autorus 03.12.2014 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 Witam, wiec tak. Kupiłem w Praktikerze młot udarowy. Po 2 tygodniach zdechł. Oddałem go do sklepu na zasadzie niezgodności towaru z umową. Podczas wypełniania dokumentów dostałem pytanie w jakiej formie ma być sprawa załatwiona. odparłem ze wymiana na nowy albo zwrot gotówki.To tez zostało napisane. Dziś dzwoni do mnie radosna panienka ze jest już młot udarowy i ze został naprawiony i czeka na mnie. Tłumaczyłem, ze miał być wymieniony ale to nic nie dało. Jak to jest w prawie ? Autorus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kroles 03.12.2014 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 "Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzeniago do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albowymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagająnadmiernych kosztów."http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20021411176Odczytać to można na dwa sposoby: 1. nie możesz żądać wymiany na nowy, możesz tylko żądać doprowadzenia do stanu zgodnego z umową w jeden z dwóch podanych sposobów - czy to naprawią, czy wymienią, to już nie Twoja decyzja,2. możesz żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę, albo żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez wymianę na nowy, czyli Ty decydujesz. Federacja konsumentów twierdzi, że właściwe jest odczytanie w sposób 2., ale potem sami się plączą w tym co piszą. http://www.federacja-konsumentow.org.pl/n,39,390,6,1,abc-konsumenta--co-warto-wiedziec-o-zakupach-i-reklamacji-wzory-pism.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 03.12.2014 20:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 Jeśli byłaby opcja nr 1 to czym by się to niby różniło z gwarancją. Tam nie mam już żadnego wyboru. Tutaj to ja powinienem decydować . Szczególnie ze tak zostało to spisane. A oni zrobili i tak po swojemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 03.12.2014 20:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 Z twojego linku: Czy sprzedawca musi wymienić wadliwy produkt? Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. O wyborze naprawy lub wymiany decyduje konsument, ale sprzedawca nie zawsze musi uznać i zrealizować wybraną np. wymianę towaru. Dopóki jest możliwa wymiana albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Jeżeli wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa. Sprzedawca jednak nie powinien sam zadecydować, że zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej zgody. Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni. Warto też dodać, że żądanie wymiany może być ograniczone przepisem art. 5 Kodeksu cywilnego, zakazującego nadużywać prawa podmiotowego. Zwrotu pieniędzy możemy domagać się tylko wtedy, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna i wystąpi choć jedna z następujących sytuacji: • sprzedawca nie jest w stanie doprowadzić towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę ani naprawę, bowiem jest to niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów; • naprawa albo wymiana nie została wykonana przez sprzedawcę w odpowiednim czasie; • naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności. Oznacza to, że zwrotu pieniędzy od razu, bez żądania najpierw wymiany albo naprawy, możemy domagać się tylko w przypadku, gdy wymiana albo naprawa narażałyby nas na znaczne niedogodności. Gdy niezgodność towaru z umową nie jest istotna, możemy jedynie żądać obniżenia ceny. Tak brzmią przepisy i nie ukrywamy, że nie są wystarczająco precyzyjne. Pozostawiają zbyt szerokie pole do dowolnej interpretacji, np. co oznacza odpowiedni czas? Uważamy, że niczym nieuzasadniona, przedłużająca się naprawa jest dla konsumenta uciążliwa, a odpowiedni czas naprawdę oznacza – jeżeli jest to możliwe – sięgnięcie na półkę i wymianę towaru na taki sam, ale sprawny i bez wad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 04.12.2014 16:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 Nie mam zamiaru odpuszczać. Jutro jadę do Praktikera i sobie pogadam, potem napisze pismo. Wszystko oczywiście opiszę . Młot to koszt 179zł wiec to nie o kasę chodzi. Jak Praktiker udowodni ze nie może wymienić towaru jak on jest na półce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 04.12.2014 17:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 najlepszym sposobem na niezgodnosc towaru z umowa oprocz oczywistych wzgledow jest dodanie subiektywnych opini ze sprzedawca Ci go zachwalal ze jest ah i oh i TY sie z tym ni zgadzasz i chcesz od umwy odstapic bo dosyc ze sie popsul to jeszcze nie jest taki jak ci mowiono z subiektywnymi opiniami nie da sie dyskutowac a publicznie wypowiadane opinie pracownika nt produktu sa wiazace Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 04.12.2014 17:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 http://www.timtur.com.pl/budowa/mlot.