Duży Boban 27.11.2014 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 (edytowane) W domu mam instalację grzejnikową z wydzieloną podłogówką. Całość jest zasilana kotłem kondensacyjnym, podłogówka z zaworem termostatycznym w układzie jak poniżej. Wydaje mi się, że pompa obiegowa (Grundfoss) ma za dużą temperaturę pracy, zasilanie z kotła ma ok, 45 stopni, podłogówka ok 35 (nie wiem dokładnie, zamówiłem termometry przylgowe to sprawdzę). Pompa obiegowa natomiast jest bardzo gorąca, można powiedzieć, ze nawet parzy. Czujnik z kapilarą od zaworu termostatycznego musiałem zainstalować na belce rozdzielacza bo jak był bliżej pompy to zamykał obieg bo rura w pobliżu pompy była bardzo nagrzana. Czy taka temperatura pracy pompy jest normalna? Co może być przyczyną jej wysokiej temperatury? Edytowane 27 Listopada 2014 przez Duży Boban Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 27.11.2014 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Jeśli pompka nie przetłacza wody i mieli w miejscu może się tak nagrzewać. Przyczyną może być zapowietrzenie lub zablokowanie przepływu. Najlepiej jakbyś wrzucił zdjęcia na bieżąco z instalacji w szczególności tego zaworu, którego nie jesteś pewien. Przy poprawnej pracy pompka może być nieco cieplejsza. Wynika to z dostarczania do niej dodatkowej energii elektrycznej a ta nigdy w 100% nie jest zamieniana na energię mechaniczną. Różnica powinna być znikoma gdy woda przez nią przepływa i chłodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmsg 27.11.2014 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Jakbyś wkleił zdjęcie tego układu, to by się wyjaśniło czym jest ten "zawór podpionowy".Jest on kluczowy w obwodzie hydraulicznym podłogówki i prawdopodobnie zamknięty przy tych objawach. PozdrawiamGREGOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Duży Boban 27.11.2014 10:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Wrzucę zdjęcia wieczorem. Tak teraz myślę, że problemem jest ten zawór podpionowy. Zrobię próbę i odkręcę całkowicie zawór termostatyczny żeby nie mieszał z wodą powrotną i zobaczę czy temperatura pompy spadnie. Pokrętło tego zawory podpionowego strasznie opornie się przekręca, nie ma na nim żadnej skali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Duży Boban 27.11.2014 13:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Teoretycznie chyba rozgryzłem temat. Mój zestaw wygląda tak jak na załączniku. Pominąłem na schemacie termostat bo on ma chyba tylko funkcję zabezpieczającą, nie zmienia nic w hydraulice. Znalazłem opis regulacji na stronie Heimaiera: "Regulacja zestawu powinna się odbywać przy nominalnej temperaturze zasilania z kotła. W celu ustawienia należy całkowicie otworzyć zawór na bypasie i ustawić głowicę termostatyczną na żądaną temperaturę zasilania ogrzewania podłogowego. Jeśli ta temperatura nie jest osiągana wówczas zawór na baypasie należy stopniowo zamykać aż do momentu uzyskania wymaganej temperatury." Odkręcę ten zawór "podpionowy" (u Heimeiere nazywa się on zawór ręczny Microtherm albo zawór ręczny na bypassie) i temperatura pompy powinna spaść bo nie będzie mielić w kółko. Dokładniejsza regulacja jak dotrą termometry przylgowe. Popołudniu testy, podzielę się wynikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 27.11.2014 13:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Czekam na zdjęcia bo z opisu coś kręcisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theme 27.11.2014 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Podepnę się pod temat, bo u mnie pompka też jest full gorąca i z Waszego opisu wiem, że mieli na pusto.Problem u mnie drugi, że gdzieś podłogówka łapie mi powietrze (chyba o to chodzi), bo w naczynku brakuje wody a do tego po odpowietrzeniu (przepchnięciu wody i powietrza przez układ) zasysa gdzieś powietrze i po kilku godzinach powietrze znów jest w pompce. Odpowietrzanie samej pompki jak powinno się odbywać? Na wyłączonym obiegu czy włączonym na maxa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Duży Boban 27.11.2014 19:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Walczę z ustawieniami, na razie zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 27.11.2014 23:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Ten zawór podpionowy musisz ustawiać od maksymalnie otwartego. Jeśli belka nie jest w stanie osiągnąć temperatury nastawionej na głowicy termostatycznej to skręcasz ten zawór. theme jakie naczynko? Wzbiorcze? Dopełniałeś wody?W parterówce na otwartej instalacji teoretycznie pompka może zassać powietrze przy odkręceniu jej odpowietrznika. Lepiej wyłączyć, upuścić powietrza i włączyć. I co najwyżej powtórzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmsg 28.11.2014 12:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 Walczę z ustawieniami, na razie zdjęcia. Mając zdjęcia, dopiero widać, że ten zawór "podpionowy" to zwykły regulacyjny. Muszę Cię niestety zmartwić. Ktoś wpuścił cię na minę. Ten "mieszacz" nie nadaje się do kondensata i niskich temperatur w obiegu zasilającym. Pomijam fakt, że nie ma kompletnie regulacji, czyli sprzężenia zwrotnego do kotła. Napisz coś więcej o instalacji, typ kotła, zastosowane termostaty, ilości powierzchni i pięter grzanych grzejnikami i podłogówką - postaram się coś podpowiedzieć jak to poprawić. Pozdrawiam GREGOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theme 28.11.2014 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 theme jakie naczynko? Wzbiorcze? Dopełniałeś wody? W parterówce na otwartej instalacji teoretycznie pompka może zassać powietrze przy odkręceniu jej odpowietrznika. Lepiej wyłączyć, upuścić powietrza i włączyć. I co najwyżej powtórzyć. Naczynko 25L i bojler 250L. Naczynko montowane oczywiście w najwyższym punkcie, gdzie lustro wody w naczynku jest nad bojlerem. Wczoraj przelałem masę wody przez cały układ. Do tego otwierałem każdą pętlę w podłodze osobno i zamykałem. Każdym zaworem podczas dopuszczania wody kręciłem (otwórz - zamknij). Zeszło masę powietrza do naczynka i woda z sieci która była dopuszczana na podłogę wypchnęła je. Tak mi się bynajmniej wydawało. Włączyłem piec i co się okazało - włączył się alarm przegrzania. Tak jakby w ogóle nie było wody ani w piecu ani w układzie. Nie wiem o co chodzi. Wpadł do mnie wczoraj na 5 min człowiek, który to zakładał i wiedział że sam zgłupiał i na szybko nic nie wymyśli. W sobotę zrzucamy całą wodę z układu CO i sprawdzamy szczelność kompresorem. Ile barów nabijać i jak długo musi utrzymać ciśnienie? P.S. zamknąłem zawór zrzutu wody za naczynkiem (konie układu) i włączyłem dolewanie wody do układu CO. Odpowietrznik na bojlerze zadziałał. Dodam, że bojler jest 2-płaszczowy jeśli to robi jakąś różnicę. P.S. 2 - zaraz pojadę i cyknę kilka fotek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 28.11.2014 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 Nie wiele pomogę na podstawie tego opisu. Jak już zabierasz się za sprawdzanie szczelności to może jeszcze sitka filtrów sprawdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Duży Boban 28.11.2014 19:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 M Napisz coś więcej o instalacji, typ kotła, zastosowane termostaty, ilości powierzchni i pięter grzanych grzejnikami i podłogówką - postaram się coś podpowiedzieć jak to poprawić. Pozdrawiam GREGOR Kocioł Broetje WBS22C,zasobnik 120l, dom 170 m2, na poddaszu 3 pokoje z 1 grzejnikiem w każdym, łazienka z drabinką i podłogówką. Na parterze salon z 2 grzejnikami, pokój gościnny z 1 grzejnikiem i łazienka z drabinką. Na parterze są jeszcze 4 obiegi podłogówki (wiatrołap, korytarz, kuchnia i łazienka) ale w zasadzie są skręcone. Podłogówka grzeje tylko górną łazienkę, ewentualnie kuchnie. Są jeszcze 2 grzejniki we wiatrołapie i na korytarzu na piętrze ale są prawie zawsze skręcone. Wszędzie na grzejnikach zawory termoststyczne, w salonie bez głowic. W salonie jest też programator (chyba RTG, dzdykowany od Broetje) z czujnikiem temperatury wewnętrznej. Czujnik temperatury zewnętrznej na północnej ścianie na zewnątrz. Kocioł z pogodówką, krzywa grzania ustawiona na 1,06. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theme 29.11.2014 07:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 Nie wiele pomogę na podstawie tego opisu. Jak już zabierasz się za sprawdzanie szczelności to może jeszcze sitka filtrów sprawdź. Sprawdzone. Lekko przybrudzone ale woda swobodnie może krążyć w układzie. Swoją drogą zrzuciłem wczoraj całą lub prawie całą wodę z układu. Wlałem nową do pełna i znowu zrzuciłem. Ponownie nalałem i zacząłem kombinować z odpowietrzaniem. Ku mojemu zdziwieniu woda cały czas mętna od rdzy. Odpowietrzanie skończone małym sukcesem, bo udało mi się doprowadzić do sytuacji gdzie, podłoga, pompka CO i jak sądzę wymiennik 2-plaszczowym w bojlerze były w 100% zalane wodą. Tu dziwna sytuacja, bo naglę w naczynku zrobił się cug i całe 25L poszło w układ wraz z powietrzem. Dzisiaj próby szczelności. dam znać jak poszło i gdzie był problem - może komuś zaoszczędzę tym marznięcia w nieczynnej kotłowni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 29.11.2014 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 Zapytam tylko czym ogrzewasz? Tak myślę o tym cugu i zastanawiam się nad pękniętym wymiennikiem w kondensacyjnym gdzie skropliny mają podłączenie do kanalizacji więc pod kotłem nie było by mokro. Oczywiście takiego scenariusza Ci nie życzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theme 29.11.2014 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 Jeśli pytanie było kierowane do mnie to ogrzewam (bynajmniej chcę ogrzewać) pelletem, później pestką wiśni. U mnie podłączenia do kanalizacji jeszcze niema, bo jeszcze mi nie podłączyli . CWU po stronie domu zakręcone - nic nie cieknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 29.11.2014 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 Tak do Ciebie. Czyli kocioł na paliwo stałe a nie kondensat gazowy. Taki cug to nie jest normalny na odpowietrzonej instalacji. Albo Gdzieś powietrze uszło automatycznym odpowietrznikiem albo nieszczelność której nie da się nie zauważyć. Liczę na Twój sukces. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmsg 29.11.2014 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 Kocioł Broetje WBS22C,zasobnik 120l, dom 170 m2, na poddaszu 3 pokoje z 1 grzejnikiem w każdym, łazienka z drabinką i podłogówką. Na parterze salon z 2 grzejnikami, pokój gościnny z 1 grzejnikiem i łazienka z drabinką. Na parterze są jeszcze 4 obiegi podłogówki (wiatrołap, korytarz, kuchnia i łazienka) ale w zasadzie są skręcone. Podłogówka grzeje tylko górną łazienkę, ewentualnie kuchnie. Są jeszcze 2 grzejniki we wiatrołapie i na korytarzu na piętrze ale są prawie zawsze skręcone. Wszędzie na grzejnikach zawory termoststyczne, w salonie bez głowic. W salonie jest też programator (chyba RTG, dzdykowany od Broetje) z czujnikiem temperatury wewnętrznej. Czujnik temperatury zewnętrznej na północnej ścianie na zewnątrz. Kocioł z pogodówką, krzywa grzania ustawiona na 1,06. http://www.broetje.pl/wp-content/uploads/2014/02/TI_EcoKompact_WBS_WBC_WBK_C.pdf Strona 25 przykład 2. Podłogówka może być obsługiwana bezpośrednio z Twojego kotła w drugim obiegu. Na podłogówkę musisz dać mieszacz z zaworem 3D i siłownikiem sterowanym z kotła + czujnik czynnika po mieszaniu. Masz niezłą automatykę w kotle więc trzeba ją zaprząc do sterowania obiegiem podłogówki. Pozdrawiam GREGOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Duży Boban 30.11.2014 13:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 GREGOR - dzięki! Zabiorę się za modernizację po sezonie grzewczym. Czy zawór 3d musi być jakiś dedykowane czy obojętnie jaki, jak na zdjęciach? Rozpiętość cenowa jest duża, dan mały biały 150 zł a najdroższy ponad 500. A czujnik? Taki mieszacz z zaworem 3D nie podnosi wody powracającej do kotła jak to ma miejsce teraz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmsg 01.12.2014 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2014 GREGOR - dzięki! Zabiorę się za modernizację po sezonie grzewczym. Czy zawór 3d musi być jakiś dedykowane czy obojętnie jaki, jak na zdjęciach? Rozpiętość cenowa jest duża, dan mały biały 150 zł a najdroższy ponad 500. A czujnik? Taki mieszacz z zaworem 3D nie podnosi wody powracającej do kotła jak to ma miejsce teraz? Pierwszy biały odpada, bo ma sterowanie ON-OFF. Drugi pomarańczowy i trzeci czarny chyba się nadają. Sterowanie musi być 3-y przewodowe, umożliwiające przesuwanie zaworu w obydwu kierunkach i zatrzymanie w stanie beznapięciowym. Podłączenie masz na stronie 27, złączeni X2.4. Czujnik temperatury po zmieszaniu niestety trzeba będzie chyba kupić od producenta. Pozdrawiam GREGOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.