gruby220 07.10.2014 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Wycena: 1. Dwufunkcyjna gruntowa pompa ciepła NIBE F 1245 - 12 kW = 29900 zł - pompa ciepła F 1245 firmy NIBE - BIAWAR o mocy 12 kW z zasobnikiem ciepłej wody 180 L, zasilanie 3x400 V, dostarczenie oraz ustawienie urządzeń. 2. Wyposażenie węzła cieplnego = 9600 zł - montaż pompy ciepła, armatury zabezpieczającej obieg grzewczy i obieg ciepłej wody użytkowej, wykonanie połączeń hydraulicznych i elektrycznych (automatyka urządzeń zamontowanych przez firmę), montaż bufora BIAWAR BU 200.8 o pojemności 200 L, uruchomienie urządzeń i szkolenie użytkownika 3.Odwierty do pompy ciepła, studnia rozdzielaczowa, doprowadzenie do budynku = 27900 zł -wykonanie 3 odwiertów x 80 m (łącznie 240 m), montaż sond, doprowadzenie ich do studni rozdzielaczowej, likwidacja otworów wiertniczych, montaż studni rozdzielaczowej z przepływomierzami przed budynkiem od strony wejścia, wprowadzenie rurociągów do pomieszczenia kotłowni, próba szczelności, napełnienie instalacji glikolem; 4. Instalacja ogrzewania podłogowego = 26000 zł - montaż ogrzewania na matach styropianowych PURMO RollJet 25 mm, montaż szafek rozdzielaczowych oraz rozdzielaczy, wykonanie zasileń do rozdzielaczy, regulacja, sprawdzenie szczelności oraz napełnienie wodą na czas zalewania posadzki betonem. Powierzchnia ogrzewania 228 m2. Oferta NIE zawiera wykonania izolacji przeciwwilgociowej i termicznej posadzki oraz wykonania wylewki betonowej. Instalacja wykonana w systemie PURMO. 5. Sterowanie ogrzewaniem podłogowym = 5300 zł -montaż 11 sterowników pokojowych naściennych firmy Honeywell DT 90 (lokalizacja do ustalenia), montaż 24 siłowników Purmo na wszystkich sekcjach, 6. Wewnętrzne instalacje wod kan = 6200 zł - wykonanie projektowanych instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych - instalacja wodociągowa wykonana z rur PP zgrzewanych układanych w izolacji termicznej grubości 9mm, instalacja kanalizacji wykonana z rur PCV, wykonanie podejść wod kan pod projektowane urządzenia i przybory sanitarne, wykonanie pionów wodociągowych i kanalizacyjnych, wykonanie podłączenia wywiewek kanalizacyjnych, instalacje zakończone korkami przygotowane do montażu urządzeń sanitarnych. Oferta nie zawiera zakupu stelaży podtynkowych do WC i osprzętu sanitarnego oraz ich montażu. Oferta NIE zawiera wykonania poziomów kanalizacyjnych. Co o tym sądzicie? Razem wsio wychodzi 105 tysi Sama pompa montaż i odwierty to ok. 67 400 zł. Z tego co czytałam na forum to ceny wahają się od 60 do 75 tys - te realne w każdym razie przy pionowych odwiertach i dobrej jakości urządzeniu, ale o Waszą opinię mi chodzi. No i jak wyglądają koszty podłogówki i pozostałych elementów wyceny czyli sterowniki i wod-kan? Mam dokladnie taka sama pompe i zblizony powierzchnia dom. Wiec tak: 1.Pompa super polecam...u mnie spokojnie wystracza zasobnik wody 180 l dla 3 osob podobno w trybie komfortowym grzeje bardzo szybko niewiem jeszcze nei probowalem. Jezeli chcesz zmienic zasobnik wody na wiekszy to musisz wybrac inna pompe ten model to kompakt wszystko jest wbudowane w srodku. Cena zgodna z cennikiem Nibe Biawar. 2.Tu drogo mnie wyszlo ok 3500 zl. 3.Tu tez drogo moje odwierty 3 x 80 m wyszlo 21600zl. 4.Tu tez drogo u mnie za 210m2 plus garaz 35m2 21000zl. 5.Tak jak przedmowcy pisali zupelnie zbedny element. Ogrzewanie podlogowe nisko temperaturowe ma duza bezwladnosc cieplna .Nie odczujesz komfortu cieplnego przy takim sterowniku. 6.Tu tez placilem cene zblizona. Dodam ,ze wszystkie prace robil autoryzowany instalator Nibe , cenny sa cenami brutto. Mam nadziejze ze choc troche pomoglem ,sam walkowalem temat PC na forum przez kilka lat przed montazem PC jak narazie jestem super zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
