mar_ko 27.10.2014 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2014 Witam.Zastanawiam się nad wymianą kotła gazowego - obecny ma już 20 lat i powoli zaczyna szwankować (niedawno musiałem wymieniać sterownik, zużycie gazu dość duże).Zrobiłem małe rozeznanie - hydraulik poleca kocioł kondensacyjny dwufunkcyjny Viesmanna z zasobnikiem 100l, natomiast znajomy kocioł dwufunkcyjny Beretta z przepływowym podgrzewaczem wody. Nie ukrywam, że koszt drugiego rozwiązania jest znacząco mniejszy, ale fachowiec twierdzi, że takie rozwiązanie się nie sprawdzi i gorąco namawia mnie do skorzystania z jego oferty.Ma rację, czy po prostu chce mi sprzedać swój towar?Powierzchnia mieszkania to 120 (góra) + kilka małych pomieszczeń na dole. Rodzina 2 + 2. Proszę o jakieś podpowiedzi. Zaznaczam, że jestem zielony w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 27.10.2014 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2014 Kocioł kondensacyjny ma sens jeśli grzejesz wodę na niskich temperaturach w granicach 40C (jak masz wszędzie podłogówkę lub bardzo przewymiarowane kaloryfery) w innych wypadkach nic nie zyskasz w porównaniu do zwykłego kotła. Przy wyborze zwróć też uwagę na duży zakres modulacji mocy bo w większości podejrzewam że piec będzie chodził w granicach 20-30% procent swojej mocy nominalnej.Zasobnik jest dobrym rozwiązaniem jak masz kilka łazienek i korzystasz z nich równocześnie lub kocioł jest oddalony od łazienki/kuchni i masz dodatkowy obieg cyrkulacyjny i nie musisz czekać na długo na ciepłą wodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania