Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak palić w piecu?

Przemek1986

Recommended Posts

Witam. Mieszkanie do którego niedawno się wprowadziliśmy wraz z żoną, ogrzewa kocioł znajdujący się w piwnicy. Niestety jestem laikiem jeśli chodzi o palenie w piecu dlatego proszę o pomoc. Dotychczas nasze próby palenia kończyły się raczej niepowodzeniem. Piec albo szybko wygasał albo innym razem szybko rosła temperatura, nawet do około 85 stopni.

Chciałbym się dowiedzieć jak w takim piecu palić efektywnie ?Tak żeby jak np pojedziemy z żona oboje do pracy i wrócimy po około 10 godzinach jeszcze było ciepło i piec nie wygasł, żeby trzymał w miarę temperaturę

Czy to jest piec górnego spalania ?

Czy mogę w nim zapalać od góry ? (czytałem że to jest dość efektywna metoda spalania)

Czy lepiej w takim piecu palić przy pomocy miarkownika ciągu czy może dmuchawy i sterownika ? albo bez tego i tego ?

Do czego jest ta "wajcha" zaznaczona na zdjęciu i jak powinna być ustawiona ? całkiem wsunięta czy raczej wysunięta jak jest obecnie

CAM01860.jpg

Oto mój piec :

CAM01859.jpg

CAM01858.jpg

a tutaj jego tabliczka :

CAM01857.jpg

A to sterownik podłączony do pieca

sterownik.jpg

Z góry dziękuję za rady i pomoc.

Pozdrawiam

Czytałem artykuł, który polecił zbigmaz01 i próbowałem oczywiście tym sposobem palić, ale niestety ten sam rezultat czyli temperatura urosła do około 80 stopni i tylko około 4 godzin grzało. ale będę oczywiście jeszcze próbował tym sposobem palić tylko czy mój piec jest do tego przystosowany ?

Jest to piec górnego spalania czy dolnego ? bo nie bardzo niestety umiem to określić jednoznacznie pomimo przeczytania kilku artykułów na ten temat .

I czy wie ktoś do czego służy ten element pieca, który zaznaczyłem strzałką na pierwszym zdjęciu ?