U Jaśków 08.10.2014 08:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2014 Jesteście pieruńsko pomocni! Ile konkretów! Dzięki! Już ja tym wykonawcom pokaże... Teraz wszystko muszę przetrawić na spokojnie... 1. OZC i projekt podłogówki to podstawa bez której nie ruszam dalej 2. Nie zgadzać się na bufor - niepotrzebne koszty skoro jest podłogówka 3. Bez sterowników, to już jest jasne... 4. Zwykły kominek - ze względu na braki prądu - a chyba nie da się go podpiąć pod podłogówkę albo pod cwu, z tego co zrozumiałam 5. Garażowy grzejnik z termostatem dać pod PC... pytanie: przy dużych mrozach czy nie będzie za dużo strat ciepła tak jakby na obiegu instalacji, no nie wiem jak to inaczej napisać, czy może podłączyć go na końcu obiegu, że tak powiem... a przy małych mrozach jak będzie zakręcony to jaka temperatura może być w garażu - w sensie czy bezpieczna dla instalacji i nic nie pozamarza? 6. Zrezygnować z gotowych mat styropianowych pod podłogówkę, na rzecz samego styropianu - tylko te maty z tego co się doczytałam mają folię aluminiową która odbija ciepło że tak powiem do wnętrza, a w styro ten efekt jest mniejszy, choć z tego co piszecie, to chyba niewielka różnica...a w cenie na pewno konkretna... 7. polska PC + większy zbiornik CWU Galmet 8. wprowadzić sondy dolnego źródła bezpośrednio do budynku - rozumiem, że zaoszczędzę na studzienkach rozdzielaczowych, tylko pytanie (sorry, może i głupie, ale tak mnie w starostwie w budownictwie przetrzepali, że boję się robić cokolwiek inaczej niż w projekcie), miejsca odwiertów mam zaznaczone na planie zagospodarowania, i z tego co babeczka w budownictwie powiedziała dopuszczalne są tylko niewielkie odstępstwa przesunięcia, a jest to z 8 m od budynku, więc czy na taką odległość jest to wykonalne bez studzienek? 9. Ściana... mhmm tu nie wiem co napisać podobnie jak w pkt 8 - tak mi projektant założył i jak czytałam różne opinie 30 cm Purotherm P+W z 15 cm styro wydawało mi się wręcz komfortowym cieplnym rozwiązaniem, o zmianie na 24 cm Purotherm P+W i 21 cm styro muszę pogadać z projektantem czy to możliwe... 10. Rekuperacja - w projekcie przewidziana jest wentylacja grawitacyjna,i wcześniej się nad tematem nie zastanawiałam...pytanie czy na tym etapie, bez większych zmian projektowych jestem w stanie zamienić ją na rekuperator (i czy takie zmiany już po uzyskaniu pozwolenia na budowę są dopuszczalne, podobnie jak te ściany... no głupie pytanie, ale serio nie wiem)... ach, no i z racji kominka to komin musi zostać, nie ma przebacz a reszta to wentylacyjne Ja się zgłaszam do kolejnych potencjalnych wykonawców i będę wrzucać tu pewnie kolejne bzdury naciągaczy, więc proszę - NIE ZOSTAWIAJCIE MNIE z tym samej!!! Będę bardzo wdzięczna za pomocne rady w doprowadzeniu tego tematu do happy endu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość tymczasowy19 08.10.2014 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2014 ? 6. Zrezygnować z gotowych mat styropianowych pod podłogówkę, na rzecz samego styropianu - tylko te maty z tego co się doczytałam mają folię aluminiową która odbija ciepło że tak powiem do wnętrza, a w styro ten efekt jest mniejszy, choć z tego co piszecie, to chyba niewielka różnica...a w cenie na pewno konkretna... to pic na wodę. U mnie wykonawca też chciał te maty dawać....dla wykonawcy tak jest duuuzo wygodniej, ale za materiał płacisz ty....