maly_dave 27.11.2014 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Witam wszystkich forumowiczów. Już dość długo studiuję wiedzę, jaka tu jest na tym forum, lecz dopiero teraz postanowiłem się zarejestrować, bo nurtuje mnie jedno zagadnienie. Otóż: Obudowa kominkowa bez kratek. Przymierzam się do zakupu niemieckiego wkładu Varia, lecz co z tymi kratkami? pozdrawiam i zachęcam do pozostawienia w tym temacie cennych dla mnie informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 27.11.2014 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Ten wkład ma grzać? Jeśli tak, to jak sądzisz, którędy wylatuje ciepło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maly_dave 27.11.2014 19:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Znawcą to ja nie jestem, ale być może promieniowaniem? Obudowy bez kratek kominkowych nie są przypadkiem zdobione z materiałów akumulujących ciepło, które promieniują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProStaś 27.11.2014 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Znawcą to ja nie jestem, ale być może promieniowaniem? Obudowy bez kratek kominkowych nie są przypadkiem zdobione z materiałów akumulujących ciepło, które promieniują? Jesteś na bardzo dobrej drodze. Teraz poczytaj, popytaj kominkowych tuzów i dokonaj dobrego wyboru. Finansowo będzie bolała, jak ma być ozdobą rozpalaną kilka razy w sezonie, to jeszcze bardziej będzie bolało. Ale jak ma grzać, to trudno o coś lepszego niż ciepły piecokominek. Tyle, że to trzeba umieć zrobić... PS. Witaj eniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 27.11.2014 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Finansowo będzie bolała, jak ma być ozdobą rozpalaną kilka razy w sezonie, to jeszcze bardziej będzie bolało. Wbrew pozorom nie tak bardzo Posiadam obudowę bez kratek wentylacyjnych,wykonaną z płyt akumulacyjnych kupionych u Bohusza i za całość płyt z jakimiś mazidłami i klejami zapłaciłem chyba 1tys.zl,wkład to poczciwa Basia z kratek i narazie od dwóch lat spisuje się bez zarzutu,fakt,że nie jest tam dużo palone po przez ten okres max.10 razy ale obudowa bardzo fajnie się spisuje,nic nie pęka ani się nie zawaliło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MD. 27.11.2014 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Wbrew pozorom nie tak bardzo Posiadam obudowę bez kratek wentylacyjnych,wykonaną z płyt akumulacyjnych kupionych u Bohusza i za całość płyt z jakimiś mazidłami i klejami zapłaciłem chyba 1tys.zl,wkład to poczciwa Basia z kratek i narazie od dwóch lat spisuje się bez zarzutu,fakt,że nie jest tam dużo palone po przez ten okres max.10 razy ale obudowa bardzo fajnie się spisuje,nic nie pęka ani się nie zawaliło Ja również posiadam wkład z płaszczem wodnym, zabudowany płytami akumulacyjnymi. Nie mam kratek, a ciepło idzie przez promieniowanie Pali się codziennie dość intensywnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maly_dave 27.11.2014 21:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Możecie mi coś więcej powiedzieć na temat budowy takiej obudowy? Chodzi mi tutaj o obudowę kominkową z płyt akumulacyjnych ciepło. Jak wygląda ich przekrój? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 27.11.2014 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Ja również posiadam wkład z płaszczem wodnym, zabudowany płytami akumulacyjnymi. Nie mam kratek, a ciepło idzie przez promieniowanie Pali się codziennie dość intensywnie. Twoje ciepło nie idzie ani przez promieniowanie, ani przez konwekcję - albo nie masz płaszcza wodnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margod 27.11.2014 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Ten wkład ma grzać? Jeśli tak, to jak sądzisz, którędy wylatuje ciepło?Eniu nie rób sobie jaj. Kto jak kto, ale Ty powinieneś wspierać ten temat jak nikt inny. Dobrze wiesz, że obudowa bez kratek, to coś najlepszego i najzdrowszego co można stworzyć. Maly_dave nie pytaj tylko rób, o ile znalazłeś firmę, która potrafi to zrobić zgodnie ze sztuką. Obudowa ma grzać po wygaśnięciu ognia przez minimum 8h. Ważne aby wymusić ruch powietrza w zamkniętej przestrzeni, po to aby obudowa równomiernie nagrzewała się od podłogi po sklepienie kominka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 27.11.2014 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Możecie mi coś więcej powiedzieć na temat budowy takiej obudowy? Chodzi mi tutaj o obudowę kominkową z płyt akumulacyjnych ciepło. Jak wygląda ich przekrój? Mój DB,może niezbyt dokładnie ale jakiś pogląd jest http://forum.muratordom.pl/showthread.php?181569-D%C4%85%C5%BCenie-do-spe%C5%82nienia-marzenia-Mila-IV-raczej-energooszcz%C4%99dna-)&p=5948133&viewfull=1#post5948133 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MD. 27.11.2014 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 (edytowane) Twoje ciepło nie idzie ani przez promieniowanie, ani przez konwekcję - albo nie masz płaszcza wodnego. Mam kominek 25 kw, z czego 21 kw idzie w wodę a 4 kw idzie przez promieniowanie (głównie przez szybę). Skoro z jednej strony kominek nagrzewa mi baniak 1000l do 70 stopni w ciągu 2 godzin od rozpalenia, a z drugiej strony obudowa kominka jest wyraźnie ciepła, to jako to jest możliwe że u mnie ciepło nie idzie ani przez promieniowanie ani nie mam płaszcza wodnego? Oczywiście, że ogrzewanie