kerado28 15.12.2015 17:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2015 Wiadomo jaka to skala podwyżki? Szczelny bypass miał być właśnie od lutego. Pozostaje wybór albo mieć szczelny bypass za większe pieniądze albo nieszczelny za mniejsze. Podobno około 400 zł. Czas jednak pokaże... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gos**c 15.12.2015 17:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2015 Podobno około 400 zł. Czas jednak pokaże... to ile to cudo będzie teraz kosztować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wekto 15.12.2015 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2015 Podobno około 400 zł. Czas jednak pokaże... Dzięki. to ile to cudo będzie teraz kosztować? Na stronie masz aktualny cennik detaliczny. http://thesslagreen.com/file/file/file/Cennik_ThesslaGreen_02_2015.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gos**c 16.12.2015 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Na stronie masz aktualny cennik detaliczny. Pytałem o ceny rynkowe, realne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MatixL 16.12.2015 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 kolejna podwyżka i tak wysokiej już ceny gdzie np Vallox obniża ceny i poprawia jakość produktów. Nie rozumiem takiej polityki firmy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
domelek 17.12.2015 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 kolejna podwyżka i tak wysokiej już ceny gdzie np Vallox obniża ceny i poprawia jakość produktów. Nie rozumiem takiej polityki firmy.... ...tylko oni to maja z czego obniżać, z tego co tu widze, a Thessla też poprawia jakość, czasami prowadzi to do podwyżki, do tego dochodzi inflacja, drogie euro itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pba 30.12.2015 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 Przeciekanie obudowy - standard - wada konstrukcyjna ??? Witam, Mam problem z airpack'iem 400 - po wyłączeniu urządzenia (po jakimś kwadransie - dwóch) zaczyna przeciekać obudowa oraz okolice krućca odpływowego (po zewnętrznej części rury). Rozumiem, że po wyłączeniu urządzenia instalacja może działać grawitacyjnie w związku z czym wykraplać może się wilgoć wewnątrz urządzenia, ale czemu skropliny nie wydostaja się odplywem do tego przystosowanym lecz nieszczelnościami obudowy ?? Po uruchomieniu centrali wszystko wraca (po dłuższym czasie - parę godz. zanim przestanie kapać) do normy . - Centrala na ocieplonym strychu (12-15C) - Czerpnia temp. ok. 0C - temp. pokojowa ok 21C - Zamontowany syfon z kulka. Spotkaliście się z takim przypadkiem ?? Jak temu zadziałać ? - raz mi już zalało (ok 1-2 l) wełnę miedzy poddaszem, a strychem Robi się coraz chłodniej , pojawi się problem zasilania to znów mnie podleje . pozdrawiam pba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bstach 30.12.2015 13:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 (edytowane) Pytanko, po co wyłączasz centralę? Ja mam Dreama 400 i miałem podobny problem jak ojciec ( nie Szkot ) w ramach oszczędności również wyłączał centralę. Odkąd pracuje cały czas nie ma takiego problemu. Serwis Frapolu wyjaśnił że dokładnie tak jak piszesz instalacja robi za grawitację (przy nie pracującym reku) i wilgoć z chłodnego powietrza się skrapla w centrali i kanałach. PS Sprawdź również kanały czy nie są mokre ….. Przeciekanie obudowy - standard - wada konstrukcyjna ??? Witam, Mam problem z airpack'iem 400 - po wyłączeniu urządzenia (po jakimś kwadransie - dwóch) zaczyna przeciekać obudowa oraz okolice krućca odpływowego (po zewnętrznej części rury). Rozumiem, że po wyłączeniu urządzenia instalacja może działać grawitacyjnie w związku z czym wykraplać może się wilgoć wewnątrz urządzenia, ale czemu skropliny nie wydostaja się odplywem do tego przystosowanym lecz nieszczelnościami obudowy ?? Po uruchomieniu centrali wszystko wraca (po dłuższym czasie - parę godz. zanim przestanie kapać) do normy . - Centrala na ocieplonym strychu (12-15C) - Czerpnia temp. ok. 0C - temp. pokojowa ok 21C - Zamontowany syfon z kulka. Spotkaliście się z takim przypadkiem ?? Jak