Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Projekt ogrzewania podlogowego- fanaberia czy potrzeba????


stam222

Recommended Posts

Hmmm w takim razie dałbym 10 cm w łazienkach, reszta 15cm, równe pętle (ewntualnie trochę dłuższe w sypialniach, żeby było chłodniej) i regulował temperaturą zasilania, a nie rotametrami - sprawdzi się ?

 

Jakaś szansa, ze sie sprawdzi jest - jeśli pomieszczenia maja miec podobna temperaturę, a ich obciazenie cieplne nie odbiega od siebie.

Jesli tak nie jest, to bedziesz krecił, jak Liwko a może nawet przymkniesz jakieś petle o połowe, bo bedzie pomieszczenie, gdzie nawet rozstaw co 20cm wystarcza z naddatkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 360
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Hmmm w takim razie dałbym 10 cm w łazienkach, reszta 15cm, równe pętle (ewntualnie trochę dłuższe w sypialniach, żeby było chłodniej) i regulował temperaturą zasilania, a nie rotametrami - sprawdzi się ?

 

Ja tak mam zrobione i dzila to (jak teraz widze) wysmienicie.

Jak w sypialniach bedziesz mial za cieplo, to skryzujesz delikatnie i juz. Nic nie kabinuj z ich dlugoscia. Zrob tak, zeby instalacja byla zrownowazona bez "krecenia".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm w takim razie dałbym 10 cm w łazienkach, reszta 15cm, równe pętle (ewntualnie trochę dłuższe w sypialniach, żeby było chłodniej) i regulował temperaturą zasilania, a nie rotametrami - sprawdzi się ?

 

Może.

Ja mam dom z poddaszem użytkowym i dzisiaj zrobiłbym tak. Dół co 15cm, góra co 20, górna łazienka co 15, a dolna co 10cm. Tak czy siak trzeba by było to wyregulować, ale to nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wyjaśnij może, na jakiej podstawie tak myślałeś i dlaczego uważasz, że to Twoje przemyślenia są sluszne ?

 

Na podstawie wielu wypowiedzi znających się w temacie ogrzewania podłogowego z tego forum, jak i z własnej obserwacji.

Powiedz mi fotohobby, czy jak zrobisz instalację wszędzie otwartą (czyli taką o jakiej ja piszę), a później wszystkie obwody przydławisz o 15%, to nie będziesz miał efektu o którym piszesz? Będziesz miał!

Tylko powiedz mi, po cholerę projekt, gdzie tylko kilka petli jest przydławionych? Co on ci daję poza wydaną na niego kasą i wiekszą iloscią materiału?

Za projekt warto zapłacić, ale za dobry projekt, ten asolta nie jest dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem odpowiadając na pytanie w temacie należy stwierdzić, że projekt podłogówki to raczej fanaberia, niż potrzeba. Jak widać po wypowiedziach większość ludzi projektu nie robi i z podłogówki jest zadowolona, ci co projekt zrobili tez są zadowoleni (powtarzam za Asoltem). Skoro wszyscy są zadowoleni, to znaczy, że nie ma różnicy, a jak mówi powiedzenie - skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać?:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem odpowiadając na pytanie w temacie należy stwierdzić, że projekt podłogówki to raczej fanaberia, niż potrzeba. Jak widać po wypowiedziach większość ludzi projektu nie robi i z podłogówki jest zadowolona, ci co projekt zrobili tez są zadowoleni (powtarzam za Asoltem). Skoro wszyscy są zadowoleni, to znaczy, że nie ma różnicy, a jak mówi powiedzenie - skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać?:D

 

Pewnie :)

Ale ja projekt bym jednak chciał. Ale taki, o którym ja piszę. Tylko co zrobić jak projektanci mają w doopie to co się do nich mówi?

Znane powiedzenie mówi;

"Zawsze tak robię i wszyscy są zadowoleni, to i pan będzie zadowolony" :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem odpowiadając na pytanie w temacie należy stwierdzić, że projekt podłogówki to raczej fanaberia, niż potrzeba. Jak widać po wypowiedziach większość ludzi projektu nie robi i z podłogówki jest zadowolona, ci co projekt zrobili tez są zadowoleni (powtarzam za Asoltem). Skoro wszyscy są zadowoleni, to znaczy, że nie ma różnicy, a jak mówi powiedzenie - skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać?:D

 

Ja robiłem tak - obliczałem zapotrzebowanie pomieszczenia poprzez zsumowanie strat przez poszczególne przegrody następnie wynik dzieliłem przez powierzchnię podłogi i wychodziła mi potrzebna moc na 1m2. Następnie z tablic nie pamiętam czy kisana czy purmo odczytywałem rozstaw rurek przy odpowiednim zasilaniu i wykończeniu podłogi. I tak dla każdego pomieszczenia. W zasadzie wszędzie wychodziło ok 20 cm i tak zrobiłem. Łazienek nie liczyłem i dałem tam co 10- 12 cm. W kuchni nie dałem pod szafkami ale za to zagęściłem do 15cm. Zrobienie gęściej pozwoliło by mi na zejście z temp zasilania o kilka stopni i oszczędzenie ok 50-80zł rocznie lecz nakład na dodatkowe 500mb rury i większe rozdzielacze to ok.2500zł więc nie było sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja zrobiłem u asolta i jestem mega zadowolony.

po pierwsze zaoszczędziłem na materiale i robociznie.

po drugie raz ustawiłem i śmiga

i najlepsze ze średnio miesięcznie płacę około 300 zł za c.w.u. c.o i kuchenkę (nie posiadam kominka) i nikt mi nie powie że nie warto robić projektu.

