Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Rekuperator ThesslaGreen AirPack 400V wymiana doświadczeń i porady


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

u mnie z reku 300V i AIR++ na dom 110m2 wyszło 12tyś za wszystko (z GWC 36mb) a robiłem droższą wersję bo wszystko rury do czerpni i wyrzutni robiłem na sztywno by łatwo było wyczyścić, Reszta pe-flex i od reku do rozdzielaczy termoflex. Cała robota własna.

W cenie rekuperacji za 15 tys mam np.:

miernik PM2,5 i PM10,

prawie całą rolkę wełny samoprzylepnej która została,

zapas maty filtracyjnej na kilka lat a może i na dłużej,

Sterowniki Air + i AirMobile,

Zużyte wiertła koronowe,

Trzystopniową filtrację G3, G3 i M5.

 

Gratuluję że Tobie wyszło tak tanio, ale nie dowierzam. Zwykle ludzie zapominają doliczyć różnych rzeczy przy okazji i sumują tylko większe wydatki. Ja liczę każdy paragon nawet za 2 zł. Niezużyty materiał też jest kosztem.

Licząc tak po łebkach to u mnie też rekuperacja kosztowała 12-13 tys. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cenie rekuperacji za 15 tys mam np.:

miernik PM2,5 i PM10,

prawie całą rolkę wełny samoprzylepnej która została,

zapas maty filtracyjnej na kilka lat a może i na dłużej,

Sterowniki Air + i AirMobile,

Zużyte wiertła koronowe,

Trzystopniową filtrację G3, G3 i M5.

 

Gratuluję że Tobie wyszło tak tanio, ale nie dowierzam. Zwykle ludzie zapominają doliczyć różnych rzeczy przy okazji i sumują tylko większe wydatki. Ja liczę każdy paragon nawet za 2 zł. Niezużyty materiał też jest kosztem.

Licząc tak po łebkach to u mnie też rekuperacja kosztowała 12-13 tys. :)

 

12 to było na oko - w rzeczywistości 10% wiecej :-)

dane z pliku gdzie wpisuję wszystkie koszty budowy :-)

Bez tytułu.jpg

 

Dojdzie jeszcze jakaś bardziej estetyczna czerpnia GWC bo na razie jest rura klozetowa :-) wiec + ok 500zł

 

Najważniejsze, że ten etap zakończony :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pół metra rury 200? Do czego i dlaczego tylko tyle? Po co spiro 150? Zmniejszyłeś przekrój rur?

Dlaczego tak mało wełny? Jak długie odcinki rur czerpni i wyrzutni?

Jakim cudem rury GWC kosztowały 80 zł? Mi wychodzi że 50m sensownej rury to minimum 2000 zł.

 

w kosztach są skróty :-)

 

Pół metra fi 200 bo widocznie tyle mi brakło:- reszta jest w pozycji Graty wentylacja :-)

 

Spiro 150 było tylko do kominka wentylacyjnego z kotłowni - brak powiązania z WM ale miesiło się w kategorii wentylacja :-)

 

Wełną ocieplałem rury czerpni i wyrzutni (sztywne) - czerpnia ok 1,5m, wyrzutnia 6m (wpierw była wełna z klejem do wentylacji na to druga wełna zwykła i folia). Wszystki rury flexy oraz skrzynki są w 30cm warstwie styropianu na stropie.

 

Rury GWC masz w 2 pozycji + czegoś brakło - w sumie 720zł -fi 160 około 35-40m

 

Nie ma sie co rozdrabniać i rozliczać co tam napisałem - są tam skróty myślowe - ważna kwota ile mnie to wszystko kosztowało:-)

 

Jakiś fotki

 

DSC03307.jpg

 

IMG_20180612_191345.jpg

 

IMG_20180624_164205.jpg

IMG_20180512_203744.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! Przeglądałem konwersację o AirPacku 400/300 ale nie znalezłem konkretnej odpowiedzi. Czy testowaliście zamienniki filtrów czy używacie orginalnych? Z góry mówię, że nie chce mi się wymieniać tkaniny filtracyjnej co tydzień itp. więc wolę konkretne filtry.

