Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Samodzielny montaż centrali a gwarancja


Recommended Posts

Przymierzam się do samodzielnego montażu instalacji wentylacji i w zasadzie jedyne co mnie powstrzymuje to obawa o utratę gwarancji na rekuperator. Z informacji które znalazłem na forum, wynika że zdarzają się odrzucenia roszczeń gwarancyjnych ze strony dystrybutorów/producentów urządzeń ze względu na brak protokołu z uruchomienia i regulacji systemu przez firmę instalującą. Macie jakieś swoje doświadczenia w tym zakresie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do samodzielnego montażu instalacji wentylacji i w zasadzie jedyne co mnie powstrzymuje to obawa o utratę gwarancji na rekuperator. Z informacji które znalazłem na forum, wynika że zdarzają się odrzucenia roszczeń gwarancyjnych ze strony dystrybutorów/producentów urządzeń ze względu na brak protokołu z uruchomienia i regulacji systemu przez firmę instalującą. Macie jakieś swoje doświadczenia w tym zakresie?

 

Nie słyszałem o czymś takim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy z brzegu przykład - cytat z DTRki Onyxa:

"Ważność gwarancji jest uzależniona od technicznie poprawnego uruchomienia centrali (zgodnie z DTR) -poprzez firmę posiadająca stosowne uprawnienia. Wymagana jest tzw. KARTA ODBIORU URZADZENIA - załączona w DTR. Kartę te należy przesłać mailem w terminie do 30 dni od daty uruchomienia na adres [email protected] lub poczta na adres firmy z dopiskiem "serwis".

Nie przeslanie karty odbioru urządzenia skutkuje utratą gwarancji.

Do roszczeń gwarancyjnych uprawnia poprawnie wypełniona karta gwarancyjna wraz z wypełnioną Kartą Odbioru Urządzenia, przekazana wraz z dowodem zakupu (paragon, faktura)"

 

Nie pamiętam, w którym to było temacie, ale tu na forum ktoś z użytkowników Brinka pisał, że ASK odmówił naprawy gwarancyjnej właśnie ze względu na brak podobnej procedury, jak opisana powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy z brzegu przykład - cytat z DTRki Onyxa:

"Ważność gwarancji jest uzależniona od technicznie poprawnego uruchomienia centrali (zgodnie z DTR) -poprzez firmę posiadająca stosowne uprawnienia. Wymagana jest tzw. KARTA ODBIORU URZADZENIA - załączona w DTR. Kartę te należy przesłać mailem w terminie do 30 dni od daty uruchomienia na adres [email protected] lub poczta na adres firmy z dopiskiem "serwis".

Nie przeslanie karty odbioru urządzenia skutkuje utratą gwarancji.

Do roszczeń gwarancyjnych uprawnia poprawnie wypełniona karta gwarancyjna wraz z wypełnioną Kartą Odbioru Urządzenia, przekazana wraz z dowodem zakupu (paragon, faktura)"

 

Nie pamiętam, w którym to było temacie, ale tu na forum ktoś z użytkowników Brinka pisał, że ASK odmówił naprawy gwarancyjnej właśnie ze względu na brak podobnej procedury, jak opisana powyżej.

Nikomu nie odmówili naprawy. Co innego jak jest źle zamontowana, ale to dotyczy tak samo wykonawcy z certyfikatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...