aleksus 31.12.2014 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 Duuuuzo tańsza alternatywa , możesz sobie bez problemu ustawić temp powrotu z podłogowki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 31.12.2014 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 Zamiast wymiany rozdzielaczy czeka Cie zakup http://allegro.pl/pirometr-termometr-na-podczerwien-od-33c-do-220c-i4946436526.html lub czegoś podobnego. Nie wiem jak mial by wyregulowac za pomoca tego czegos. To ma dokladnosc 2K (jak kazdy pirometr do 1500 zl). Chyba dokladniej "na macanke" rury powrotu to ustawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
golytm 31.12.2014 12:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 Hehe Generalnie zaklepaną mam na następny weekend kamerę termowizyjną więc za jej pomocą może uda mi się to wyregulować. Rozdzielacze i tak muszą być do wymiany, bo jakiekolwiek "skręcenie" tych zaworków powoduje huk pod podłogą. Z pomocą kolegi ferrita udało mi się zaprogramować w PC czasy - odpowiadające II taryfie, i PC dogrzała mi dom do zadanych 22*C (co prawda zasilanie dalej wysokie, bo parametry były 39,5/36, ale i tak lepiej niż było), ale okazalo się że przez około 5 godz, temp spadła o jakies 1,5 *C. Trochę dużo, więc musze poszukać którędy mi to ucieka - stąd pożyczona kamera termowizyjna na przyszły weekend. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
golytm 31.12.2014 13:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 Ale wracając do podłogówki... regulować powinienem w pierwszej kolejności bazując na wskazaniach rotametrów, czy od razu dobierać temperatury np powrotu z każdego obiegu z osobna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AdrianEH 31.12.2014 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 Ja zrobił bym to tak: - rozkręcić rotametry na pełny przepływ - przykręcać po 0,1-0,3 l/min w pomieszczeniach, w których jest za ciepło aby mniej więcej temperatura się wyrównała lub osiągła wymagane wstazanie. Warto mieć chociaż ze 2-3 zwykłe termometry ale z dużą podziałką, postawić obok siebie i zobaczyć czy pokazują to samo bo termometr termometrowi nierówny. Potem przelecieć po pomieszczeniach i pomierzyć temperatury. Taka regulacja pewnie potrwa kilka dni ale potem będziesz miał spokój. Jeżeli komuś się taka metoda nie podoba to niech nie rzuca bluzgów tylko poda swoją. Obrzucanie się błotem widzę, że jest dość popularne. Ja nie szukam zwady tylko ewentualnej konstruktywnej krytyki, wymiany poglądów i doświadczeń. Życzę wszystkim aby 2014 rok był gorszy od 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ezg2014 31.12.2014 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 @egz2014 - jeszcze jedno - gdzie odczytałeś swoją temperaturę zasilania? Instalator powiedział mi, że temp. na sterowniku to temp. zasilania. Ale po dyskusji w tym wątku zacząłem czytać instrukcję i tam jest napisane, że to temp. wody w obiegu. Więc sam już nie wiem. Dzwoniłem do instalatora , a on że już nie pamięta itp. Przyjedzie do mnie w innej sprawie w przyszłym tygodniu to sprawdzimy. Moje pompa przy temp. zewn. -7 -10 st. pracowała 7-8 godz. na dobę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 31.12.2014 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 Ja zrobił bym to tak: - rozkręcić rotametry na pełny przepływ Metoda dobra, ale trzeba miec rotametry. Kolega wlasnie nie ma i tu jest duzy problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
golytm 02.01.2015 14:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Witam w nowym roku - wszystkiego najlepszego dla wszystkich... Goście już pojechali, więc mogłem przystąpić do pomiarów i regulacji. Zacząłem od ustawienia przedziałów w których PC może się uruchamiać (II taryfa - jeszcze jej nie mam, ale wkrótce powinna być) - tak aby stwierdzić czy praca tylko w II taryfie będzie wystarczała na utrzymanie w budynku 22*C. Rozdzielacze pootwierane na maksa - wszystkie obiegi i całe rozdzielacze bez jakichkolwiek "przydławień". Pomiary robiłem przez dwie godziny pomiędzy 13:00 a 15:00 z próbką co 15 min. Poniższy wykres pokazuje wzrost temp wody w podłogówce. Jak widać w końcowej fazie delta trochę spada, ale i tak wszystko "goni" do 40*C. To tylko 2 godziny. Kiedy pompa pracuje przez całą noc (22-6), to temp zasilania są powyżej 40*C. Macie jakichś pomysł co z tym zrobić? Dodatkowy problem, to fakt, że o 6 rano miałem w salonie (z którego PC zczytuje temperaturę) ok 22,2*C Około godziny 12:00 było już 20,5 *C. Czyli budynek stracił ponad 1,5*C przez 6 godzin - czy to wg Was nie jest za dużo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 02.01.2015 14:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Co do temperatury zasilania, to dosyc wysoka. Masz odpowiedni przeplyw na skraplaczu, bo delta niska (to, ze spada wraz ze wzrostem Tz to normalne), ale chyba za malo rurek w podlodze. Jak gesto masz rozlozona podlogowke i ile w sumie mb rury zalane? Jaka grubosc wylewki, bo spadek temperatury o 1,5K przez 6h to baaardzo duzo? Nie doczytalem parametrow ocieplenia i wentylacji jakie masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
