Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zakupy w internecie a bezpieczeństwo - czy zwracasz na to uwage?


Recommended Posts

Witaj, fighter!

Widzę, że rozwijasz działalność :) Jako klientka zadowolona ze współpracy, dorzucę kilka groszy.

 

Na tak:

- protokół SSL

- payU

- estetyczne zdjęcia hurtowni ze stanem magazynowym

- dane teleadresowe firmy, telefon, mail

- fv pro forma, wymagająca wpłaty zaliczki, np. 40%

 

Niekoniecznie:

- rzetelna firma

- forma czatu

 

Pozdrawiam i życzę samych sukcesów :)

Hej, dzieki. Rozwijam i zmieniam profil, wlasnie robie nowy sklep online, poprzedni byl... niewypalem. wybralem zle narzedzia chyba, ktorych nie bylem w stanie skonfigurowac pod profil materialow budowlanych. Zobaczymy co tym razem wyjdzie, na razie testy i integracje. Btw - jestem od niedawna tez wykonawca :) i robimy taka elewacje jak Twoja :) w sensie tez taka nowoczesna bryla i kolorystyka - bialy bazowy w NQG :) zdj na FB - link w stopce. ale chyba znasz forumowiczke.

Wzajemnie - wszystkiego dobrego, mam nadzieje ze elewacja wyglada rownie pieknie i imponujaco jak tuz po zakonczeniu prac.

W TOP3 estetyki dla mnie jest ta Wasza elewacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje. w moim przypadku:

+1 dla PayU, SSL - bez znaczenia, Rzetelna firma - bez znaczenia

Ale pytanie: zawieralas kiedys transakcje w kwocie 7-20tys zl tylko przez internet?

Jezeli tak - nie balas sie wyslac powiedzmy 13k pln firmie/osobie ktorej nie widzialas na oczy?

 

Tak i to wielokrotnie , zawsze jest ryzyko ale np. płytki gresowe kupiłam za 85zł/m2 a te same u mnie w mieście 140zł więc przy 100m2 to była ogromna różnica, warta ryzyka

Edytowane przez beatagl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_unnamed szybki kontakt: czy mail i odbierany telefon wystarcza? a moze warto myslec o tzw "live chat" gdzie mozna komunikatorem sie porozumiec? Czytalem ostatnie analizy rynku e-commarce i okazuje sie, ze taki czat na stronie pojawil sie kilka lat temu, ale bardzo niewielki procent klientow korzysta z tej funkcji.

Jeszcze raz dzieki, sporo do myslenia mi dajecie :) To o czym napisaliscie - juz stosuje, musze pomyslec tylko jeszcze nad porownywarkami i serwisami opinii.

 

Dla mnie ważna jest szybka odpowiedź na maila - po pierwsze oznacza to, że firma "żyje". Po drugie - nie lubię telefonów: ze sklepami budowlanymi zawsze mam tak, że jak dzwonię, to mój rozmówca nie jest w stanie mi odpowiedzieć, bo: jedzie autem / jest na placu / musi sprawdzić w magazynie / ma innego klienta. Dodatkowo na korzyść maila przemawia fakt, że odpowiedź od razu się "archiwizuje" - nie muszę nic notować, mogę sięgnąć do maila w każdej chwili.

Live chat - jestem przekonany, że ma to sens jedynie w przypadku sklepów tak gigantycznych jak np. Amazon. Mniejsze sklepy nie będą w stanie obsadzić tylu konsultantów aby być w stanie odpowiedzieć na czata w czasie, jaki dla czata jest przyjęty.

 

Jeszcze co do certyfikatu SSL - z punktu widzenia klienta certyfikat ten zapewnia bezpieczeństwo tylko tym informacjom, które podaję na formularzu sklepu. W najgorszym razie będzie to moje imię i nazwisko, telefon, mail, adres dostawy i adres do faktury (dla opcji nie zakładania konta). Nie są to bardzo wrażliwe dane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_unnamed : dziekuje. Osobiscie tez wole maila w komunikacji, no chyba ze dotyczy to stricte doradztwa technicznego, gdzie ilosc informacji jest olbrzymia. Tez wole maila - z tych samych powodow co Ty: ustalam jakas cene, np taniej o 1zl/kg i jezeli takie ustalenie zrobie w mailu - moge do tego wrocic po 3-4 miesiacach od ustalen do finalizacji. Dlatego tak bardzo nie lubie skrzynki na muratorze (wlasnie mi podsunales pomysl, zeby w uwagach o forum - zalozyc propozycje o wprowadzeniu takiej funkcji jak skrzynka mailowa).

Co do live chat-a - ilosc operatorow powinna byc wprost proporcjonalna do ilosci klientow i obrotow. to chyba sie da ogarnac :)

SSL - masz racje szyfruje dane w sklepie dokladnie te ktore podajesz w formularzu zamowienia i dostawy - te dane sa objete szyfrowaniem. Po przejsciu do platnosci - tam juz zewnetrzna firma odpowiada za bezpieczenstwo platnosci (payU, przelewy24,ecard etc..)

