Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dworek wśród pól - projekt indywidualny


Iscra

Recommended Posts

I jak ja mam się na coś takiego odezwać?? :o Że nie rozumiem języka polskiego w sprawach gruntowych?? :lol2: W sprawach technicznych tylko czytam ;)

 

Dlatego prowadzę wątek dwutorowo :D Jest trochę technicznie (bo sama lubię wiedzieć i rozumieć co się dzieje, więc będzie o tym trochę w dzienniku) i jest trochę na luzie i po babsku :D

 

Też mam spokój z wodami gruntowymi, ale i tak malowaliśmy po zagruntowaniu jeszcze dwa razy.

Hm, to jaka ostatecznie wyszła grubość warstwy? Ile mm?

U mnie jest sporo tych fundamentów. Właśnie policzyłam: powierzchnia ścian fundamentowych zewnątrz i wewnątrz wynosi 384 mkw. Zużycie Izobudu WL na warstwę grubości 1mm zgodnie z deklaracją producenta wynosi 1kg/mkw. No to wychodzi mi 20 wiaderek po 20 kg na jedną warstwę, czyli 2 tys zł. Druga warstwa to drugie tyle.

Więc teraz pytanie: czy 1mm wystarczy czy lepiej 2mm, czyli drugie malowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 586
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dlatego prowadzę wątek dwutorowo :D Jest trochę technicznie (bo sama lubię wiedzieć i rozumieć co się dzieje, więc będzie o tym trochę w dzienniku) i jest trochę na luzie i po babsku :D

 

Hihihi :D

Żebyś zaraz za to "na luzie i po babsku" nie oberwała jak Dana za ptaszki czy ja za pieski :rotfl:

Strach pomyśleć, że są dzienniki, gdzie ludzie konie mają, baaa alpaki nawet :yes:

 

wychodzę z założenia, że nie warto oszczędzać na podstawowych i kluczowych etapach budowania. 2 tyś w skali budowy to są grosze, a dom będzie miał solidniejsze fundamenty. :yes:

 

Emilka jak zwykle mądrze prawi :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hihihi :D

Żebyś zaraz za to "na luzie i po babsku" nie oberwała jak Dana za ptaszki czy ja za pieski :rotfl:

Ta :p

 

No to wychodzi mi tak. Ok. 500 zł za dysperbit, ok. 4k za Izobud WL na 2 warstwy i.... ok. 9k na XPSa do ocieplenia fundamentów (20 cm: 2x10 cm). Auć.

 

Jak mi znajdziecie XPSa gr. 10 cm taniej niż 374 PLN za metr sześcienny to będę wdzięczna xD Mam takiego Austrotherma TOP 30.

Izobud WL mam po stówie za 20 kg, potrzebuję jakieś 40 wiader.

 

Zachciało mi się rozległej parterówki!

 

EDIT: Prrr, źle. XPSa mam GIAS gr. 10 cm za 390 PLN/m3

Edytowane przez Iscra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, to jaka ostatecznie wyszła grubość warstwy? Ile mm?
W sumie nie jestem pewien jaka grubość, masę nakładaliśmy szczotkami nie pacą czy czymś podobnym. Teraz zajarzyłem, że chcesz wykonać izolację pionową Izobudem WL, przecież to cudo kosztuje niecałą stówę za 20kg, drogie jak cholerka. Dysperbit DN kosztuje w granicach 40zł/20kg. Wodny i nie zawiera rozpuszczalników, to po co przepłacać. Ocieplenie fundamentów kleiłem klejem w piance, nie babrałem się w czarne mazidła do klejenia jak Izobud. Szybka i prosta robota z pianką. Grubości warstwy izolacji nie sprawdzałem, malowaliśmy najpierw gruntem, na drugi dzień nie oszczędzając mazidła pierwsza warstwa właściwej powłoki, następny dzień druga. Ściany były po tym zabiegu były ładnie zabezpieczone, czarne jak wungel :). 20 wiaderek Dysperbitu po 40zł/szt to 8 stówek, z nie 2 ciężko zarobione tysiaki. i spokojnie możesz malować dwa solidne razy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XPS jest super materiałem na ocieplenie fundamentów lub płyty ale cena powala niestety. Jeżeli nie chcesz iść w stronę super energooszczędności domu, to możesz go zastąpić np. Hydrostyrem Genderki, ceny są już do przełknięcia, nawet niezłe. To styro mam w swojej chatce, 15cm, termowizja mówi, że wystarczy i jest piknie zaizolowane :).

