Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Rekuperator ThesslaGreen AirPack 400V wymiana doświadczeń i porady


Recommended Posts

Mam podłączony rekuperator Airpack 400 od Thessli i od jakiegoś czasu pojawiają się problemy ze skroplinami. Woda wylewa się z każdej dziury poza tą właściwą mam tu na myśli tylną część obudowy. Założony jest syfon kulowy, który jak już wiem powinien temu przeciwdziałać ale jednak problem jest. Zaobserwowałem, że pomimo założenia syfonu nie odprowadza on wody (rurka odpływowa skierowana do naczynia kontrolnego). Sam rekuperator jest wypoziomowany, stoi na fabrycznych plastikowych stopkach, kanały zaizolowane.

 

Tu mam pytanie czy możliwe że pomimo założenia syfonu z blokadą centrala zasysa wodę do środka? Jak długa powinna być rurka odprowadzająca skropliny od spody by urządzenie nie mogło zassać kondensatu? Mam w zamiarze podnieść rekuperator o jakieś 20 cm wyżej ale wiąże się to z przerobieniem kanałów doprowadzających więc chciałbym tego uniknąć.

 

Proszę o pomoc, w serwisie powiedzieli, że z takim syfonem nie powinno być problemów.

 

Wątpię żeby serwis ThesslaGreen tak Ci odpowiedział. Montuję te centrale, znam serwis i nie ma szans. Zadzwoń do szefa serwisu: Piotr Machaty 600 938 289, powiedz w czym problem i na pewno Ci pomogą. Ode mnie jest dość daleko do Ciebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Może dopisz po co, żeby Ci ktoś odpowiedział. Można zapytać o grubość blachy, albo kolor Ral, lecz jaki jest cel?

 

mjytfc odpowiedział już wyczerpująco. Rozważam sens składania centrali samemu. Thessla montuje wentylatory o dobrym sprężu, dlatego chciałem wiedzieć jakie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie po obserwacjach. Nie wiem czy to przez to że zrobiło się cieplej na dworze czy moje wysiłki z przeróbką syfonu podziałały ale pod centralą jest sucho. Dziś co prawda było -4 w nocy więc mogło się skraplać co nieco ale mimo to wody pod rekuperatorem nie uświadczyłem.

 

Co do rozmowy z serwisem to napisałem jak przebiegała rozmowa. Najpierw z pracownikiem działu serwisu, następnie z działu handlowego (pozdrawiam serdecznie). Taką właśnie dostałem informację, musi być syfon z kulką, w przeciwnym razie mogą się dziać takie problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpewniejsze jest zabezpieczenie z syfonem wodnym, takim żeby wody było nie mniej niż 5cm, całkowicie wystarcza i niezawodne, w przeciwieństwie do syfonu kulkowego. W Jan-Gazach nie ma najmniejszego problemu, bo jest cienka rurka odpływowa i wystarczy zrobić syfon z ukszałtowanego kawałka PEX-a, tutaj trzeba trochę pokombinować z syfonem z rurek PVC i kilku kolanek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
Tak wpatruje się w ten schemat i nie wiem czy dobrze myślę. Na schemacie jest narysowany siłownik przepustnicy GWC (sterowanie oraz możliwość 24v lub 230v) tam rozumiem podłączam przepustnice (na 24v). Sterowanie ggwc do "sterowanie chłodnicą"? plus czujniki przed i za wymiennikiem. Tylko tam są piny: out, +24v i gnd a pompka obiegowa chyba jest na 220v
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wpatruje się w ten schemat i nie wiem czy dobrze myślę. Na schemacie jest narysowany siłownik przepustnicy GWC (sterowanie oraz możliwość 24v lub 230v) tam rozumiem podłączam przepustnice (na 24v). Sterowanie ggwc do "sterowanie chłodnicą"? plus czujniki przed i za wymiennikiem. Tylko tam są piny: out, +24v i gnd a pompka obiegowa chyba jest na 220v

