adameq 16.10.2014 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 Witam serdecznie forumowiczów. Z góry przepraszam jeżeli taki temat już istnieje ale chciałbym dowiedzieć się krok po kroku na co mam zwrócić uwagę przy rozmowie z "majstrami" Mój problem dotyczy balkonu oraz tarasu. Dom został kupiony 3 miesiące temu od Pana (właściciela firmy budowlanej), który twierdzi, że wszystko zostało wykonane zgodnie ze sztuką. Jednak wydaje mi się, że nie do końca. 1) Balkon Brat (właściciel) chce wykończyć balkon płytkami wraz z obróbką blacharską. Wydaję mi się, że powinna być jeszcze wylewka ponieważ od betonu do dolnej ramy okna balkonowego jest 6cm. Jak to powinno być zrobione i na co szczególnie zwrócić uwagę? 2) Taras Pan od którego został kupiony domek twierdzi, że na tarasie można śmiało układać płytki. Na tarasie została zrobiona hydroizolacja firmy Remmers. Na tarasie ma być również obróbka blacharska wraz z rynną. Co z dylatacją tarasu? Izoluje się ją jakoś? Bardzo proszę o rady bo przeraża mnie już ten dom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 16.10.2014 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 1.na balkonie również powinna być wylewka, a pod nią styropian i jakaś warstwa hydroizolacji. 2.Taras wygląda ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skresz 16.10.2014 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 Wysokość okna od wykończonego balkonu to tak naprawdę kwestia gustu, lecz balkon musi być ocieplony i dana hydroizolacja oraz spad min 2% (hydroizolacja powinna zachodzić na ścianę. Jeśli masz obecnie tylko monolit to masz małe pole manewru. Swoją drogą to chyba okna masz prawdopodobnie obsadzone za nisko.W domu masz już wylewki czy jeszcze??? jaką masz w domu odległość między oknem a podłogą Na tarasie widzę że jest taśma wywinięta na ścianę ale nie ma jej w miejscu dylatacji, powinien też iść tam sznur dylatacyjne ale to jest akurat do naprawienia w 30min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adameq 16.10.2014 11:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 Dziękuję bardzo za odpowiedź. Zastanawia mnie tylko czy wysokość drugiej wylewki przy zastosowaniu styropianu nie będzie za cienka? Od betonu do ramy okna jest tylko 6 cm. Balkon bez spadku. A co z tymi dylatacjami na tarasie? Czyli można śmiało robić obróbkę i kłaść płytki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adameq 16.10.2014 11:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 Wysokość okna od wykończonego balkonu to tak naprawdę kwestia gustu, lecz balkon musi być ocieplony i dana hydroizolacja oraz spad min 2% (hydroizolacja powinna zachodzić na ścianę. Jeśli masz obecnie tylko monolit to masz małe pole manewru. Swoją drogą to chyba okna masz prawdopodobnie obsadzone za nisko.W domu masz już wylewki czy jeszcze??? jaką masz w domu odległość między oknem a podłogą Na tarasie widzę że jest taśma wywinięta na ścianę ale nie ma jej w miejscu dylatacji, powinien też iść tam sznur dylatacyjne ale to jest akurat do naprawienia w 30min. W domu są już wylewki. Czyli rozumiem z tego, że trzeba naciąć te dylatacje i wsadzić tam sznur dylatacyjni a następnie przykleić taśmę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skresz 16.10.2014 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 (edytowane) tak ma to wyglądać http://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.technologie-budowlane.com%2Fimages%2Fmedia%2FMapei%2Fuszczelnienie_balkonow_tarasow_system_mapei.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.termex-wilczyce.pl%2Findex.php%3Fp%3D1_32_tarasy-balkony&h=400&w=638&tbnid=fhKmR8HguDqgjM%3A&zoom=1&docid=GZ-_4OMOwG-EHM&ei=HbE_VOq7EY2VaIuvgsAI&tbm=isch&ved=0CCoQMygMMAw&iact=rc&uact=3&dur=473&page=1&start=0&ndsp=15 ostatecznie jak masz małą szczelinę to daj silikon na to naklej taśmę i będzie ok a jak masz możliwość to tak jak w instrukcji Edytowane 16 Października 2014 przez skresz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adameq 16.10.2014 11:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 Dziękuję bardzo a co z obróbka blacharska na tarasie? Niestety będzie musiała pójść na wylewka tzn. pod płytki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 16.10.2014 11:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 Zdecydowanie 6 cm to za mało bo sama wylewka to 5 cm i pewnie dlatego nie została zrobiona... ale wydaje mi się że styropian jest konieczny może chociaż 3 cm i na to jakaś wylewka samopoziomująca bo można ją nakładać cieniej. Jeśli wylewka na tarasie przylega do warstwy ocieplania a nie bezpośrednio do ściany to raczej nic się nie powinno dziać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adameq 16.10.2014 12:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 Zdecydowanie 6 cm to za mało bo sama wylewka to 5 cm i pewnie dlatego nie została zrobiona... ale wydaje mi się że styropian jest konieczny może chociaż 3 cm i na to jakaś wylewka samopoziomująca bo można ją nakładać cieniej. Jeśli wylewka na tarasie przylega do warstwy ocieplania a nie bezpośrednio do ściany to raczej nic się nie powinno dziać. Tak właśnie myślałem. Tylko, że ten balkon jest samonośny tzn. nie znajduję się pod nim żadne pomieszczenie. Czy w takim