plusfoto 21.12.2016 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Reku jest wyposażone w presostat i system CP. System filtracji CP informuje użytkownika o konieczności wymiany filtrów po osiągnięciu przez nie rzeczywistego końcowego stanu zabrudzenia, także filtry są ok Domawiałeś? Bo w wersji podstawowej jest tylko miejsce gdzie ten system możesz podłączyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
81jacek 21.12.2016 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Dopłata jest za CF a CP w standardzie, tzn. powyżej wersji BASE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
laskim 21.12.2016 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Jak ustawić nieskończona wentylacje i czy w ogóle się da (nieocieplane kanały, nieocieplane poddasze) aby przetrwać zimę możliwie ekonomicznie. W tej chwili na panelu temp. nawiewu to 14st (na zewnątrz około 0) wywiewu15 st a na anemostatach pewnie jeszcze mniej bo kanały leżą na stropie nieocieplonego poddasza jedynie przykryte od góry niezbyt dokładnie 20 cm welny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz1006 22.12.2016 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Nie, to jest cena samej centrali poniżej dokładna wycena AirPack 400V - 5400 zł netto. Panel Air++ - 640 zł netto. Transport kurierem 80 zł netto. Konsola 119 zł netto Jak już wcześniej pisałem Airpack 300v był tańszy o 450zl ale zdecydowalem sie na 400v ze wzgedu na wentylatory EBM papst. Pozdrawiam Jacek Ja dostałem ofertę za 7000zł netto w tym jest AirPack 400V Panel Air++ Moduł CF Pytanie czy to dobra oferta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mate166gmail.com 22.12.2016 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Ktoś mi wytłumaczy na czym polega ten moduł CF i dlaczego jest tak potrzebny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 22.12.2016 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Do takiej powierzchni to 170 wystarczy z nadmiarem. 300h ma minimalny wydatek około 120m3/h. No chyba że będziecie mieszkać w 5 osób. Niech się spece wypowiedzą zresztą bo nieczęsto zdarza się tu ktoś z domem poniżej 100m2. Wydajność maksymalna tych rekuperatorów podawana jest dla sprężu 150 Pa. Każda centrala może pracować z minimum 30% wydajności. Przy 150 Pa sprężu centrala 300 ustawiona na 30% będzie nawiewać prawie NIC. O ile centrala dobrana jest dobrze, to masz możliwość regulacji od 0 - do MAX. Na tą chwilę 2+2 ale kto wie, może i będzie trzecie. Dom przejściowy na kilka lat, później na wynajem Widziałem 170 ale podszedłem do niej trochę jako fajne ale mało popularne. Skoro 300h kosztuje 5500-6000zł to zastanawiam się czy na wersji 170 aż tyle oszczędzę. Nie chciałbym aby rekuperator chodził na granicy wydajności. Kubaturę mam 250m3, licząc wymianę 125m2/h to już jest ponad połowa maksymalnej wydajności 170 Poszukam cen tej 170 i co ma być w niej nowe. Dzięki panowie jeszcze edit: Wsadzenie do szafy czy pomieszczenia gospodarczego i tak nie ma sensu bo kanały będą szły na stropie monolitycznym więc musiałbym robić 4 otwory i prowadzić przewody fi160. Chyba lepiej dac reku na poddaszu i mieć w pomieszczeniu gospodarczym tylko pion od GWC NIE. Zdecydowanie lepiej dać centralę w pomieszczeniu gospodarczym. Pożycz wiertnicę i po konsultacji z konstruktorem wierć otwory. Jest masa tematów tutaj na forum o problemach z centralami zamontowanymi na nieogrzewanym poddaszu. Ktoś mi wytłumaczy na czym polega ten moduł CF i dlaczego jest tak potrzebny ? Centrala mierzy sobie ciśnienie powietrza i cały czas koryguje prędkość wentylatorów by nawiew i wywiew był zrównoważony. Niezależnie od stopnia zabrudzenia filtra, lub zmiany nastawy którego z anemostatów centrala dąży do wyrównania wydatku nawiewu i wywiewu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 22.12.2016 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Co wy za bzdury piszecie. U mnie przy 100% daje 180 a przy 155% (ful) 280 natomiast przy 25% idzie 40 m3. Wydatki pomierzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konrad Podgórski 22.12.2016 