Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Rekuperator ThesslaGreen AirPack 400V wymiana doświadczeń i porady


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Mailowałem z Thesslą, okazuje się że dodatkowa nagrzewnica nie jest taka fajna jak FPX. Ma minimalny dosyć duży przepływ (chyba 170m3) aby się nie przegrzać czyli najwyraźniej nie potrafi modulować co 1% jak wbudowana nagrzewnica. A szkoda bo ustawienie np. 20C na nawiewie pewnie nieco odciążyło by kocioł CO, nie mówię że nagrzewnica spłaciła by się w 1-2-3 sezony ale to prosta konstrukcja, więc raczej ostatecznie wyszła by na plus.

 

Możesz zamieścić fragment ich odpowiedzi na ten temat? Wydaje mi się to kompletną bzdurą, może ten kto Ci odpisal nie miał o tym pojęcia. Ja sam mam model 400h w wersji enthalpy i ostatnio zacząłem testować użytkowanie grzałki ERV. Wszystko mam podpięte do HA przez modbus więc widzę dokładnie parametry pracy - zarówno napięcie podawane na grzałkę, jej temperaturę jak również temperaturę powietrza za nią. U mnie reku chodzi przez większość czasu na wymianie 120m3/h, zero problemu, ustawiasz dokładnie jaką różnicę temperatur grzałka ma Ci utrzymywać (masz 2 poziomy eko/komfort) i trzyma idealnie +/- 0.1C

Poniżej kilka wykresów ode mnie:

KFu201B.png

Temperatura grzałki:

ocY7IaM.png

 

I jak ładnie trzyma temp w ryzach (z wyjątkiem wietrzenia - bezwładność grzałki i szybka zmiana parametrów nawiewu)

JIKVJa6.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

 

W menu instalatora, ale jak masz zwykly wymiennik to nie polecam - przymarznie, testowalem.

 

mam TG 300 energy +, na zimę mam wymieniony wymiennik na z odzyskiem wilgoci (ten z filtry aero :)), pamiętam, że pisałeś aby ustawić FPX na -3 ; to nadal aktualne ?. Widzę, że w swoim poście napisałeś o zwykłym wymienniku ale chciałbym się upewnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam TG 300 energy +, na zimę mam wymieniony wymiennik na z odzyskiem wilgoci (ten z filtry aero :)), pamiętam, że pisałeś aby ustawić FPX na -3 ; to nadal aktualne ?. Widzę, że w swoim poście napisałeś o zwykłym wymienniku ale chciałbym się upewnić.

 

Przy wymienniku ERV śmiało możesz ustawiać -3. W wersji enthalpy TG odblokowało możliwość obniżenia aż do -7, ja tak mam i nic nie przymarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 95% czasu reku chodzi na 40% mocy co daje 125m3/h (jest to ok 0.35 wymiany na godzinę)

CO2 sprawdzam czujnikiem rensona dobrej jakości, w najgorszych momentach rośnie do 1200ppm (w gabinecie, jak pracuję przy zamkniętych drzwiach)

Poza tym, nigdzie nie przekracza 800ppm, także w sypialni - choć u nas akurat śpimy przy otwartych drzwiach. W przyszłości planuję dołożyć przepustnicę aby na noc odcinać salon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 95% czasu reku chodzi na 40% mocy co daje 125m3/h (jest to ok 0.35 wymiany na godzinę)

CO2 sprawdzam czujnikiem rensona dobrej jakości, w najgorszych momentach rośnie do 1200ppm (w gabinecie, jak pracuję przy zamkniętych drzwiach)

Poza tym, nigdzie nie przekracza 800ppm, także w sypialni - choć u nas akurat śpimy przy otwartych drzwiach. W przyszłości planuję dołożyć przepustnicę aby na noc odcinać salon.

 

ok, a na ile osób te 125m3/h ?, gdzie zakupić ten czujnik rensona ? , ja używam chiński MH-Zxx ale on pokazuje od pewnego czasu bardzo dziwne wyniki :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dostałem ten czujnik, nie wiem gdzie takowy można kupić niestety. Ale zerknij na bardzo polecane czujniki SDC30 (sam zamierzam dokupić taki żeby mieć dwa) lub ZyAura (bardzo podobny do tego rensona).

Jeśli chodzi o ilość osób, to dwoje dorosłych plus dwoje dzieci.

Czujniki mh z19 odradzam, jest mega dużo podróbek na rynku, sam dwa razy kupiłem i dwa razy fake i wniosek o zwrot kasy, bo pokazuje bzdury lub nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz wymiennik erv to śmiało -3 możesz ustawić.

 

U mnie wymiana ok 120m3/h na 2+1. W ciągu dnia czasem automatyka zmniejsza wydatek przy 2 osobach. Zawartość CO2 do 800ppm.

 

Polecam scd30 - działa naprawdę fajnie. W swoim zrobiłem kalibrację raz, wyłączyłem abc i sobie działa.

 

dzięki za informacje - chyba faktycznie coś sobie ulepię na bazie scd30 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zamieścić fragment ich odpowiedzi na ten temat? Wydaje mi się to kompletną bzdurą, może ten kto Ci odpisal nie miał o tym pojęcia. Ja sam mam model 400h w wersji enthalpy i ostatnio zacząłem testować użytkowanie grzałki ERV.]

 

Ja mam podstawowego AirPacka tego przed Home, tam Heatbox był by podpięty do modułu expansion, może to wprowadza jakieś ograniczenia, nie wiem.

