arzesz 03.09.2004 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2004 Ale nadal nie uzyskałem odpowiedzi co izolacją przy drzwiach. Przecież wilgoć może "wejść" nimi do środka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Thom35 03.09.2004 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2004 Przyłączam się do propozycji Przem'aDeitermann Superflex . Tworzy elastyczną warstwę. Można dać z 5 mm.Na to wylewka.Pamiętajcie tylko o odpowiednim zagruntowaniu. Grunt tej samej firmy ale nie pamiętam jak się nazywa. Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Roman1591 03.09.2004 09:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2004 A w drzwiach balkonowych? Na co ją wywijamy? Czy trzeba tam wymurować próg i na niego wywinąć?Jak to zrobić?Proszę o poradę No właśnie próg. Ja tak zrobiłem. Taras mam od strony zachodniej więc jest to dodatkowe zabezpieczenie przed wodą jak deszcz zacina . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MEDYK 03.09.2004 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2004 No co jest czyżbyście mieli balkony bez drzwi, czy może zabezpieczenie tego miejsca to jakieś tabu?pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przem 03.09.2004 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2004 Taśma uszczelniająca systemowa z Deitermann lub innego systemu układana jest na pierwszej warstwie środka którym został taras zgruntowany i wywinięta na np. ościeznicę drzwi balkonowych. Następnie nakłada się drugą warstwę środka zabezpieczającego a na to np. płytki. Proponuję odwiedzić stronę internetową firmy Deitermann. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 03.09.2004 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2004 wszystko w sumie zalezy w jakiej formie sa zamontowane drzwi balkonowe - solo czy z listwa podparapetowa ale ogolnie zasada powinna byc taka izolacja tarasu (balkonu) powinna w sposob ciagly nachodzic na powierzchnie oscieznicy drzwi balkonowych jak to zrobic? albo najpierw obrobka blacharska wywinieta na oscieznice i w miejscu z jej stykiem dokladnie uszczelnniona (np. kitem trwale plastycznym, uszczelniaczem budowlanym czy podobnym srodkiem) albo tasma bitumizowana uszczelniajaca (taka jak przy uszczelnieniu wydry przy kominie) Teraz to co najwiekszy klopot sprawia - czyli na ile wywinac uszczelnienie czy obrobke jesli jest profil podparapetowy to do jego czola (mamy ok 3cm powierzchni pionowej - pozniej wylewka i pokrycie wierzchnie-najlepiej jak pod oscieznice podchodzi) Najczestrzy blad - zakrycie otworow odwodnieniowych - to jest NIEDOPUSZCZALNE!!! jeli nie ma takiego profilu to do otworow odwodnieniowych jest przewaznie do 2cm z zasadami powyzej http://www.jar-eko.home.pl/pub/os_drz_balkon.JPG to przyklad innej konstrukcji - z dodatkowym progiem. Oczywiscie konstrukcja podlogi jak i tarasu - dowolna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MEDYK 04.09.2004 08:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2004 Jareko a jak jest w przypadku drzwi drewnianych i czy osadzać je na wylewce, czy na styropianie pod wylewką? Jedni mówią tak inni tak, a od tego zależy na jakiej wysokości mają być nadproża. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 04.09.2004 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2004 Medyk Jedno jest pewne - tak osadzic by bylo dobrze a teraz jak to uczynic Drzwi drewniane tak jak i z PVc tez pracuja, tez potrafia zmieniac swe wymiary (choc nie tak jak PVC) i w otworze roznie sie przemieszczac po pierwsze - kiedys podstawowym bledem bylo to ze dolna czesc ramiaka zalewano bezposrednio betonem - efekt? Gnijace nagminnie progi w drzwiach. Nalezaloby przede wszystkim dodatkowo zabezpieczyc przed wilgocia te czesc ramiaka a jak ja bym takie drzwi zamontowal? by bylo na wieki nie mam wymagan co do progu w drzwiach - nie przesadzajac - naprawde nozke podniesc mozna - to raptem kilka cantymetrow - i drzwi posadowilbym na wylewce (o ile ich wielkosc na to pozwala i luzy na uszczelnienie odpowiednie zachowac mozna-ale to kwestia odpowiedniego zwymiarowania otworow i wykonania nadproza) Podlozylbym jednak pod ramiak czy to pape czy folie by ewentualnej wilgoci (wrog podtsawowy stolarki drewnianej!!!)od podloza nie ciagnac. Mimo ze drzwi drewniane podlozylbym kliny z tworzywa i przestrzen pomiedzy folia a wylewka dokladnie zapianowal. Folie wywinal i jej nadmiar obcial rowniutko po wykonaniu warstwy docelowej podlogi. Pozniej to polaczenie