golytm 02.01.2015 16:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Co do podłogówki, to położona z pexy wavinowskiej 16mm - kładziona co 20 cm. Łączna długość położonej rury to około 400 mb. Pod podłogówką jest 15 cm styro, na 70% podłóg gdzie jest podłogówka, położony jest gres grubości 10mm + klej do płytek. wylewka była robiona na 5cm. Co do ocieplenia to jest 12 cm styro. Wentylacja... problem polega na tym, że w projekcie jest rekuperator, który ze względów finansowych nie został jeszcze zamontowany. Obecnie wentylacja obsługiwana jest przez kratki nad kominkiem podłączone rurą 200m do szachtu kominowego + kominki w łazienkach i kuchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 02.01.2015 16:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Co do podłogówki, to położona z pexy wavinowskiej 16mm - kładziona co 20 cm. Łączna długość położonej rury to około 400 mb. Pod podłogówką jest 15 cm styro, na 70% podłóg gdzie jest podłogówka, położony jest gres grubości 10mm + klej do płytek. wylewka była robiona na 5cm. Co do ocieplenia to jest 12 cm styro. Wentylacja... problem polega na tym, że w projekcie jest rekuperator, który ze względów finansowych nie został jeszcze zamontowany. Obecnie wentylacja obsługiwana jest przez kratki nad kominkiem podłączone rurą 200m do szachtu kominowego + kominki w łazienkach i kuchni. Czyli "zgadlem". Masz za malo rury w wylewce i niestety Tzasilania musi byc wysoka. Na taka powierzchnie i moc pompy powinienes tej rury w wylewce miec praktycznie 2x wiecej i wtedy mial bys max 31-32*C. Z tym nic juz nie zrobisz. "Zagadlem" tez z gruboscia wylewki. Jest za cienka na grzanie akumulacyjne, tym bardziej, ze ocieplenie masz takie sobie (nie daj Boze jeszcze na scianach z jakiegos Porothermu) i prowizoryczna wntylacje. To daje w efekcie duze wahania temperatury. Ona szybko rosnie po wlaczeniu pompy (co widac na wykresie), ale jeszcze szybciej spada. I pewnie tym szybciej im wiecej czasu minelo od wylaczenia CO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ferrit 02.01.2015 16:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 (edytowane) Jak duży masz dom ? Jaką dużą mas PC ? 400 mb w sumie podłogówki, to dość mało. Może taka mała ilość się szybko nagrzewa, PC jest dość mocna a woda w rurkach nie nadążą oddać ciepła do posadzki. Spróbuj na 1 dzień zamknąć wszystkie wywiewy wentylacji i zobacz czy wolniej schładza się dom. Czy po wyłączeniu PC po tych 2 godzinach grzania temp w domu dalej rosła ? Większość osób co nie miała liczonej OZC i rozstawu rurek w podłogach dla świętego spokoju dawała rozstaw w pokojach co 15 cm a w łazienkach co 10 cm. To w Twoim wypadku prawie podwoiłoby ilość rurek w podłogówce no i obniżyło temp zasilania jej. Edytowane 2 Stycznia 2015 przez ferrit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1173 02.01.2015 16:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Za mało rurki w podłodze do PC 7kW więc i zasilanie musi być wyższe. 5cm wylewki też nie za bogato do grzania akumulacyjnego. Spadek temperatury świadczy o zbyt dużej wentylacji lub dziurawym domu, brakach w izolacji albo i jedno i drugie. Spadki temperatury dużo za duże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
golytm 02.01.2015 16:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 No to dobre wieści na nowy rok :/Co do ubytków temperatury w budynku to podobne są jak podgrzeję się grzejnikami (podłączone do kominka z PW). Więc taki szybki spadek temperatury moze wynikać z tej wentylacji, plus mostków itp - na przyszły weekend będę miał kamerę termowizyjną i będę dokładnie wiedział.A co do pojemności podłogówki itp. czy wg Ciebie sytuacje mogłoby polepszyć włączenie w obieg grzania ściennego w dwóch łazienkach (nie są jeszcze wykończone i mogę zamontować rury w ścianach). Jest jakieś możliwe wyjście z tej sytuacji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
golytm 02.01.2015 16:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 dom 112 m^2 uzytkowej. PC 6,8 kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 02.01.2015 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Zwiekszenie mocy GZ poprzez wlaczenie sciennego na pewno wplynie korzystnie na caly uklad, ale nie rozwiaze sytuacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AdrianEH 02.01.2015 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Nie wiem kto położył rurki co 20 cm ale go poniosło. Zrobiona podłogówka bez rotametrów. Nie wiem czy naciskałeś instalatora na oszczędności czy on sam to zaproponował ale nic tu się nie zgadza... Niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ferrit 02.01.2015 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Podłogówki pewnie do dołożysz już ale możesz w pokojach, gdzie jest chłodniej dołożyć ścienne zwiększając ilość rurek. Przy okazji zmiany rozdzielaczy na nowe z rotametrami. Przemyśl to. Ja też mam 2 ściany z ogrzewaniem ściennym - tam w pokojach są panele i dlatego dodatkowo dołożyłem ścienne. Te pętle oraz grzejniki teraz też odkręć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
golytm 02.01.2015 16:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Grzejniki mam podłaczone tylko do kominka z PC. Jak grzałem tylko kominkiem, to temp z budynku też mi uciekała w takim samym tempie jak po grzaniu podłogą, więc budynek gdzieś gubi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
golytm 02.01.2015 16:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Nie wiem czy to cokolwiek może pokazać, ale termometr przyklejony do podłogi pokazuje że ma ona 25*C (2:50 od ostatniego podgrzewania - przy czym było ono przerwane przy tym jak PC wskazywała 21*C w salonie). W salonie (w którym jest ten termomentr na podłodze jest obecnie 21*C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.