Pyxis 10.10.2014 15:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Przecież zawsze można podnieść przepływ na pompie i temperaturę na rozdzielaczu i można uzyskać ten sam efekt. A skad wezmiesz dodatkowa moc na taka operacje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sturmer 10.10.2014 15:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 To ja już nic nie rozumiem. Mam zrobione ozc, na podstawie tego będzie robiona podłogówka. Jeśli zrobię dokładnie wg ozc bez zapasu i się okaże że ozc mieści się w granicach błędu 10% ,tylko nie w tą stronę to co? To chyba jednak lepiej dać tej rury trochę więcej i mieć spokój?Przy okazji jak tylu tu użytkowników podłogówki to jakiej firmy rury brać pod uwagę względem cena -jakość? Na pewno pex-al pex, żeby były pewne ,ale też bez kosmicznej ceny nieadekwatnej do jakości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 10.10.2014 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Jak robisz wg projektu, to wg projektu i ufasz, ze bedzie dzialalo jak nalezy a za "zaoszczedzona" kase bedziesz pil przez miesiac. Ja wybralem Wavina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 10.10.2014 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 (edytowane) Sturmer, pewnie łazienka ma najwyzszy wskaznik W/m, wiec tam zagęśc do 7,5-10cm i te petle będą otwarte, w pozostalych pomieszczeniach mozesz dla temperatury zasilania, którą wyznaczy łazienka dać o te 15% wiecej mocy i delikatnie je skryzować (ustawić przepływ wg informacji z projektu) Wavin, Kan Therm, Roth. Jakieś 2.50-3 zl/mNa rym na pewno sie nie przejedziesz Edytowane 10 Października 2014 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 10.10.2014 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 To,co proponujesz jest zupełnie nielogiczne. Na moim przykładzie: lazienka 8m2, 76 metrow rury, rozstaw co 10 cm Zeby ją ogrzać do 24C przy temperaturze -20C za oknem i wychodzi mi, ze potrzebuje Tz=38C przy otwartej pętli Ty radzisz mi przykrecic przeplyw o 15%,podnoszac przy temperature zasilania o jakis stopien, moze i dwa tylko po to, bym mial "zapas" na przyszłość. Wyjaśnij j mi może sens takiego działania A powiedz mi jedno. Czy byłeś na 100% pewny tej ilości rurki? A może ona jest właśnie przewymiarowana o te 15% a ty o tym nie wiesz (tolerancja błędu)? Po prostu odkręciłeś na maksa łazienkę a resztę pętli do niej dopasowałeś. Gdybyś dał 15% mniej czy więcej rurki zrobił byś dokładnie to samo Widzisz, ty zasilasz podłogówkę temperaturą 38 stopni, u mnie nigdy (chyba) nie doszło do 35 a mając podobnie jak ty co 10cm, musiałem łazienki zdławić. Zresztą całe poddasze musiałem zdławić ze względu na mniejszą kubaturę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 10.10.2014 15:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 To ja już nic nie rozumiem. Mam zrobione ozc, na podstawie tego będzie robiona podłogówka. Jeśli zrobię dokładnie wg ozc bez zapasu i się okaże że ozc mieści się w granicach błędu 10% ,tylko nie w tą stronę to co? To chyba jednak lepiej dać tej rury trochę więcej i mieć spokój? Wavin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 10.10.2014 15:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 (edytowane) Ale co to znaczy "jest przewymiarowana, ale o tym nie wiesz"Ona wyznacza mi temperaturę zasilania CAŁEJ instalacji.I skrecanie petli w łazience powoduje pogorszenie prarametrow pracy CALEJ instalacji poprzez wzrost wymaganej TZ. I jeśli praktyka pokaze mi, ze potrzebuję nie 38C, a 34C (bo w porownaniu do danych asolta mam lepsze okna i strop) to ma to oznaczać, ze mam skrecic petle w lazience, zeby mieć 'zapas" i zasilac przez to przez lata z wyzsza o np 2C temperaturą zasilania ? Widzisz w tym sens ? Mam przykręcać, tylko po to, by trzymać się projektu, zamiast korzystać z niższej Tz ? Przeciez niższa Tz to sama radość Edytowane 10 Października 2014 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 10.10.2014 16:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 A skad wezmiesz dodatkowa moc na taka operacje? U mnie pompa chodzi na 2 biegu i oprócz tego mam zdławione przepływy do 1l/min ( 8 pętli do 100m/pętle), na 2 poziomie ta sama sytuacja tylko pętli jest 10. Instalacja robiona standardowo (15cm odstęp,łazienka i kuchnia 10cm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 10.10.2014 16:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 U mnie pompa chodzi na 2 biegu i oprócz tego mam zdławione przepływy do 1l/min ( 8 pętli do 100m/pętle), na 2 poziomie ta sama sytuacja tylko pętli jest 10. Instalacja robiona standardowo (15cm odstęp,łazienka i kuchnia 10cm). Ja pytam skad wezmiesz moc na pompie ciepla nie na obiegowce. Obiegowka nie grzeje wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 10.10.2014 16:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Nie