Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

suchy mur , sucha ściana


Recommended Posts

no fakt mój błąd . ale masz racje chodzi mi o osuszenie ściany za pomocą iniekcji krystalicznej , ściana ma ponad 4m do wys 70 cm widać ciemniejszy odcień wilgoci na samym dole pojawiają sie wykwity solne .

w/w specyfiki sa chyba jedne z lepszych jest jeszcze ceresit CO 81 jest o 100 zl tańszy , zastanawiam sie wiec czy może byc tak skuteczny jak Suchy Mur czy Sucha Ściana . chciałbym teraz ostrzykac ścianę a na wiosnę dokończyć remont .

 

jakie środki możecie polecic . w innych watkach nie ma konkretnych odpowiedzi po zastosowaniu preparatów , czy to faktycznie działa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubosc sciany, z jakiego jest materialu ?

Chcesz to rozumiem robic sam?

Suchy Mur i Sucha Sciana - to nazwy wlasne produktow Ultrament? czyli grupy MCBauchemie ?

Edytowane przez fighter1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

materiał to pustak , grubość 40 cm + ocieplenie z zewnątrz , i tak będę robił to sam .

Sprecyzuj "pustak" czy jest to material pelny, czy tez poratyzowany. w sensie czy w nim sa dziury :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to napisanie odpowiedzi zajmie z pol h... wieczorem jak juz bede w domu dostaniesz rozwiazanie. Obawiam sie jednak ze mozesz zapomniec o materialach z marketu. Ale to pozniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, zacznijmy od tego co znalezles na polce w Casto lub Obi: Suchy Mur i Sucha Sciana - produkty produkowane przez MC Bauchemie ktora to dzieli sie na 3 "podfirmy" Podobnie maja zreszta firmy z produktami specjalistycznymi: Schomburg, Sika

1 - MC Bauchemie - obsluga inwestycji (praca z projektantami, kierownikami kontraktow etc) olbrzymie kontrakty ktore producent obsluguje bezposrednio ze wzgledu na walke wiedza, doswiadczeniem, serwisem trechnicznym, probami wykonywanymi na budowie ktore kosztuja duzo - a sa robione bezplatnie.

2 - Botament - produkty stworzone do sprzedazy przez wyspecjalizowane hurtownie, tu juz pracownicy sa przeszkoleni, wiedza o czym mowia, a jak nie wiedza - maja doradce technicznego i moga zasiegnac jezyka i fachowej porady

3 - Ultrament - produkty stworzone do marketow, a market dziala zazwyczaj tak: klient ma wejsac, wrzucic w koszyk, pojsc do kasy i zaplacic.. i moze nie wracac. Doradztwa technicznego nie ma, bo obslugujacy Cie Pan jeszcze wczoraj mogl stac za lada w mac-ku i pakowac wiesmacki. Najczesciej nawet nie ma nr telefonu do producenta.

Dlatego zalozylem, ze raczej nie w markecie.

 

To co chcesz zrobic to wytworzenie przepony poziomej w poratyzowanym materiale, nazw, cen, zuzyc produktow ultrament nie znam - pewnie sa nizsze niz botament, i jezeli znajdziesz w markecie ogarnietego pracownika - moze znajdzie Ci odpowiedniki Botament na Ultrament. Zatem przedstawiam rozwiazanie dla Twojego przypadku na produktach Botament.

Produkty:

Botament/Botazit MS5 - mikrocement do zalewania pustych otworow/zamkniecia otworow iniekcyjnych

Botazit MS10 - krzemianowy iniekt do wytworzenia przepony

Botazit MS30 - tynk renowacyjny odporny na wysolenia

 

 

1 - skucie strefy iniekcji - musisz odslonic mur

2 - nawierty

3 - wypelnienie otworow mikrocementem MS5 - przy takim materiale konstrukcyjnym jak Twoj - nie mozesz aplikowac od razu MS10 - bo wlejesz go hektolitry i nic to nie da. Musisz najpierw pozamykac i wypelnic mikrocementem te wszystkie puste szczeliny, wiec tego wlac tam mozna... duuuzo

4 - pozwolic MS5 zwiazac, i ponownie wykonac nawierty w tych samych otworach, aby usunac ewentualne nadwyzki mikrocementu

5 - wpuscic MS10, przy czym oczywiscie przy tego typu materialach - duzo pewniejsza i skuteczniejsza jest iniecja cisnieniowa agregatem do iniekcji niz iniekcja grawitacyjna czyli "zabawa w lejki" gdzie iniekt trzeba uzupelniac, uzupelniac, uzupelniac, az podloze nim sie wysyci. ale robiac sam - rozumiem ze grawitacyjnie zamierzasz to zrobic.

