sylwekr 03.11.2014 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 WitamByłem u sąsiada na budowie, oglądałem i jedna rzecz mnie zastanawia czy nie można zrobić lepiej. On buduje z porothermu, jeden z argumentów izolacja cieplna jaką ona daje. O.K. porotherm daje jakąś izolację, ale u niego wszystkie nadproża beton, pod stropem 2 warstwy cegły czerwonej pełnej. Wiem, że później to wszystko przykryje styropian, ale czy nie lepiej było by to docieplić aby jako całość ściana stanowiła podobną izolację. Dlatego zastanawiam się jak robić u siebie: ściana 25 cm beton komórkowy, nadproża gotowe zbrojone z betonu komórkowego, lub beton, ale od zewnątrz np 5 cm styropianu, czyli samo nadproże zwężone. Czy to jest do zaakceptowania, czy nadproże przy 25 cm ścianie musi być pełnej szerokości muru ? Czy jeśli dałbym ten styropian byłby jakiś problem przy montażu okien lub rolet zewnętrznych ? Również wieniec, czy można od zewnątrz dać dodatkowo 5 cm styropianu, czy musi być pełnej szerokości jak mur. Budynek parterowy strop monolit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 03.11.2014 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 Im grubsza warstwa styropianu przyjdzie na ścianę (i nadproźe) tym mniejszy sens ma to dodatkowe docieplenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sylwekr 03.11.2014 10:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 (edytowane) Ale tak podchodząc to po co wybór materiału pod względem ich izolacji cieplnej. Jeśli dam 20 cm styropianu grafitowego na całość nie będzie miało to znaczenia, ale stosując do wymurowania ścian materiał o dobrej izolacyjności cieplnej + dodatkowe docieplenie punktów o mniejszej izolacyjności (minimalizując mostki)osiągnął bym taki sam efekt ocieplacjąc całość np 15 cm styropianu. Zatem wydaje mi się, że ekonomiczniej jest zminimalizować mostki termiczne w pierwszej warstwie muru to później możemy na całości dać trochę mniejszą warstwe ocieplenia i efekt będzie podobny (pod kątem strat ciepła). Dlatego wydaja mi się 2 sensowne podejscia: 1) Budowa ścian z materiału o odpowiedniej wytrzymałości nie patrząc na przewodność cieplną (np zamiast ceramiki poryzowanej zwykłą - tańszą), bo później i tak całość odpowiednio ocieplam. 2)Budowa ścian z "ciepłego" materiału z minimalizacją każdego mostka termicznego i mogę pozwolić sobie na cieńszą warstwę ocieplenia na całości od zewnątrz. Takie podejście mieszane według mnie bez sensu, bo po co płacić więcej za lepszą ceramikę, skoro również używam cegieł pełnych które są słabymi izolatorami i lity beton, bo i tak muszę jako całość dobrze ocieplić aby mur nie przemarzał miejscami. Chyba, że mylę się i niepotrzebnie kombinuję. Edytowane 3 Listopada 2014 przez sylwekr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 04.11.2014 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 No to sobie porównaj koszt, grubośc ściany o takim samy wspołczynniko U z silikatu i z ceramiki i wybierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sylwekr 04.11.2014 12:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 Parametry U podawane są dla ściany z konkretnego materiału, jeśli ściana jest zbudowana z np Porothermu, ale nadproża beton, jakieś słupy betonowe, część rzeczy wymurowanych z cegły pełnej itd. jakie wychodzi wtedy średnie U dla takiej ściany pewnie znacznie gorsze niż deklaruje producent. Mnie ciekawi czy ktoś liczył, sprawdzał co wychodzi lepiej ceramika poryzowana, ale część elementów wybudowanych z materiałów które słabo izolują cieplnie + do tego jakaś warstwa ocieplenia, czy wybudowanie tej samej ściany z tańszej ceramiki (np tradycyjny MAX) i "zaoszczędzone" pieniądze zainwestowane w grubszą warstwę ocieplenia. Może okazać się że inwestycja w nowoczesną ceramikę nie ma sensu. Dla mnie sensowne podejście jest, że buduję ściany z materiału o lepszych parametrach izolacyjności termicznej, ale te elementy które wykonuję z "gorszego" materiału dodatkowo izoluję aby pierwsza warstwa ściany miała mniej więcej jednakowe właściwości termiczne. Później na całość jednolita warstwa ocieplenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slyder 04.11.2014 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 nie wiem ja na razie rozmyślam ale jestem na etapie ściana ma być jako konstrukcja wytrzymała, a ocieplenie ma robić U. Więc będę budował albo z silikatu 18 albo ze zwykłych pustaków żużlowych a na to styropian 15-20 cm i mam nadzieje, że będzie to miało ręce i nogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 04.11.2014 13:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 mnie sensowne podejście jest, że buduję ściany z materiału o lepszych parametrach izolacyjności termicznej, ale te elementy które wykonuję z "gorszego" materiału dodatkowo izoluję aby pierwsza warstwa ściany miała mniej więcej jednakowe właściwości termiczne. Później na całość jednolita warstwa ocieplenia. Moźesz policzyć sobie z uwzglednieniem mostków. Ceny za m2 zawsze warto porównać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 04.11.2014 13:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 ale stosując do wymurowania ścian materiał o dobrej izolacyjności cieplnej + dodatkowe docieplenie punktów o mniejszej izolacyjności porotherm pospolita ceramika która wprowadziła ludzi w błąd .. teść brata ma dom z porotermu 44 i co .. http://www.wienerberger.pl/karta-techniczna-porotherm-44-dryfix.html cuda szkoda że nie ma starych broszur ... jak było ślizganie się na warunki techniczne dla przegród na U 0,5 .. w tedy nikt nie podawał że ma 0,27 tylko 0,45 http://www.wienerberger.pl/karta-techniczna-porotherm-25-dryfix.html nagle niewiele mniejszy pustak ma lambdę .. 