Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplenie starego stropu drewnianego


tomaszzakopane

Recommended Posts

Witam mam problem otóż muszę ocieplic podłogę w drewnianym starym domu nad piwnica w której nie ma żadnej wylewki jest ziemia i jest dosyć wilgotno.

Do tej pory były trociny ponieważ w grę wchodzi tylko ocieplanie od spodu zerwałem deski na których były trociny. Legary mają ok 17 cm mam zamiar ocieplic strop wełna 15 tylko mam dylemat czy najpierw położyć membranę potem wełnę i na koniec paroizolacje czy membrana jest zbędna co sadzicie

20141013_120235.jpg

Edytowane przez tomaszzakopane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam

Membrana od strony desek nie jest konieczna, w zasadzie nie będzie pełniła tam żadnej funkcji. Proponuję natomiast zastosować szczelinę ok 2 cm pomiędzy deskami a wełną. Od strony piwnicy koniecznie zastosować paroizolację i na to np. płyta OSB czy deski. Takie rozwiązanie załatwi sprawę wilgoci przenikającej z piwinicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od strony piwnicy koniecznie zastosować paroizolację i na to np. płyta OSB czy deski. Takie rozwiązanie załatwi sprawę wilgoci przenikającej z piwinicy.
FATAL ERROR pod żadnym pozorem nie można dać paroizolacji od strony piwnicy !!!

normalnie kara chłosty ! paroizolacja musi pracować w ciepełku, paroizolację zawsze daje się od strony ciepłej !

 

dzięki za odpowiedź

dzwoniłem wczoraj do izover-a i tam powiedziano mi że na bezpośrednio na deski powinna być folia paroizolacyjna potem wełna i na końcu deski bo pomieszczenie jest mi ogrzewane

Co o tym sądzicie?

jak to włosi mówią diletante, dyletanctwo pełną gębą.

Prać normalnie aż będzie puchło, paroizolacja od strony zimnej ... bo w piwnicy wilgotno ... i co z tego !

jeśli na górze jest bardziej wilgotno ... bezwzględnie bardziej.

 

http://siwinska.zut.edu.pl/fileadmin/Pliki_tekstowe/Cisnienie_czastkowe_pary_wodnej_nasyconej_w_powietrzu.pdf

99% przy 10 st to jest raptem koło 55 % przy +20

 

Nie dość że byś zrobił jak chłop to jeszcze byś grzyba wyhodował

piwnica raz.jpg

piwnica dwa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FATAL ERROR pod żadnym pozorem nie można dać paroizolacji od strony piwnicy !!!

normalnie kara chłosty ! paroizolacja musi pracować w ciepełku, paroizolację zawsze daje się od strony ciepłej !

 

jak to włosi mówią diletante, dyletanctwo pełną gębą.

Prać normalnie aż będzie puchło, paroizolacja od strony zimnej ... bo w piwnicy wilgotno ... i co z tego !

jeśli na górze jest bardziej wilgotno ... bezwzględnie bardziej.

 

http://siwinska.zut.edu.pl/fileadmin/Pliki_tekstowe/Cisnienie_czastkowe_pary_wodnej_nasyconej_w_powietrzu.pdf

99% przy 10 st to jest raptem koło 55 % przy +20

 

Nie dość że byś zrobił jak chłop to jeszcze byś grzyba wyhodował

[ATTACH=CONFIG]285603[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]285604[/ATTACH]

 

,to żeśmy się chyba nie zrozumieli bo oni powiedzieli dokładnie tak jak ty piszesz czyli od strony podłogi najpierw folia paroizolacyjna potem wata a na końcu dechy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz zastosowaną od góry wylewkę to tym bardziej nie masz się czego obawiać. Bo od góry nie ma możliwości aby para się przedostała. Proszę o zapoznanie się z rozwiązaniem przedstawionym w katalogu

http://pobierz.rockwool.pl/media/97431/zeszyt32.pdf

Strona 10 masz pokazane rozwiązanie z podniesioną podłogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,to żeśmy się chyba nie zrozumieli bo oni powiedzieli dokładnie tak jak ty piszesz czyli od strony podłogi najpierw folia paroizolacyjna potem wata a na końcu dechy
no diletante.jpg cóż dawanie paroizolacja czy "izolacja przeciw wilgociowa" sorry ale to jest poważny błąd. Nie można dawać paroizolacji czy czegoś co ma większy opór dyfuzyjny po stronie zimnej.

No chyba że wody brakuje to się złapie to się skropli :bash:

Czyli rewolucyjna się przydała.

 

http://emotikona.pl/emotikony/pic/0bicz.gif

 

Ciekawe co by było jak by się "spece" zabrali za dach i membrany pomylili :(

dokładnie to samo i taki sam kardynalny, karczemny błąd.

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piwnica jest nie ogrzewana i wilgotna ale w zimie jest tam dużo ciepłej niż na zewnątrz ale nie aż 15 stopni

Zrobiłem przekrój czy to ma tak wyglądać?

Weż pod uwagę, że poprzez zainstalowanie bariery paroszczelnej zakłócisz dotychczasowe relacje wilgotnościowe sąsiadujących pomieszczeń (piwnica - pomieszczenie powyżej)

W tej sytuacji zadbaj o wentylację piwnicy, gdzie jak stwierdziłeś jest podwyższona wilgotność. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weż pod uwagę, że poprzez zainstalowanie bariery paroszczelnej zakłócisz dotychczasowe relacje wilgotnościowe sąsiadujących pomieszczeń (piwnica - pomieszczenie powyżej)

W tej sytuacji zadbaj o wentylację piwnicy, gdzie jak stwierdziłeś jest podwyższona wilgotność. Pozdrawiam.

tu zakłócać nie ma co, po prostu różnica ciśnień pary wodnej jest od góry ... i chce wyrównania z dołem ... i sobie przepływa ...

wszystko jest ok puki izolacja ma temperaturę na tyle wysoką że nie nastąpi kondensacja.