 

Gdybym słuchał domokrążnych instalatorów to wydałbym około 3 ty. PLN więcej na materiał i robociznę???

 

 

P.S. W domu mam ustawioną temperaturę 22.5 st. C więc nie chodzę w kurtce

Edytowane przez jaremy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i najlepsze ze średnio miesięcznie płacę około 300 zł za c.w.u. c.o i kuchenkę (nie posiadam kominka) i nikt mi nie powie że nie warto robić projektu.

 

Gdybym słuchał domokrążnych instalatorów to wydałbym około 3 ty. PLN więcej na materiał i robociznę???

 

 

taaa. wystarczy tylko zrobić projekt ogrzewania i rachunki same topnieją w oczach ...:cool:

 

a ile wydałeś z projektem skoro bez projektu o 3k więcej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko co piszecie o rozstawach rurek w podłogówce jest niezależne od tego w czym są rurki osadzone ?

Czy może w zależności od tego, czy posadzka jest anhydrytowa, betonowa półsucha lub betonowa plastyczna powinny być różnicowane rozstawy rurek ?

 

Kiedyś gdy się czytało o podłogówkach gdy stawały się popularne, zwracano uwagę na dokładność otoczenia rurek podłogowych materiałem posadzki, wspominano o jakimś "przeganianiu" anhydrytu podczas wylewania by się pozbyć pęcherzyków powietrza spod rurek, dziś temat traktuje się obojętnie, rurki zasypuje się półsuchą zaprawą, czasami ze żwirem, ma taki niepełny kontakt zaprawy posadzki z rurkami podłogówki jakiś istotny wpływ na odbieranie z rurek ciepła przez posadzkę czy można to pominąć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

policz sobie 500 mb rurki więcej,

każdy rozdzielacz więcej o 2 sekcje czytaj droższy rozdzielacz,

większa szafka do rozdzielaczy

do tego doszłaby dodatkowa pompa teraz wszystko działa na pompie pieca

oraz robocizna za dodatkowe mb rurki.

 

nie wiem ile zużyłbym mniej gazu ale komfort cieplny mam zachowany.

i nie muszę się bawić w ustawienanie - wszystko było dokładnie policzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie wielu wypowiedzi znających się w temacie ogrzewania podłogowego z tego forum, jak i z własnej obserwacji.

Powiedz mi fotohobby, czy jak zrobisz instalację wszędzie otwartą (czyli taką o jakiej ja piszę), a później wszystkie obwody przydławisz o 15%, to nie będziesz miał efektu o którym piszesz? Będziesz miał!

Tylko powiedz mi, po cholerę projekt, gdzie tylko kilka petli jest przydławionych? Co on ci daję poza wydaną na niego kasą i wiekszą iloscią materiału?

Za projekt warto zapłacić, ale za dobry projekt, ten asolta nie jest dobry.

 

1. Rozumiem, że to Forum jest dla Ciebie wyrocznią, tudzież rozmaici "insz."

2. Slowo klucz - wszystkie. Nikt nie mowi o "wszystkich". A "część" to już róźnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dom 123 m2

i na tylu podłogówka

rozstaw co 10 cm

coś koło kilometra rurki obsługiwanej zwykłą małą wilo pompką

 

pompka generalnie ustawia się na 2 biegu sama

zrobiłem na pałe

i szczerze mówiąc jest ok wszystko

u mnie to wygląda że pod koniec pażdziernika puszczę pętle w łazienkach

w listopadzie z 1-2 pętle w salonie[mam tam 5] zdławię je rotametrami

w pokoju córki też odkręcę w listopadzie

w sypialnii u siebie odkręcę może na 2-3 tygodnie mrozów [w poprzednim sezonie i tak nie zszedłem w niej do 20-21.

projekt ok

ale czy nie wolno trochę pomyśleć zamiast na wszystko zbierać kwity

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co dodatkowa pompa? Wieksza ilosc petli na rozdzielaczu to MNIEJSZE opory.

 

500m rurki więcej to i większy wydatek wody. Nie wiem jak to jest w pompkach CO ale tłoczenie to nie jedyny parametr pomp, jest jeszcze wydatek (wydajność), którego musi wystarczyć do przetłoczenia z odpowiednim przepływem większej ilości wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

500m rurki więcej to i większy wydatek wody. Nie wiem jak to jest w pompkach CO ale tłoczenie to nie jedyny parametr pomp, jest jeszcze wydatek (wydajność), którego musi wystarczyć do przetłoczenia z odpowiednim przepływem większej ilości wody.

 

Jesli maleja opory, to rosnie wdajnosc tloczenia. Ta sama pompka "przewali" wiecej litrow na godzine :)

 

Ja mam na 230m2 grzanej podlogi okolo 1500m rury. Jak bym mial jej 500m mniej, to niezaleznie jaki fachowiec robil by ten projekt, mial bym spaprana instalacje, wiec te 500m to chyba dla domu 600m2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...