 

HYDROSTYR UNI 100: 184,42 zł netto / 226,84 zł brutto / m3

 

HYDROSTYR UNI 200: 234,40 zł netto/ 288,31 zł brutto / m3

Edytowane przez artix1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze doktorat niedługo będziesz mogła napisać z tego.

 

Gdzie tam. Na razie wyważam otwarte drzwi :D Ale tak to jest, jak się laik bierze do budowy i chce wszystko rozumieć :D

 

 

Artix, bardzo mi pomagasz, dzięki!

 

Czytam sobie karty techniczne. Faktycznie, dysperbit od Izolexa też jest bezrozpuszczalnikowy :) Wcześniej go nie znalazłam. I tańszy od produktów Izohanu. Czytam mocniej ( :p ) i racja - starczy również na izolację. Ceny są różne, ale da się wyrwać nawet poniżej 40 zł.

Rozcieńczałeś go również żeby gruntować czy na grunt brałeś ten ich magiczny Izolex Grunt? :D

 

Ale co do styro... Gdzieś ktoś na forum robił testy (adam_mk? nie pamiętam...) nasiąkliwości. Jeśli dobrze pamiętam przebieg testu: ważymy kawałek EPSa i XPSa. Wrzucamy do jednego wiaderka jeden, a do drugiego drugi. Zalewamy wodą, dociążamy jakąś cegłą, żeby faktycznie w wodzie siedział. Po tygodniu wyjmujemy, oglądamy i ważymy. Wnioski były następujące: EPS nasiąkł, XPS nie. Stąd skłaniam się jednak do XPSa - choćby warunki gruntowe były jak najlepsze, to przecież wielodniowe ulewy się zdarzają, nieraz przy roztopach po obfitym śniegu grunt też jest baaaardzo mokry. Owszem, to wszystko w końcu spłynie, ale... No spać będę spokojnie przy XPSie :D

 

Chyba, że mnie przekonacie do zmiany zdania :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co do styro... Gdzieś ktoś na forum robił testy (adam_mk? nie pamiętam...) nasiąkliwości. Jeśli dobrze pamiętam przebieg testu: ważymy kawałek EPSa i XPSa. Wrzucamy do jednego wiaderka jeden, a do drugiego drugi. Zalewamy wodą, dociążamy jakąś cegłą, żeby faktycznie w wodzie siedział. Po tygodniu wyjmujemy, oglądamy i ważymy. Wnioski były następujące: EPS nasiąkł, XPS nie. Stąd skłaniam się jednak do XPSa - choćby warunki gruntowe były jak najlepsze, to przecież wielodniowe ulewy się zdarzają, nieraz przy roztopach po obfitym śniegu grunt też jest baaaardzo mokry. Owszem, to wszystko w końcu spłynie, ale... No spać będę spokojnie przy XPSie :D

Chyba, że mnie przekonacie do zmiany zdania :p

Co prawda, ten hydrostyr jest niby bardziej odporny na nasiąkanie niż zwykły, ale... ja tam popieram Twój wybór XPSa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź do reki kawałek EPSa i XPSa a nie będziesz mieć najmniejszej wątpliwości, że Twój wybór jest słuszny :).