każdy grzeje pompą ciepła, Pyxis.Ale pytanie co do mocy zasadne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 10.10.2014 16:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 I jeśli praktyka pokaze mi, ze potrzebuję nie 38C, a 34C (bo w porownaniu do danych asolta mam lepsze okna i strop) to ma to oznaczać, ze mam skrecic petle w lazience, zeby mieć 'zapas" i zasilac przez to przez lata z wyzsza o np 2C temperaturą zasilania ? Widzisz w tym sens ? Mam przykręcać, tylko po to, by trzymać się projektu, zamiast korzystać z niższej Tz ? To oznacza że masz przewymiarowaną łazienkę Jeżeli masz projekt dobrze zrobiony, to możesz tak jak ty, odkręcić łazienkę na maksa a resztę dostosować do tej łazienki. Ale skąd wiesz na 100% czy łazienka jest dobrze policzona? Przecież jest tolerancja błędu! Może masz przewymiarowaną a nawet o tym nie wiesz! Jak zrobisz wszystkie pętle otwarte na 100%, to również możesz mieć otwartą tylko w łazience a resztę zdławić o te kilka procent Możesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 10.10.2014 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Ja pytam skad wezmiesz moc na pompie ciepla nie na obiegowce. Obiegowka nie grzeje wody. Odpowiedź już uzyskałeś od fotohobby, ale bałbym się obieg pozostawić tylko pompie ciepła jakbym ją miał, na dwóch pompach nie mam problemu z podgrzewaniem 1 piętra przez parter, a latanie i kręcenie co chwile rotametrami jest bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 10.10.2014 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Albo inaczej, może wreszcie zrozumiesz. Robisz projekt dokładnie taki o jakim ja mówię. Dokładasz do tego 10%. Puszczasz łazienkę na 100% a resztę dławisz. Przy tej tolerancji błędu powinno wszystko dobrze śmigać.Ja natomiast odkręcił bym wszystkie na 100%!!! Bo dławienie na "świętego Nigdy" NIE MA SENSU! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 10.10.2014 16:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 I jeśli praktyka pokaze mi, ze potrzebuję nie 38C, a 34C (bo w porownaniu do danych asolta mam lepsze okna i strop) to ma to oznaczać, ze mam skrecic petle w lazience, zeby mieć 'zapas" i zasilac przez to przez lata z wyzsza o np 2C temperaturą zasilania ? Widzisz w tym sens ? Mam przykręcać, tylko po to, by trzymać się projektu, zamiast korzystać z niższej Tz ? Przeciez niższa Tz to sama radość A teraz najlepsze. Uważaj bo zaboli Jeżeli okaże się to prawdą i będziesz musiał obniżyć temperaturę zasilania bo w łazience będzie za ciepło, to co zrobisz z pozostałymi pętlami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 10.10.2014 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 A ty fotohobby jeszcze nie mieszkasz? Jeżeli nie, to nie mam więcej pytań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 10.10.2014 16:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 A teraz najlepsze. Uważaj bo zaboli Jeżeli okaże się to prawdą i będziesz musiał obniżyć temperaturę zasilania bo w łazience będzie za ciepło, to co zrobisz z pozostałymi pętlami? Nic, kolego. Bo jeśli mam dom lepiej zaizolowany, niż w OZC asolta, to jeśli lazienka pójdzie przy nizszej TZ, to takze j pokoje (nadal przy 15% ograniczeniu mocy. Co mnie mialo zaboleć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 10.10.2014 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Albo inaczej, może wreszcie zrozumiesz. Robisz projekt dokładnie taki o jakim ja mówię. Dokładasz do tego 10%. Puszczasz łazienkę na 100% a resztę dławisz. Przy tej tolerancji błędu powinno wszystko dobrze śmigać. Tak właśnie robie. I mam rezerwe, gdybym chciał zamienić panele na drewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 10.10.2014 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 A ty fotohobby jeszcze nie mieszkasz? Jeżeli nie, to nie mam więcej pytań Ja w ogole nie powinienem dyskutować z gosciem, co ma 150m rur jako dekoracja w wylewce Teraz mieszkam w domu z podlogowką bez projektu, na zasadzie "10cm wszedzie" i widzę ile trzeba dlawić i ile materialu poszlo w piz.... Dlatego tego błędu nie popełniam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 10.10.2014 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Nic, kolego. Bo jeśli mam dom lepiej zaizolowany, niż w OZC asolta, to jeśli lazienka pójdzie przy nizszej TZ, to takze j pokoje (nadal przy 15% ograniczeniu mocy. Co mnie mialo zaboleć ? Wszędzie idealnie tyle samo lepiej zaizolowałeś? Masz parterówkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 10.10.2014 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Tak właśnie robie. I mam rezerwe, gdybym chciał zamienić panele na drewno. Bingo! No i o to mi chodzi! Projekt powinno się robić dla 100% otwartych pętli! asolt robi do dupy projekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.