uszczelnil tak by woda ktora nam sie np. wyleje przy podlewaniu kwiatkow nie wniknela w drewno Mozna tez na styropianie tylko podobnie zabezpieczylbym by chocby w trakcie robienia wylewki wilgoc nie weszla w drewno.Nalezy pamietac by ewentualne otwory odwodnieniowe byly na wierzchu (niektore drzwi drewniane maja cos takiego jak w oknach PVC tylko inaczej zrealizowane) Osadzenie na styropianie powoduje ze po wykonaniu wylewki tworzy sie betonowa rynienka obejmujaca ramiak - sa tam szczeliny w ktore juz w trakcie eksploatacji woda wniknac moze i stac tam dlugo powodujac nasiakanie drewna - moim zdaniem takie rozwiazanie jest gorszym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MEDYK 04.09.2004 08:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2004 Dzięki Jareko. Na ciebie to zawsze można liczyć, jesteś super gość, chcialbym żeby wszyscy fachowcy byli tacy jak Ty. I życzę tego wszystkim i sobie.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aishan 05.09.2004 06:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2004 Może więcej szczegółów odnośnie płyty balkonowej. Podam w kolejności warstwy płyty balkonowej: płytki ceramiczne warstwa uszczelniająca - folia w płynie wylewka cementowa zbrojona siatką folia PE 2 x papa termozgrzewalna styropian folia paroizolacyjna strop (płyta zasadnicza) tynk. To była płyta balkonowa nad wykuszem. To co wystaje poza wykusz(balkon jest dłuższy niż wykusz) jest ocieplone styropianem od dołu. Pozdrawiam Znaczy papa termozgrzewalna jest kładziona bezpośrednio na styropian??? A nie odwrotnie? Jest też wodoszczelny klej poliuretanowy do płytek [sika Bond T8], który stanowi też warstwę wodoszczelną - może ktoś stosował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thalex 05.09.2004 06:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2004 tu jeszcze jest trochę o izolacjach, na stronie kliknij - balkony tarasyhttp://www.styrozol.pl/stosowanie/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aishan 05.09.2004 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2004 Byłem, patrzyłem. W schemacie izolacji balkonów nie ma w ogóle ocieplenia "od góry" co mnie mocno dziwi, natomiast w schemacie izolacji tarasów warstwa ocieplenia jest na warstwie paroizolacji, a pod warstwą izolacji. Swoją drogą ciekawy system, choć zastanawiam się czy danie samego kleju polimerowego, który jest wodoszczelny nie wystarczy. Spróbuję znaleźć ich ofertę w Krakowie i porównać cenowo do kleju Sika [cenę znam niestety ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thalex 05.09.2004 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2004 W ostatnim muratorze nr 9 2004 na stronie 114 znalazlem właśnie jak zaizolować termicznie plytę balkonową (Muratora można kupić nawet na stacji benzynowej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomjot 17.05.2008 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2008 wszystko w sumie zalezy w jakiej formie sa zamontowane drzwi balkonowe - solo czy z listwa podparapetowa ale ogolnie zasada powinna byc taka izolacja tarasu (balkonu) powinna w sposob ciagly nachodzic na powierzchnie oscieznicy drzwi balkonowych jak to zrobic? albo najpierw obrobka blacharska wywinieta na oscieznice i w miejscu z jej stykiem dokladnie uszczelnniona (np. kitem trwale plastycznym, uszczelniaczem budowlanym czy podobnym srodkiem) albo tasma bitumizowana uszczelniajaca (taka jak przy uszczelnieniu wydry przy kominie) Teraz to co najwiekszy klopot sprawia - czyli na ile wywinac uszczelnienie czy obrobke jesli jest profil podparapetowy to do jego czola (mamy ok 3cm powierzchni pionowej - pozniej wylewka i pokrycie wierzchnie-najlepiej jak pod oscieznice podchodzi) Najczestrzy blad - zakrycie otworow odwodnieniowych - to jest NIEDOPUSZCZALNE!!! jeli nie ma takiego profilu to do otworow odwodnieniowych jest przewaznie do 2cm z zasadami powyzej http://www.jar-eko.home.pl/pub/os_drz_balkon.JPG to przyklad innej konstrukcji - z dodatkowym progiem. Oczywiscie konstrukcja podlogi jak i tarasu - dowolna Strasznie stary ten wątek, ale cóż może ktoś pomoże Chciałbym zrobić drewnianą podłogę na balkonie (legary + deski ryflowane). Balkon był wylany podczas budowy domu, następnie zostały wykonane na nim obróbki blacharskie + izolacja (papa). Brakuje tylko wylewki, do kórej mi się nie pali - skoro chcę mieć drewno jako podłogę. I teraz pytanie - jak umocować legary, żeby nie stracić (nie naruszyć) izolacji przeciwwilociowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 18.05.2008 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2008 ...I teraz pytanie - jak umocować legary, żeby nie stracić (nie naruszyć) izolacji przeciwwilociowej? pod legary podłożyć dodatkowa warstwę papy nawierzchniowej posypka do góry jak duża jest powierzchnia balkonu? Bo jak rozumiem obawiasz sie ze huragan uniesie deski i legary i stad chęć ich zamocowania do podłoża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kuna 18.05.2008 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2008 Mój balkon został zrobiony jak na obrazku poniżej . Klej do kafli to Ceresit CM17 . Fuga elastyczna wodoodporna Ceresit coś tam 40 . Wokół słupków balustrady fuga elastyczna silikonowa . Kafle przy ścianie fugowane fugą silikonową . Tzw. płynna folia to mieszanina dwóch składników Ardex 8 + Ardex 9 . Jeden to emulsja drugi to proszek . Na nią klej i kafle gresowe . Pod cokołem bandaż elastyczny zagięty na posadzkę balkonu wodoodporny - przylepiony do ardeksu . Ardex wysycha w ciągu 1 godziny i można kłaść kafle . Beton balkonu wyrównany wylewką mrozoodporną ceresit . całość sprawuje sie bez zastrzeżeń czwarty rok . Opierzenia z blachy miedzianej . Podwójny kapinos z blachy skutecznie chroni przed zaciekaniem wody pod spód balkonu . http://images34.fotosik.pl/256/666efebc5116a90f.jpg A tak wygląda to w realuhttp://images34.fotosik.pl/256/c7696be1c3210f9e.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomjot 18.05.2008 10:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2008 ...I teraz pytanie - jak umocować legary, żeby nie stracić (nie naruszyć) izolacji przeciwwilociowej? pod legary podłożyć dodatkowa warstwę papy nawierzchniowej posypka do góry jak duża jest powierzchnia balkonu? Bo jak rozumiem obawiasz sie ze huragan uniesie deski i legary i stad chęć ich zamocowania do podłoża cześć jareko - dzięki za szybki odzew. Balkon ma powierzchnię ponad 15m2 a zakotwienie legarów zapobiegnie moim zdaniem wykręcaniu/wypaczaniu się ich i desek. Poniżej balkonu mam taras robiony w zeszłym roku z modrzewia i widzę, że nie liche siły tam działają Od strony elewacji mógłbym kotwić legary łącznikami ciesielskimi do ściany, ale pozostaje druga strona (ta od krawędzi balkonu). Mocowanie legaru (właśnie - jakie?) jakie ono nie będzie przebije papę - czym taki otwór/ubytek uszczelinić - silikonem, jakąś inną substancją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 18.05.2008 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2008 nie przesadzałbym z nieszczelnością w tym miejscu - papa ma te zaletę ze sama uszczelnia połączenie jeśli legary będziesz miał odpowiednio wysuszone i wysezonowane ruchy winny być niewielkie - jeśli wykonasz je z drewna egzotycznego - ruchów nie będzie wcale ale koszt niestety wyższy poza tym dla pewności możesz miejsce kotwienia w obrebie balkonu "zapacykowac" uszczelniaczem dekarskim - jest trwale plastyczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pepi 19.05.2008 18:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2008 A jak zabrać się do izolacji tarasu posadowionego na gruncieJest to taras cżęściowo zadaszony gankiem wyjściowym, ale podczas opadów woda może dotrzeć wszędzie. Został wylany już kilka lat temu, zastosowałem dylatacje ze styropianu, między tarasem a budynkiem. Docelowo ma znaleść się na nim gres, ale wcześniej był pomysł na grube płyty granitowe. Podczas zalewania zostawiłem 5cm na granit i klej, ale w tej chwili jest to zaduża odległość do progu dźwi, gdzie gres ma jakieś 10mm. Będe zmuszony nadlać tą różnice i powinienem pomyśleć o izolacji całego tarasu. Do obłożenia są również pionowe ściany jak i stopnie wejściowe. Poradźcie jak się do tego zabrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edit-blondi 02.06.2008 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2008 poradźcie jak zrobic obróbke blacharska balkonu. Mam juz zrobiona wylewke więc obróbka musi pójść pod płytki. Czy dobrym rozwiązaniem bedzie przykręcenie tej blachy do wylewki a na to płytki? Nie wiem tez dokładnie jaki kszatłt powinna mieć taka obróbka? Myslę o czymś takim: blacha wychodząca spod płytek zagieta w dół potem rownolegle do płyty i znów do góry, a może wystarczy tylko lekko zagiąć w dół? Czy w takim wypadku płytki powinny lekko wystawać poza obręb balkonu? A co na połączeniu ściany i płyty balkonu? tam tez ma być jakać obróbka blacharska? pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.