Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam,

 

do zamontowania rolet przygotowałem się juz na etapie budowania ścian...

 

1. Czy z bramami garażowymi powinno być tak samo? Chodzi o bramy automatyczne: segmentowe, harmonijkowe, itp.

 

2. Montuje sie jakieś kasety? Czy prowadzi się pancerz pod sufitem na prowadnicach?

 

3. Czy przewidziane 2 otwory 250 x 230 (szerokość x wysokość) są wystarczające? Czy może przy automatyce powinny być wyższe /przez podniesienie nadproża i wstawienie tam kaset, czy coś/

 

Nadproże montują w dniu dzisiejszym...

;-)

;-) Zaczynam działać jak budowlańcy... "Panie Kierowniku cement się skończył" "Kiedy?" "Wczoraj..." ;-)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/19458-bramy-garaowe-na-co-zwr%C3%B3ci-uwag-na-etapie-stanu-surowego/
Udostępnij na innych stronach

bramę segmentową montują za otworem tj. od strony garażu. Prowadnice są cząścią bramy. Poza wymiarem otworu nie trzeba na tym etapie niczego innego przewidywać chyba, że brama segmentowa ma mieć jakieś wzory kasetonów to wysokość bramy jest ich wielokrotnością.

Bramy typowe mogą być tańsze, sprawdź

Bramy o wymiarach typowych są tańsze. Jesli chcesz taką, musisz przewidzieć np. ocieplenie ościeży (zmniejszy wymiar wewn.), wysokość posadzki (sama wylewka czy też styropian, czy jeszcze jakiś gres).
Najważniejsze, to zrobić nadproże na odpowiedniej wysokości. Zrobisz za nisko i już nie podwyższysz. Trzeba też zostawić miejsce nad otworem. Ile, znajdziesz w katalogach producentów bram. Najmniej kilkanaście centymetrów. Jeśli z jakichś przyczyn wyjdzie Ci strop na wysokości nadproża to nie zamontujesz tam bramy segmentowej, chyba, że składaną na bok?
Zastanow sie dobrze, czy 2,50 szerokosci wystarczy. Auto z lusterkami ma 2,00, czyli zostaje ci po 25 cm z kazdej strony. Czy nie wygodniej jest gdyby bylo po 40 cm z kazdej strony? Mysle, ze warto przemyslec, bo 2,50 to jest standart z lat komuny (PF 126p). Pomysl o dzieciach, ktore jak sie naucza jezdzic, to jeszcze wiele czasu uplynie, nim naucza sie trafiac w garaż. Moze wtedy sie przyda te 2,80?
Zastanow sie dobrze, czy 2,50 szerokosci wystarczy. Auto z lusterkami ma 2,00, czyli zostaje ci po 25 cm z kazdej strony. Czy nie wygodniej jest gdyby bylo po 40 cm z kazdej strony? Mysle, ze warto przemyslec, bo 2,50 to jest standart z lat komuny (PF 126p). Pomysl o dzieciach, ktore jak sie naucza jezdzic, to jeszcze wiele czasu uplynie, nim naucza sie trafiac w garaż. Moze wtedy sie przyda te 2,80?

 

My są mistrze kierownicy! ;-)

 

Poza tym tak w nieskończoność nie można poszerzać garażu...

Tym bardziej, że mam dwa skrzydła...

 

Sprzedawca bram powiedział mi dzisiaj, że najważniejsze jest dokładne zachowanie poziomego wymiaru, tzn. 250 cm... /już po wykończeniu/, bo inaczej będzie kiepsko, a tak idzie typówka i jest OK!

 

Wyokość 230 też jest do przyjęcia... Standardowo jest 250 x 225,a te 5 cm różnicy zostaje na jakiś tam styropian i maskownicę!

 

Właśnie mnie ciekawi jaki otwór zrobili wykonawcy...

Dużo zależy od producenta, np. Hormann ma bramy co 12,5cm (wysokość). U mnie był mały problem bo po uwzględnieniu warstwy styropianu, wylewki i płytek na chudziaku otwór wyszedł o 5cm za duży i trzeba było do nadproża zakołkować styropian 4cm, dać narożlini i otynkować, aby uzyskać wymagane 237,5cm. To jest światło otworu i jednocześnie wymiar zamówieniowy bramy.

Ważną kwestią poza odpowiednimi odległościami wokół otworu - boki min. 9cm, góra ok 20cm (dokładnie nie pamiętam) jest sprawa wykończenia dołu otworu. Ja mam cokół wykonany z pełnej cegły klinkierowej robiony na etapie wznoszenia ścian i wtedy nie miałem bladego pojęcia jak ten klinkier zakończyć w okolicy bramy garażowej. Dziś już wiem, że należało zakręcić z nim do wewnętrznej powierzchni ściany garażowej, gdyż brama jest mocowana od wewnątrz do tej ściany i po zamknięciu widać całą powierzchnię glifu czyli wewnętrznych powierzchni otworu (jeżeli jasno się wyrażam.

