TSA 06.10.2014 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Witajcie,Czy rzeczywiście grzechem jest stosowanie tradycyjnego fundamentu dla domów w technologii szkieletowej???Chodzi mi tutaj o ewentualne straty ciepła. Ponoć standard dla budownictwa szkieletowego dla scian zewn. to U< 0,16więc posadowienie takiego obiektu na typowych ławach spowoduje zwielokrotnienie strat ciepła własnie przez nie.Buduję dom z mikołowskiej fabryki. Oni pozostawiają do wyboru opcję płyta/fundament trad. ale ze względu na rodzaj gruntu, na wynik badań geo.Zacząłem rozmawiać z ekipami, które chciałbym zatrudnić do budowy posadowienia i zrobili mi mętlik w głowie ;(Bedę wdzięczny za opinie.Uwzględnijmy również różnicę w kosztach domu 8,5m x 10m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 06.10.2014 23:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Może być ciekawie przy szkielecie, ponieważ ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TSA 07.10.2014 08:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Przyznam szczerze, że niewiele mi mówią załączniki ;(Powiedzcie mi proszę jaki jest trend budowania fundamentów dla tej technologii?Mam prostą działkę, grunt stabilny, brak szkód górniczych...Czy warto zatem pakować się w koszt 320zł/m2 płyty (26 tys) czy próbować wybudować tradycyjny i dobrze go zaizolować, docieplić (ok 16-17 tys)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vega1 07.10.2014 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2014 to zależy jak ciepło chcesz wybudować. Tradycyjny fundament jest ok jako element nośny. Ale bardzo ciężko Ci będzie trwale i dokładnie go zaizolować. I policz sobie dokładnie różnicę w wykonaniu fundamentu vs płyta.Przyjmij wylewki przy tradycyjnym fundamencie, izolację tych fundamentów, wykonanie kanalizacji, inst. wody itd. Później porównaj to do ceny płyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
enedue 07.10.2014 10:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Podłoga wisząca nad pustką powietrzną. Najtańsza i najcieplejsza. Zero betonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wlade 07.10.2014 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Jako użytkownik domu szkieletowego mogę napisać, że mam płytę, ale nie miałem wyboru, mój wykonawca stawiał tylko na taką formę pod szkieleciak. Po ponad roku użytkowania jest OK nie mniej nie wiem czy i jaka byłaby różnica w koszcie zrobienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 08.10.2014 06:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2014 TSA tu nie potrzeba specjalnej wiedzy, wystarczy liczby w szarych polach porównać .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiśYogi 08.10.2014 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2014 (edytowane) Obserwuję codziennie setki domów drewnianych postawionych na warstwie kamieni, stojących od 200 i więcej lat. Ale tutaj zima to 3 tygodnie przy temperaturze -10 do -15, reszta jest łagodniejsza. Trzeba samemu podjąć decyzję, masz wszystkie potrzebne dane na forum. Ja się przekonałem do płyty fundamentowej, zamierzam się się budować w przyszłym roku, ale to są moje przemyślenia i porównania plusów i minusów. Ps. Dzisiaj w pracy znowu płyta fundamentowa, jutro i pojutrze też, żyg! Dziwne jest to, że tym razem, jest kiepska izolacja, nie ma żadnych styropianów pod płytą, tylko utwardzone podłoże, ale to sprawa inwestora, ja mogę się tylko dziwić. Edytowane 8 Października 2014 przez MiśYogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 08.10.2014 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2014 Jeśli się robi płytę to warto dać te 20cm izolacji pod nią ... później można tylko sobie będzie brodę ślinić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TSA 09.10.2014 10:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Koledzy... wybaczcie mi poziom mojej wiedzy ;( budowałem dom 10 lat temu i wtedy wydawało mi się, że robię wszystko idealnie ale ze względu na ukształtowanie terenu musiałem zrobić tradycyjny fundament (notabene 2,2 m) i budowałem w technologii zupełnie tradycyjnej z porotermu. Niestety bądź stety sprzedaliśmy ten dom i teraz budujemy coś dla siebie, uszytego na miarę, bez wodotrysków z których nigdy nie korzystaliśmy Więc klamka zapadła, mamy projekt i umowę z IBudHousem z Mikołowa. Oni stawiają dom do stanu zamkniętego. Ja musze ogarnąć resztę. Sorki, nie muszę... ale chcę... chcę się zagłębić w wiedzę budowlaną oraz instalatorską ponieważ wiem, że przez ostatnie 10 lat mega dużo się zmieniło. Oczywiście szukam tutaj minimalnych oszczędności ale chcę być świadomym konstrukcji i domu, który wybuduję. Niestety nie mam pojęcia o płytach, teraz temat wypłynął... Mam ofertę na wykonanie płyty za 320 pln / m2. zakładając wymiary z projektu wychodzi mi koszt ok 26 tys zł. Do tego w ofercie nie ma nic o jej ociepleniu, mam ja równiez zapewnić drobne kwestie. Pewnie skończy się na 30 tys pln. Dlaczego prosicie abym porównał ceny z uwzględnieniem wylewek, instalacji wod-kan? Przecież przy płycie też to musi być... Dlaczego uważacie, że nie da się dobrze zaizolować i docieplić tradycyjnego fundamentu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 09.10.2014 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Poproś o przekroj płyty. 320zł z metr2 to moze byc cena dobra,ale może byc też z kosmosu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TSA 09.10.2014 15:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Witajcie... im więcej drążę temat tym bardziej mnie on dołuje... otóż wykonawca płyty zapewnia:u 0,16-17 - 60-80 cm docieplenie seps 100 po obrysie zewnętrznym (80cm).jeśli pasywnie u 0,12 to pełna izolacja - ale to odpada!płyta 12mm po obrysie wewnętrznym ale zewnętrznym zagłębienia / przegłębienia 25cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 09.10.2014 15:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Dlaczego prosicie abym porównał ceny z uwzględnieniem wylewek, instalacji wod-kan? Przecież przy płycie też to musi być... Dlaczego uważacie, że nie da się dobrze zaizolować i docieplić tradycyjnego fundamentu? Może odwrotnie, przy płycie to oczywiste że będzie już gotowa prawie posadzka, przy ładnym wyrównaniu... klej i płytki czy panele można położyć ... mniejsza oto. Nie no płyta musi mieć izolację pod całością, nie tylko po obrysie....warto zrobić pasywnie tego już później nie zmienisz. EPS 100 za słaby pod płytę, szczególnie pod ściany, o ile sama ściana nie waży prawie nic, to śnieg na dachu już tak .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiśYogi 09.10.2014 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Po co się dołować? Będziesz oszczędzał przez lata na ogrzewaniu. Policz, że tona węgla kosztuje 800 zł i więcej, drewno też nie jest tanie, trzeba dać i 700 zł za metr sześcienny, palenie owsem, to jakieś 450 zł za tonę i około 77% ciepła węgla, Palisz przez 6 miesięcy, rocznie, jeśli oszczędzisz połowę, to jest 400 x 6 = 2400 zł rocznie, przez 5 lat Ci się zwróci, a potem już jesteś do przodu, ja bym nie odpuszczał z fundamentem. Rozmawiałem z ludźmi budującymi samodzielnie z rodziną, po latach nie mogą wybaczyć prostych błędów w rodzaju zachlapania szczelin między ścianami. Materiał może być ten sam, ale wystarczy zrobić to staranniej, że zyskać nawet 50% oszczędności rocznie. Zrób płytę i ogrzewanie podłogowe, będziesz finansowo na zero, ale przez lata zaoszczędzisz duże pieniądze na ogrzewaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 09.10.2014 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Budynek który mając 100m2 zje na ogrzewanie/ chłodzenie razem 15 kWh/m2 rok 2x tyle pójdzie na CWU ... i przynajmniej 30% z tego można odzyskać ... co da 60% już potrzeb na ogrzewanie .... proste .. nie bać się cm izolacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TSA 09.10.2014 21:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Hmm... dostawca płyty fakt, zapewnia, że będzie przygotowana pod instalacje wod-kan ale też wymaga aby była izolowana od góry.12 cm styropian, 7 cm wylewka z ew. ogrzewaniem i 2 cm na wykończenie/właściwą posadzkę.Rodzi to 2 problemy: a) znów