6 - pozamykac otwory MS5

7 - polozyc tynk renowacyjny MS30

Alternatywnie tutaj mozna by sie pokusic o prostsze rozwiazanie oparte nie na krzemianach a na siloksanowych produktach, ktore to przy takiej grubosci muru - bedzie lepsze, ale kroki 1-4 do powtorzenia, natomiast pkt 5 - zmiana materialu na np. SikamurInjecto Cream.

 

Zuzycia materialow sa w tym przypadku - jedna wielka niewiadoma, bo MS 5 mozesz zuzyc 20kg a rownie dobrze mozesz zuzyc tone. podobnie z MS10 - w zaleznosci od chlonnosci muru 6-20kg/mb muru.

 

Oczywiscie zapraszam do zlozenia zap. dotyczacego tych materialow na maila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fighter: a nie będzie ta cała zabawa kosztowała więcej niż cała chałupa? Bo w coś takiego wejdzie tego od metra a nawet więcej....

co za pytania zadajesz... googlnij sobie cennik botament 2014 i zobacz :) wiadomo - cennik cennikiem - rabat tam nascie %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ech Balto... znowu mnie od systemu odwodzisz.

jest jeszcze jedna opcja na niepompowanie multum mikrocementu, oczywiscie to ju z praktyki na budowie wynika a nie z wytycznych producenta.

pkt do momentu wiercenia powtarzamy, ale zamiast lac hektolitry mikrocementu - lejemy wode, tak aby bylo jej duuuzo.

Nastepnie w otwory wpuszczamy peczniejaca piane do zatrzymywania przeciekow:

Produkt webac-a lub basf-a (Apogel PU), piana w kontakcie z woda pecznieje, wiaze i uszczelnia.

przewiercamy... i wpuszczamy iniekt: MS 10 lub sikamur-a

Oczywiscie to jest rozwiazanie tansze, mega bardziej skomplikowane w materiale poratyzowanym i niesystmowe... ale tak tez praktykuje. i zazwyczaj dziala.

Jak ktos madry kiedys powiiedzial:

hydroizolacje to sztuka a nie inzynieria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months później...

Odgrzewam temat bo chciałbym zasięgnąć opinii, zależy mi szczególnie na opinii fighter1983.

Otóż mam podobną sytuację jak użytkownik Zajas, z tym że w łatwiejszym materiale: pełna cegła: wysolenia na tynku do wysokości ok. 50cm nad poziom posadzki, wilgoć oraz czarne wykwity -> grzyb. Problem jest w "starej części domu" i nasila się okresowo wraz ze wzrostem poziomu wody w gruncie.

Diagnoza raczej oczywista -> nieszczelna izolacja pozioma.

Chciałbym własnym nakładem sił wytworzyć tą przeponę, nie jest tego dużo, około 25mb.

Co w tej sytuacji będzie pewniejsze: SikaMur InjectoReam czy Botazit MS10? Z tego co zdążyłem się zorientować SikaMur jest łatwiejsza w wykonaniu i wychodzi na to, że tańsza. Pytanie co da większą pewność?

Może użytkownik Zajas uporał się ze swoim problemem?

 

Pozdrawiam,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka pytań na tzw. "dzień dobry" - jaki gruby jest mur, ile ma mniej więcej lat, jaki tynk jest dany na zewnątrz. Z murem jest tak, że w teorii powinieneś zejść jak najniżej z aplikacją wszelkiego syfu typu hydroizolacja. Na dzień dobry - jeżeli tynk jest mokry i "zgniły" skuj go, zobacz w jakim stanie jest cegła i fugi pomiędzy nią. Jeżeli jest grzyb to także trzeba będzie zrobić odgrzybienie przy okazji czyszczenia cegły....

W kwestii izolacji - może być też tak, że po prostu podniósł się poziom wody powyżej tego przy jakim dom był budowany, a to oznacza, że może się okazać, że wystarczy izolacja pionowa na murze idąca od pionowej w dół.

Małe pytanie: jak wygląda podłoga w piwnicy? Mokra czy sucha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem występuje w części domu, która była kiedyś oficynką (budowa z cegły, mur około 40cm ma przynajmniej 60 lat), do tej oficynki została dobudowana reszta (pustaki, 30 lat temu). Około 10 lat temu całość została ocieplona z zewnątrz styropianem. Wszędzie z obu stron tynki cementowo-wapienne.

Na fundamentach zewnętrznych jest tylko jakieś czarne lepiszcze, co to i kiedy robione - nie mam pojęcia, stan "zastały" przeze mnie.

W budynku nie ma piwnic. Podłoga w pomieszczeniu jest raczej sucha - wnioskuje po tym, że leży na niej klepka dębowa i nic się z nią nie dzieje, tzn. nie łudeczkuje, nie ma "głuchych" klepek itp.