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 (edytowane) Wydajność maksymalna tych rekuperatorów podawana jest dla sprężu 150 Pa. Każda centrala może pracować z minimum 30% wydajności. Przy 150 Pa sprężu centrala 300 ustawiona na 30% będzie nawiewać prawie NIC. O ile centrala dobrana jest dobrze, to masz możliwość regulacji od 0 - do MAX. NIE. Zdecydowanie lepiej dać centralę w pomieszczeniu gospodarczym. Pożycz wiertnicę i po konsultacji z konstruktorem wierć otwory. Jest masa tematów tutaj na forum o problemach z centralami zamontowanymi na nieogrzewanym poddaszu. Dzięki za uwagi. Otwory nie są problemem bo strop jeszcze nie istnieje. Na etapie wylewania mogę wsadzić rury z PCV. Odnośnie tego poddasza... Rekuperator stałby bezpośrednio (no dobra na gumowych nogach) na stropie monolitycznym, czyli miałby "ogrzewanie podłogowe" Cały strop będzie zasypany 40cm celulozy z wyjątkiem tego kawałka gdzie stoi rekuperator, nad rekuperatorem zbudowałbym "domek" z OSB i styropianu/wełny. Będzie GWC rurowe 50mb, nie spodziewam się jakiś cudów co do temperatury ale na pewno nie będzie to -5*. Co sądzisz o czymś takim? Edytowane 22 Grudnia 2016 przez Konrad Podgórski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 23.12.2016 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Problemy z centralami na poddaszu są gdy ktoś wrzuci reku bez jakiejkolwiek izolacji. Rekuperator nie może stać na mrozie. Najważniejsze by nie z zamarzł kondensat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mate166gmail.com 23.12.2016 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Dzięki za uwagi. Otwory nie są problemem bo strop jeszcze nie istnieje. Na etapie wylewania mogę wsadzić rury z PCV. Odnośnie tego poddasza... Rekuperator stałby bezpośrednio (no dobra na gumowych nogach) na stropie monolitycznym, czyli miałby "ogrzewanie podłogowe" Cały strop będzie zasypany 40cm celulozy z wyjątkiem tego kawałka gdzie stoi rekuperator, nad rekuperatorem zbudowałbym "domek" z OSB i styropianu/wełny. Będzie GWC rurowe 50mb, nie spodziewam się jakiś cudów co do temperatury ale na pewno nie będzie to -5*. Co sądzisz o czymś takim? Generalnie w teorii to wygląda dobrze, ale naczytałem się tu sporo problemów z umiejscowieniem reku na strychu teoretycznie ocieplonym. Wymienniki zamarazają zdecydowanie częsciej niż np. tam gdzie reku jest w garażu czy "kotłowni". Ja u siebie w projekcie też miałem reku na strychu, ale przenoszę go własnie do kotłowni. Raz, że bedzie miał cieplej, a dwa, że zaoszczędzę parę groszy na specjalne ocieplenie pomieszczenia pod reku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konrad Podgórski 23.12.2016 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Dziękuję wszystkim za uwagi Zgadzam się że umieszczenie rekuperatora na nieogrzewanym nie ocieplonym poddaszu to zły pomysł, natomiast ja chcę go umieścić w małym specjalnie do tego celu zbudowanym "domku". Tak żebym wchodził do niego przez właz, zamiast martwić się o szczelność izolacji całego poddasza będę miał prostokątną bryłę o kubaturze max 16m3 w środku, dodatkowo na rekuperator mogę przykleić dodatkowe kawałki styropianiu. Kondensat nie zamarznie bo rura dla kondensatur będzie szła centralnie w dół, umieszczę rekuperator nad pionem od GWC i odpływu skroplin. Czyli już po kilkunastu centrymetrach będzie w pomieszczeniu gospodarczym Wymiennik przy GWC też powinien mieć sie dobrze. Wyrzutnią będzie podwójny kominek wentylacyjny fi125 idący w górę tak by nie dotykał izolacji na stropie i jej nie chłodził. Muszę przemyśleć kwestie wentylacji tego pomieszczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_5 23.12.2016 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 @Konrad Podgórski U siebie myślę zrobić bardzo podobnie. Osobny "domek" dla reku i dodatkowo naczynia wzbiorczego od CO. Ogrzewany będzie powietrzem wyrzucanym przez reku. Dalej to powietrze będzie wydostawało się przez kratkę wentylacyjną w "domku" i wylatywało na strych, gdzię będzie dobra wentylacja zapewniona przez kratki wentylacyjne w przeciwległych ścianach domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konrad Podgórski 23.12.2016 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 (edytowane) @Konrad Podgórski U siebie myślę zrobić bardzo podobnie. Osobny "domek" dla reku i dodatkowo naczynia wzbiorczego od CO. Ogrzewany będzie powietrzem wyrzucanym przez reku. Dalej to powietrze będzie wydostawało się przez kratkę wentylacyjną w "domku" i wylatywało na strych, gdzię będzie dobra wentylacja zapewniona przez kratki wentylacyjne w przeciwległych ścianach domu. [ATTACH=CONFIG]376526[/ATTACH] Też tak myślałem ale potwietrze o wilgotności 40% które masz w domu po oddaniu ciepła w wymienniku będzie miało wilgotność bliską 100% i takie powietrze powinno się wyrzucać na zewnątrz. To co mogę zasugerować to nie izolowanie tej rury do wyrzutni tak by jej temperatura grzała lub chłodziła temperaturę w "domku" ale samo powietrze wyrzucać na zewnątrz. Duzo osób narzeka na wodę lejącą się z wyrzutni ściennej, to właśnie ten problem Edytowane 23 Grudnia 2016 przez Konrad Podgórski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 23.12.2016 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 @Konrad Podgórski U siebie myślę zrobić bardzo podobnie. Osobny "domek" dla reku i dodatkowo naczynia wzbiorczego od CO. Ogrzewany będzie powietrzem wyrzucanym przez reku. Dalej to powietrze będzie wydostawało się przez kratkę wentylacyjną w "domku" i wylatywało na strych, gdzię będzie dobra wentylacja zapewniona przez kratki wentylacyjne w przeciwległych ścianach domu. [ATTACH=CONFIG]376526[/ATTACH] Ja mam tak zrobione ale nie wyrzucam powietrza zużytego do tego domku bo ono jest wilgotne i brudne. Jak dobrze zabudujesz to nawet przy -24 nie będzie problemu a sprawdzalem to rok temu gdy przez 2 noce tak spadła temp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 23.12.2016 10:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Też tak myślałem ale potwietrze o wilgotności 40% które masz w domu po oddaniu ciepła w wymienniku będzie miało wilgotność bliską 100% i takie powietrze powinno się wyrzucać na zewnątrz. To co mogę zasugerować to nie izolowanie tej rury do wyrzutni tak by jej temperatura grzała lub chłodziła temperaturę w "domku" ale samo powietrze wyrzucać na zewnątrz. Duzo osób narzeka na wodę lejącą się z wyrzutni ściennej, to właśnie ten problem Rura do wyrzutni musi byc izolowana bo się będzie lać przy różnicy temperatur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 23.12.2016 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Wyrzutnie zawsze polecam w dachu pionowo. Co do kominków to polecam Vilpe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konrad Podgórski 23.12.2016 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Wyrzutnie zawsze polecam w dachu pionowo. Co do kominków to polecam Vilpe. tak też u mnie będzie, ale po drodze może trochę ciepła ta rura oddać tak by dogrzać do tych 12*... chociaż faktycznie latem będzie to działało w drugą stronę i rura będzie mokra na zewnątrz... Zobaczę po wykonaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_5 23.12.2016 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Ciekawa uwaga o wilgotności zużytego powietrza. Będę musiał potestować różne warianty. Jeżeli faktycznie bez dodatkowego ogrzewania temperatura 'domku' będzie ~10st to podłączę wylot z reku do kanału wentylacyjnego w kominie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alter2000 26.12.2016 23:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2016 Czy wiadomo już co nowego znajdziemy w Airpack'ach w 2017? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MayekMM 27.12.2016 06:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2016 Witam, nie wiem czy ten temat już został poruszony w tym wątku, przeszukałem - nie znalazłem Chodzi o komunikację ModBus w AirPacku. Chciałbym podłączyć centralę do systemu Ampio, wiem że potrzebuję modułu do komunikacji RS485, ale czy ktoś to już faktycznie wykonywał? Na jakie problemy mogę natrafić przy próbie integracji AirPacka z automatyką domową? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.