qrko 31.03.2018 08:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2018 Ktoś wycina sam filtry i montuje w tych otwieranych ramkach? Jak je zakładacie? Wklęsłą stroną w kierunku czerpni (żeby ramka działała dodatkowo jak miska na wszelki syf, czy odwrotnie - wklęsłym w kierunku wentylatora, żeby tkanina pewniej siedziała) Ja zamontowałem dziś filtr F7 na wlocie, bo wiosna idzie a z żoną mamy uczulenie na pyłki, zobaczymy co będzie. Zamontowałem metodą drugą, czyli stroną wklęsłą w kierunku wentylatora, póki co stawiam na pewniejsze trzymanie tkaniny. To co zauważyłem to spadek przepływu o ok 10%. Wcześniej na oryginalnych przy kalibracji leciała na full ~360m3/h a teraz z F7 gdzieś ~330m3/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lisciasty 05.04.2018 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 Jestem w szoku, pan z Krakowa pofatygował się do wielkopolski żeby wgrać mi nowy soft do reku i panelu. Niestety jestem w robocie poza domem i nie mogłem z nim pogadać, ale z godzinę ponoć tam spędził więc ta korekta CF chyba nie jest taka trywialna W każdym razie szacun, że im się chciało tak daleko jechać, choć proponowałem że sam sobie to naprawię jak dadzą mi wsad i wskazówki :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JanWerbinski 02.05.2018 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2018 (edytowane) Potem co tydzień będzie sobie sprawdzał przepływy (zgodnie z tym co ustawisz w opcji "kontrola filtrów") i jak któryś spadnie drastycznie to zasygnalizuje jego sprawdzenie. Sama kalibracja jest praktycznie bezobsługowa, potem tylko doglądanie. Co jeśli zrobimy ponowną kalibrację kiedy filtry są już częściowo zużyte? Czy rekuperator wtedy nie będzie umiał rozpoznać konieczności wymiany filtrów? Kalibrując ponownie "uczymy" go że pewien stopień zabrudzenia jest wartością początkową. Jak dasz spadek na zewnątrz to Ci się będzie lać po elewacji. Na forum znajdziesz kilka zdjęć takich zacieków. A jak do środka, to zalejesz rekuperator lub wełnę izolującą rurę wyrzutni. Lepiej dać na zewnątrz i zachować taki odstęp od ściany, żeby kapało na grunt a nie elewację. Ja tak mam i jest idealnie. Sopel się robi na rurze oraz stalaktyt na gruncie. Co z wilgocią na wymienniku? Jakie zużycie prądu tej mroźnej zimy? Około 102kWh od stycznia do końca kwietnia.73 kWh od stycznia do początku marca. Wilgoć na wymienniku normalnie odprowadzana do kanalizacji. Dziwne, na czerpni bym się tego nie spodziewał. Co innego w przypadku wyrzutni. Rezultat deszczu spływającego po rurze. Trzeba złamać strumień i poprowadzić dalej od ściany. Tak jak np. w przypadku kabli idących w elewację. Edytowane 2 Maja 2018 przez Tomaszs131 Łączenie postów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wekto 02.05.2018 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2018 Jakie macie temperatury przy działającym by-passie ? Wywiew 21,8 Czerpnia 10,7 Nawiew 16,9 Wychodzi sprawność 56% . W nowych centralach by-pass jest 100% ale i tak podobno nie jest idealnie (choćby przez pracę samych wentylatorów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JanWerbinski 03.05.2018 06:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 Jakie macie temperatury przy działającym by-passie ? Wywiew 21,8 Czerpnia 10,7 Nawiew 16,9 Wychodzi sprawność 56% . W nowych centralach by-pass jest 100% ale i tak podobno nie jest idealnie (choćby przez pracę samych wentylatorów). Liczysz sprawność przy włączonym bypassie?! Żartujesz sobie z nas czy naprawdę nie rozumiesz jak działa bypass? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wekto 03.05.2018 06:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 Mam specjalnie dla Ciebie napisać sprawność w "" ? Przecież chyba widzisz po cyferkach o co mi chodzi. Jak dla mnie różnica czerpnia/nawiew za duża więc chce to z kimś porównać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JanWerbinski 03.05.2018 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 Mam specjalnie dla Ciebie napisać sprawność w "" ? Przecież chyba widzisz po cyferkach o co mi chodzi. Jak dla mnie różnica czerpnia/nawiew za duża więc chce to z kimś porównać. Napisz mi wzór na sprawność przy włączonym bypassie, bo nie rozumiem o czym Ty piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wekto 03.05.2018 08:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 O temperaturach a "sprawność" miała pokazać ewentualny problem. Możesz zerknąć w telefon i napisać jakie masz teraz temperatury? Przy zacienionej czerpni albo na ścianie zachodniej jest szansa, że by-pass w tym momencie masz włączony. W Thessli powiedziano mi, że różnica temperatur w starych centralach to 4* a w nowych dochodzi do 2* pomimo 100% by-passu. Trochę to nieprecyzyjne ale to akurat nieistotne. Te 2* to min. praca wentylatorów. Mam ponad 6* więc nie wiem czy to jeszcze normalne czy już problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teres1719510421 03.05.2018 08:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 Chłopie, ale Ty masz otwarty by-pass... O tym pisze Jan. Nie mierzy się wtedy sprawności, bo "dorzucasz" chłodnego powietrza prosto z czerpni. Chcesz mierzyć sprawność to zamknij by-pass. