baltazar 02.11.2014 23:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2014 Dom podpiwniczony na działce ze spadkiem 1m wys na 10 m długości. Ściany w ciężkiej izolacji przeciwwodnej.Teraz drenaż: radzą podwójny, jeden na głębokości ławy, drugi metr pod powierzchnią. Rodzi się wiele pytań - czy przynajmniej po tej stronie skąd idzie spadek terenu robić od ławy do góry zasyp w żwirku?- czy zostawić w początku rur drenażowych wejście do przepłukiwania rur drenażowych?- czy robić kolanka na zakrętach bo mam ich kilka- czy łaczyć górny drenaż z dolnym w związku z obniżaniem się poziomu gruntu przy budynku, gdzie mur będzie wystawał na półtora metra.- czy łączyć wodę opadową z rynien z górnym drenażem?- czy sprowadzać dolny i górny drenaż do jednej studzienki na rogu budynku?- czy sprowadzać wodę opadową z rynien do tej samej studzienki na rogu budynku?- czy odprowadzać wszystko jedną rurą kanalizacyjną poza budynek od tej studzienki? trochę tego jest ale dla kogoś, kto siedzi w temacie nie powinno być to problemem takim jakim jest dla mnie. Pewnie dopiero po "szkodzie" poznałbym prawidłowe odpowiedzi na te pytania.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 03.11.2014 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 (edytowane) Cały wykop wyścielasz gewłóknina gramatura 200 i więcej.Rura drenarska też opleciona włókniną. pas 50cm 2razy.Całość zasypujesz aż pod powierzchnię żwirem płukanym 4-8mm nie łamanym. Najważniejsze spadek nie może być u Ciebie większy niż 0,5 % naprawdę mikro spadek.Nie możesz popaść w zachwyt i zrobić spadu równego tego co grunt pokazuje.Trzeba zrobić kaskady na studzienkach, oraz całkowity zakaz wpuszczania do drenażu rynien.Jeśli chcesz aby dom stał bez szwanku.Woda tu będzie pracowita, pomału, po trochu i wyniesie grunt z okolic ławy ... i trach.To ma osuszać a nie robić rwącą górską rzekę w okolicach domu. Czyli różnicę w spadku pokonujesz na studzienkach, aby strumień wody nie był silny,spadek max 0,5 % czyli 0,5 cm na /1m dla pewności.Rura drenarska to tylko jakiś gwarant wolnej przestrzeni, ale woda chętna do płynięcia przez karby nie będzie ...stąd będzie płynąć dołem wykopu i płukać Edytowane 3 Listopada 2014 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
baltazar 03.11.2014 10:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 (edytowane) "żwirem płukanym 4-8mm" - oj takiej drobnicy u nas nie ma. Kupiłem już kilka ton ale jest od 1 cm do nawet 8 cm, takie kamyki.A jak z przyszłym płukaniem rur pod ciśnieniem, jak to robić? edit: ok, znalazłem kamyk frakcję 5 - 16 mm tylko co teraz zrobić z tym większym żwirem, zmieszać to czy sypać wyżej, niżej czy nie używać wcale do drenażu? Edytowane 3 Listopada 2014 przez baltazar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 03.11.2014 12:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 (edytowane) 5-16 też będzie Najważniejsze abyś zrobił to z głową czyli spadek jak pisałem plus geowókknina Z geowłókniną nawet na pospóle będzie działać, akurat teść nie maił nic innego. To pospóła na boki + rura drenarska owinięta 2x 0,5 m odcinkiem bo tyle wychodzi. rurę robiłem specjalnie do drenażu z kanalizacyjnej. czemu tak ? dno bez dziurek dla swobodnego spływu wody. metrowy pas włókniny na rurę fi 160 ... pas wyścielający wykop, tak że na końcu zakrywa od góry żwir. Edytowane 3 Listopada 2014 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.