Wełna mineralna od razu przenosi w zimne rejony i następuje kondensacja, aby tego nie było daje się właśnie paroizolację.

 

To tak jak byś powiedział że nie potrzeba ścian .. bo chcesz równowagi z przyrodą .. się trzeba zabezpieczyć przez śniegiem, deszczem zimnem itp ...

tak samo przed parą trzeba się chronić.

 

Oczywiście masz rację odnośnie obniżenia wilgotności w piwnicy ... trzymając w pewien rygor można by było się obejść bez paroizolacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm

Od strony piwnicy koniecznie zastosować paroizolację i na to np. płyta OSB czy deski. Takie rozwiązanie załatwi sprawę wilgoci przenikającej z piwinicy.
to mnie nie tyle zmylił to podgrzało, raz że po zimnej stronie paroizolacja to jeszcze, czas poszedł w obalanie tego rozwiązania i ukazanie właściwej stron paroizolacji.

a teraz ?

strop.jpg tu całej listy nie zapodam z rzutami ale aby dawać paroizolację, w piwnicy musiało by być -10 st i 99% . a w domu +20 i 90%

nie realne warunki. :bash: zwiedzie cie taki kurcze druid i baw się w obalanie mitów o .. strasznej wilgoci w piwnicy ...

to rozwiązanie z 2 posta .. pod jednym warunkiem ... jeśli będziesz miał saunę w piwnicy i +30st i 99% .. a domu będzie +20 i 30% też na 99% nie realne ...

wniosek jest jeden .. goła wełna, ewentualnie wiatroizolacja jak by wiatrem pizgało.

Sorrki, to powinno paści w pierwszym poście, ale kurcze rozgrzałem się z tym pomysłem post #2 ... :bash:

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu zakłócać nie ma co, po prostu różnica ciśnień pary wodnej jest od góry ... i chce wyrównania z dołem ... i sobie przepływa ...

wszystko jest ok puki izolacja ma temperaturę na tyle wysoką że nie nastąpi kondensacja.

Wełna mineralna od razu przenosi w zimne rejony i następuje kondensacja, aby tego nie było daje się właśnie paroizolację.

 

To tak jak byś powiedział że nie potrzeba ścian .. bo chcesz równowagi z przyrodą .. się trzeba zabezpieczyć przez śniegiem, deszczem zimnem itp ...

tak samo przed parą trzeba się chronić.

 

Oczywiście masz rację odnośnie obniżenia wilgotności w piwnicy ... trzymając w pewien rygor można by było się obejść bez paroizolacji.

Z układem ciśnienia pary wodnej bywa różnie, czasami wilgoci w powietrzu zewnętrznym jest więcej niż w zamieszkałym budynku.

Z piwnicą jest jeszcze różniej, szczególnie zimą kiedy nośnikiem ciepła wydostającego się gruntu jest para wodna zwana wilgocią.

Ta wilgoć , w przypadku CO, może uzupełniać braki wilgoci w pomieszczeniu powyżej.

Natomiast zamknięta w piwnicy, może w jej zimnych obrzeżach ulec kondensacji, a drewno higroskopijnie przyjąć wilgoć do pełnego nasycenia.

W tym czasie jeszcze nie ma problemu, zaczyna się on w okresie letnim, gdzie wyższa temperatura uaktywnia zgromadzoną wilgoć i w drewnie zaczyna się proces biodegradacji - powstaje grzyb.

Taki problem występuje wówczas, kiedy przy remoncie "dziurawe" podłogi z desek pokrywa się szczelnymi okładzinami, bez uwzględnienia wentylacji przestrzeni podpodłogowej.

Obojętnie jakby to uzasadniał, wentylacja jest konieczna. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko że jest uwzględnione 99% i 12 st ..

Z układem ciśnienia pary wodnej bywa różnie, czasami wilgoci w powietrzu zewnętrznym jest więcej niż w zamieszkałym budynku.

tylko w okresie letnim, jest to prawdą, to nie całkiem, ponieważ tylko w dzień, lub w nocy ciepłej przed burzą.

Ale ciśnienia są zgoła wyrównane.

Owszem jeśli zaciągnie się letnie powietrze do piwnicy to na zimnych murach się skropli. Niestety ale stężenie pary wodnej będzie równie wysokie nad jak i pod .. to sama podłoga nie jest zagrożona, tylko mur w piwnicy a to jest inny problem.

 

Tu pytanie było czy trzeba dawać membrany.. nie. nie potrzeba brzmi odpowiedź, naście wartości wstawiłem do programu nic ..

dopiero absurdalne wartości dają kondensację.

 

Taki problem występuje wówczas, kiedy przy remoncie "dziurawe" podłogi z desek pokrywa się szczelnymi okładzinami, bez uwzględnienia wentylacji przestrzeni podpodłogowej.

Obojętnie jakby to uzasadniał, wentylacja jest konieczna. Pozdrawiam.

Oczywistym jest że szczelina musi być, nawet na rzucie jest wstawiona.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...