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wekto 03.05.2018 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 Możecie napisać jakie macie temperatury a przestać się w dwójkę idiotycznie wymądrzać? Otwarty by-pass, starszy model więc brak 100% by-passu. Część powietrza przechodzi przez wymiennik. Na czerpni 10,7*. Na nawiewie 16,9*. Chcę mieć jak najmniej a mam różnice ponad 6*. W przypadku wersji home różnica ma oscylować wokół 2*. W starszych około 4*. Te moje 6* skądś się bierze. Część z wymiennika i wywiewanego 21,8* a część z pracy wentylatorów. Określiłem to skrótowo jako "sprawność" (zresztą niepełny by-pass z większości central dokładnie tak działa) ale niektórym trzeba łopatologicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qrko 03.05.2018 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 (edytowane) Co jeśli zrobimy ponowną kalibrację kiedy filtry są już częściowo zużyte? Czy rekuperator wtedy nie będzie umiał rozpoznać konieczności wymiany filtrów? Kalibrując ponownie "uczymy" go że pewien stopień zabrudzenia jest wartością początkową. Ja mam CF czyli mam presostat z pomiarem przepływu powietrza. Kalibracja przy zabrudzonym filtrze nie przekłamuje wyniku, bo odczytywany jest realny przepływ chwilowy i jeżeli jest zbyt niski to wyswietli alarm. Jakie macie temperatury przy działającym by-passie ? Podobnie jak u Ciebie. Jak w środku miałem 23C, na zewnątrz w nocy było 12 to nadmuchiwało mi ok 17-18. Edytowane 3 Maja 2018 przez qrko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 03.05.2018 10:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 Wetko jaką masz temperaturę przy odpływie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JanWerbinski 04.05.2018 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 Możecie napisać jakie macie temperatury a przestać się w dwójkę idiotycznie wymądrzać? Otwarty by-pass, starszy model więc brak 100% by-passu. Część powietrza prz. Zanim po otwarciu bypassu powietrze Ci schłodzi dom, to musi schłodzić rekuperator i całą instalację. To musi potrwać. U mnie jest duża różnica między czerpnią a nawiewem pomimo bypassu. Przypuszczam że to kolejny błąd w sofcie, bo wcześniej pokazywał bzdurne temperatury czerpni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sagemini 14.05.2018 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2018 Panowie, proszę o poradę. Mam wykonaną instalację pod reku poprzedniej generacji tj. 300h. Obecnie stoję przed dylematem czy kupić tą centralę czy jednak przejść na wersję Home ale to wiązałoby się z koniecznością przerobienia częście instalacji bezpośrednio przy rekuperatorze. Co radzicie w tej sytuacji?. Czy nowe centrale są dużo lepsze od poprzednich?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oloksyk 15.05.2018 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2018 Jakie polecacie ramki by samemu robić filtry? Oryginały za 220 zł czy są też jakieś zamienniki w lepszej cenie też dobre?Próbował ktoś wymieniać włókninę w tym zamienniku? -> https://solisfiltry.pl/airpack-400.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 15.05.2018 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2018 [quote=oloksyk; Próbował ktoś wymieniać włókninę w tym zamienniku? -> https://solisfiltry.pl/airpack-400.html Ciekawe jak się w tym wymienia tkaninę filtracyjną. Wygląda na gotowca bez możliwości rozbiórki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
samboman 16.05.2018 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2018 Panowie, proszę o poradę. Mam wykonaną instalację pod reku poprzedniej generacji tj. 300h. Obecnie stoję przed dylematem czy kupić tą centralę czy jednak przejść na wersję Home ale to wiązałoby się z koniecznością przerobienia częście instalacji bezpośrednio przy rekuperatorze. Co radzicie w tej sytuacji?. Czy nowe centrale są dużo lepsze od poprzednich?. Myślę, że jeśli konieczność przerobienia niewielkiej części instalacji jest jedynym powodem, dla którego zastanawiasz się pomiędzy serią poprzednią a serią Home to raczej nie ma się nad czym zastanawiać. Jeśli chodzi o samą przeróbkę to jest to kwestia zmiany stron np. wyrzutni i wywiewu. Końcowe połączenie rekuperatora z rurami spiro i tak pewnie będziesz wykonywał rurami typu Sonoduct Thermaflex więc będzie to jedynie kwestia poprowadzenia rury na drugą stronę rekuperatora (łagodnym łukiem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sagemini 16.05.2018 11:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2018 Zdecydowałem się na Airpacka Home 300h. Mam nadzieję, że to dobra decyzja. Przy okazji - czy silniki w wersji Home 300/400 są takie same?. Spotkałem się kiedyś z informacją że w airpacku home 400 siedzą jakieś inne, niby lepsze ale nie wiem na ile to info jest aktualne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawekb1406 16.05.2018 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2018 Ja oryginalnie miałem home 300 ale zrobiłem w serwisie upgrade do 400. W 400-tce są wentylatory ebm papst. Są cichsze niż w 300-tce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sagemini 16.05.2018 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2018 Wg. strony internetowej Thessli wszystkie AirPacki Home mają wentylatory ebmpapst. Może jednak na przestrzeni otatnich miesięcy te montowane wczesniej zostały zastąpione i obecne montowane są już tylko wentylatory jednego producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.