Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Spoinowanie płyt g/k


Recommended Posts

Poradźcie mi. Jak to jest z przyklejaniem siatki zbrojącej. W wielu poradach wyczytałem że najpierw należy położyć siatkę, a dopiero nakładać masę szpachlową. Kiedy tak robię to siatka wygina się i wchodzi głębiej w miejscu styku płyt. Czy taka siatka spełnia swoje zadanie, czy musi być naciągnięta, ale wtedy najpierw trzeba szpachlować łączenie potem dać siatkę a potem szpachlować jeszcze raz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to czy niemiecki czy nie, pewnie i tak z polskiego gipsu a jak KNAUF to nie niemiecki tylko polski (firma jest niemiecka) z odsiarczania w Bełchatowie (ale to nie ma znaczenia).

Gips do szpachlowania bez taśmy zawiera w sobie włókna które po związaniu gipsu wzmacniają spoinę.

Ale jak nie masz takiego może być zwykły. Be taśmy szpachluje się cięte i sfazowane połączenia płyt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli karwędzie płyty mają wgłębienia (KPOS) to:

1. Siatka (samoprzylepna)

2. Szpachla (szpachelką) - tyle ile trzeba do zakrycia siatki.

3. Jak wyschnie następna warstwa już pacą (trzeba mocno dociskać)

4. Przeszlifować i ewentualnie poprawić. Do ostatniego szpachlowania (3 warstwa) dobrze użyć specjalnej szpachli (tzw finish)

 

Jeśli krawędzie są cięte to:

1. Krawędzie należy zfazować.

2. Szpachlować najlepiej specjalną szpachlę bez zbrojenia, lub

3. Szpachle ze zbrojeniem paskami papieru (takie specjalne - trzeba przed nałożeniem namoczyć)

4. W ostateczności siatkę - ale tedy trzeba drugą warstwe nakładac szerzej (po 20 cm z każdej strony spoiny), a bywa, że potrzebna jest trzecia warstwa.

 

Jeśli dużo łączęń w małych odległościach to lepiej szpachlować po całości

Szpachlowanie na raz praktycznie nigdy się nie udaje

Po położeniu ostatniej warstwy można przeciągnąć wilgotną pacą lub (po kilkunastu minutach) namoczoną pacą z gąbką (taką specjalną).

Do szlifowania najlepsze są siateczki 180, a jeśli powierzchnia mocno nierówna są jeszcze ostrzejsze (coś jak SIC 40 - nie pamiętam dokładnie)

Jeśli siatka ci wpada w spoiny tro znaczy, że masz za szerokie. Spoina nie powinna być grubsza niż 5 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyty są ułożone praktycznie na styk. Są to płyty tzw sufitowe o grubości 9.5mm. Są wzdłuż dłuższej krawędzi są tak wyprofilowane ( na półokrągło szer ok 5mm. Kiedy takie dwie płyty stykają się ze sobą to wyprfilowane wgłębienie ma prawie 10mm i właśnie w to wgłębienie wchodzi siatka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewno, że można malować.

 

Tylko najpierw trzeba zagruntować, zeby wyrównać chłonność szpachli i kartonu, no i żeby trochę je zaimpregnować.

 

Do gruntowania polecam Śnieżka - podkład. To taka specjalna farba lateksowa do stosowania jako podkład na płyty GK. Niweluje mniejsze rysy, wyrównuje chłonnośc i kolor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 years później...
Poradźcie mi. Jak to jest z przyklejaniem siatki zbrojącej. W wielu poradach wyczytałem że najpierw należy położyć siatkę, a dopiero nakładać masę szpachlową. Kiedy tak robię to siatka wygina się i wchodzi głębiej w miejscu styku płyt. Czy taka siatka spełnia swoje zadanie, czy musi być naciągnięta, ale wtedy najpierw trzeba szpachlować łączenie potem dać siatkę a potem szpachlować jeszcze raz.

 

Najlepiej użyć taśmy papierowej bądź fizeliny. Siatka nie daje tak dobrego zbrojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...