koszt, b) problem z wyegzekwowaniem od wykonawcy aby zwiekszył wysokość konstrukcji o 21 cm.Ponoć producent do tej pory wymuszał od inwestorów nadbudowy żelbetonowej na obrzeżach płyty w tej wysokości. To akurat dla mnie jest jasne i wiedząc jak nawet zaizolowany bok fundamentu bedzie przemarzał będzie mi szkodził. Wolałbym aby płyta była płytą.Mówicie, żeby zaizolować ją całą/całą pod spodem, i lepszym materiałem niż wymieniony - to pewnie znów koszt in plus.Kurcze... boję się, że skonczy się kwotą ok 40 tys pln dla fundamentu 82 m2 ;( a dom nie będzie pasywny... nie stać mnie teraz na to.Zdecydowałem się na docieplenie thermal+ i wg fabryki to styropian ryflowany 10 cm (http://ibudhaus.pl/ibudhaus/index.php/standard-docieplenia/thermal-plus). Wiem, mało ;(A jak się ma do tego wymiana tylko 40cm gruntu pod płytą? Przecież chyba strefa przemarzania w PL jest do metra ;( ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiśYogi 10.10.2014 05:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Co to jest dostawca płyty? Płytę się wylewa na miejscu. Kosztem jest wymiana materiału pod płytą, musi być zrobione dobre odprowadzenie wody, bo woda zamarzając podnosi fundament, zmniejsza też izolację. To jest inna konstrukcja, niż klasyczny fundament żelbetonowy, można płycej, ale za to trzeba mocniej przezbroić i to jest spory koszt. Trzeba policzyć z ołówkiem w ręku znając projekt płyty. Robimy w pracy prawie wyłącznie płyty fundamentowe, tak ludzie chcą, to o czymś świadczy. Masz kłopot z wykonawcami? To zrób sobie płytę sam, dasz więcej izolacji od spodu i lepszą, a będziesz zadowolony. Potrzebujesz kogoś, kto Ci rozprowadzi rury, a potem zrobi ogrzewanie podłogowe, resztę możesz spokojnie zrobić ze szwagrem . Szalunek to śmiech na sali, te 30 cm można zrobić "na kolanie", zbrojenie sam poskręcasz, dasz radę. Najwyżej będziesz się pytał co chwilę na forum. Jeśli nie masz jakiś specyficznych warunków i nie będziesz tam miał warsztatu samochodowego i podnośników, to bym się nie zastanawiał. Biednego nie stać na drogie ogrzewanie domu przez lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vega1 10.10.2014 05:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 (edytowane) nikt nie zmusza Cię do izolowania płyty od góry. Ja osobiście uważam, iż najtańszym a i bardzo dobrym rozwiązaniem, jest rozprowadzenie rurek ogrzewania już podczas wykonywania płyty fundamentowej. Zależy Ci na akumulacyjności - nie kłopot. Zależy Ci na szybszym oddawaniu ciepła - dajesz rurki wyżej (np. górna siatka) i też masz kłopot z głowy. Robiąc to w inny sposób (na płycie: izolacja + wylewka), tracisz pieniądze x2. Edytowane 10 Października 2014 przez vega1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TSA 10.10.2014 07:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Dostawca = Wykonawca oczywiście. Rozmawiam z firmą http://www.ecoinwest.pl/ ale będę jeszcze weryfikował ich ofertę. Rzeczywiście zaczynam się przekonywac do płyty ale na mój rozum - jakoś nie rozumię jak można pod płytą na której będzie stał jeszcze domułożyć styropian jako docieplenie ;( Wiem, oczywiście są pewnie odpowiednie wersje, o odpowiedniej twardości... ale jakoś na dzień dzisiejszymam wątpliwości czy on nie będzie "siadał" w miarę upływu lat. Podpytam też dzisiaj kierownika budowy. A jak uważacie, jaką głębokość gruntu należy podmienić i na jaki materiał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiśYogi 10.10.2014 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Widzisz, dobrze się składa! Mam dzisiaj czas i przejrzałem oferty, między innymi "Twoją" firmę. 8 cm styropianu XPS pod płytą? Sama płyta w żelbecie grubości 13 cm? Ostrogi pod ścianami. Przykład, a tam płyta zbrojona w całości prętami, nie mówię, że to jest złe, ale nie wiem czy nie podraża kosztów, a Ty masz zwykły domek i do tego lekki. Brak jakichkolwiek wyliczeń, jeśli chodzi uzbrojenie płyty. Popatrz może też na inne firmy? Wszystko powinno być przejrzyste i oczywiste. Ja bym zrobił jakieś przesunięcia kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.