(a jest duuuużo drozej dla ciebie) 7. polska PC + większy zbiornik CWU Galmet rozważ taką opcję - porób wyceny najlepiej mając już OZC w ręce - wtedy od razu wiesz kto cie próbuje naciągnąć, a kto rzetelnie dobiera moc PC. To taki swoisty test komptenecji potencjalnego wykonawcy 8. wprowadzić sondy dolnego źródła bezpośrednio do budynku - rozumiem, że zaoszczędzę na studzienkach rozdzielaczowych, tylko pytanie (sorry, może i głupie, ale tak mnie w starostwie w budownictwie przetrzepali, że boję się robić cokolwiek inaczej niż w projekcie), miejsca odwiertów mam zaznaczone na planie zagospodarowania, i z tego co babeczka w budownictwie powiedziała dopuszczalne są tylko niewielkie odstępstwa przesunięcia, a jest to z 8 m od budynku, więc czy na taką odległość jest to wykonalne bez studzienek? ja mam 4 pętle wprowadzone bezpośrednio do budynku, żaden problem i tam dopiero rozdzielacz (fakt że mam DZ poziome, ale to niewiele zmienia) 9. Ściana... mhmm tu nie wiem co napisać podobnie jak w pkt 8 - tak mi projektant założył i jak czytałam różne opinie 30 cm Purotherm P+W z 15 cm styro wydawało mi się wręcz komfortowym cieplnym rozwiązaniem, o zmianie na 24 cm Purotherm P+W i 21 cm styro muszę pogadać z projektantem czy to możliwe... nawet się nie zastanawiaj, tylko od razu zmieniaj na ściane 24/25 +20cm styro jak projektant będzie mieć wątpliwości, to od razu szukaj innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasza 08.10.2014 09:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2014 4. Zwykły kominek - ze względu na braki prądu - a chyba nie da się go podpiąć pod podłogówkę albo pod cwu, z tego co zrozumiałam Da się podpiąć kominek pod podłogówkę i do tego służą bufory, ale z tego co pamiętam to u Ciebie maił być bufor pod PC a chyba pan od PC nie wycenił włączenia tego bufora do kominka. Musi być też jakiś mieszacz bo taki bufor można zagrzać do dużych temperatur a na podłogówkę muszą iść małe temperatury. Jakby to poiwedzieć Pan od PC chciał bufor po coś innego co służy zapewne jego PC a nie instalacji. 5. Garażowy grzejnik z termostatem dać pod PC... pytanie: przy dużych mrozach czy nie będzie za dużo strat ciepła tak jakby na obiegu instalacji, no nie wiem jak to inaczej napisać, czy może podłączyć go na końcu obiegu, że tak powiem... a przy małych mrozach jak będzie zakręcony to jaka temperatura może być w garażu - w sensie czy bezpieczna dla instalacji i nic nie pozamarza? To nie elektryka z lat 80-90tych gdzie się coś przez puszkę ciągnie jak po lince od punktu A do D przez B i C. Tu masz rozdzielacz w ścianie i każdy to osobna pętla podłogówki lub grzejnik. Także ten grzejnik będzie na 1 i własnym obwodzie. 6. Zrezygnować z gotowych mat styropianowych pod podłogówkę, na rzecz samego styropianu - tylko te maty z tego co się doczytałam mają folię aluminiową która odbija ciepło że tak powiem do wnętrza, a w styro ten efekt jest mniejszy, choć z tego co piszecie, to chyba niewielka różnica...a w cenie na pewno konkretna... rezygnuj z drogiej maty. W jej miejsce daj styropian i jak 90% populacji na to jest do kompletu rozwijana folia aluminizowana. Efekt ten sam co wyceniła Pan od PC duuużo taniej, nieco trudniej w montażu, ale bez przesady standardem jeszcze jest tak ja opisałem wcześniej: styro osobno, folia osobno. 7. polska PC + większy zbiornik CWU Galmet Zasobnik b. popularny. Zaś PC może być polska, może być inna. Są tez firmy zachodnie dobre i tańsze od Nibe gdzie jest szansa, że nie dostaniesz ceny katalogowej tylko ładny upust. Tu droga otwarta, ale i ja bym na polską przystał w jej cenie. 