)

Zrób płytę i ogrzewanie podłogowe, będziesz finansowo na zero, ale przez lata zaoszczędzisz duże pieniądze na ogrzewaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... dostawca płyty fakt, zapewnia, że będzie przygotowana pod instalacje wod-kan ale też wymaga aby była izolowana od góry.

12 cm styropian, 7 cm wylewka z ew. ogrzewaniem i 2 cm na wykończenie/właściwą posadzkę.

Rodzi to 2 problemy: a) znów koszt, b) problem z wyegzekwowaniem od wykonawcy aby zwiekszył wysokość konstrukcji o 21 cm.

Ponoć producent do tej pory wymuszał od inwestorów nadbudowy żelbetonowej na obrzeżach płyty w tej wysokości. To akurat dla mnie

jest jasne i wiedząc jak nawet zaizolowany bok fundamentu bedzie przemarzał będzie mi szkodził. Wolałbym aby płyta była płytą.

Mówicie, żeby zaizolować ją całą/całą pod spodem, i lepszym materiałem niż wymieniony - to pewnie znów koszt in plus.

Kurcze... boję się, że skonczy się kwotą ok 40 tys pln dla fundamentu 82 m2 ;( a dom nie będzie pasywny... nie stać mnie teraz na to.

Zdecydowałem się na docieplenie thermal+ i wg fabryki to styropian ryflowany 10 cm (http://ibudhaus.pl/ibudhaus/index.php/standard-docieplenia/thermal-plus). Wiem, mało ;(

A jak się ma do tego wymiana tylko 40cm gruntu pod płytą? Przecież chyba strefa przemarzania w PL jest do metra ;( ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest dostawca płyty? :-) Płytę się wylewa na miejscu.

Kosztem jest wymiana materiału pod płytą, musi być zrobione dobre odprowadzenie wody, bo woda zamarzając podnosi fundament, zmniejsza też izolację. To jest inna konstrukcja, niż klasyczny fundament żelbetonowy, można płycej, ale za to trzeba mocniej przezbroić i to jest spory koszt.

Trzeba policzyć z ołówkiem w ręku znając projekt płyty.

 

Robimy w pracy prawie wyłącznie płyty fundamentowe, tak ludzie chcą, to o czymś świadczy.

Masz kłopot z wykonawcami? To zrób sobie płytę sam, dasz więcej izolacji od spodu i lepszą, a będziesz zadowolony. Potrzebujesz kogoś, kto Ci rozprowadzi rury, a potem zrobi ogrzewanie podłogowe, resztę możesz spokojnie zrobić ze szwagrem ;-). Szalunek to śmiech na sali, te 30 cm można zrobić "na kolanie", zbrojenie sam poskręcasz, dasz radę. Najwyżej będziesz się pytał co chwilę na forum. :-D

Jeśli nie masz jakiś specyficznych warunków i nie będziesz tam miał warsztatu samochodowego i podnośników, to bym się nie zastanawiał. Biednego nie stać na drogie ogrzewanie domu przez lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt nie zmusza Cię do izolowania płyty od góry. Ja osobiście uważam, iż najtańszym a i bardzo dobrym rozwiązaniem, jest rozprowadzenie rurek ogrzewania już podczas wykonywania płyty fundamentowej.

Zależy Ci na akumulacyjności - nie kłopot. Zależy Ci na szybszym oddawaniu ciepła - dajesz rurki wyżej (np. górna siatka) i też masz kłopot z głowy.

Robiąc to w inny sposób (na płycie: izolacja + wylewka), tracisz pieniądze x2.

Edytowane przez vega1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostawca = Wykonawca oczywiście. Rozmawiam z firmą http://www.ecoinwest.pl/ ale będę jeszcze weryfikował ich ofertę.

 

Rzeczywiście zaczynam się przekonywac do płyty ale na mój rozum - jakoś nie rozumię jak można pod płytą na której będzie stał jeszcze dom

ułożyć styropian jako docieplenie ;( Wiem, oczywiście są pewnie odpowiednie wersje, o odpowiedniej twardości... ale jakoś na dzień dzisiejszy

mam wątpliwości czy on nie będzie "siadał" w miarę upływu lat. Podpytam też dzisiaj kierownika budowy.

 

A jak uważacie, jaką głębokość gruntu należy podmienić i na jaki materiał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, dobrze się składa! Mam dzisiaj czas i przejrzałem oferty, między innymi "Twoją" firmę.

8 cm styropianu XPS pod płytą? :-o

Sama płyta w żelbecie grubości 13 cm? :-o Ostrogi pod ścianami.

Przykład, a tam płyta zbrojona w całości prętami, nie mówię, że to jest złe, ale nie wiem czy nie podraża kosztów, a Ty masz zwykły domek i do tego lekki.

Brak jakichkolwiek wyliczeń, jeśli chodzi uzbrojenie płyty.

Popatrz może też na inne firmy? Wszystko powinno być przejrzyste i oczywiste.

Ja bym zrobił jakieś przesunięcia kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...