 

Przekaźnik 24V rozwiąże sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wpatruje się w ten schemat i nie wiem czy dobrze myślę. Na schemacie jest narysowany siłownik przepustnicy GWC (sterowanie oraz możliwość 24v lub 230v) tam rozumiem podłączam przepustnice (na 24v). Sterowanie ggwc do "sterowanie chłodnicą"? plus czujniki przed i za wymiennikiem. Tylko tam są piny: out, +24v i gnd a pompka obiegowa chyba jest na 220v

 

Na stronie są schematy i jest to dokładnie opisane, gdzieś ja widziałem tam 230V.

Ja tez się intetesowałem tym tematem, ale zrobiłem po swojemu, nie zależnie od reku. Wysterowuje przekażnik, który otweira / zamyka mi siłownikiem GWC, zasilanym "lokalnie" z gniazdka przy reku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myslałem o przekaźniku ale wolałbym wysterować to z centrali jeśli jest taka możliwość. Mój schemat podłączeń wygląda tak:

http://thesslagreen.com/file/file/file/UPGRADE_v9_2_SCHEMAT_OKABLOWANIA.pdf

Podczas konfiguracji na panelu jest do wyboru gwc powietrzne lub glikolowe które będzie chodziło i latem i zimą przy zadanych temperaturach.

Tylko jak zrobić żeby zimą chodziło gwc powietrzne a latem glikolowe i w które piny na schemacie oba gwc podpiąć?

Wydaje mi się że powinienem ustawić w konfiguracji gwc powietrzne które będzie się załączało przez przestawienie przepusnicy w zimie powiedzmy poniżej +5stC. Latem ustawiłbym na ciągłą regenerację. Wtedy rozumiem że przepustnica by sie nie otwierała na rurowca tylko powietrze przechodziło by przez wymiennik glikolowy tyle że nieaktywny. Pompka obiegowa wymiennika załączy się wtedy gdy czujnik temperatury przed wymiennikiem wskaże np powyżej +25st C (na schemacie czujnik temperatury przed gwc) Natomiast nie wiem gdzie podłączyć pompkę obiegową i czy w ogóle tak to ma wyglądac jak opisałem wyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
  • 5 weeks później...

Witam serdecznie!

 

Przebrnąłem przez cały wątek.

Prawie wszyscy posiadacze Airpacków chwalą go sobie, tylko w jednym miejscu padło, że bypass jest nieszczelny.

Jak bardzo nieszczelny?

 

U mnie wygląda to tak:

 

bp.jpg

 

Na otwartym bypasie jest 6,5st różnicy między wejściem do reku a wyjściem.

To rekord, ale temperatura rośnie zawsze - najczęściej o ok. 4st.

 

Też tak macie, ta nieszczelność bypasa jest aż taka? W tej sytuacji bypass traci sens. Jak dla mnie to porażka.

 

Pozdrawiam

RK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie!

 

Przebrnąłem przez cały wątek.

Prawie wszyscy posiadacze Airpacków chwalą go sobie, tylko w jednym miejscu padło, że bypass jest nieszczelny.

Jak bardzo nieszczelny?

 

U mnie wygląda to tak:

 

[ATTACH=CONFIG]358142[/ATTACH]

 

Na otwartym bypasie jest 6,5st różnicy między wejściem do reku a wyjściem.

To rekord, ale temperatura rośnie zawsze - najczęściej o ok. 4st.

 

Też tak macie, ta nieszczelność bypasa jest aż taka? W tej sytuacji bypass traci sens. Jak dla mnie to porażka.

 

Pozdrawiam

RK

 

W obecnych airpackach nie ma 100% bypassu w większości central jest tak że bypass to około 80 %. Przynajmniej tak deklarują producenci. Z resztą tym bypassem dużo się nie narobi... Pewnie chodzi o chłodzenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...