8. wprowadzić sondy dolnego źródła bezpośrednio do budynku - rozumiem, że zaoszczędzę na studzienkach rozdzielaczowych, tylko pytanie (sorry, może i głupie, ale tak mnie w starostwie w budownictwie przetrzepali, że boję się robić cokolwiek inaczej niż w projekcie), miejsca odwiertów mam zaznaczone na planie zagospodarowania, i z tego co babeczka w budownictwie powiedziała dopuszczalne są tylko niewielkie odstępstwa przesunięcia, a jest to z 8 m od budynku, więc czy na taką odległość jest to wykonalne bez studzienek? miejsca odwiertów nie zmieniasz! One są w tym samy miejscu. Wsio zgodnie z prawem ale tylko tzw: dobiegi ciągniesz do domu. Zamiast ciągnąc 3 dobiegi do studzienki i potem 1 do domu to teraz pociągniesz 3 dobiegi prosto do domu. Taniej to o studzienkę i często lepiej bo do studzienki się nie chce chodzić i sprawdzać czy wszystko gra, jak wody wysoko to czy nie zalało, czy coś nie przemarza itp. Tu ważne jest 1: zostawić w fundamencie lub na ścianie przed ociepleniem przeciska do kotłowni na 6 rurek pewnie 40mm. A w Starostwie Cię przetrzepali bo większość ludzi nie zgłasza odwiertów a jak zgłasza to niby że ma 6 czy 8 po 30mb które sa na zgłoszenia a nie takie 100m które są na projekt. Jeśli zgłosiłeś 100mb na projekt. 9. Ściana... mhmm tu nie wiem co napisać podobnie jak w pkt 8 - tak mi projektant założył i jak czytałam różne opinie 30 cm Purotherm P+W z 15 cm styro wydawało mi się wręcz komfortowym cieplnym rozwiązaniem, o zmianie na 24 cm Purotherm P+W i 21 cm styro muszę pogadać z projektantem czy to możliwe... jak nie masz jakiś wybryków natury to nie sądzę aby to było niemożliwe. Niech Ci projektant powie ile kondygnacji wznoszą z Porotherm 24 cm. Małe bloki. Lepiej tą kasę dąć na styropian a co najważniejsze zmniejszyć tą grubość ściany bo potem ktoś chce dodać ocieplenie ponad normę i ma Zonk: ściana wychodzi gruba, światła mało, okna nie ładnie się prezentują w takim grubym murze itp. 10. Rekuperacja - w projekcie przewidziana jest wentylacja grawitacyjna,i wcześniej się nad tematem nie zastanawiałam...pytanie czy na tym etapie, bez większych zmian projektowych jestem w stanie zamienić ją na rekuperator (i czy takie zmiany już po uzyskaniu pozwolenia na budowę są dopuszczalne, podobnie jak te ściany... no głupie pytanie, ale serio nie wiem)... ach, no i z racji kominka to komin musi zostać, nie ma przebacz a reszta to wentylacyjne 1. rekuperacja wymaga projektu - oficjalnie. Branżowy a nie od tego projektanta od murów. Znaczy się dopłata z kilkaset złotych. Oficjalnie. 2. bo nieoficjalnie to się robi bez projektu, tak niestety ma większość ludzi. Jedynie trzeba obejść kominiarza na koniec. 3. Ale jak chcesz z projektem to i po pozwoleniu budowlanym można to zmienić. Formalnie nie ma przeszkód. Projekt, zmiany, starostwo. Ja się zgłaszam do kolejnych potencjalnych wykonawców i będę wrzucać tu pewnie kolejne bzdury naciągaczy. to nie byli naciągacze. To byli ludzi którzy za tyle pracują lub tacy którzy mają tak wielu klientów i zleceń gdzie gotowi są dodać nowego klienta tylko za specjalną stawkę. Cześć ich wyceny może wynikać z materiałów "systemowych" bufora i zasobnika markowego. One realnie są dużo droższe. Część zaś wyceny wynika z braku Twej wiedzy i rynku jak choćby przyjęcie oferty na PC z cennika. Nie miej do nich żalu ani do siebie. Biznes, życie, rożne modele biznesowe są i na życie też. Nie jeden lekarz bierz taką ofertę w ciemno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 08.10.2014 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2014 Jesli bedziesz robic odwierty to pamietaj aby nitki byly od siebie oddalone o conajmniej 10 m.W domu bedzie rekuperacja z kominkiem wiec rozejzyj sie za szczelnym wkladem. A tak naprawde to najszczelniejsze sa tylko te otwierane na bok, niestety:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 08.10.2014 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2014 to nie byli naciągacze. To byli ludzi którzy za tyle pracują lub tacy którzy mają tak wielu klientów i zleceń gdzie gotowi są dodać nowego klienta tylko za specjalną stawkę. Cześć ich wyceny może wynikać z materiałów "systemowych" bufora i zasobnika markowego. One realnie są dużo droższe. Część zaś wyceny wynika z braku Twej wiedzy i rynku jak choćby przyjęcie oferty na PC z cennika. Nie miej do nich żalu ani do siebie. Biznes, życie, rożne modele biznesowe są i na życie też. Nie jeden lekarz bierz taką ofertę w ciemno. @ lukasza Właśnie zacytowałem najmądrzejszy wpis na tym forum od długiego czasu. Po "młodzieżowemu" - SZACUN Gratuluję spostrzegawczości i przy okazji serdecznie pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