 

Mój filtr po czterech miesiącach wyglądał tak:

filtr.jpg

średnio PM2.5 na poziomie 5-30 (30 w skrajnych sytuacjach)

 

Znalazłem do tej pory jako zamienniki:

https://cennik.peflex.pl/rekuperacja/filtry-do-rekuperatora-thessla-green-airpack-8929

https://solisfiltry.pl/.531.html <- tu nawet klasa F7 w wersji kasetowej ikompaktowej

 

Macie inne swoje propozycje?

 

Zapomniałem dodać, że używam AirPacka 300, moduł CF + Air++

Edytowane przez matmaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie inne swoje propozycje?

Ultramare, SFM, Klima System, Biteko, Orwat...

Każda z tych firm zrobi ci dowolny rodzaj filtru jaki sobie zapragniesz.

Zamawiając większą ilość jednorazowo 10 - 20 szt, dostaniesz lepszą cenę.

Polecam filtry F7 w wersji kompaktowej, ultrapack, ecopleat itp.

Zwykła kaseta F7 będzie tania, ale zapcha się po 2 tygodniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy testowaliście zamienniki filtrów czy używacie orginalnych? Z góry mówię, że nie chce mi się wymieniać tkaniny filtracyjnej co tydzień itp. więc wolę konkretne filtry.

Tkaniny filtracyjnej nie trzeba wymieniać co tydzień jeśli masz dobrze zaprojektowaną prefiltrację (jak ja ;-) ). G3 wystarczy wymienić do 1-2 miesiące, G4 co kilka miesięcy, a wtedy filtry w rekuperatorze wystarczają na bardzo długo. Od początku roku używam filtrów oryginalnych i dalej wyglądają dobrze (szare) a centrala testując potwierdza że są OK. Prefiltr G3 na czerpni i lejek na anemostacie wywiewu zbiera najwięcej brudu i myślę że trzeba go wymieniać co miesiąc do dwóch. Nie wymieniałem go przez pół roku dla testu zużycia energii i dam zdjęcia na grupę https://www.facebook.com/groups/329438764201077/ kiedy go wymienię. Drugi stopień to filtr kanałowy G4 kosztujący tyle co filtr do rekuperatora. Prefiltracja znacznie obniża koszty filtrów. Mata kosztuje grosze a oryginalne filtry zapewniające dużą powierzchnię i niskie opory są drogie. Dla Home 400h wychodzą 250 zł z wysyłką.

W tym tygodniu kupiłem zamienniki z peflex.pl - są na Allegro i w tej samej cenie na ich stronie. 135 zł z wysyłką za komplet M5. Będą czekać aż wystąpi konieczność wymiany. Zajrzałem do kartonu i widzę że są porządnie wykonane. Konstrukcja nieco inna - ramka z kartonu, rzepy tylko na krótkich bokach, bardzo solidne. Mechanicznie to są lepsze od oryginału. Myślę że warto je przetestować.

 

https://www.facebook.com/groups/329438764201077/?multi_permalinks=515015858976699&notif_id=1541074019236317

Wrzuciłem zdjęcia z dzisiejszej wymiany i kontroli filtrów.

Edytowane przez JanWerbinski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tkaniny filtracyjnej nie trzeba wymieniać co tydzień jeśli masz dobrze zaprojektowaną prefiltrację .

 

Czyli masz

- prefiltr na czerpni (te trójkąty z maty trzymane metalowym pierścieniem)

- filtr kanałowy

- lejek na anemostacie.

 

Sporo :-)

 

Czy lejki na anemostaty robisz sam czy kupujesz je gotowe?

Widziałem gotowe na necie ale cena spora...

 

Ja dałem na razie tylko jeden prefiltr na czerpnie GWC - na razie taki z allegro...duuuży lejek za 45zł.... kupiłem go na próbe jak to gościu rozwiązał i następne chce robić sam :-) Na razie do filtra kanałowego nie dorosłem.... musiałbym go dać na nieogrzewanym strychu co wiąże się z demolką ocieplenia kanału....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy lejki na anemostaty robisz sam czy kupujesz je gotowe?

Widziałem gotowe na necie ale cena spora...

 

Te trójkąty to są filtry na króćcach wywiewu w piwnicy, gdzie jeszcze nie ma anemostatów. Kiedyś będą. :)

Lejek to anemostat wywiewu w łazience - największy syf.