Mur robi się wilgotny okresowo (w sensie widać, że tynk robi się ciemniejszy, zaczyna się wybrzuszać, miejscami żółknąć). Teraz w dotyku tynk jest suchy, dlatego też pomysł, żeby naprawę wykonać teraz. Po miejscowym odkryciu, na moje oko, cegły i spoiny są w dobrym stanie, nie zmurszałe, nie odpadają, żeby je usunąć, trzeba mocno zarysować jakimś rylcem.

 

Z izolacją pionową to tak nie do końca.. tylko dwie ściany to ściany zewnętrzne, reszta to nośne wewnętrzne więc raczej odkopanie, bez całkowitej rujnacji pomieszczenia, odtworzenie nie możliwe.

 

Planowałem wszędzie skuć tynk do wysokości 1,2-1,5m. Cegły posmarować jakimś preparatem grzybobójczym, odtworzyć izolację poziomą, poczekać aż wyschnie, odtworzyć tynk, pomalować.

 

Problem zaczął się pojawiać jakieś 2-3 lata temu. Aczkolwiek poprzedni właściciel mówił, że kiedyś, około 10 lat temu, w tej części gdzie występuje problem, było robione "osuszanie". Co dokładnie było robione i na czym to polegało - nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło...

Może być jeszcze jedna sprawa - to że kiedyś to wybudowali jako oficynkę i to, że podłoga jest sucha oznacza, że budynek był zrobiony zgodnie z ówczesną wiedzą technologiczną, zabezpieczony przed podciąganiem wilgoci. Ja jako przyczynę tego wszystkiego stawiałbym fakt ocieplenia styropianem, który zamknął możliwość wychodzenia wilgoci na zewnątrz przez mur. Pewnie dawno temu delikatnie zawilgnięty był tynk zewnętrzny...

Spróbuj dowiedzieć się na czym polegało osuszanie... i na czym polegało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło...

Może być jeszcze jedna sprawa - to że kiedyś to wybudowali jako oficynkę i to, że podłoga jest sucha oznacza, że budynek był zrobiony zgodnie z ówczesną wiedzą technologiczną, zabezpieczony przed podciąganiem wilgoci. Ja jako przyczynę tego wszystkiego stawiałbym fakt ocieplenia styropianem, który zamknął możliwość wychodzenia wilgoci na zewnątrz przez mur. Pewnie dawno temu delikatnie zawilgnięty był tynk zewnętrzny...

Spróbuj dowiedzieć się na czym polegało osuszanie... i na czym polegało.

 

Nie ma szans, żeby dowiedzieć się na czym polegało tamto osuszanie, "ja nie wiem, ja się nie znam itp", jedno co uzyskałem to "był strasznie wysoki rachunek za prąd" -> wnioskuje, że może jakieś mikrofale czy coś.. nie wiem.

 

Problem okazał się trochę bardziej złożony po odkuciu tynku na wszystkich ścianach. Otóż część murowana jest z cegły pełnej, trzy warstwy na podstawie, jedna koło drugiej. Niestety część ścian jest murowana w ten sposób, że patrząc od wewnątrz pomieszczeń, jest warstwa cegły ułożona na wozówce, pustka około 5cm, i dalej dwie warstwy normalnie. Co z tą pustką? Jak teraz ugryźć temat?

 

Co do styropianu.. podejrzewam, że nie pomógł on w sytuacji ale z drugiej strony dlaczego wilgoć pokazała się na ścianach wewnętrznych?

 

Tak czy siak, będę myślał o założeniu wentylacji mechanicznej w całym domu więc w połączeniu z tą przeponą może da rade to ogarnąć.. tylko jak pokonać tę pustkę ;) ?? Po prostu przewiercić się przez jedną warstwę.pustka/potem drugą i tyle?

Edytowane przez tabi88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pustka mogła robić, jeżeli "ciągnie" się do samej góry za rodzaj ocieplenia, przecież tam było powietrze, które jak wiadomo jest izolatorem. W kwestii osuszania - być może...

Mam gdzieś mądre książki o tym jak budować na wilgotnym podłożu, jak zabezpieczać ściany etc. Dało się. Poza tym jeśli była wilgoć, a pewnie tak, to musiała ona wychodzić na zewnątrz. Jeśli był zrobiony prawidłowy drenaż, dane odpowiednie tynki, to ta wilgoć jaka była wychodziła jedynie na samym dole. Nie wiem na czym jeszcze polegało osuszanie, ale jeśli ktoś poza tym, że "opitolił" dom styropianem, czymś jeszcze napuścił cegłę (być może zrobiły to te orły od osuszania) to wilgoć wyszła tam gdzie mogła, czyli ponad impregnatem. Sprawdź, czy jak polejesz odkrytą cegłę wodą, to ona wejdzie w nią czy spłynie jak kropla w dół. To też pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...