temu zadziałać ? - raz mi już zalało (ok 1-2 l) wełnę miedzy poddaszem, a strychem Robi się coraz chłodniej , pojawi się problem zasilania to znów mnie podleje . pozdrawiam pba Edytowane 30 Grudnia 2015 przez bstach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pba 30.12.2015 14:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 Pytanko, po co wyłączasz centralę.. Ja mam Dreama 400 i miałem podobny problem... Wyłączałem podczas kilkudniowych wyjazdów - teraz obawiam się tylko w przypadku dłuższych przerw w zasilaniu - reku stoi na deskach pod nim wełna (ocieplenie stropu) , a zalana wełna nadaje się tylko do wymiany, cóż muszę odizolować awaryjnie reku od wełny , aby nie dostała się do niej ewentualna woda. Problem, dotyczy więc również Airpack'ów , chyba ,że mam coś sknocone pozdrawiam pba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bstach 30.12.2015 14:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2015 Nie do końca Cię rozumiem, o jakim problemie piszesz? Sam Sobie generujesz problem oszczędzając ok. 30W (tyle pobiera mój Dream na najniższym biegu – nie wiem ile ten Airpack), czy również wyłączasz lodówkę podczas wyjazdów? Pewnie tak samo jak w onyxie jest w Twoim airpacku taca jest na wylocie powietrza a nie pod całą centralą. Gdy była pod całą centralą to byś maił dopiero nieszczelności wewnątrz centrali. Tak jak ja wcześniej (tak to jest jak nie czyta się instrukcji) sam jesteś sobie winien. Jeżeli masz zamiar dalej wyłączać centralę to zamontuj sobie przepustnice odcinające na czerpni i wylocie na zewnątrz Wyłączałem podczas kilkudniowych wyjazdów - teraz obawiam się tylko w przypadku dłuższych przerw w zasilaniu - reku stoi na deskach pod nim wełna (ocieplenie stropu) , a zalana wełna nadaje się tylko do wymiany, cóż muszę odizolować awaryjnie reku od wełny , aby nie dostała się do niej ewentualna woda. Problem, dotyczy więc również Airpack'ów , chyba ,że mam coś sknocone pozdrawiam pba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pba 31.12.2015 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 .. Tak jak ja wcześniej (tak to jest jak nie czyta się instrukcji) sam jesteś sobie winien. Jeżeli masz zamiar dalej wyłączać centralę to zamontuj sobie przepustnice odcinające na czerpni i wylocie na zewnątrz Dzięki bstach, dopiero zaczynam użytkować reku i próbuję poznać to urządzenie dokładniej niż tylko 1,2,3 bieg. Doświadczyłem zalania ocieplenia(wełny), dlatego próbuję poszerzyć wiedzę na forum. instrukcję czytałem (uzytkownika i instalatora) - nie natknąłem się na informację, że podczas wyłączenia grozi przeciekaniem Nie planuję okresowo wyłączać urządzenia , ale sytuacje takie mogą się zdarzać i wtedy (gdy zimno) robi się problem. Z Twojego posta wynika, że to normalna rzecz i nie ma chyba sensu ściągania serwisu - bo co mogą zrobić - jak uszczelnią to woda zbierze się miedzy obudową a tacką , a to jeszcze gorsze (bo tam pozostanie). Faktycznie przepustnice, chyba najsensowniejsze, ale mam nadzieję, że nie będę musiał ich montować. Wyłączać reku nie zamierzam, ale planuję używać go na niskich biegach (jeżeli jest taka możliwość - np. pusty dom) i tu wczoraj tak zrobiłem i pojawił się drugi problem Zostawiłem reku na noc na (25% mocy) mróz -6C Po powrocie - centrala prawie nie odzyskiwała ciepła (+4,5C) Błędów brak -po sprawdzeniu parametrów,bypassu, restarcie centralki - bez zmian, musiałem wgramolić się na strych i szukać przyczyny. Zauważyłem, że nawiew jest silny, ale wywiewu prawie nie ma - sprawdziłem wentylatory - działają . Filtry Ok, Kanały Ok, pozostał wymiennik (plastikowy) - wyjąłem go ... i on był problemem. Był totalnie zalany skroplinami , przez to zapchany (wcześniejsze włączanie max biegów 'wietrzenia' nie pomogły) - musiałem go wyjąć , wylać i wytrzepać z niego wodę i po złożeniu wszystko zatrybiło jak należy. Zdarzało się komuś coś podobnego ? - mam za dużą wilgotność (?) dom stoi już 3 lata - czy ma znaczenie jak włożony jest wymiennik (kierunek przedmuchu, mozna go obrócić o 180 stopni i tez pasuje - może wtedy lepszy odpływ skroplin) - a może to tez standardowe zachowanie i nie należy używać minimalnych nastaw przy mrozach (choć grzałka na wejściu okresowo się włączała, a na strychu ok. +12C) . pozdrawiam pba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Instaltechnic 31.12.2015 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2015 Witam, nie jest normalne że przy wyłączeniu centrali ma się lać z niej woda. Polecam zlokalizować przyczynę i ją usunąć niż zastanawiać się jak zrobić jej "wieczne zasilanie". Przyczyn może być kilka. Nie wiem jak wygląda instalacja. Myślę że najsensowniej będzie odezwać się od razu do instalatora montującego centralę i również od razu dać znać serwisowi, że coś takiego ma miejsce. Kontakt np. do Piotra jest na stronie łącznie z komórką. Im szybciej usuniesz problem tym lepiej, bo nie ma pewności czy woda nie uszkodzi centrali/osprzętu. Tam jest co by nie było elektronika i nie może lecieć woda gdziekolwiek. Wymiennik ma w sobie mnóstwo wody i to normalne. Nie powinien pojawić się drugi Twój problem. Coś nie tak z regulacją/kalibracją, filtrami, wyrzutnią lub czymś innym. Tak nie powinno się zdarzyć. Myślę że problem jest po stronie instalacji. Serwis powinien go usunąć lub poradzić co zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 01.01.2016 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 Zastanawiam się właśnie dlaczego większośc central firmowych z tym wymiennikiem a jest ich sporo ma wymiennik obrócony o 180stopni w stosunku do wymiennika w mojej centrali, na stronie producenta recair oba sposoby niby poprawne ale ja umieściłem go tak dla tego że po przeanalizowaniu przekrojów wymiennika wyszło mi że woda będzie szybciej spływac w dół sprawnośc mam 85 procent prawie zawsze ,więcej nie dało sie nigdy użyskac nawet dorabiałem przegrody z cienkiego styroduru aby puscic powietrze w układzie tichalmana aby cały wymiennik był wykorzystany ale nic to nie dało tylko opory wzrosły o 1/3 tak wiec te sprawności które wychodza w kalkulatorze na stronie recair moim zdaniem sa troche zawyżone ,no chyba że musze obrócic wymiennik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 02.01.2016 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 Wyłączałem podczas kilkudniowych wyjazdów - teraz obawiam się tylko w przypadku dłuższych przerw w zasilaniu - reku stoi na deskach pod nim wełna (ocieplenie stropu) , a zalana wełna nadaje się tylko do wymiany, cóż muszę odizolować awaryjnie reku od wełny , aby nie dostała się do niej ewentualna woda. Problem, dotyczy więc również Airpack'ów , chyba ,że mam coś sknocone pozdrawiam pba Jedna z najważniejszych zasad !! NIGDY nie wyłączaj rekuperatora. Nic na tym nie zaoszczędzisz. Zmniejsz tylko na mały przepływ np. 20%. Zużycie prądu na dobę wyniesie ok. 0,5 Kwh, czyli 30 groszy. Przez 7 dni stracisz 2 zł !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 02.01.2016 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 (edytowane) Wymiennik ma w sobie mnóstwo wody i to normalne. Oczywiście kondensacja musi następować w wymienniku (przy określonych parametrach temperaturowych), lecz nie powinna "zalegać" ani w wymienniku, ani w tacce ociekowej, ani co gorsza w kanałach wentylacji. (jeśli będzie jej za dużo w wymienniku i na dworze będzie bardzo zimno, to woda będzie przymarzać !) Sprawdź drożność odpływu kanalizacji. Ustaw jako nastaw stały przewietrzanie (najlepiej rano i wieczorem) Jaki posiadasz rodzaj syfonu (w niektórych sytuacjach może nastąpić "podciąganie". Edytowane 2 Stycznia 2016 przez kerado28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pba 02.01.2016 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 Oczywiście kondensacja musi następować w wymienniku (przy określonych parametrach temperaturowych), lecz nie powinna "zalegać" ani w wymienniku, ani w tacce ociekowej, ani co gorsza w kanałach wentylacji. (jeśli będzie jej za dużo w wymienniku i na dworze będzie bardzo zimno, to woda będzie przymarzać !) Sprawdź drożność odpływu kanalizacji. Ustaw jako nastaw stały przewietrzanie (najlepiej rano i wieczorem) Jaki posiadasz rodzaj syfonu (w niektórych sytuacjach może nastąpić "podciąganie". Witam, odpływ - syfon z kulką, woda z tacki odpływa normalnie Główny problem to zamarzanie - już przy -6C na wejsciu (woda zalega w wymienniku i zamarza blokując wywiew - generalnie od 0C sukcesywnie zaczyna spadać sprawność) Grzałka włącza sie nonstop , ale to nie pomaga - sprawdziłem fizycznie , że grzeje. Zmieniłem ustawienia wentylatorów na: 10V - wywiew 4V - nawiew ale po kilkunastu godzinach od odmrożenia (i odwodnienia) wymiennika zaczął się on ponownie zapychać. Po odmrożeniu: wywiew: ok. 21C nawiew ok. 17C wejście ok. -6C po kilkunastu godzinach: wywiew: ok. 21C nawiew ok. 3-7C wejście ok. -6C i z czasem spada dalej. Wilgotność w domu ok. 62% Centrala na stryszku (ok. 10 - 12C) Skrzynki rozdzielcze na stryszku - cała instalacja (nawiew i wywiew) po wyłączeniu reku ma dość silny 'ciąg' - działa grawitacyjnie - może to mieć jakiś wpływ ?? Czerpnia - kanał ok 7m, wyrzutnia - ok.1,5m Jakie macie odzyski przy temp wejściowej -5C, -10C ? Przy ujemnych temp , grzałka włączona - chyba non-stop - to normalne? - mam nadzieję, że nie bierze mi cały czas 1.6kWh pozdrawiam Pba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manix76 02.01.2016 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 U mnie grzałka przy ujemnych temperaturach grzeje non stop Przy temperaturze -8 mam nawiew 13 a wywiew 17 .Mam tak niskie temperatury ponieważ kanały nie są dość dobrze izolowane a leżą na nieogrzewanym strychu ,centrala zresztą też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bstach 02.01.2016 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 Sprawdź jeszcze czy nie masz przytkanej wyrzutni i nie masz na co czekać tylko dzwoń do serwisu. Z tego co piszą tu na forum działają bardzo skutecznie - odwotnie (z własnego doświadczenia) niż ich konkurencja z za miedzy Mój dream 400 również zgodnie z "tradycją" świąteczno-noworoczną zamarza. Niestety jest już po gwarancji Miałem zainwestować w inną cenralę ale na razie budżet mi nie pozwala, no chyba że luna Witam, odpływ - syfon z kulką, woda z tacki odpływa normalnie Główny problem to zamarzanie - już przy -6C na wejsciu (woda zalega w wymienniku i zamarza blokując wywiew - generalnie od 0C sukcesywnie zaczyna spadać sprawność) Grzałka włącza sie nonstop , ale to nie pomaga - sprawdziłem fizycznie , że grzeje. Zmieniłem ustawienia wentylatorów na: 10V - wywiew 4V - nawiew ale po kilkunastu godzinach od odmrożenia (i odwodnienia) wymiennika zaczął się on ponownie zapychać. Po odmrożeniu: wywiew: ok. 21C nawiew ok. 17C wejście ok. -6C po kilkunastu godzinach: wywiew: ok. 21C nawiew ok. 3-7C wejście ok. -6C i z czasem spada dalej. Wilgotność w domu ok. 62% Centrala na stryszku (ok. 10 - 12C) Skrzynki rozdzielcze na stryszku - cała instalacja (nawiew i wywiew) po wyłączeniu reku ma dość silny 'ciąg' - działa grawitacyjnie - może to mieć jakiś wpływ ?? Czerpnia - kanał ok 7m, wyrzutnia - ok.1,5m Jakie macie odzyski przy temp wejściowej -5C, -10C ? Przy ujemnych temp , grzałka włączona - chyba non-stop - to normalne? - mam nadzieję, że nie bierze mi cały czas 1.6kWh pozdrawiam Pba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 02.01.2016 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 JA też mam centrale na strychu i większośc instalacji ,wczoraj leciało 14/15 przy minus 10 dzisiaj juz spada do 12 stopni ale to dla tego że temperatura na ocieplonym ale nie ogrzewanym strychu regularnie spada dzisiaj było juz 8stopni chyba nie ocieplona rura od wyrzutni ok 1,5mb i od czerpni ok80cm wychładzają mi strych ,resztę instalacji mam super ocieploną ale i tak jakieś straty są nie ma jednak jak reku i cała instalacjia w bryle ogrzewanego budynku teraz chyba tak bym zrobił ale pocieszę was idzie odwilż . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misza10 05.01.2016 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Witam, mam pytanie dlaczego airpack 400 panel air++ podczas załączonego systemu przeciw zamarzania FPX nie mogę ustawić mniejszej wydajności wentylacji min można 30% czy to wina softu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.