vitia 24.11.2014 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Witam. Podłogówka podpięta jest pod taki rozdzielacz Z pieca rurą miedzianą zasilanie idzie poprzez trójnik i tu rozchodzi się na rozdzielacz i na górę na kaloryfery. Podobnie powrót. Pompa (ta druga, nie w rozdzielaczu) jest na powrocie w pobliżu pieca. Problem w tym, że jak załączę podłogówkę, zimne się robią rury biegnące do kaloryferów, a powrót z kolei ciut letni. W czym problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teres1719510421 24.11.2014 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Według mnie, brakuje pompy dla kaloryferów i podłogówka zabiera prawie cały przepływ ciepłej wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinbbb 24.11.2014 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Z pieca rurą miedzianą zasilanie idzie poprzez trójnik i tu rozchodzi się na rozdzielacz i na górę na kaloryfery. Instalator zapomniał o zaworze 3d aby ograniczyć temperaturę dla podłogówki? Bo chyba nie pakujesz temperatury zadanej na kotle wprost do podłogówki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kherm 24.11.2014 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Kolega "teres" może mieć rację, spróbuj ustawić na pompie grzejnikowej wyższy bieg pracy np. na 3 zaś na pompie w rozdzielaczu O.P. na bieg 1. Jakie masz parametry wychodzące z kotła a jakie na zasilanie pętli OP? Jakie są średnice przewodów dochodzących do grzejników a jakie dochodzą do rozdzielacza O.P? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 24.11.2014 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Instalator zapomniał o zaworze 3d aby ograniczyć temperaturę dla podłogówki? Bo chyba nie pakujesz temperatury zadanej na kotle wprost do podłogówki? Nic nie zapomniał te nieszczęsne rozdzielacze mieszaja w pompce ,prawie identyczny jak z kan term Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vitia 24.11.2014 21:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 (edytowane) Średnica do trójnika i do rozdzielacza to 28mm, do kaloryferów 15. Ale zmniejszenie przepływu zaworem do OP nie daje efektu. Natomiast wyłączenie pompy OP i owszem. Jakby pompa w rozdzielaczu mieszała wodę w całym układzie. Ustawienie pompy przy piecu na 3, a na rozdzielaczu na 1 nic nie dało. A na piecu mogę mieć 30 lub 90, nie zmienia to niczego. A może zawór powrotny z OP powinien być mocniej przymknięty? Czy to ma jakiś wpływ? Teraz jest otwarty na ok. 3/4. Edytowane 24 Listopada 2014 przez vitia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 25.11.2014 06:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 (edytowane) taki rozdzielacz jak twój musi być wyposażony w zawór termostatyczny z kapilarą który automatycznie w zależności od potrzeb steruje ilością wody do wymieszania, bez tego zaworu uruchomienie pompki od OP wali od razu całą wodę z powrotem do kotła jeśli nie zamierzasz dokładać zaworu termostatycznego to trzeba mocno przykręcić zawór regulujący, tak żeby wymusić wodzie krążenie przez OP a nie powrót do kociołka, pamiętaj tylko że im mocniej go dokręcisz tym OP będzie zimniejsze i w styczniu trzeba będzie odkręcać Edytowane 25 Listopada 2014 przez mxxxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vitia 25.11.2014 20:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Zawór termostatyczny z kapilara jest. Kapilara zamontowana na powrocie, tzn na dolnym rzędzie rozdzielacza. Mam nadzieję, że dobrze. Termostat skręcony na 2, jak było na 5 też bez zmian. Jeszcze jakieś pomysły? Trochę mnie to martwi, bo wszyscy fachowcy rozkładają ręce i mówią, że to niemożliwe. A jednak jest. Czy mój dom jest nawiedzony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kherm 25.11.2014 22:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 (edytowane) Teoretycznie przy temperaturze z kotła rzędu 65-70 st. C, powinieneś bez problemu uzyskać temperaturę około 45st. Cna zasilaniu pętli OP, w tej sytuacji myślę że zawór regulacyjny powrotny powinien być otwarty w połowie być może nawet mniej, ja bym spróbował od nastawy 1/4 pełnego otwarcia. Oczywiście, jak już ktoś napisał wcześniej, jeśli ta temperatura na piecu będzie niższa wówczas zawór powinien być stosunkowo bardziej otwarty aby uzyskać wyższe temp. na OP - oczywiście cały czas mówimy o dolnym zaworze regulacyjnym, znajdującym się pod pompą w rozdzielaczu (powrót z OP do kotła). Głowice ustawiłbym na 50st. C. Rozdzielacze z taką konstrukcją układu mieszającego przeznaczone są do pracy przy wyższych temperaturach źródła ciepła (tradycyjne kotły gazowe, olejowe dające parametry około 70/50 st. C) Edytowane 25 Listopada 2014 przez K*herm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 26.11.2014 04:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 Jeszcze jakieś pomysły? sprawdź czy termostat działa, bo ja mam wrażenie że się zaciął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vitia 26.11.2014 20:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 Działa. Ludzie pomóżta, bo grzanie na przemian 1 dzień góra/ 2gi dzień dół jest męczące i niekomfortowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 26.11.2014 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 Działa. Ludzie pomóżta, bo grzanie na przemian 1 dzień góra/ 2gi dzień dół jest męczące i niekomfortowe... U mnie też było podobnie jak pompka w skrzynce chodziła na 3 biegu to dwa grzejniki łazienkowe w ogóle nie grzały trzeba było regulowac biegami pompek,a ten zawór na powrocie przykręcałeś do minimum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vitia 30.11.2014 16:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 Udało mi się nagrzać i w OP, i w kaloryferach. Ale muszę utrzymywać temperaturę ok 80st. Tylko, że wtedy i powrót jest na tyle ciepły, że na dole (OP) jest upał, bo nie ma z czym mieszać. Jak zejdę do 60-70 stopni, to znów zima na górze... Coś z tym mieszaniem do OP jest nie ok, że miesza po całości układu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bigrw 30.11.2014 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 całość to wina złego użytkowania całej instalacji CO....oraz złego ustawienia przepływów na wszystkich pętlach od OP (oraz na samym rozdzielaczu OP) i grzejników.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kherm 30.11.2014 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 (edytowane) Udało mi się nagrzać i w OP, i w kaloryferach. Ale muszę utrzymywać temperaturę ok 80st. Tylko, że wtedy i powrót jest na tyle ciepły, że na dole (OP) jest upał, bo nie ma z czym mieszać. Jak zejdę do 60-70 stopni, to znów zima na górze... Coś z tym mieszaniem do OP jest nie ok, że miesza po całości układu... A jak jest ustawiony zawór regulacyjny powrotny, na powrocie do kotła? Przy takiej temperaturze tj. 80st. C, moim zdaniem zawór ten powinien być bardzo mocno zdławiony, 1/5 pełnego otwarcia - a jak za gorąca podłoga to jeszcze bardziej przymknąć/zdławić. Wrzuć 70st. C na piec i próbuj dławić mocniej ten powrotny zawór regulacyjny (zacznij np. od 1/5 pełnego otwarcia, następnie zwiększ stopień otwarcia do np. 1/4 pełnego otwarcia i zobacz co się będzie działo - po każdej takiej zmianie musisz dać układowi czas na dokładne wymieszanie wody, jakieś 2-3h), obserwuj termometr na zasilaniu OP (czerwony) - powinieneś dojść do wartości około 40-45st. C (nie wiem jakie masz zapotrzebowanie na ciepło wiec nie jestem pewien czy to wystarczy do pokrycia strat ciepła, powinno, choć przy OP i tak zbliżamy się w tym przypadku do max. wartości zasilania OP). Zasada jest prosta: im bardziej wyższa będzie temperatura na kotle tym mniejszy przepływ powinien być przez ten dolny zawór regulacyjny (powrót do kotła). Układ ten nie potrzebuje schłodzonej wody wracającej z grzejników do obniżenia temperatury wody w pętlach grzewczych OP, nie na takiej zasadzie pracuje. Układ potrzebuje niewielkiej ilości wody gorącej (zasilającej grzejniki) do podniesienia temperatury wody w pętlach OP. Pompa mieszająca w układzie OP miele wodę w pętlach grzewczych wychładzając ją - ta niewielka ilość gorącej wody z kotła ma podwyższyć temperaturę wody w pętlach OP - i tak to mniej więcej działa. Jakiej mocy są grzejniki na górze, jaka średnica jest za trójnikiem - na grzejniki? Edytowane 30 Listopada 2014 przez K*herm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vitia 01.12.2014 05:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2014 (edytowane) Zawór powrotny na OP jest otwarty w ok. 90%. Tak ma być wg fachowca, więc ja laik się nie