Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Podłogówka nie grzeje a pompka bardzo gorąca.


chester07

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 62
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Zasilanie z pieca powinno być podłączone do górnej belki (zaworu termostatycznego z głowicą z kapilarą), powrót do pieca powinien być podłączony do dolnej belki (regulacyjnego zaworu powrotnego znajdującego się pod pompą).

 

Proponuje spróbować zdjąć plastikowe zaślepki z górnej belki rozdzielacza - z zaworów termostatycznych.

 

Po drugie, by-pass ustawić na 1/4 maksymalnego otwarcia.

 

Odpowietrzyć pompę i cały układ.

 

Próbować zwiększyć przepływy lub nastawić takie jak policzył projektant.

Edytowane przez K*herm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego najlepszym rozwiązaniem jest aby pompa była po zaworze trójdrożnym (który jest z jednej strony zasilany ciepłą wodą grzewczą a z drugiej strony wodą z powrotu....i w zależności jak jest ustawioną ma proporcję zawór 3 dr taką wodę podaje na pętle

czyli przed samą belką zasilającą gdyż wtedy mamy pewność iż woda pchana w rozdzielacz ZASILANIE ma taka temperaturę jak chcemy....

 

ROZWIĄZANIE :

NALEŻY PRZYKRĘCIĆ (nie zakręcić) ZAWOREK NA POWROCIE , PO TO ABY ZWIEKSZYĆ OPÓR DLA WODY POWRACAJĄCEJ DO PIECA/KOTŁA....gdyż woda zawsze poleci drogą najmniejszych oporów.....dlatego trzeba odpowiednio w każdej instalacji ustawić przepływy (oczywiście musza być również odpowiednio wyregulowane przepływy na poszczególnych liniach OP)

 

a co do temperatury pompy....nie ma co się dziwić skoro zasysa sobie wodę z zasilania poprzez zawór z głowicą termostatyczną ( a ona jest otwarta nie zależnie od ustawienia głowicy gdyż temperatura na belce powrotnej nie rośnie ) prawie całą ilość wody jaką pompuje to pompa ma temperaturę taką jaka masz na zasilaniu....gdyż mało co wody jest brane z powrotu....a następnie woda jest wpompowywana na powrót do pieca....

Edytowane przez bigrw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do temperatury pompy....nie ma co się dziwić skoro zasysa sobie wodę z zasilania poprzez zawór z głowicą termostatyczną ( a ona jest otwarta nie zależnie od ustawienia głowicy gdyż temperatura na belce powrotnej nie rośnie ) prawie całą ilość wody jaką pompuje to pompa ma temperaturę taką jaka masz na zasilaniu....gdyż mało co wody jest brane z powrotu....a następnie woda jest wpompowywana na powrót do pieca....

 

Idzie to sprawdzić metodą palpacyjną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy taki rozdzielacz w ofercie, wbrew pozorom nie jest taki skomplikowany, tu można znaleźć instrukcję:http://pl.kan-therm.com/kan/upload/rozdzielacze-73a-77a.pdf

 

1. Sprawdź jak zamontowana jest pompa - strzałka powinna być skierowana do dołu.

2. Sprawdź jak wygląda skala na przepływomierzach - powinna rosnąć od góry przepływomierza do dołu (czyli działa na zasilaniu).

3. Zdejmij tworzywowe zakrętki z zaworów górnej belki rozdzielacza - obwody muszą być max. otwarte (działają w trybach max. otwarty lub max. zamknięty)

4. Wyreguluj BY-PASS na 1/4 max. otwarcia.

5. Odpowietrz pompę - śruba na środku pompy.

6. Odpowietrz instalację - III bieg w pompie

7. Kapilarę głowicy termostatycznej zamontowanej na zaworze (górnym, nad pompą) zamontuj do dolnej belki. Głowicę możesz ustawić na 45-50st. C (więcej nie polecam)

8. Uruchom kocioł i ustaw parametry jakie mają panować przez większość sezonu grzewczego - rozgrzej instalację (UWAGA: takie układy mieszające najlepiej współpracują z wysokotemperaturowymi źródłami ciepła, min. 60st. C, przy niższych parametrach z kotła układ jest ciężko wyregulować tzn. uzyskać sensowną temperaturę dla instalacji podłogowej)

9. Uruchom pompy

10. Otwórz wszystkie przepływomierze, mogą być na tym samym poziomie/przepływie - pętle grzewcze muszą być otwarte

11. Teraz ustawiasz stopień zmieszania czyli temperaturę zasilania instalacji ogrzewania podłogowego. Wykonujesz to kręcąc dolnym (pod pompą) zaworem regulacyjnym: dławiąc go (zmniejszając przepływ do kotła, tym samym też i z kotła do układu) zmniejszasz temperaturę, otwierając go (zwiększając przepływ do kotła, tym samym też i z kotła do układu) zwiększasz temperaturę.

12. Po uzyskaniu temperatury zasilania OP zaczynasz regulować/ustawiać przepływy przez poszczególne pętle grzewcze.

13. Jeśli je znasz to praktycznie po sprawie, jeśli ich nie znasz musisz się pobawić, sugeruj się długościami pętli grzewczych i zastosuj zasadę: zwiększaj/większe przepływy na długich pętlach, zmniejszaj/mniejsze przepływy na krótkich pętlach. W trakcie tego sprawdzaj na dotyk rurki wracające do górnej belki - taką zabawą musisz doprowadzić to efektu jednakowej temperatury powierzchni rur w każdym obwodzie.