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 04.12.2014 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 Autorus wypadaloby usunac ze zgloszenia nazwisko sprzedawcy (ochrona danych osobowych). Tak jak zrobiles ze swoim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 04.12.2014 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 Wracajac do Twojego problem to jak najbardziej Cie popieram. Ogrom szmelcu jaki zalewa nasz rynek jest nie do opisania. Nie zawsze kiepskiej jakosci towar jest rownoznaczny z jego niska cena. Jestes milosnikiem motoryzacji- dzialasz w fan klubie. Wynika z tego iz interesujesz sie motoryzacja. Od pewnego czasu czytam forum BMW, jest tam dzial poswiecony usterkom seri 5 F-10, F-11. Zdazaja sie przypadki, ze samochody wartosci 250 tys. zl po przejechaniu kilkudziesieciu tys. km wiekszosc czasu spedzaja w serwisie- zglaszane sa problemy z silnikiem, problem z tylnym mostem, naped X drive (notoryczna bolaczka posiadaczy X3, X5, X6) odpadajace element dekoracyjne z progow drzwi, po pofalowane szyby przednie. Nie sposob wymienic wszystkich mankamentow z ktorymi borykaja sie posiadacze wymazonego auta za cwierc banki. Wniosek jest taki iz wielkie firmy nie maja pieniedzy na to by odpowiedni solidnie przetestowac swoj produkt przed wypuszczeniem na rynek. Traktuja nas potencjalnych klientow jak malpki doswiadczalne.Posumowujac, wydawc sie moze iz za dobrej jakosci towar trzeba zaplacic odpowiednio wysoka cene, nie stety nie zawsze tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 05.12.2014 10:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 Dziś złożyłem odpowiednie pismo do Praktikera. Wydaje mi się jednak że nie ma tam kompetentnej osoby do udzielenia mi odpowiedzi. Pani była zdziwiona, że nie chciałem wziąć naprawionego młota. Mówiła, że oni zawsze tak robią. Odpowiedziałem, że widocznie robią niezgodnie z prawem. Dostałem jeszcze informację , że federacja Konsumentów też się czasem myli. Czekam na telefon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin Wroński 08.12.2014 15:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 (edytowane) Szczerze mówiąc jak się uprą to walka z wiatrakami, bo tak naprawdę to oni mają prawo wskazać nadmierność kosztów i co im zrobisz?? Takie jest prawo. ---Pozdrawiam,Marcin Wroński Edytowane 8 Grudnia 2014 przez Jarek.P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 08.12.2014 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 autorusie, mam za sobą już kilka takich bojów. Prawo jest po twojej stronie i oni nie mogą cię zmusić do odebrania wadliwego towaru. Warto wspomnieć w rozmowie o Rzeczniku Konsumenta( powiatowym, miejskim - jakiego tam masz pod ręką). A tak naprawdę nic na gębę tylko na piśmie. Rzecznik woli maile ale i papierową korespondencją nie pogardzi. Czasem niestety trwa to kilka miesięcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 08.12.2014 18:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 dzięki za wsparcie. czasu akurat mam sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 08.12.2014 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 W moim przypadku najdłużej walczyłem z kurtmedia.pl. Od nowego roku, nam konsumentom będzie łatwiej, bo wchodzą nowe przepisy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 10.12.2014 05:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 Coś Praktiker nie dzwoni. Dziś co prawda nie będę miał czasu ale jutro chętnie ich odwiedzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 12.12.2014 19:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 W czwartek byłem w Praktikerze. Oczywiście chciałem się dowiedzieć co z moja sprawą a konkretnie z moim młotem. Dostałem informację, że muszę czekać na telefon oraz wyślą mi odpowiedz listownie. Cieszy mnie to gdyż będę mógł ja wkleić na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 16.12.2014 13:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 Otrzymałem odpowiedz od Praktikera. Szczerze mówiąc trochę mnie podłamuje brak logicznego myślenia. Wytłuszczony czy jak kto woli pogrubiony tekst to są moje prawa a nie wybór marketu Podkreślony fragment dotyczy udowodnienia nadmiernych kosztów. Ale to market ma je udowodnić . Chętnie zobaczę jak oni maja to zrobić. http://www.timtur.com.pl/budowa/2014/483.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 16.12.2014 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 Idź do rzecznika konsumenta,wypełnij druk zgłoszenia ze strony twojego rzecznika. Weź ze sobą to co masz na piśmie. Zajmie się sprawą. Trzeba uzbroić się w cierpliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 16.12.2014 20:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 Cierpliwości to ja mam bardzo dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 17.12.2014 10:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 Mam jeszcze pytanie, ile czasu ma na reakcję/odpowiedź? Chodzi o to, że niedługo święta i czasu mało. Chciałbym to załatwić po świętach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.