Kółko - czerpnia, dostępne od zewnątrz. Wciskane od zewnątrz i trzymane pierścieniem wyciętym z rury 200. Opiera się o niewidoczną kratkę czerpni.

To wszystko są prefiltry G3.

Najbardziej się brudzą i po miesiącu są czarne.

 

Dwa prefiltry kanałowe G4. Jeden na wywiewie a drugi na czerpni. Kosztują grosze, ze 100 zł/sztuka czyli tyle samo co wymienne filtry w rekuperatorze, a pozwalają wielokrotnie wydłużyć jego pracę. Uważam że bardzo nierozsądne jest to że ktoś ich nie ma. To dobrze wydane pieniądze. Kompletny filtr kanałowy z blachy w cenie filtra papierowego!

Jedyny problem to ocieplenie filtra kanałowego na czerpni. Jest to trudne i upierdliwe. Alternatywą jest montaż na zewnątrz budynku, ale wtedy deszcz go szybko wykończy bo ten ocynk nie wygląda solidnie. Ale w tej cenie to bez znaczenia. Tylko elewacji szkoda.

 

Lejek anemostatu kupiłem jeden w peflex.pl i nawet go nie zamontowałem. Robię sam nowe przy użyciu pistoletu klejowego i tnę z grubsza nożyczkami. Nawet się nie staram. Polecam pistolet klejowy Ryobi na akumulator. Można też spiąć zszywkami biurowymi i wywrócić na drugą stronę. To bez znaczenia. Anemostat jest zamontowany w starym kanale kominowym 14x14 a nie skrzynce rozprężnej, więc mam sporo miejsca. Mógłbym tam nawet wcisnąć duży kawał maty i spełni swoją funkcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

 

Przyłączę się do pytania, bo też widziałem ofertę z tymi filtrami. Czy może używał ktoś już i jest w stanie odpowiedzieć, czy spełniają parametry, a przynajmniej, czy wielkośc jest odpowiednia, nie ma luzów itp? Kosztują 100 zł brutto za komplet, więc sporo taniej, niż oryginały. Ale chciałbvym wiedziec co myślą o tym osoby już uzytkujące takie filtry. Może ktoś się znajdzie...

Edytowane przez Ifarrg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rekuperator Tesslagreen AirPack 400

odzysk jaki uzyskuje wydaje mi sie stanowczo za mały z rekupertora Air Pack 400

a mianowicie, przed ustawieniem bilansu powietrza czerpni i wyrzutni, to różnica nawiew-wywiew była 5-10 stopni, teraz po regulacji różnica 4-6 stopni przy temp zewn. ok. zero lub do -2 na zewnątrz bo na rekup. pokazuje 2-3 stopnie wyżej.

dzisiaj rano 27 październik np. wywiew ok.19,0; nawiew ok.12,6; czerpnia ok.0,0, na dworze było ok.-3,0 , w domu 22,5-23,0stopnie.

Najlepszy numer był 10 października; wywiew ok.20,7; nawiew ok.17,5; czerpnia ok.18,6, na dworze było ok.2 stopnie więcej.

Rury PE-FLEX na ocieplonym strychu sa dodatkowo ocieplone, ale może słabo, wiec trzeba to jeszcze dopracować, bo pewnie stad różnica temp. w mieszkaniu i w rekuperatorze na wywiewie 2-3 stopnie, to też zbyt duża.

Ustawiam, obecnie tylko na 10% bo za bardzo mi chłodzi, dodam że na 30-50% temp. nawiewu i wywiewu pójdzie w górę mniej więcej równomiernie, wiec nie ma znaczenia jak wydajność jest ustawiona. Instalator uważa ze więcej nie da sie ustawić, dzwonił do producenta i powiedzieli, że taki odzysk to norma i z samej temperatury sie nie liczy odzysku, bo trzeba wilgotność uwzględnić i cos tam jeszcze. Ciekawe, po co są te wszystkie wykresy podawane przez producenta o odzysku ponad 90% skoro to takie skomplikowane, że mało kto potrafi to odczytać i porównać z własnym rekuperatorem. Ale pomijając to wszystko i patrząc na uzysk innych użytkowników to różnica pomiędzy nawiewem, a wywiewem jest 2-3topnie, a nie tak jak u mnie 5-6 stopni.