 

Info o minimalnym przepływie jest nawet na stronie głównej:

https://thesslagreen.com/product/nagrzewnica-elektryczna-heatbox-e/

 

IMO nie ma sensu dogrzewanie powietrza. Zdecydowanie wolałbym cieplejsza podłogę, niż powietrze (przyjemniej, jak cieplej w nogi). Ekonomia grzania powietrza prądem też znacznie mniejsza, niż tym samym prądem podłogi (ze względu na akumulację, a więc grzanie wyłącznie albo prawie wyłącznie w taniej strefie).

A czy jedno nie wiąże się z drugim? Jak podłoga ma 24-25CC a reku nawiewa 17-18 to chyba szybciej wychłodnie niż jak by nawiewał 21? Posadzkę mam wystraczająco ciepłą, wręcz idealnie wysterowaną przez te 5 lat jak mieszkam. Chodzi o to że kocioł włącza się co 20-24h w zależności od temp na zewnątrz, więc jeżeli nagrzewnica za tysiaka wydłużyła by ten czas o 4h to w tygodniu kocioł włączył by się 6 a nie 7 razy i w teorii kiedyś tam by się jej zakup spłacił.

 

Więc jakim cudem miałaby przynosić jakiekolwiek oszczędności nawet względem zwykłej grzałki włożonej w rurę na zasilaniu podłogówki?

Mam trochę energii u Taurona do wybrania, więc nawet COP1 w teorii pozwoli przyoszczędzić na gazie, a o ile heatboxa podłączę sam w godzinę i mimo że nieekonomiczny to dalej chodzący za darmo, o tyle modyfikacji hydraulicznych już sam nie przeprowadzę.

 

Niemniej jednak to rozważania czysto teoretyczne i raczej nie będę się na nie porywał ze względu na znikome zyski, natomiast Cleanbox to jest coś co koniecznie muszę na wiosnę zamontować bo jak w zeszłym roku czujnik PM z Ikei zaświecił mi się kilka razy na czerwono, tak w tym ledwo co rozpoczętym sezonie dopiero kilka razy był zielony...

Edytowane przez qrko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podstawowego AirPacka tego przed Home, tam Heatbox był by podpięty do modułu expansion, może to wprowadza jakieś ograniczenia, nie wiem.

 

Info o minimalnym przepływie jest nawet na stronie głównej:

https://thesslagreen.com/product/nagrzewnica-elektryczna-heatbox-e/

 

 

A czy jedno nie wiąże się z drugim? Jak podłoga ma 24-25CC a reku nawiewa 17-18 to chyba szybciej wychłodnie niż jak by nawiewał 21? Posadzkę mam wystraczająco ciepłą, wręcz idealnie wysterowaną przez te 5 lat jak mieszkam. Chodzi o to że kocioł włącza się co 20-24h w zależności od temp na zewnątrz, więc jeżeli nagrzewnica za tysiaka wydłużyła by ten czas o 4h to w tygodniu kocioł włączył by się 6 a nie 7 razy i w teorii kiedyś tam by się jej zakup spłacił.

 

 

Mam trochę energii u Taurona do wybrania, więc nawet COP1 w teorii pozwoli przyoszczędzić na gazie, a o ile heatboxa podłączę sam w godzinę i mimo że nieekonomiczny to dalej chodzący za darmo, o tyle modyfikacji hydraulicznych już sam nie przeprowadzę.

 

Niemniej jednak to rozważania czysto teoretyczne i raczej nie będę się na nie porywał ze względu na znikome zyski, natomiast Cleanbox to jest coś co koniecznie muszę na wiosnę zamontować bo jak w zeszłym roku czujnik PM z Ikei zaświecił mi się kilka razy na czerwono, tak w tym ledwo co rozpoczętym sezonie dopiero kilka razy był zielony...

 

Ten heatbox o którym piszesz, to zupełnie inna grzałka niż wtórna w AirPack4. Tam masz grzałkę PTC, płynnie regulowana, więc nie ma żadnych minimalnych wydatków.

Jeśli chodzi o CleanBox' to polecam, choć nie mam porównania bo miałem go od razu. Ale w tym roku tylko raz miałem przekroczenie pm2.5 > 20 i to tylko przez chwilę, przez wietrzenie (spada efektywność filtracji). Po zmniejszeniu wydatku zaczęło spadać. Normalnie mam p.m 2.5 poniżej 5 cały czas. Problemem jest tylko zapach, którego ten filtr nie zatrzymuje jeśli na zewnątrz jest naprawdę duży syf. Ale to nie wiem czy tutaj cokolwiek na rynku da radę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten heatbox o którym piszesz, to zupełnie inna grzałka niż wtórna w AirPack4. Tam masz grzałkę PTC, płynnie regulowana, więc nie ma żadnych minimalnych wydatków.

 

Da się też kupić samą grzałkę PTC

W wersji do montażu na króćću centrali:

https://onninen.pl/produkt/VASCO-Grzalka-elektryczna-PTC-700W-X350-X425-X500-11VE44130,272911

Lub kanałowa

https://onninen.pl/produkt/VASCO-Grzalka-elektryczna-PTC-700W-DX4-E-DX5-E-11VE44150,272916

 

Niemniej w przypadku Airpack, do jej wysterowania potrzebujesz moduł rozszerzający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze nie zmieniałem, ale słyszałem że lepiej kupować oryginały, bo te z peflexa mają spore opory już na starcie. Ale to tylko wiedza z neta, a nie moja. Co do kabla, to tak jak Owczar napisał, wszystko idzie modbusem i 4 żyły spokojnie starcza. Jakby co mam schemat wtyczki i mogę podesłać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...