U Jaśków 09.10.2014 06:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Jesli bedziesz robic odwierty to pamietaj aby nitki byly od siebie oddalone o conajmniej 10 m. W domu bedzie rekuperacja z kominkiem wiec rozejzyj sie za szczelnym wkladem. A tak naprawde to najszczelniejsze sa tylko te otwierane na bok, niestety:( Rajku! Nie mam projektu przed oczami ale działkę znam na pamięć i na planie zagospodarowania odwierty od siebie znajdują się co ok. 3-4 m jakoś! Możecie mnie proszę oświecić czemu te 10 m? chociaż chyba się domyślam, że chodzi o wzajemne oddziaływanie na siebie poszczególnych nitek, zarówno na etapie odwiertów jak i w późniejszym działaniu (wymianie ciepła grunt - glikol), ale poczekam na opinię mądrzejszych ode mnie... Z tą rekuperacją to muszę przemyśleć i pogadać z projektantem - gra warta zachodu... a że kominek otwierany na bok to żaden problem - jakikolwiek kominek byle się ogień palił, tak już ewolucja nas ukształtowała że musimy obcować z żywym ogniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 09.10.2014 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Rajku! Nie mam projektu przed oczami ale działkę znam na pamięć i na planie zagospodarowania odwierty od siebie znajdują się co ok. 3-4 m jakoś! Możecie mnie proszę oświecić czemu te 10 m? chociaż chyba się domyślam, że chodzi o wzajemne oddziaływanie na siebie poszczególnych nitek, zarówno na etapie odwiertów jak i w późniejszym działaniu (wymianie ciepła grunt - glikol), ale poczekam na opinię mądrzejszych ode mnie... Jesli spec od odwiertow wymyslil taka odleglosc, to radze omijac go szerokim lukiem. Tak, chodzi o wychladzanie gruntu przez poszczegolna nitke. Gleba w rozny sposob regeneruje sie ale przy trzech metrach odleglosci miedzy nitkami bedzie bardzo ciezka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
varmepump 25.10.2014 04:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2014 Pomijajac ceny.OdwiertyZaklada się ze na 1 KW potrzeba 20mb sondy. W Szwecji zakłada się ze pierwsze 30m jest pasywne. Dlatego 3x80 nie jest rowne 2x120 czy 1x240m.Pompa ciepla zawsze jest wyposazona w grzalke elektryczna. Oczywiście ze pompa ciepla 12KW ogrzeje budynek 240m2 ale wspólnie z grzalka. Jeśli Nibe to szwedzki program doborowy a tam projektuje się pc na 80% maksymalnego zapotrzebowania. Wiadomo, ze ogrzewanie pradem jest najdroższe.!!Dlatego kominek jest bardzo dobrym uzupełnieniem pompy ciepla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
varmepump 25.10.2014 04:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2014 Nie mam czucia w palcach jeśli chodzi o odwierty. W Sztokholmie aby dostać pozwolenie trzeba udowodnić ze odleglosc od odwiertu sąsiada jest co najmniej 20m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
varmepump 25.10.2014 04:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2014 Czy zmiana projektu jest tak bardzo kosztowna? Co do wentylacji, rekuperacji polecam artykuł: http://archiwumallegro.com.pl/pompa+ciep%C5%82a+szwedzkiej+firmy+ivt+490+c+w+u+i+c+o-3_3948999093.html Niektórzy zarzucają Pani, ze trzyma się jednego wykonawcy ale jak rozummiem to tylko tak na początku bo oczywiście zbierze Pani oferte od wielu innych firm. Co do tego bufora to bym tego nie odrzucal tak od razu. Stosuje się kiedy jest malo wody w systemie. Rozumiem, ze odrzucila Pani pompę ciepła powietrze-woda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
