Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Izolacja na balkonie


bogdan_w

Recommended Posts

To może sam sobie spróbuję odpowiedzieć dlaczego na ścianie/warstwie zbrojącej ocieplenia trzeba taśmę przyklejać szlamem: ponieważ w karcie technicznej produktu wymieniony jest jedynie szlam lub masy uszczelniające jako środki którymi możemy wklejać taśmę. Tak jest np. w przypadku taśmy Remmers

http://www.remmers.pl/fileadmin/dam/Produkty/Instrukcje_Techniczne/TM1_5004_PL.pdf

 

A Sika ma taśmy 30cm gdyby ktoś potrzebował (Sikadur®-Combiflex® Tape)

 

http://pol.sika.com/pl/solutions_products/02/02a015/02a015sa08.html

 

Doradca techniczny z Basf - doradził wywinięcie na warstwę zbrojącą.

Doradca techniczny z Sika - doradził w ogóle nie wywijać taśmy a już na pewno nie wywijać na ścianę, ponieważ płyta tarasu i budynek nie są związane ze sobą i będą oddzielnie "pracować" (no ja tego to bym się raczej nie posłuchał, nawet w karcie technicznej taśmy Sika jest napisane że jak potencjalnie duże odkształcenia to ułożyć taśmę z fałdą i tyle)

 

Torggler poleca wywijać na styropian

 

http://www.torggler.pl/download.php?id=17

 

Doradca techniczny z Schomburga stwierdził, iż poprawnym rozwiązaniem jest uszczelnianie między elementami konstrukcyjnymi - czyli wywijanie na ścianę, przy czym stwierdził, że w przypadku tarasu na gruncie płyta powinna zostać wylana z dylatacją 2-3cm od budynku. W sytuacji tak jak u mnie (styropian 18cm między ścianą a tarasem) w praktyce pozostaje wywinięcie taśmy na warstwę zbrojącą taśmy (z zastrzeżeniem, że sytuację ratuje fakt, że jest to taras na gruncie a nie taras nad pomieszczeniem ogrzewanym).

 

Sopro pokazuje rysunek z wywinięciem na styropian

http://www.sopro.pl/virtual/dichtsystem/rysunki-techniczne.html

Edytowane przez rpilski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...
  • Odpowiedzi 121
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Mam pytanie odnośnie jak dalej prawidłowo wykonać taras. Zmieniłem strych starego domu z lat osiemdziesiątych z myslą na mieszkalne poddasze. Jednoczesnie na ganku oraz dwóch stopach wylałem w poziomie płyte stropową w przyszłości na taras oddzieloną od ściany budynku 10 cm styropianem. Zgodnie z projektem podnosząc odpowiednio sciany ganku i robiąc odpowiednio zbrojenia.Ganek nie jest ogrzewany, ale po podmurowaniem ścianek ganku wyzej do wysokosci stropu tarasu na jego stropie polozyłem styropian troszkę wten sposób docieplając go a na całek powierzchni obecnie jest wylana ta płyta. Obecnie chcę tę płytę robic dalej ale nie wiem jak? Czytam dużo róznych wypowiedzi ale sa różne. W projekcie mam dalej 2xpapa termozgrzewalna, wylewka 4cm, klej wysokoelastyczny, płytki.Nic nie ma kiedy spadek ma być spadek zrobiony? Fachowiec który ma mi to robić chce tak: na płytę "jakieś czarnidło" zeby papa lepiej się zgrzewała, 1xpapa termozgrzewalna nie ma znaczenia czy wierzchnia czy podkładowa (jaką Pan kupi nie ma znaczenia) i dalej nie wiem jaki ma pomysł na to. Ja na wstepie kupiłem disprobit TYTAN do posmarowania płyty oraz szpachlę dekarską do zakrycia styropianu oddzielającego płytę od ściany, ponieważ podgrzewając palnikiem papę stopi mi styropian wieć chce zabezpieczyć w jakis sposób. Na powierzchni tego styropianu chcę połozyć kawałki zwykłej papy wierzchniego krycia (pozostałości po kryciu dachu) przyklejając je tą szpachlą dekarską. Kupiłem równiez papę termozgrzewalną MATIZOL GORDACH EXTRA WZ PYE PV200 S52 ale nie wiem czy dobrą? :-( ponieważ jest wierzchniego krycia (mój fachowiec mówi że to nie ma znaczenia) i tylko na jedną warstwę (w projekcie jest aby 2 warstwy) CZY WYSTARCZY jedna?a może dokupić jeszcze jedną ale podkładową na spód? Taras ma 2,8x6m wiec ok 15m2. Moje pytanie dotyczy równiez dylatacji gdzie je dawać? w jakiej kolejności robić roboty. czy na płycie mozna teraz połozyć papę a póżniej wylewkę ze spadkiem czy na początek jednak powinna iść wylewka ze spadkiem a dalej papa? z czego wykonać taka wylewkę? styropian rozumien że w moim przypadku jest zbędny. Prosze o odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, ponieważ tak jak wspomniałem są opisane "różne sposoby" Dziekuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozwiązań masz kilka, jak nie chcesz styropianu to możesz zrobić spadek z zapraw PCC, następnie np szczelny taras IZOHANu, a na to płytki.