I jeszcze jedno widział ktoś Dysperbit po paru latach jak wygląda na bloczkach fundamentowych? Ja widziałam, co prawda to nie fundament tylko mur oporowy, ale zabezpieczony od wilgoci podobnie jak fundament tylko na tańszych materiałach. Odkopany (odsypany drenaż) po dwóch latach ujawnił erozje Dysperbitu, ledwo widać, że był w ogóle nakładany. Tu bym też nie oszczędzała. Te różnice cen skądś się biorą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O wyższości XPS nad EPS nawet nie ma co dyskutować, bo jest oczywista. Nie zawsze jednak trzeba strzelać w komara z armaty. Gdybym miał wysoki poziom wód gruntowych, to na pewno rozważyłbym ocieplanie fundamentu XPSem. Na szczęście takiego problemu nie miałem i dlatego decyzja padła na Hydrostyr z nasiąkliwością poniżej 3%. Badania robione przy całkowitym zanurzeniu przez 28dni (XPS poniżej 1%). Zamiast prawie 4 stów/m3, wydałem 2 z kawałkiem. Na niektórych działkach forumowiczów, po wbiciu łopaty w ziemię, już pojawia się woda, u mnie trzy dni po roztopach i opadach deszczu, po wykopaniu 1,5m wykopu, nie miałem ani śladu wody. Każdą decyzję o zakupie danego materiału, trzeba dostosować do warunków na danej działce. Warstwę wodoodporną na ścianach tworzy czarne mazidło, po prawidłowym przyklejeniu ocieplenia, sam fundament nie powinien mieć kontaktu z wodą. Jeżeli masz grunt przepuszczalny, do 4 m sucho jak wcześniej napisałaś, to jesteś w komfortowej sytuacji oczywiście. Decyzję musicie podjąć sami, żeby później nie pluć sobie w brodę, że trzeba było robić tak jak zakładaliśmy, a nie jak nam jakieś mundrole doradzały :D. XPS kosztuje min.150zł/m3 drożej niż najtańszy hydro EPS. Spora sumka się uzbiera na początku inwestycji, co by nie mówić. Iscra, nie chcecie za bardzo galopować w super energooszczedność ciepłe montaże, dwukomorowe pakiety szyb, WM z odzyskiem itd, ale z fundamentem lecicie w pasywniaki, 20cm XPS daje się ciepłe pod płyty fundamentowe. Im więcej ocieplenia tym lepiej oczywiście, ale to co uzyskasz w ziemii, możesz stracić w postaci mostków cieplnych i strat WM bez odzysku ciepła, która bierzesz pod uwagę. Ponad to ileby nie było styro na zewnątrz, to od środka grunt wychładza ścianę i mamy kolejny mostek fundament-ściana zewn, chyba że jest podpiwniczony, to już inna historia. Mostek odcina się bloczkami Isomur (drogie), niektórzy zasypują bloczki ceramiczne granulatem pianki itd. Ja rozwiazałem ten problem, ocieplając ściany fundamentowe od środka, 15cm na zew, 5 od środka (skandynawski patent). Chudziak jest całkowicie otulony izolacją, pod nim 20cm styro, nad nim 10cm. Mogę pokazać termogramy tego patentu, od zewnątrz widać tylko listwę startową, fundament wygląda jak ściana ocieplona 20cm grafitem. Jessuu, ja tak mogę dłuuugo :p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde no :D

Trochę nam zabijacie ćwieka (ale to dobrze!).

 

Różnica w cenie między Hydrostyrem Uni 200 Genderki a najtańszym XPSem to, pi razy oko, 100 zł/m3. Dla całości moich fundamentów będzie to ok. 2,5 tys zł. Tyle w kwestii izolacji cieplnej.

 

Teraz hydroizolacja.

Wersja 1.

Izohan Dysperbit rozcieńczony 1:1 jako grunt + Izohan IZOBUD WL, 2 warstwy, jako izolacja właściwa.

Koszt zgodnie z zużyciem podawanym przez producenta + mały zapas: 4 wiaderka 20kg Dysperbitu i 40 wiaderek 20kg Izobudu WL. Łącznie daje to jakieś 4200 zł.

Wersja 2.

Izolex Dysperbit rozcieńczony 1:2 jako grunt + ten sam bez rozcieńczania, 2 warstwy, jako izolacja właściwa.

Koszt: 58 wiaderek 20kg = ok. 2300 zł.

