Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Niezgodnośc towaru z umowa a Praktiker


autorus

Recommended Posts

Witam,

 

wiec tak. Kupiłem w Praktikerze młot udarowy. Po 2 tygodniach zdechł. Oddałem go do sklepu na zasadzie niezgodności towaru z umową.

Podczas wypełniania dokumentów dostałem pytanie w jakiej formie ma być sprawa załatwiona. odparłem ze wymiana na nowy albo zwrot gotówki.

To tez zostało napisane.

 

Dziś dzwoni do mnie radosna panienka ze jest już młot udarowy i ze został naprawiony i czeka na mnie. Tłumaczyłem, ze miał być wymieniony ale to nic nie dało. Jak to jest w prawie ?

 

Autorus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia

go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo

wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają

nadmiernych kosztów."

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20021411176

Odczytać to można na dwa sposoby:

1. nie możesz żądać wymiany na nowy, możesz tylko żądać doprowadzenia do stanu zgodnego z umową w jeden z dwóch podanych sposobów - czy to naprawią, czy wymienią, to już nie Twoja decyzja,

2. możesz żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę, albo żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez wymianę na nowy, czyli Ty decydujesz.

 

Federacja konsumentów twierdzi, że właściwe jest odczytanie w sposób 2., ale potem sami się plączą w tym co piszą.

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/n,39,390,6,1,abc-konsumenta--co-warto-wiedziec-o-zakupach-i-reklamacji-wzory-pism.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojego linku:

 

Czy sprzedawca musi wymienić wadliwy produkt? Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. O wyborze naprawy lub wymiany decyduje konsument, ale sprzedawca nie zawsze musi uznać i zrealizować wybraną np. wymianę towaru. Dopóki jest możliwa wymiana albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Jeżeli wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa. Sprzedawca jednak nie powinien sam zadecydować, że zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej zgody. Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni. Warto też dodać, że żądanie wymiany może być ograniczone przepisem art. 5 Kodeksu cywilnego, zakazującego nadużywać prawa podmiotowego.

Zwrotu pieniędzy możemy domagać się tylko wtedy, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna i wystąpi choć jedna z następujących sytuacji: • sprzedawca nie jest w stanie doprowadzić towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę ani naprawę, bowiem jest to niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów;

• naprawa albo wymiana nie została wykonana przez sprzedawcę w odpowiednim czasie;

• naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności. Oznacza to, że zwrotu pieniędzy od razu, bez żądania najpierw wymiany albo naprawy, możemy domagać się tylko w przypadku, gdy wymiana albo naprawa narażałyby nas na znaczne niedogodności. Gdy niezgodność towaru z umową nie jest istotna, możemy jedynie żądać obniżenia ceny. Tak brzmią przepisy i nie ukrywamy, że nie są wystarczająco precyzyjne. Pozostawiają zbyt szerokie pole do dowolnej interpretacji, np. co oznacza odpowiedni czas? Uważamy, że niczym nieuzasadniona, przedłużająca się naprawa jest dla konsumenta uciążliwa, a odpowiedni czas naprawdę oznacza – jeżeli jest to możliwe – sięgnięcie na półkę i wymianę towaru na taki sam, ale sprawny i bez wad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepszym sposobem na niezgodnosc towaru z umowa oprocz oczywistych wzgledow jest dodanie subiektywnych opini ze sprzedawca Ci go zachwalal ze jest ah i oh i TY sie z tym ni zgadzasz i chcesz od umwy odstapic bo dosyc ze sie popsul to jeszcze nie jest taki jak ci mowiono

 

z subiektywnymi opiniami nie da sie dyskutowac

a publicznie wypowiadane opinie pracownika nt produktu sa wiazace

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracajac do Twojego problem to jak najbardziej Cie popieram. Ogrom szmelcu jaki zalewa nasz rynek jest nie do opisania. Nie zawsze kiepskiej jakosci towar jest rownoznaczny z jego niska cena. Jestes milosnikiem motoryzacji- dzialasz w fan klubie. Wynika z tego iz interesujesz sie motoryzacja. Od pewnego czasu czytam forum BMW, jest tam dzial poswiecony usterkom seri 5 F-10, F-11. Zdazaja sie przypadki, ze samochody wartosci 250 tys. zl po przejechaniu kilkudziesieciu tys. km wiekszosc czasu spedzaja w serwisie- zglaszane sa problemy z silnikiem, problem z tylnym mostem, naped X drive (notoryczna bolaczka posiadaczy X3, X5, X6) odpadajace element dekoracyjne z progow drzwi, po pofalowane szyby przednie. Nie sposob wymienic wszystkich mankamentow z ktorymi borykaja sie posiadacze wymazonego auta za cwierc banki. Wniosek jest taki iz wielkie firmy nie maja pieniedzy na to by odpowiedni solidnie przetestowac swoj produkt przed wypuszczeniem na rynek. Traktuja nas potencjalnych klientow jak malpki doswiadczalne.

Posumowujac, wydawc sie moze iz za dobrej jakosci towar trzeba zaplacic odpowiednio wysoka cene, nie stety nie zawsze tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś złożyłem odpowiednie pismo do Praktikera. Wydaje mi się jednak że nie ma tam kompetentnej osoby do udzielenia mi odpowiedzi.

 

Pani była zdziwiona, że nie chciałem wziąć naprawionego młota. Mówiła, że oni zawsze tak robią.

Odpowiedziałem, że widocznie robią niezgodnie z prawem.

 

Dostałem jeszcze informację , że federacja Konsumentów też się czasem myli.

 

Czekam na telefon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autorusie, mam za sobą już kilka takich bojów. Prawo jest po twojej stronie i oni nie mogą cię zmusić do odebrania wadliwego towaru. Warto wspomnieć w rozmowie o Rzeczniku Konsumenta( powiatowym, miejskim - jakiego tam masz pod ręką). A tak naprawdę nic na gębę tylko na piśmie. Rzecznik woli maile ale i papierową korespondencją nie pogardzi. Czasem niestety trwa to kilka miesięcy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czwartek byłem w Praktikerze. Oczywiście chciałem się dowiedzieć co z moja sprawą a konkretnie z moim młotem. Dostałem informację, że muszę czekać na telefon oraz wyślą mi odpowiedz listownie. Cieszy mnie to gdyż będę mógł

ja wkleić na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałem odpowiedz od Praktikera.

 

Szczerze mówiąc trochę mnie podłamuje brak logicznego myślenia. Wytłuszczony czy jak kto woli pogrubiony tekst to są moje prawa a nie wybór marketu :)

 

Podkreślony fragment dotyczy udowodnienia nadmiernych kosztów. Ale to market ma je udowodnić . Chętnie zobaczę jak oni maja to zrobić.

 

http://www.timtur.com.pl/budowa/2014/483.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...