wypadku można zrobić samą wylewkę? Oddzielić ja folia czy hydroizolacją od tej pierwszej warstwy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skresz 16.10.2014 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 Jest kilka sposobów -gotowy systemy do balkonów i tarasów- listwy aluminiowe które docinasz i mocujesz przed płytkami tez na klej (musisz pamiętać by listwa nie zachodziła na płytkę od góry)- wysunięcie płytki poza obrys tarasu i najęcie w jej spodniej warstwie rowka coś w rodzaju kapinosa a połączenie płytka-obrys tarasu zrobić silikonem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 16.10.2014 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 ale nie jest połączony ze stropem całego domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adameq 16.10.2014 12:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 Super! A jeżeli chodzi o obróbkę blacharską to zabezpiecza się ją czymś żeby klej pod płytki nie przylegał bezpośrednio na blachę. Boję się trochę że może po kilku latach korodować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adameq 16.10.2014 12:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 ale nie jest połączony ze stropem całego domu? NIe jest połączony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skresz 16.10.2014 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 (edytowane) NIe jest połączony. o panie to masz pan latający dywan tzn. balkon a jeśli poważnie masz balkon na konstrukcji samonośnej to nie masz się zbytnio o co martwić a na serio możesz zrobić samą wylewkę ale prawidłowo balkon powinien być ocieplony z każdej strony by zminimalizować straty ciepła. o korozje się nie martw bo listwy są aluminiowe np http://e-millennium.eu/profil-aluminiowy-balkonowy-2-0m-szary-ral-7037-listwa-balkonowa-okapnikowa-szara.html chyba że chcesz koniecznie blachę Edytowane 16 Października 2014 przez skresz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adameq 16.10.2014 12:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 Wszystko pięknie ładnie ale cena też ładna może jednak zdecyduję się na obróbkę z blachy aluminiowej. Tylko zastanawia mnnie czy na takablache może już kleic płytki czy należy ja jakos zabezpieczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skresz 16.10.2014 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 (edytowane) wiesz nic nie stoi na przeszkodzie byś sam coś poszukał, ja ci dałem linki pierwsze z brzegu by nakreślić sprawę a z tego co pamiętam za listwy 2,5m płaciłem po 25zł np. takie http://elistwy.pl/product.php?id_product=22 co do blachy to nie wiem czy cie taniej wyjdzie jak doliczysz gięcie, chyba że sam to zrobisz (blachę się raczej mocuje do wylewki na gwoździe bądź wkręty chyba że ponacinasz jąkać drabinkę jak przy tych listwach Edytowane 16 Października 2014 przez skresz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 16.10.2014 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 (edytowane) Listwy aluminiowe nie moga miec bezposredniego kontaktu z klejem do plytek miedzy nimi musi byc piasek kwarcowy. W przeciwnym razie plytki odkleja sie.U mnie na balkonach zstosowany zaostal system PCI. Obrubka blacharska zostala delikatnie wcieta w poziom betonu- na to tasma pod podsypke z piasku kwarcowego. Caly balkon z krawedzia obrobki laczaca sie z balkonem zostala pokryt dwuskladnikowym uszczelniaczem. Uszczelniacz trzeba klasc dwu krotnie w odpowiedniach odstepach czasowych. Najwazniejsza kwestia jest to co przedmowcy wczesniej mowili- ocieplic balkon z kazdej strony.Zapraszam do mojego dziennika budowy tam co nie co jest o izolacji balkonow napisane. Jesli beda potrzebne jakies fotki to moge przeslac na meila.Pozdrawiam Tomek. Edytowane 16 Października 2014 przez Tomaszs131 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skresz 16.10.2014 12:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 Listwy aluminiowe nie moga miec bezposredniego kontaktu z klejem do plytek miedzy nimi musi byc piasek kwarcowy. W przeciwnym razie plytki odkleja sie. nic takiego nigdy nie widziałem, przy wykonaniu obróbki z blachy i włożeniu sporego kawału tej blachy pod płytkę już widziałem co nie zmienia faktu że na pewno takie rozwiązanie nie zaszkodzi no chyba ze portfelowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 16.10.2014 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 Napewno bedzie to ksztowny zabieg, ale trzeba ponieszc takie koszta by nie poprawiac izolacji co pare lat.U mnie obrubka blacharska byla wcinana w jastrch B25, ktory lezy na ociepleniu plyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adameq 23.10.2014 09:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2014 Wszystkie porady bardzo mi pomogły a Tomaszs131 wykazał się szczególną za co bardzo dziękuję. Teraz mam problem z dobraniem szerokości fug i dylatacji na tarasie. Nie wiem czy dobrze robię ale upieram się na jak najmniejszej fudze tj.2 lub 2,5. Może dlatego, że chodzi mi o estetykę a nie zwracam uwagi na to co się może z tym dziać przy różnych temperaturach. Firma, która będzie kładła płytki twierdzi, że minimalna fuga o której w ogóle będzie mowa to od 4mm. Płytki 15x60. Bardzo proszę o porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.