 

wejdź na stronę http://www.renoplast.pl i tam znajdziesz wszystkie informacje. Ja własnie zrobiłem moje balkony zgodnie z zaleceniami, albo na stronę IZOHANu i tam też znajdziesz potrzebne informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Hejjo,

Czy ktoś wie dlaczego pęka izolacja tarasu? Chodzi o 523 Sopro. Za rzadka?..., za grubo nałożone?.... Sprawdzałam, jest "świeża" (tzn. zaprawa jest nie przeterminowana). Czy można to jeszcze jeden raz posmarowć? (Już są dwie warstwy. I pierwsza nie pękała.)

 

I jeszcze jedno pytanie:

Gres będzie na kleju wysokoelastycznym. czy fuga może być epoksydowa? Taką poroponuje wykonawca. Ale uważam, że powinna być też elastyczna. A epoksydowa to przecież "sztywna"jest. Może do basenów dobra jest, ale na powierzchnie narażone na gwałtowne zmiany temperatur, to pewnie jednak cementowa.

Edytowane przez bajanadjembe
i jeszcze jedno pytanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejjo,

Czy ktoś wie dlaczego pęka izolacja tarasu? Chodzi o 523 Sopro. Za rzadka?..., za grubo nałożone?.... Sprawdzałam, jest "świeża" (tzn. zaprawa jest nie przeterminowana). Czy można to jeszcze jeden raz posmarowć? (Już są dwie warstwy. I pierwsza nie pękała.)

 

I jeszcze jedno pytanie:

Gres będzie na kleju wysokoelastycznym. czy fuga może być epoksydowa? Taką poroponuje wykonawca. Ale uważam, że powinna być też elastyczna. A epoksydowa to przecież "sztywna"jest. Może do basenów dobra jest, ale na powierzchnie narażone na gwałtowne zmiany temperatur, to pewnie jednak cementowa.

 

Co do pękania hydroizolacji - czy nie jest w miejscu nasłonecznionym lub była narażona na silny wiatr - może to pęknięcia skurczowe od zbyt szybkiego wysychania ?

W większości systemów tarasowych z którymi się zaznajamiałem zalecana jest fuga elastyczna i paroprzepuszczalna - fuga epoksydowa raczej nie będzie antidotum na problemy z tarasem - fuga na tarasie nie zapewni przecież wodoszczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie.

Tak, za szybko wyschła. Słonko ją bardzo wygrzało. Wykonano (wieczorem) jeszcze jedną warstwę, kryjacą rozerwania. Już kładą się płytki.

Wykonawca wciaż namawia na epoksydową. A ja jednak wciaż myślę, że elastyczna powinna być. Epoksydowa nie umożliwi "pracy" okładzinie, usztywni ja i nie pozwoli odparować wilgoci, która ewentualnie wniknie pood płytki. Woda, wiadomo, jak nie ma jak odparować, mase szkód może narobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
  • 1 year później...
czas odświeżyć watek,

 

powiedzcie mi proszę jakiej firmy polecacie folie w płynie na taras ( pod nim jest garaż).

na tą folię chce później położyć płytki ( gres)

 

z góry dziękuję za info

żadnych "folii w płynie". Powinna to być masa (np. szlam uszczelniający) _elastyczna_ przeznaczona na zewnątrz. Ważne aby masa były elastyczna bo są np. szlamy uszczelniające mało elastyczne.

W miarę dostępny jest np. Mapelastic firmy Mapei. W miejscach ew. dylatacji (połączenia ze ścianami, murkami, dylatacje konstrukcyjne, dylatacje okładziny (płytek))koniecznie w masę musi być wtopiona taśma elastyczna.

Czy będziesz miał barierki ? Jeśli tak i będą mocowane od góry to pomyśl jak uszczelnisz to miejsce - to kłopotliwe do uszczelnienia rozwiązanie.

Jak przewidujesz rozwiązanie spływania wody z tarasu ?

 

Przy masach uszczelniających sprawdź kartę produktu i dopilnuj stosowania się do niej bo np. przy Mapelasticu podłoża się raczej nie gruntuje, tylko ew. zwilża a mi na początku glazurnik z rozpędu w łazience zagruntował powierzchnię przed położeniem Mapelastica... (a używał go nie pierwszy raz.).

Edytowane przez rpilski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak:

 

mam następujące warstwy:

1. warstwa główna

2. papa

3. folia

4. styropian

5. folia

6. wylewka ze zbrojeniem.

 

dookoła mam już pozakładane rynny z fartuchem wywiniętym na wylewkę. i to miejsce muszę zabezpieczyć żeby nie wpływała tam woda. Może faktycznie szlam będzie dobry.

 

barierki będę mocował od góry - i muszę pokombinować jak to dobrze zaizolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...