0,28 o taka ceramika .. pospolita z wypalonymi trotami przerysuję tego pustaka do programu therm i przeliczym na co można liczyć .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sylwekr 04.11.2014 15:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 Moźesz policzyć sobie z uwzglednieniem mostków. Ceny za m2 zawsze warto porównać. Jak bym umiał to pewnie bym policzył, ale ja nie z tej branży i zbieram tylko informacje jak tu swój dom wybudować i jak najmniej błędów popełnić. Dlatego liczę na zdanie tych co mają większą wiedzę budowlaną aby mi sensownie doradzili jakie podejście jest lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Darek Volke 14.03.2015 17:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2015 Czy ma ktoś jakieś zdjęcia jak docieplić wieniec i czym najlepiej to zrobić, xps czy wełna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 14.03.2015 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2015 (edytowane) Nie rozumie, nie potrzeba nic ocieplać i robić łatki.Zresztą zgodnie z obowiązującym prawem, wykonanie ściany 1W graniczy z cudem, aby uzyskać UC max 0,25 W/m2K ponieważ uczciwe wliczenie mostków termicznych =nie spełnienie wymagań.Może jak by najciepleszego Ytonga postawił w poprzek tj 60cm grubej ściany to coś by z tego było. Edytowane 14 Marca 2015 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Darek Volke 14.03.2015 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2015 Właśnie po to się dociepla, prawie wszystkie domy na zachodzie niemiec jakie widziałem mają docieplenie wieńca i nadproży, dlaczego u nas nie trzeba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 14.03.2015 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2015 Ja to rozumie, tylko pudrowanie złego systemu, nie bardzo ma sens, lepiej ładować cegłę, beton, silikat, keramzyt niż latać i jakieś pół środki wykonywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Darek Volke 15.03.2015 17:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 Ja nie za bardzo rozumiem, buduję dom z silikatów jestem prawie na etapie nadproży, będą cofnięte od lica ściany o sześć centymetrów ponieważ zamierzam stawić tam skrzynkę z roletą, więc chce dać dwa centymetry xpsa dodatkowo na całą długość wieńca również chcę dać dwa centymetry xpsa, myślę że nie jest to pudrowanie tylko świadome wyeliminowanie istniejącego mostka. Ocieplenie będę dawał styro 15, czy jeszcze ktoś się wypowie w temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 15.03.2015 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 Ocieplenie będę dawał styro 15, czy jeszcze ktoś się wypowie w temacie? polecam więcej Trudno żebyś znał moje posty, z innych działów np z okien. Tam dość mocno zaangażowałem się w analizę. Widzisz osadzenie okna i wykonanie ściany 2W to inna bajka. Ten detal jak najbardziej trzeba dopracować. Mnie chodziło o wieniec w ścianie 1W .. same problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dedert 16.04.2020 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2020 U siebie w ścianach 24cm w paru miejscach chcę dać nadproża o szerokości 17 cm żeby móc ocieplić 7 cm styropianu. Problem w tym że wszędzie mamy tylko 10-12 cm szerokie. Udało mi się znaleźć H+H z gazobetonu o wymiarach 17cm szerokie i 7 cm wysokie. Tylko że okna u mnie mają szerokość 95 cm a w opisie nadproża 125 cm jest że może spoczywać nad otworem min 85 cm. Są jeszcze nadporża 210 cm ale nie wiem czy takie nadproże można ciąć? Strunobeton wiem że tak. Na filmach instruktażowych H+H mówią że nadmurówka takiego nadproża ma być z Gazobetonu, ale po co? Nie można z cegły? Czy tu chodzi o ciepłotę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 16.04.2020 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2020 U siebie zastosowałem poszerzenie systemowe PCV 10cm na górze okna. Styropian ocieplenia zachodzi na to poszerzenie.Ale to było zaplanowane na etapie projektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dedert 16.04.2020 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2020 Czyli poszerzana ościeżnica, to jest jakby spójny element okna? Ktoś tu już pisało tym, ale czemu 10 cm? Nie czy roleta nie ma 20 cm wysokości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.