varmepump 25.10.2014 04:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2014 Proszę Pani, gdybym ja zapłacił 105tys. za system grzewczy to wymagałbym od niego nieco więcej niż żeby nagrzał wodę w godzinę Za taką kasę nie powinna pani na nic czekać Mój system kosztował 1/3 tej ceny i jeszcze nie zdarzyło mi się czekać na wodę Nie ma problemów aby nagrzać wode od razu. Wystarczy zalozyc podrzewacz przepływowy odpowiedniej mocy. Tylko, ze to drogo wychodzi.!! Pompa ciepla grzeje 3-krotnie taniej. I tu jest sabaka pogrzebana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marmag 25.10.2014 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2014 W Szwecji zakłada się ze pierwsze 30m jest pasywne. Ależ bzdura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 25.10.2014 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2014 Nie ma problemów aby nagrzać wode od razu. Wystarczy zalozyc podrzewacz przepływowy odpowiedniej mocy. Tylko, ze to drogo wychodzi.!! Pompa ciepla grzeje 3-krotnie taniej. I tu jest sabaka pogrzebana. Poczytałem kilka Twoich postów. Radzisz montować bufory, podgrzewacze przepływowe, grzałki i dobór pompy na 80% Zostań wiec i montuj swoje pompy w Szwecji, a nam tu w Polsce swoich rad oszczędź, bo są wielce nietrafione;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
photos 25.10.2014 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2014 pojemnosc zbiornika CWU za mala. Pamietaj by byl on dedykowany do pompy ciepla i mial odpowiednio duza powierzchnie wezownicy. a ja się nie zgodzę...Ja mam 170 ltr i w zupełności jest dla mnie wystarczający. Grzeję do 50 stopni więc pod prysznic i tak mieszam. Jeszcze nigdy nie zdarzyło się że miałem brak ciepłej wody. Co do samej pompy wymieniona wyzeej jest pompą kompaktową więc zbiornik ma wbudowany, a co za tym idzie dobrany do pompy ciepła...tyle uwag a jesli chodzi o sama wycene...masakra, Firma ma robiąca taka wycenę albo nie ma zielonego pojęcia i zwyczajnie daje bezpieczne kwoty, w razie czego...albo wrecz odwrotnie maja multum roboty i walą ceny równo może ktoś weżmie. Jak nie weźmie to też nic, przecież ma zajęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 25.10.2014 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2014 Ile osob kozysta z CWU? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
photos 25.10.2014 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2014 2+2.. na stałe a czesto wiecej....plusem takiej wielkosci zbiornika jest to ze duzo szybciej przygotowuje cwu. Nawet jak ktos bierze duza kapiel to za pół godz do 40 min mam nastepny zbiornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość tymczasowy19 26.10.2014 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2014 2+2.. na stałe a czesto wiecej....plusem takiej wielkosci zbiornika jest to ze duzo szybciej przygotowuje cwu. Nawet jak ktos bierze duza kapiel to za pół godz do 40 min mam nastepny zbiornik niby masz rację...ale ja mam podobnej wielkości zbiornik i drugi raz dałbym mimo wszystko większy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asaselllo 26.10.2014 11:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2014 W poprzednim domu miałem zbiornik 180l. Żona wzięła kąpiel w wannie i już się zaczynał problem. Jeśli chcemy ogrzewać taniej - w II taryfie to 300l to jest dla mnie minimum, szczególnie, że nie mam zamiaru oszczędzać na wodzie przy dwójce dzieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 26.10.2014 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2014 U mnie rowniez jest dwojka malych dzieci wiec zbiornik kupilem 400l. Z doswiadczenia wiem, ze moje dziewczyny nie beda oszczedzaly cieplej wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.