Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Farba 4 lata łuszczy się - jak to naprawić?


Recommended Posts

Ściana domu, powyżej 100 m2 została pomalowana farbą Dekoral POLINIT zieleń oliwkowa. Jak widać na zdjęciach łuszczy się.

 

Pytanie na początek dlaczego tak się stało?

- ściana była ocieplana i na styropian i siatkę położony klej, bez tynku o bardziej chropowatej strukturze. Na innych częściach domu niema problemów z łuszczeniem, czy malowanie dość gładkiej powierzchni może być przyczyna łuszczenia?

- ściana była malowana bez unigruntu i jedną warstwą - czy to też może być przyczyną łuszczenia?

 

Pytania nr 2 - Jak to naprawić?

 

Czy zwykłe zeskrobanie, pomalowanie całości unigruntem i nałożenie 2 warstw Dekoral POLINIT załatwi sprawę? Czy w przyszłości nie będzie problemu z łuszczeniem? Czy tą farbę da się przyzwoicie zeskrobać szpachelką (tak by nie było problemu z łuszczeniem w przyszłości) czy trzeba używać specjalnych środków? Mogę prosić o pomoc?

 

Zakładam, że koszt takiego remontu to ok 400 zł (20 l Unigruntu + 20 l farby)

 

lusz.jpg

lusz3.jpg

lusz2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrocie droga Magdo...

tynki stosuje sie nie po to zeby byly "bo tak ktos sobie chcial" ziarno tynku rozprasza promienie sloneczne, zmniejszajac naprezenia termiczne. Te naprezenia termiczne powoduja, ze powierzchnia zaczyna pekac. w tym przypadku - popekala warstwa zbrojaca zapewne, lub sama farba. Gdy pojawiaja sie takie pekniecia - woda swobodnie dostaje sie pod farbe i zostaje tam sobie na zime. ZIma zamarza i rozmarza, twoirzac sily scinajace... wiec odcina wierzchnia warstwe (u Ciebie farbe) ktora pozniej pieknie odpada platami. Do tego im ciemniejszy kolor - tym szybciej to zjawisko sie pojawi.

 

Ta fasada to obraz nedzy i rozpaczy jednym slowem.

Jezeli nie zrobisz tego 1x porzadnie - bedziesz tak wracac i wracac do tematu.

 

Generalnie system naprawy:

zeskrobac co sie da

ocenic podloze (siatke z klejem) czy to sie jeszcze trzyma, jezeli sie trzyma - odgrzybic (Capatox) jezeli jest sypkie... sa 2 opcje probowac ratowac gruntujac - Konzentrat 111 lub zrywac i siatke z klejem jeszcze raz

nastepnie grunt odcinajacy (Putzgrunt 610)

nastepnie tynk... rozumiem ze ma byc w miare tanio, to MineralLightPutz K15

na to farba... np... Muresco Premium

 

Tyle ze koszt tego przedsięwzięcia... na pewno nie bedzie wynosil 400zl...

A jezeli zrobisz tak jak piszesz - to wpadnij z podobnymi zdjeciami znowu za 3-4 lata

BTW w takich cenach to ciezko kupic rozsadna farbe wewnetrzna, a Ty mowisz o elewacyjnej.

 

Balto ma w swojej ofercie tynki mineralne ktorych podobno nie trzeba malowac a sa juz w kolorze. wiec moze to jest jakas alternatywa jezeli chodzi o budzet.

Chociaz go lubie - nie wierze mu pod tym wzgledem :) bo tynki mineralne maja naturalna sklonnosc do nierownomiernego wysychania plus wymagaja aptekarskiej dokladnosci w dozowaniu wody i wtedy wlasnie tworza sie na nich plamy. Ponadto wymagaja malowania - bo sa mineralne czyli wymagaja hydrofobizacji powierzchniowej.

Dlatego ja uwazam ze tynki mineralne nalezy malowac :) a Balto twierdzi ze jego tynow-nie trzeba .

Edytowane przez fighter1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fighter: pomijając wzajemne wrzucanie kamyczków do ogródka... Problem tak czy inaczej jest ten sam.

Aby nałożyć jakikolwiek sensowny tynk (tu: mineralny) trzeba mieć przygotowane podłoże. Tutaj jest nim warstwa kleju (o ile zrozumiałem opis). Farba i to łuszcząca - takim że nie jest. Czyli oczyścić dokładnie klej z farby, potem trzeba wiedzieć czy był gruntowany i czym i w zależności od tego albo dać grunt (zgodny z tą farbą - bo może się okazać, że miejscami jednak trzyma), albo jeśli zszedł całkowicie - zagruntować klej (jeśli nie był w ogóle) albo położyć warstwę zczepną (kolejna warstwa kleju, możliwe, że i z siatką w zależności co jest pod spodem) i dopiero ją traktować jako bazę do dalszej roboty.

Tynku - dowolnego barwionego czy nie barwionego w masie.

Kolejna sprawa fighter to podkreślił: na materiałach nie zaoszczędzisz: musisz to zrobić w taki sposób by wytrzymało lata a nie sezon, tym bardziej, że w takich sytuacjach to co trzeba zrobić jest zwykle widoczne po oczyszczeniu ściany. Możliwe nawet że cały klej (ta warstwa obecna) to jedna wielka sieczka...

Biorąc pod uwagę, że jest ok 100 m2 ściany, koszt tynku barwionego w masie to circa 2,2 zl/kg (zielony) wydajność ok 3 kg (ziarno 2 mm) to za sam materiał trzeba będzie zapłacić min. grubo ponad 600 zł (piszę o zielonym) nie wspominając o tym co trzeba zrobić wcześniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...