wojtekdomus 30.10.2014 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2014 Hejka Jestem posiadaczem domku jednorodzinnego z lat 70-tych. Kombinuje jak go ocieplić. Sciany i strop to nie problem. Natomiast nie wiem jak zrobic podłogę na gruncie. Dolna kondygnacja mojego domu to przyziemie wysokości około 214 cm, czyli nisko. Sciany przyziemia są zbudowane z bloczków postawionych na ławach fundamentowych. Lawy zewnetrzne idą jeden metr w głąb gruntu a kończą sie na powierzni gruntu.Obecnie w przyziemiu nie mam podłogi tylko grunt. Chodzi o to że za bardzo nie moga się wkopać w dół ław, bo to może, zmienić parcie gruntu na ławy. Z drugiej strony chciałbym dobrze ocieplić podłogę na gruncie. Tylko, że jak dam zbyt grubą warstwę izolacji to to zmniejszy mi sie wysokość przyziemia. Jak to zrobić aby hydro i termoizolacja + wylewka nie nie były zbyt grubę a jednocześnie dobrze pełnily swoja rolę? Prosze o radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtekdomus 30.10.2014 15:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2014 Dodam, że rozważam nastepujący układ warstw patrząc od góry: - Wylewka być może zbrojona zbrojeniam rozproszonym - Hydroizolacja ciężka HDPE Preprufe (akurat mam to w domu i nie musze kupować) - XPS Tylko nie wiem jakie grubości warstw, no i jakie materiały maja dobre parametry termoizolacyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 30.10.2014 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2014 (edytowane) Parcie boczne na ławy nie będzie duże ile na 80 cm czy 1m całe nic ława pewnie ma 50cm. Przy fundamentach http://forum.muratordom.pl/showthread.php?229691-Fundament-w-starym-budynku-drena%C5%BC-pytanie-co-dalej tu sobie zobacz gościu nie tylko ma 2x tyle co Ty byś odkopał, to jeszcze odkopał niżej posadowienia, coś podejrzanie cicho w tym temacie jest. Do dolnej krawędzi ławy możesz wybrać grunt, ale nigdy jak wyżej w linku, czyli niżej ławy. krakowskim targiem w połowie ławy Chyba że ława z kamieni no... Edytowane 30 Października 2014 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtekdomus 30.10.2014 15:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2014 50 cm mówisz o grubości ław?. Sprawdzę bo nie wiem.To jak głeboko mogę sie wkopać? Tak mniej więcej? 20cm. (Oczywiście tu ostateczne zdanie będzie miał kostruktor). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 30.10.2014 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2014 Odkopać ławę możesz do poziomu posadowienia, głębiej nie.Krakowskim targiem do połowy wysokości czyli koło 50cm głębiej jak teraz, jeszcze Ci zostanie 50cm ławy w gruncie.Podałem Ci przykład hardcorowej jazdy gdzie nie tylko nie ma na boku gruntu, to jeszcze gość zszedł z posadzką niżej niż poziom fundamentu. A Ty masz super sytuację ... jeszcze z tego co piszesz masz 1m w głąb do spodu ławy i też mógł byś tak głęboko wykopać.Ale nie będzie potrzebne takie kopanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtekdomus 30.10.2014 16:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2014 No własnie nie wiem z czego jest ta ława. Pewnie z betonu ale czy zbrojonego? To już nie wiem.Ale z 25 cm rozpatrując najgorszą opcję wykonania ław? Bedzie bezpiecznie? Tyle mi wystarczy. W przyziemiu nie planuje salonów tylko raczej pomieszczenia gospodarcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtekdomus 30.10.2014 16:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2014 DziekiCzuje się uspokojony...Ale jeszcze jedno pytanie. Jak takie coś ocieplać od zewnątrz. Rozumiem że jek będę odkopywał fundamenty na zewnątrz to nie moge tego robić na całej ścianie. Tylko odkrywać po 1-1,5 metra fundamentu a następnie zasypywać.Co do wątku cytowanego przez Ciebie to rzeczywiście hardcor.A Tobie dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtekdomus 30.10.2014 16:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2014 Jeszcze jedno?Dlaczego EPS a nie XPS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 30.10.2014 16:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2014 (edytowane) Jeśli nie wykopiesz głębiej jak jest dom posadowiony czy to od zewnątrz czy od wewnątrz to nic się nie stanie całość można odkopać.Gorzej jeśli byś zrobił jak w linku, po obu stronach odkopane niżej jak spód fundamentu na końcu tego linka jest mój szkic jak należało to podbić .. u Ciebie tego nie trzeba robić masz z tego co piszesz koło 1m zapasu.