14. Po regulacji pętli grzewczych sprawdź jeszcze czy nie zmieniła się temperatura zasilania OP (dolny termometr) - w razie konieczności skoryguj do wymaganej wartości.

 

UWAGA: po każdej zmianie układ musi się dokładnie wymieszać a parametry ustabilizować dlatego taka regulacja może potrwać nawet kilka dni aż uzyskasz wymagany efekt.

 

Przepływy możesz też sobie policzyć korzystając z łatwego programu, oczywiście należy wprowadzić faktyczny stan instalacji/budynku:

http://pl.kan-therm.com/kalkulator_inwestycji/quick_floor_free.html

 

Wówczas wystarczy je tylko ustawić na przepływomierzach.

Edytowane przez K*herm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a co do temperatury pompy....nie ma co się dziwić skoro zasysa sobie wodę z zasilania poprzez zawór z głowicą termostatyczną ( a ona jest otwarta nie zależnie od ustawienia głowicy gdyż temperatura na belce powrotnej nie rośnie ) prawie całą ilość wody jaką pompuje to pompa ma temperaturę taką jaka masz na zasilaniu....gdyż mało co wody jest brane z powrotu....a następnie woda jest wpompowywana na powrót do pieca....

 

Problem w tym, że pompka miała dużo wyższą temperaturę niż woda na piecu - hydraulik twierdzi, że była odpowietrzona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego K*herm - czy wyjście na podłogówkę powinno być za pompą główną, czy (jak twierdzi hydraulik) to pompa mieszacza powinna sama wtłoczyć wodę na układ podłogówki? U mnie dopiero za wyjściem na podł. jest pompa na kaloryfery, piec nie ma wbudowanej pompki.

Czy zdarzają się reklamacje na tą pompkę z powodów podobnych do moich? I ile kosztuje sama taka pompka - oczywiscie nie mam żadnych papierów (gwarancja)... A hydraulik zarzeka się, że mi je dał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poście pisałeś o wymianie gwarancyjnej ale czytając Twój ostatni post zastanawiam się czy rzeczywiście była wymieniona ;)

 

Ja też zaczynam się nad tym zastanawiać... Najpierw hydraulik twierdził, że przyszła nowa pompka, a teraz, że została zamontowana ta sama, ale naprawiona... A papiery mi niby zostawiał - a tam było wszystko wyjaśnione... Mam dosyć - chyba zamówię nową pompkę skoro układ zamontowany jest poprawnie - niech facet ją założy bo już mnie krew zalewa, a zima za pasem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Proszę o pomoc. Hydraulik założył mi podłogówkę, bardzo uproszczony schemat:

[ATTACH=CONFIG]284916[/ATTACH]

i cały układ mieszacza:

[ATTACH=CONFIG]284917[/ATTACH]

jednak jest problem. Podłogówka nie grzeje, a pompka po kilku godzinach strasznie się grzeje, hydraulik twierdzi, że nie jest zapowietrzona. Pompka wysłana była na reklamację, wstawiono nową ale efekt wciąż ten sam, podłogówka nie grzeje a pompka bardzo gorąca. Myślę, że magik od podłogówki zrobił coś żle. Ja sam nie mam o tym pojęcia - może ktos potrafi pomóc.

 

Obecnie pompka od mieszacza jest zupełnie odłączona a dodana została jeszcze jedna pompa, która umieszczona została zaraz za wyjściem na podłogówkę, ale pomimo, że wszystko działa jak należy nie wiem czy jest to najlepsze rozwiązanie, bo jeśli piec ustawiony jest na 60 st. C, a zawór na 45 to kiedy zawór zamknie obieg pompka będzie tłoczyła mimo braku odbioru wody. Poza tym dałem tyle kasy na układ, że chciałbym żeby to działało tak jak powinno, prawda? Proszę o pomoc.

 

Coś mi się wydaje, że to wszystko jest na odwrót zamontowane.

Zasilanie z lewej strony, więc pompka powinna być z prawej strony. Rotametry powinny być na górnej belce powrotu, a zawory zasilania na dolnej belce zasilającej. Jak inaczej to odpowietrzyć, jak jest wszystko na odwrót. A ten bajpas w ogóle niepotrzebny.

I nic dziwnego, że pompka się grzeje, bo tłoczy wodę na odwrót.

Doskonały przykład źle zamontowanego rozdzielacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie czytałeś poprzednich postów i nie oglądałeś fotek.

 

Ten typ mieszacza ma niezbyt intuicyjną zasadę działania.

 

Jest podłączony poprawnie, ma tylko zamienione termometry.

 

Dojścia z lewej; na górze zasilanie, na dole powrót.

Belki; górna powrotna, dolna zasilająca.

 

Była też cenna uwaga: mieszacz nie nadaje się do kotłów kondensacyjnych.

Po prostu nie działa na niskich temperaturach zasilania (zbyt niska temperatura po zmieszaniu i brak regulacji).

 

Pozdrawiam

GREGOR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregor ma racje co do podlaczen, sam mam ten mieszacz.

termometry to tylko kosmetyka - niebieski/czerwony - nie ciekna - nie zmieniaj :)

pytanie o regulacje zaworu 3D - ja widzialem ten uklad u znajomych, gdzie kapilara mierzyla temp. powrotu z podlog i na jej podstawie mieszala ciepla wode z ta wracajaca. ale moze idzie go ustawic przy belce zasilania - nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...