Warto też pomyśleć o zasilaniu napędu bramy (kabel na suficie ok 3mb od ściany)

Warto też pomyśleć o zasilaniu napędu bramy (kabel na suficie ok 3mb od ściany)

 

To zalezy od producenta. Napęd bramy Wiśniowskiego ma zasilanie z boku bramy i wykorzystuje gniazdko elektr.

No właśnie, dwie osoby wcześniej już powiedziały o tym. Zdecyduj na mur-beton który producent bramy i napędu będzie. Ja w trakcie budowy zmieniłem z Hormanna na Wiśniowskiego i w efekcie mam cudo kabelki na suficie na napęd Hormanna a w zamian przedłużacz do zasilania Wiśniowskiego obok bramy ;-) - bez gniazdka :-)

 

Serdeczności

Kurde , zapomniałem że otwór powinien być szerszy, i teraz jak ocieplę

boki to będę miał węższy wjazd.

Mam zamówioną segmentową Wiśniowskiego :evil:

 

Art,

 

daj spokój! Przy tylu detalach przy budowie, nie sposób czegoś nie zapomnieć!!!!

Kurde , zapomniałem że otwór powinien być szerszy, i teraz jak ocieplę

boki to będę miał węższy wjazd.

Mam zamówioną segmentową Wiśniowskiego :evil:

 

Rozumiem, że chodzi o ocieplenie glifu, czyli wewnętrznego otworu bramy garażowej. Jeżeli tak to znaczy, że styropian będzie ostatnia (poza tynkiem) warstwą licząc od strony otworu, czyli patrząc od strony garażu po obwodzie otworu będzie obwódka styropianowa o szerokości grubości warstwy ocieplenia.

Zatem, jak przymocować bramę garażową, skoro producenci zalecaja ok 10 cm wolnej przestrzeni wokół otworu (szczególnie piony) aby można było zamontować prowadnice?

No właśnie, dwie osoby wcześniej już powiedziały o tym. Zdecyduj na mur-beton który producent bramy i napędu będzie. Ja w trakcie budowy zmieniłem z Hormanna na Wiśniowskiego i w efekcie mam cudo kabelki na suficie na napęd Hormanna a w zamian przedłużacz do zasilania Wiśniowskiego obok bramy ;-) - bez gniazdka :-)

 

Serdeczności

 

czemu zamieniliście Hormana na Wiśniowskiego - cena, czy coś jeszcze?

Kurde , zapomniałem że otwór powinien być szerszy, i teraz jak ocieplę

boki to będę miał węższy wjazd.

Mam zamówioną segmentową Wiśniowskiego :evil:

 

Rozumiem, że chodzi o ocieplenie glifu, czyli wewnętrznego otworu bramy garażowej. Jeżeli tak to znaczy, że styropian będzie ostatnia (poza tynkiem) warstwą licząc od strony otworu, czyli patrząc od strony garażu po obwodzie otworu będzie obwódka styropianowa o szerokości grubości warstwy ocieplenia.

Zatem, jak przymocować bramę garażową, skoro producenci zalecaja ok 10 cm wolnej przestrzeni wokół otworu (szczególnie piony) aby można było zamontować prowadnice?

 

 

To ocieplenie w świetle bramy to dam tylko z 2 może 5 cm , brama bedzie wewnatrz Wisniowskiego , na wszelki wypadek chyba sprawdze u dilera jak z tym mocowaniem po bokach?

No właśnie, dwie osoby wcześniej już powiedziały o tym. Zdecyduj na mur-beton który producent bramy i napędu będzie. Ja w trakcie budowy zmieniłem z Hormanna na Wiśniowskiego i w efekcie mam cudo kabelki na suficie na napęd Hormanna a w zamian przedłużacz do zasilania Wiśniowskiego obok bramy ;-) - bez gniazdka :-)

 

Serdeczności

 

czemu zamieniliście Hormana na Wiśniowskiego - cena, czy coś jeszcze?

 

Ja nie zamieniałem, pierwszy wybór po zebraniu ofert to był Wiśnowski - cena segmentowej bramy W standardowo ocieplonej na 4 cm wyszła ok. 30% niżej od analogicznej H. Pierwsze wrazenia dot. W po montażu są bardzo pozytywne. Nawiasem mówiąc, też mam kablek na stropie, ale na szczęście, zupełnie przypadkiem, także gniazdko we właściwym miejscu.

Ja właśnie nie byłem świadom, że przy ścianie trójwarstwowej nadproże w ścianie nośnej powinno byś wyżej niż w elewacyjnej... :( :( :(

Dlatego mam teraz uchylną zamiast planowanej segmentowej... :cry:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...