Natomiast dla ludzi, ktorzy zapytania pisza w ten sposob:

"dzien dobry znalazlem produkt x i potrzebuje tego 20m3" a takich zapytan jest najwiecej, bez tak podstawowej informacji jak chociazby dokad i na kiedy to trzeba dostarczyc, bez nr telefonu, bez imienia i nazwiska. Zazwyczaj a takie zapytania nie odpowiadam z zalozenia, chyba ze sie nudze.

Wnioskuje z tego - ze ochrona danych osobowych jest bardzo istotna. A SSL w tym przypadku to zapewnia.

Edytowane przez fighter1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

SSL - zwracam uwage tylko podczas podawania danych

PayU - nigdy nie korzystalem ale podejrzewam ze jest to to samo ca PAYPAL, - bardzo wygodna forma platnosci, Jesli jest jakis problem z dostawa (nieterminowa), jakoscia zamowionej rzeczy lub niezgodna z opisem- gwarantowany zwrot pieniedzy (sprawdzone)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli autor pozwoli.Przyznam się ,że zakupów dokonujemy w rodzinie bardzo dużo w sieci ale w sklepach sprawdzonych z np. dłuższym stażem czyli bezpiecznych.Wiem ,że jak przepłacam to mam zagwarantowane bezpieczeństwo ponieważ w tym sklepie otrzymałem to czego oczekiwałem.Zakupy o wyższym stopniu kasy czyli np.powtarzam np. przelew na 15000-30000 zł. jest trochę dla mnie absurdalne.Szyfrowania itp.itd też mi są dalekie jakie posiada właściciel strony. Cieszyć może walka jaką podejmujesz wyciągając rękę w stronę klienta by zakupy u ciebie były dla niego tylko przyjemnością.Mail jak najbardziej jako potwierdzenie ,że rozmawiamy o tym samym produkcie wykluczając ewentualne pomyłki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię bardzo często zakupy przez internet, większość sprzętów do domu kupiliśmy online, to duża wygoda. Ostatnio nawet po spożywkę nie chce nam się jeździć tylko wszystko zamawiamy we frisco :D, chyba przedświąteczne zakupy też tak zrobimy, tylko jakąś drobnicę załatwi się w osiedlowym sklepiku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaję w sieci 3 lata, więc od strony praktycznej: SSL tak, zewnętrzne systemy płatności typu payu,dotpay, transferuj i inne tak, polecam paypal - na rowni z transferuj u mnie, płatność przy odbiorze - jest bardzo popularna, nawet po kilkanaście tysięcy pln, choć to jednak zawsze ryzyko dla sprzedawcy, bo zdarzyło się, że ktoś nie odebrał, ale to sporadycznie i mało wartościowe transakcje (zaliczka to dobry pomysł), w certyfikaty nie wierzę, dają komu chcą...

Allegro tak, dla opinii i uwiarygodnienia, G+, FB, porównywarki pewnie tez warto, ale nie korzystam, postawiłem na zakupy google i pozycjonowanie

Opinie zaczałem zbierać dopiero teraz i robię to w G+

Najważniejszy jest jednak dobry kontakt, szybka odpowiedź na email, odebrany telefon, odpisuję na email do 24-ej, moze mało profesjonalne, ale bardzo praktyczne, duzo osob siada wieczorami, więc nie musza czekać do rana na odp. jeśli jestem w stanie odpowiedzieć od razu. Polecam dobrze widoczne nr telefonów i adresy email

Ktos już pisał o opcji zakupow bez logowania, 80-90% tak kupuje

W razie pytań pisz, cos jeszcze pewnie przyjdzie do głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaję w sieci 3 lata, więc od strony praktycznej: SSL tak, zewnętrzne systemy płatności typu payu,dotpay, transferuj i inne tak, polecam paypal - na rowni z transferuj u mnie, płatność przy odbiorze - jest bardzo popularna, nawet po kilkanaście tysięcy pln, choć to jednak zawsze ryzyko dla sprzedawcy, bo zdarzyło się, że ktoś nie odebrał, ale to sporadycznie i mało wartościowe transakcje (zaliczka to dobry pomysł), w certyfikaty nie wierzę, dają komu chcą...

Allegro tak, dla opinii i uwiarygodnienia, G+, FB, porównywarki pewnie tez warto, ale nie korzystam, postawiłem na zakupy google i pozycjonowanie

Opinie zaczałem zbierać dopiero teraz i robię to w G+

Najważniejszy jest jednak dobry kontakt, szybka odpowiedź na email, odebrany telefon, odpisuję na email do 24-ej, moze mało profesjonalne, ale bardzo praktyczne, duzo osob siada wieczorami, więc nie musza czekać do rana na odp. jeśli jestem w stanie odpowiedzieć od razu. Polecam dobrze widoczne nr telefonów i adresy email

Ktos już pisał o opcji zakupow bez logowania, 80-90% tak kupuje

W razie pytań pisz, cos jeszcze pewnie przyjdzie do głowy

 

dosc podobna droge przyjalem do Twojej. AdWords w zakupach googla?

Zakupy google sie zintegrowaly ze sklepem, ale konto zawieszone, cos jest nie tak.. walcze z tym.

WYslalem Ci zaproszenie do znajomych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...