kłóciłem. Za trójnikiem do grzejników średnica rur to 15mm. Na trzy leci jedną rurą i na czwarty osobną (za tym trójnikiem na OP, za 2m jest kolejny trójnik). Są to wszystko pozostałości po starej instalacji, gdy były same grzejniki. Przy montażu OP zostało to tylko trochę zmodyfikowane. Póki były grzejniki również na dole, nie było takich cudów. Wszystko działało jak trzeba. Moc grzejników - nieznana Ale w żeberkach (zwykłe alu) 10 + 14 + 6 + 6. Docelowo ma być jeszcze jeden ok 10 w pokoju, który jest w planach. Próbowałem zdławić przepływ zaworem kulowym przed OP, ale głównie na zasilaniu. Spróbuję tak, jak mówisz. Zależy mi głównie na ograniczeniu temp. na piecu. Raz ilość spalanego węgla przy 80st, dwa konieczność ciągłego dokładania. Gdy nie ma mnie w domu lub w nocy, nie jestem w stanie utrzymać takiej temp. A piec zwykły węglowy, bez podajnika. Edytowane 1 Grudnia 2014 przez vitia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kherm 02.12.2014 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2014 (edytowane) Skoro fachowcy twierdzą że zwór musi być ustawiony na 90% pełnego otwarcia to rozumiem że masz dużo i długie pętle ogrzewania podłogowego? - moja wina, powinienem o to zapytać na początku. Jak wygląda ta podłogówka na dole tj. średnica rur, długość pętli i ich ilość (na zdjęciu rozdzielacza widzę 8 obwodów - czy wszystkie są podłączone)? Przy długich pętlach o średnicy około 16-18 mm i ustawionym na 90% otwarcia zaworze powrotnym dość sporo przepływu zjada ci ogrzewanie podłogowe, dlatego sugeruje zdławić zawór powrotny z OP przy jednoczesnej kontroli temp. na zasilaniu OP i grzejników. Moim zdaniem średnica rur do grzejników trochę mała, myślę że jej zwiększenie na 28 może 22 mm znacznie polepszyłoby ci hydraulikę, tym bardziej że planujesz dołożyć kolejny dość spory grzejnik. Czy dawniej grzejniki na dole też były podłączone rurką 15 mm? Edytowane 2 Grudnia 2014 przez K*herm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vitia 03.12.2014 19:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 Tak, wcześniej całość była na 15mm. Rozdzielacz - zdjęcie zapożyczyłem. Jest taki sam, z tym że ma 6 sekcji. Średnica również 15mm. Najdłuższa pętla ma 86m, najkrótsza 42m. (jest jedna na 20m, ale skręcona dość konkretnie. Jest taka, bo ma być przedłużona do pomieszczenia, w którym teraz na dało się robić nic z podłogą.Ogólnie, starałem się aby pętle miały mniej więcej 60 m wszystkie, ale... Błędy początkującego (sam układałem). Ułożone są w spirale. Rozstaw co 15cm. Próbowałem zmniejszyć przepływ na powrotnym z OP (zgodnie z Twoją radą-dzięki!) i przyniosło to efekt. Jeszcze trochę z tym walczę, ale wydaje mi się, że to jest właśnie to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kherm 04.12.2014 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 (edytowane) Myślę że na 100% to, próbuj dławić to tak mocno aż osiągniesz optymalny układ między temperaturą na OP i grzejnikach, wszystko to przy parametrze z kotła na poziomie jaki chcesz docelowo osiągnąć (oczywiście musisz cały czas brać pod uwagę to że, jak pisałem wcześniej, im wyższa temp. z kotła tym bardziej będzie zdławiony zawór na powrocie z OP i odwrotnie, im niższa temp. z kotła tym bardziej ten zawór będziesz otwierał). Edytowane 4 Grudnia 2014 przez K*herm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robista 05.12.2014 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 witam,jestem nowy tu na forum i podpinam się pod temat,a jeśli nie dobrze to proszę mi wskazać gdzie moge zadać pytanko.Jestem na etapie układania rur(robie samemu narazie wiadomo oszczędności)Na dole ma być jeden kaloryfer łazienka,dwa w garażu,reszta podłogówka ok 5 obwodów,na górze mam wyprowadzone rury na grzejniki 4 szt i na pionie wstawiony trójnik do rozdzielacza który miałby rozdzielać na podłogówkę3obwody.Pytanie brzmi czy powinienem założyć dwa rozdzielacze z pompami ,zaworami trójdrożnymi ,regulatorami,czy założyć na dole porządny rozdzielacz,o jeden obwód większy i wyprowadzić tym obwodem zasilanie na górę do podłogówki,na górze prosty rozdzielacz z rotametrami ,i rozdzielenie na 3 obwody.Czy lepiej do każdego obwodu podłączyć zawór rtl?Piec będzie na paliwa stałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.