 

Wychodziłoby więc na to, że oszczędność na styro możemy przerzucić na lepszą hydroizolację lub na odwrót i wyjdzie na, mniej-więcej, to samo :p Ale prrr, stop, to jeszcze nie są wnioski końcowe!

 

Jedziemy dalej.

Z czego wynikała pierwotna decyzja o zastosowaniu XPS? To nie tylko jego lepsza odporność na działanie wody, ale też ogólnie większa wytrzymałość mechaniczna. Przy każdym innym styro musimy (wypadałoby :p) zabezpieczyć go przed naporem gruntu. Czyli tak: XPSa przyklejamy, zasypujemy ziemią i już, żadnego pierniczenia się z siatkami, klejami, foliami budowlanymi czy kubełkowymi. Inny styro - no przynajmniej jakaś folia. PE to boję się, że mi się w rękach porwie, a pod naporem kamyczków to już w ogóle (żwirek, mamy żwirek!), więc byłaby kubełkowa. I nie, nie wierzę w jakiekolwiek zalety folii kubełkowej za wyjątkiem jednej: ochroni styro przed kamyczkami :p Szybki zerk do googla - kubełkowa wyjdzie nas ok. 800-1000 zł. Więc różnica w cenie styro nam się zmniejsza, bo przy EPSie wydamy jeszcze na ochronę tegoż. I kurka, mamy tę cholerną kubełkową. Trzeba ją zamocować. Listwy, tuje-muje-dzikie-węże... Koszt i jeszcze więcej pierniczenia się.

Oczywiście jak zasypiemy XPSa no to część i tak będzie wystawać. Ale zabezpieczanie tej części bym olała - po prostu przed wykonywaniem ocieplenia całego domu starłabym wierzchnią warstwę tarką, żeby usunąć tę uszkodzoną przez promienie UV.

 

Jeszcze jedna kwestia. Myśląc przez weekend doszłam do następującego wniosku. Od izolacji przeciwwilgociowej jest hydroizolacja (masło maślane :p), a od izolacji cieplnej styro. No to na hydroizolacji nie ma co oszczędzać - ma być zrobiona dobrze i na lata, nie będę sobie ogródka rozkopywać. Do izolacji cieplnej potrzebuję styro, który będzie odporny mechanicznie i na działanie wody. Tutaj najlepszym wyborem jest XPS. Pal licho w tym momencie jego współczynnik przenikania ciepła - wybieram go ze względu na inne parametry :D

 

WNIOSEK KOŃCOWY

Wychodzi więc na to, że... będzie jak napisałam wcześniej. Izohan Dysperbit + Izohan Izobud WL + projektowane 20 cm XPS.

 

 

UWAGA! TERAZ COŚ NA LUZIE! :D

W piątek byliśmy z mężem w składzie budowlanym. Pytam o kleje, dysperbity, itp.

- czy mógłby mi pan sprawdzić po ile byłby dysperbit Izohanu? Oraz tego samego producenta Izobud WL?

- (szuka szuka...) Izobud mam... Ale czy jest pani pewna, że dysperbit też ta firma produkuje?

- oczywiście, karty techniczne czytałam :p

- aha... o, faktycznie jest.

 

- jeszcze się chciałam zorientować o kleje do styropianu, do XPSa. Jakie mają państwo w ofercie?

- (do kolegi) ej, jakie mamy kleje do tego PSXa?

(tak, PSXa)

 

Całkiem ładnie zachował kamienną twarz, ale jestem pewna, że był przerażony taką klientką :p Natomiast Tern potem stwierdził:

Wiedziałem, że dobrym pomysłem będzie siedzenie cicho i nasłanie na nich Ciebie :D

 

Artix, jeszcze jutro się odniosę do naszych przemyśleń odnośnie reku, okien i innych rzeczy :) Teraz idę spać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iscra, nie chcecie za bardzo galopować w super energooszczedność ciepłe montaże, dwukomorowe pakiety szyb, WM z odzyskiem itd, ale z fundamentem lecicie w pasywniaki, 20cm XPS daje się ciepłe pod płyty fundamentowe.

