sajmek 21.10.2014 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2014 Witam, Chciałem zapytać jak można załatwić kwestię faktur przy budowie domu? Chodzi mi o to, czy materiały kupować z fakturami VAT z usługą (8%) czy VAT 23%? Mój budowlaniec doradził mi, że warto brać w ogóle fakturę, szczególnie na materiały do fundamentów (beton, stal itp), bo w razie jakichkolwiek kłopotów zawsze można zwrócić się z reklamacją. Budowlaniec zaproponował mi, żeby faktury były na niego, bo wtedy nie dojdą nam jakieś tam koszta.Raczej nie skorzystamy z MDM i odliczenia VATu przy budowie domu, bo resztę chcemy załatwiać z innego źródła. Niestety nie znam się na kwestiach fakturowych, podatkach itp. Chcę oczywiście wszystko zrobić legalnie, ale jak to najlepiej zrobić?Brać FV czy nie brać? Na siebie czy na firmę budowlaną? Może ktoś coś doradzić? Dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kal_b_E 05.11.2014 23:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 Jeżeli faktury będą na niego, a on Ci je doliczy do faktury za usługę, to będą na 8%, a nie na 23%. Myślę, że te dodatkowe koszty to właśnie różnica między 23% a 8% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania