Ifarrg 21.11.2014 11:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 Witam. Mam ściany z silikatu drążonego. Wiadomo, że są zamki po bokach, a w pionie i poziomie jakieś drążenia. Chciałbym to wyrównać przed wzięciem pomiarów przez monterów. Czym to zrobić, żeby w trakcie wiercenia np. później pod kotwy te równania się nie odspajały? Zaprawą? Jeśli tak, to jaką? A może klejem do klejenia styropianu np. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witek86 21.11.2014 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 i jedno i drugie będzie ok ważne że wiesz że trzeba to zrobić większość zapraw się nadaje a zastosowanie jest na workachpozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 21.11.2014 13:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 Witam Byle nie gipsem Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MG1719511863 21.11.2014 14:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 Witam Należy użyć specjalne zaprawy, które mają takie zastosowanie. W razie wątpliwości można zapytać kogoś w składzie materiałów budowlanych jaka zaprawa będzie najlepsza. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 22.11.2014 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 MG Projekt, pewnie sie czepiam, ale.. odnosze wrazenie ze chciałeś tylko wrzucić reklamę. Uzytkownicy jednak wchodza tu po rzeczowe porady i jesli chcesz by Twoja reklama zyskała (została zauważona) to wrzuć jakies konkrety z tą zaprawą. Widze po sobie: zauważyłem profil patny, chyba Wawę, ale co za rodzaj działalnosci - to juz nie mam pojecia, bo moje oko skuecznie omija reklamy. A gdybys tak był rzeczowy to na pewno bym sie zainteresował i pewnie zapamietal..sorry za OT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ifarrg 24.11.2014 08:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Tak obrobione może być? Nie patrzcie na dół, tylko na bok, bo dół przed zaciągnięciem kompletnym najpierw zatkałem dziury w cegle jej resztkami, a na górę położyłem zaprawę. W przeciwnym wypadku zaprawa wlatywałaby do środka i zużyłbym jej tonę . Jak się znów troszkę ociepli, położę drugą, już docelową warstwę i wyrównam poziomy. Do zaciągania użyłem tutaj akurat miksu 3 różnych klejów - do styropianu, do silikatu i troszkę do klinkieru, bo takie worki miałem pootwierane. Myślę, że się nie pogryzą. Jak mi się to skończyło, to pojechałem po zaprawę tynkarską i powiem szczerze, że tym chyba robiło się najgorzej, ale za to najszybciej związało i wyschło. Martwię się troszkę, bo dziś w nocy był mróz i tam, gdzie zamki są głębokie, wczoraj zaprawa jeszcze nie była wyschnięta. Zobaczymy, czy nie odparzy tego... PS. Wiem, co tu Robi MG Projekt. Mój projekt był inspirowany Heliosem z biura MG Projekt, widać śledzą mój profil. TO miłe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 24.11.2014 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Tak obrobione może być? ....Tak może być i idealnie byłoby gdyby na każdej budowie, bez względu na sposób montażu tak wyglądało wykończenie ościeży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 24.11.2014 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 (edytowane) Tu sie zgadzamy, tak jest ok. W zależności od rodzaju montazu (taśma rozprężna miedzy oknem a murem czy folia paroprzepuszczalna klejona na mur) zwróciłbym uwagę jeszcze na zewnętrzną krawędż muru (tzn. tą którą widzimy patrząc na otwór z zewnątrz) - tam też się czasem/często klei folie i niekiedy bywają ubytki. Ps. To trochę za bardzo zaatakowłem tą firmę od reklamy, bo uznałem że to jakaś hurtownia budowlana a operuje takimi ogólnikami Edytowane 24 Listopada 2014 przez finlandia uzupełnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 24.11.2014 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Witam Dla mnie to jest idealnie przygotowany otwór. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ifarrg 22.12.2014 22:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 Dobra, a jeszcze jedno. Przystawiłem 250 cm, bo taką sobie nabyłem, do otworów balkonowych i okazało się, że 3 ościeża nie są proste, mają odchyłkę od pionu gdzieś 3 cm. Chciałbym uniknąć takich sytuacji, że będę miał nadprogramowe 30 mm pianki węcej, bo pacanom (moim murarzom) nie chciało się sprawdzić pionów. CO teraz? Przykręcić listy z dwóch stron i zarzucić to zaprawą, zaciągnąc i wyrównać do pionu? Jeśli tak, to jaką, żeby później toto się dobrze trzymało? Czy coś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ifarrg 29.12.2014 09:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 Musze podbić troszkę temat, bo mnie pili... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 29.12.2014 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 Pytasz o sprawy murarskie. A my tu tylko montażyści okienni.. Wielokrotnie widuję tynki nawalone na ścianę po 2-3 a nawet 4 cm bo brakowało pionu. I tynkarze nie mają uwag tylko robią. Z drugiej strony - jak poziomujemy /pionujemy okna i czasem luz zostanie na 3cm, to robi się afera ze strony tynkarzy że to będą musieli robić na dwa razy a w ogóle to jest źle i tyle. Czego byś nie dotknął to zawsze się okaże że kij ma dwa końce. Jeśli montujesz na pianę (nie na taśmę rozprężną) to 3 cm nie jest jakimś dramatem (potem można taki glif obrobić płytą k/g, no chyba że masz w planach tynki cementowo wapienne). Jeśli masz obawy że to będzie za dużo to podrównaj to chociaż trochę właśnie przez przykręcenie deski. Róznica o 1cm nie jest już taka dramatyczna, chociaż dla montażu warstwowego im prostsza ściana, tym lepiej się wykładają folie na murze. Uważam że swoje pytanie powinieneś skierować do tynkarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ifarrg 29.12.2014 09:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 A, tam, tynkarz to jeszcze daleko, to raz, a dwa, to ja nim mam prawdopodobnie być - Płyty Gk klejone będą. Ale wracając do ościeża. Wiesz, to nie chodzi wg mnie o tynkarza, tylko o to, ile okno musi mieć luzu. Pion w jednym oknie mam taki, że jak na górze poziomica jest prosto, to na dole jest 30 mm luzu do poziomicy od ościeża. No ale wtedy na górze jest na ścisk, a musi też być luz. Więc na dole wtedy jest już 50 mm luzu. A to dużo kurde. Pomijając tynki to zadałem to pytanie, bo chcę się dowiedzieć, jak to wygląda przy montażu, gdy są takie niepionowe ościeża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 29.12.2014 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 W tej sytuacji zrobiiłym na górze w tym "niepionowym" boku luz 5-10mm. To zależy od konkretnej krzywizny (jak daleko się zaczyna). Ale jak poczytasz wątek obok, gdzie toczy się wojna o te 5 mm to zwariować można. Takim nastawieniom na sprawę powiedziałbym "ma być równo albo nie robię" a jak wykonać? - to już nie moja sprawa. 5 cm to za dużo, do 3cm da się przeżyć, ale by nikt się specjalnie nie krzywił to 1cm jest w miarę.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 29.12.2014 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 wszystko zależy od wysokości okna, jego koloru i zorientowania względem stron świataPomijając tamten watek, o którym wspomina Fin, zrobiłbym tak samo tzn. jeśli okno jest od strony nie nasłonecznionej to tam gdzie jest najmniej dałbym luz 5 mm (ewentualna gimnastyka przy pianowaniu, może dałbym tam taśmę rozprężną - wymaga mniejszych luzów montażowych) ale bez wizji lokalnej to mimo wszystko wróżenie z fusów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ifarrg 29.12.2014 12:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 Tamten wątek czytałem. proste nadproża, małe dylatacje. U mnie problem może być w druga stronę, czyli dylatacje za duże tam, gdzie jest nie pionowo. Okno tarasowe, 3 kwaterowe, ekspozycja południowa, kolor okna złoty dąb, wymiary 2800 szeroko, 2300 wysoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 29.12.2014 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 minimalny luz jednak ok 10 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BoguSSS 12.05.2016 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 (edytowane) Witam. Mam ściany z silikatu drążonego. Wiadomo, że są zamki po bokach, a w pionie i poziomie jakieś drążenia. Chciałbym to wyrównać przed wzięciem pomiarów przez monterów. Czym to zrobić, żeby w trakcie wiercenia np. później pod kotwy te równania się nie odspajały? Zaprawą? Jeśli tak, to jaką? A może klejem do klejenia styropianu np. ? Polecam kleje, uniknie się rozwarstwiania i kruszenia. Warto też dokładnie podpytać sprzedawcę przed zakupem, tutaj na pewno dobrze Ci doradzą i kupisz w hurtowej cenie. Edytowane 12 Maja 2016 przez finlandia Reklamy są niezgodne z regulaminem forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 12.05.2016 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Zapewne mnie zakrzycza ale wbrew pozorom moga byc zaprawy na bazie gipsu. Knauf. Goldband. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Thomas007 19.05.2016 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2016 (edytowane) Witam, podbijam temat i jak zwykle przydała by się informacja na szybko, niedługo stawianie okien, potrzebuje wyrównać otwory okienne.Montaż okien na piankę, kotwy, i taśmy zewnętrzne i wewnętrzne. Dom pomurowany z betonu komórkowego (Solbet jeśli ma to jakieś znaczenie...)Czym w takim wypadku wyrównać otwory okienne? gotową zaprawą murarską (z tych co widziałem to wszystkie mają minim 4mm jako warstwę minimalną, a jestem już po montażu i obawiam się że może to za grubo i lepiej użyć kleju do murowania, ale ten też jest raczej dość kruchy, zaprawy gipsowe ciągną wodę i na składach raczej odradzali..., ale nikt nie potrafił doradzić co wybrać... Ogólnie to mieszkam na wschodzie Polski i tu ciężko jak diabli o doradzanie w tym temacie, 90% to zwykły montaż na pianę, w wielu wypadkach nawet SAMĄ pianę. Prosiłbym o coś konkretnego, bo od wybierania sprawdzania, co jakiej grubości można kłaść, co nasiąkliwe co nie, już mnie głowa boli... Edytowane 19 Maja 2016 przez Thomas007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.