Ławy pewnie nie jest zbrojone nie mnie parcie na gruntu na tej głębokości jest niewielkie.Żeby zrobić ekstra dobrze po obu stronach ławy pionową izolację aż po jej kres.Myślę że po jednej ścianie od zewnątrz i wewnątrz na raz, inaczej pogoda może Ci psikusa zrobić, a tak jedną ścianę jesteś w ciągu dnia zrobić i zasypać. 1-1,5 m by było potrzebne jeśli być głębiej schodził niż ława, w tedy też robiąc podbicie fundamentu dodatkową ławą .. ale to jest u Ciebie nie potrzebne.XPS jest droższy niż EPS.. eps wystarczy hydro i zabezpieczenie folią. Edytowane 30 Października 2014 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtekdomus 11.12.2014 23:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 Wracam do tematu bo nurtuje mnie pewna sprawa. Otóż rozmawiałem ostatnio z kolegą, który kiedyś handlował XPS (pewnej firmy). Ma on dane porównawcze wielu produktów. I generalnie odradzał mi EPS. EPS mimo wszystko nasiaka wodą i spada mu opór cieplny. XPS jest stanowczo lepszy i mniej chłonie wodę. Przeważnie firmy podają lambde w suchych warunkach laboratoryjnych a nie po długotrwałym zanurzeniu w wodzie.Kolega ten polecał mi XPS. Najlepiej a raczej najtaniej kłaść XPS grubo (10 cm) na pionowych ścianach fundamentowych a cieniej ( 5 cm) na poziomej podłodze.To co piszę tutaj ktoś może uznać za kryptoreklame. No cóż, nie każe nikomu w to wierzyć i niezamierzam z nikim polemizować. Ja w to wierzę, bo znam człowieka prywatnie. Tlumacze tutaj tylko logikę wywodu. Natomiast chciałbym jednak pogrubic izolacje na podłodze nie wydając zbyt dużo kasy. Rozwiazaniem mogłoby być nastepująca opcja.Od góry:- podłoga betonowa- EPS - hydro (paro) izolacja- XPS (5 cm)- chudziak Problem tylko jest taki nie moge dac za grubej warstwy termoizolacji EPS aby para wodna nie wykropliła mi sie pod styropianem EPS. I nie wiem jak obliczyć grubośc takiej warstwy aby uniknąc ryzyka kondensacji Wiem że sa programy do obliczeń cieplno wilgotnościowych ale nie umiem z nich korzystać.Może ktos z forumowiczów pomoże? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtusp 12.12.2014 16:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 (edytowane) Można też prostszy wariant. Zagęszczony piasek, na to XPS, folia PE i wylewka betonowa. Oczywiście jest to przypadek gdzie nie ma obciążenia wodą. I wówczas nic się nie wykropli b blokuje folia o dużym oporze dyfuzyjnym. PS. Wydaje mi się, że to nie jest reklama tylko tak jest po prostu. EPS jest zdecydowanie bardziej nasiąkliwy więc zwiększa się przenikanie ciepła w mokrym materiale i w podziemiu powinien być XPS stosowany. Edytowane 12 Grudnia 2014 przez wojtusp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtekdomus 12.12.2014 16:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 wojtusp Chodzi o to że zamiast np 10 cm XPS mogę dać go np 5cm a resztę nad folia uzupełnic tańszym EPS. XPS jest bardzo drogi. Można też prostszy wariant. Zagęszczony piasek, na to XPS, folia PE i wylewka betonowa. Oczywiście jest to przypadek gdzie nie ma obciążenia wodą. I wówczas nic się nie wykropli b blokuje folia o dużym oporze dyfuzyjnym. PS. Wydaje mi się, że to nie jest reklama tylko tak jest po prostu. EPS jest zdecydowanie bardziej nasiąkliwy więc zwiększa się przenikanie ciepła w mokrym materiale i w podziemiu powinien być XPS stosowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtusp 12.12.2014 17:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 No tak, ze 2 razy droższy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtekdomus 15.12.2014 12:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 Chodzi o to że jeżeli dam za dużo EPS nad paraizolacją a za mało XPS pod paroizolacją to para wodna z pomieszczenia wykropli mi sie gdzieś pomiędzy EPS a paraizolacją i w domk bedzie śmierdziało. Chodzi o to aby punkt rosy wypadał gdzieś w środku XPSu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.