przez promnieniowanie nie jest głównym celem tego kominka. Jest natomiast przyjemnym dodatkiem bo pozbywam się kratek co jest zdecydowanie zdrowszym rozwiązaniem!! Edytowane 27 Listopada 2014 przez MD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margod 27.11.2014 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Arturo miało być bez kratek, a Ty masz dgp więc dmuchasz suchym i przypalonym powietrzem po domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 27.11.2014 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Arturo miało być bez kratek, a Ty masz dgp więc dmuchasz suchym i przypalonym powietrzem po domu. DGP nie działa na pokoje a jak działa to z małym wydatkiem gdyż jest to parterówka i są tam rury fi 125mm,większość ciepła z obudowy ucieka do garażu gdzie poprowadzona jest rura fi150mm a garaż jest zaraz przy kominku,to jest moja "kratka bezpieczeństwa" Celem DGP było wygnanie ciepła z obudowy,tylko i wyłącznie a nie dogrzewanie pomieszczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 27.11.2014 22:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 DGP nie działa na pokoje a jak działa to z małym wydatkiem gdyż jest to parterówka i są tam rury fi 125mm,większość ciepła z obudowy ucieka do garażu gdzie poprowadzona jest rura fi150mm a garaż jest zaraz przy kominku,to jest moja "kratka bezpieczeństwa" Celem DGP było wygnanie ciepła z obudowy,tylko i wyłącznie a nie dogrzewanie pomieszczeń. No tak, ale jak masz dziury, to obudowy nie można porównywać do całkowicie szczelnej. Masz dekompresję. To może być powodem braku pęknięć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maly_dave 27.11.2014 22:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Eniu nie rób sobie jaj. Kto jak kto, ale Ty powinieneś wspierać ten temat jak nikt inny. Dobrze wiesz, że obudowa bez kratek, to coś najlepszego i najzdrowszego co można stworzyć. Maly_dave nie pytaj tylko rób, o ile znalazłeś firmę, która potrafi to zrobić zgodnie ze sztuką. Obudowa ma grzać po wygaśnięciu ognia przez minimum 8h. Ważne aby wymusić ruch powietrza w zamkniętej przestrzeni, po to aby obudowa równomiernie nagrzewała się od podłogi po sklepienie kominka. Pisząc " wymusić ruch powietrza w zamkniętej przestrzeni" masz na mysli kanał, który idzie z dołu obudowy ku górze, a gdy będzie juz przy suficie (powietrze nieco będzie zimniejsze, więc znów osobnym kanałem pionowo w dół pod wkład kominkowy (coś w stylu pacman? ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 27.11.2014 22:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Możecie mi coś więcej powiedzieć na temat budowy takiej obudowy? Chodzi mi tutaj o obudowę kominkową z płyt akumulacyjnych ciepło. Jak wygląda ich przekrój? Przekrój takich płyt to głównie piach. Jest jeszcze jakieś lepiszcze, albo inny sposób na to by się kupy trzymało. Same płyty niewiele akumulują. Poszukaj na forum kominkowym informacji na ten temat. jest ich sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niktspecjalny 28.11.2014 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 Mam kominek 25 kw, z czego 21 kw idzie w wodę a 4 kw idzie przez promieniowanie (głównie przez szybę). Skoro z jednej strony kominek nagrzewa mi baniak 1000l do 70 stopni w ciągu 2 godzin od rozpalenia, a z drugiej strony obudowa kominka jest wyraźnie ciepła, to jako to jest możliwe że u mnie ciepło nie idzie ani przez promieniowanie ani nie mam płaszcza wodnego? Oczywiście, że ogrzewanie przez promnieniowanie nie jest głównym celem tego kominka. Jest natomiast przyjemnym dodatkiem bo pozbywam się kratek co jest zdecydowanie zdrowszym rozwiązaniem!! Możesz powiedzieć jaką masz kubaturę twego domu?Co robisz z tak gorącą wodą w buforze - nie baniaku:D.1000 l /70 stC /2h.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MD. 29.11.2014 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 Możesz powiedzieć jaką masz kubaturę twego domu?Co robisz z tak gorącą wodą w buforze - nie baniaku:D.1000 l /70 stC /2h.? W sumie ok 190 m2. Gorącą wodę używam na cele CO i CWU te 70 stopni w 2h było pewnym uproszczeniem bo taka temperatura owszem jest ale powiedzmy w 30% bufora. Po ok 4 godzinach palenia w połowie bufora jest temp. 60-65 stopni. Temperatura na kominku 70 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niktspecjalny 29.11.2014 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 W sumie ok 190 m2. Gorącą wodę używam na cele CO i CWU te 70 stopni w 2h było pewnym uproszczeniem bo taka temperatura owszem jest ale powiedzmy w 30% bufora. Po ok 4 godzinach palenia w połowie bufora jest temp. 60-65 stopni. Temperatura na kominku 70 stopni. Nie pytam o m2 a o m3 czyli wyrażoną w nich ku ba tu .rę.Czy zauważyłeś jak zamieszałeś.Czy znasz zasadę działania bufora???Gdzie te 70 stC zauważasz na swym kominku??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MD. 29.11.2014 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 Nie pytam o m2 a o m3 czyli wyrażoną w nich ku ba tu .rę.Czy zauważyłeś jak zamieszałeś.Czy znasz zasadę działania bufora???Gdzie te 70 stC zauważasz na swym kominku??? Nie będę się wdawał w dyskusję, która ma niewiele wspólnego z tym wątkiem. 70 stopni mam na wyjściu z kominka. kubaturę sobie łatwo policzysz mnożąc powierzchnię przez 2,6m. Tyle ode mnie. EOT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.