Wreszcie mam chwilę na pisanie ;)

 

Artix, to rozważania, tylko rozważania :D Na decyzje przyjdzie jeszcze czas. Decyzję podjęliśmy na razie jedynie co do izolacji fundamentów. W projekcie było 20 cm zwykłego styro fundamentowego, ale - jak widziałeś w poście wyżej - zmieniliśmy go na XPS i wiesz już z czego to wynikało :) Kwestie okien, WM i innych rzeczy ciągle są otwarte, bo jak już pisałam wiele razy, cena nie jest jedynym wyznacznikiem. Staramy się, żeby nasze decyzje miały sens nie tylko ekonomiczny, ale też ergonomiczny, użytkowy. Stąd absolutnie nie jest wykluczone, że dojdziemy do wniosku, że jednak warto dołożyć do ciepłego montażu i 3 szyb i że komfort dzięki reku będzie wart wydanych na nią pieniędzy.

Fioła na punkcie mostków termicznych nie mam. Oczywiście, chcę je wyeliminować tam, gdzie polepszę komfort lub też zwróci mi się to w sensownym czasie. Na pewno nie zwróci mi się w ten sposób Isomur :) Powiem więcej: wyeliminowanie mostka termicznego na styku fundamentów nie sprawi, że znacząco odczuję zwiększenie komfortu cieplnego (o ile w ogóle, biorąc pod uwagę ogrzewanie podłogowe). Dlatego też odpuszczam izolację fundamentów wewnątrz oraz Twoje rozwiązanie (za wysokie koszty w stosunku do zysków). Jednak nie zrozum mnie źle! Twój sposób na eliminację tego mostka jest naprawdę dobry, co więcej - jestem przekonana, że u Ciebie w pełni zdaje egzamin.

 

Powiem tak: przekonujecie do ciepłego montażu, pakietów trzyszybowych i reku :p Tylko im więcej o tym wszystkim czytam, to tym bardziej się zastanawiam jaką kolejność robót przyjąć, żeby to miało sens... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całej strony dziennika zrozumiałam tylko to:lol2:

 

Hihihi :D

Żebyś zaraz za to "na luzie i po babsku" nie oberwała jak Dana za ptaszki czy ja za pieski :rotfl:

Strach pomyśleć, że są dzienniki, gdzie ludzie konie mają, baaa alpaki nawet :yes:

 

...ale..., że nie można w dzienniku o pierdołach?

czy, że trzeba pół-na-pół?

bo chyba będę musiała zmienić swój tytuł, albo w ogóle przenieść się do innego działu - bo u mnie technicznie może być jedynie o kolorach:)

 

Iscra - zazdroszczę tej chęci "wiedzenia" - ja po pierwszym zdaniu zamykam umysł i przestaję przyswajać:D

No i poczekam sobie u Ciebie na wnętrza! Jestem bardzo ciekawa, bo wiem, że będzie baaardzo pięknie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ana89 :rotfl::rotfl: I mówi to osoba, które nie-powiem-ile-czasu spędziła na samodzielnym tworzeniu projektu domu... :D

 

Gadanie o pierdołach może być bardzo miłym przerywnikiem przy moim wyważaniu otwartych drzwi (znaczy rozkminach technicznych :D)

 

A propos wnętrz, znalazłam ostatnio fajny sekretarzyk... Muszę go obejrzeć z bliska żeby zobaczyć czy faktycznie wart jest zakupu i renowacji :)

(P.S. Boję się czy będzie pięknie, bo nigdy do końca nie ufałam swojemu gustowi ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img18.staticclassifieds.com/images_tablicapl/349855055_1_644x461_sekretarzyk-warszawa_rev006.jpg

O taki.

Potrzebuję go do robótek: hafty, szydełko, itp. Ten ma dużo szufladek, gdzie mogę pochować przybory, a blat wsparty jest na pełnych deskach, więc nie powinno być żadnego problemu ze stabilnością. Ale jak mówiłam - muszę obejrzeć, czy warto go odnawiać. Na pewno ma pęknięty fornir na górze, bo o tym w ogłoszeniu wspomnieli, ale pytanie, co jeszcze wyjdzie... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...