Ponadto instalator po wyjęciu wymiennika i filtrów, wyleciało dużo wody, widać, że bypass jest nieszczelny świtało sie przedostaje od strony filtrów do wymiennika i to w znacznej ilości, że prawie palce by weszły. Producent odpowiedział instalatorowi, że to normalne, że jest nieszczelny, bo jest ruchomy.

Jeszcze nie wysyłałem pisma do producenta, gromadzę dokumentacje zdjęciową. Co o tym myślicie?

Zdjęcia w załączeniu, żółty trójkąt na wyświetlaczu to wyłączona nagrzewnica na nawiewie.

budynek jednorodzinny parter i poddasze, pow. uzyt. 150m2, dom niskoenergetyczny, bliski pasywnego, oczywiście ogrzewam PC powietrzną20181116_122036.jpg

Edytowane przez Qba-Koło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rekuperator Tesslagreen AirPack 400

odzysk jaki uzyskuje wydaje mi sie stanowczo za mały z rekupertora Air Pack 400

a mianowicie, przed ustawieniem bilansu powietrza czerpni i wyrzutni, to różnica nawiew-wywiew była 5-10 stopni, teraz po regulacji różnica 4-6 stopni przy temp zewn. ok. zero lub do -2 na zewnątrz bo na rekup. pokazuje 2-3 stopnie wyżej.

dzisiaj rano 27 październik np. wywiew ok.19,0; nawiew ok.12,6; czerpnia ok.0,0, na dworze było ok.-3,0 , w domu 22,5-23,0stopnie.

Najlepszy numer był 10 października; wywiew ok.20,7; nawiew ok.17,5; czerpnia ok.18,6, na dworze było ok.2 stopnie więcej.

Rury PE-FLEX na ocieplonym strychu sa dodatkowo ocieplone, ale może słabo, wiec trzeba to jeszcze dopracować, bo pewnie stad różnica temp. w mieszkaniu i w rekuperatorze na wywiewie 2-3 stopnie, to też zbyt duża.

Ustawiam, obecnie tylko na 10% bo za bardzo mi chłodzi, dodam że na 30-50% temp. nawiewu i wywiewu pójdzie w górę mniej więcej równomiernie, wiec nie ma znaczenia jak wydajność jest ustawiona. Instalator uważa ze więcej nie da sie ustawić, dzwonił do producenta i powiedzieli, że taki odzysk to norma i z samej temperatury sie nie liczy odzysku, bo trzeba wilgotność uwzględnić i cos tam jeszcze. Ciekawe, po co są te wszystkie wykresy podawane przez producenta o odzysku ponad 90% skoro to takie skomplikowane, że mało kto potrafi to odczytać i porównać z własnym rekuperatorem. Ale pomijając to wszystko i patrząc na uzysk innych użytkowników to różnica pomiędzy nawiewem, a wywiewem jest 2-3topnie, a nie tak jak u mnie 5-6 stopni.

Ponadto instalator po wyjęciu wymiennika i filtrów, wyleciało dużo wody, widać, że bypass jest nieszczelny świtało sie przedostaje od strony filtrów do wymiennika i to w znacznej ilości, że prawie palce by weszły. Producent odpowiedział instalatorowi, że to normalne, że jest nieszczelny, bo jest ruchomy.

Jeszcze nie wysyłałem pisma do producenta, gromadzę dokumentacje zdjęciową. Co o tym myślicie?

Zdjęcia w załączeniu, żółty trójkąt na wyświetlaczu to wyłączona nagrzewnica na nawiewie.

budynek jednorodzinny parter i poddasze, pow. uzyt. 150m2, dom niskoenergetyczny, bliski pasywnego oczywiście przy takim ociepleniu ogrzewam PC powietrzną

Edytowane przez Qba-Koło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś masz nie tak. Zdecydowanie nawiew powinien mieć kilka stopni więcej.

Możliwe przyczyny:

- błąd softu, zaktualizować - miałem to,

- zamienione rury - miałem źle opisane króćce, jak instalator tępy to nie pomyśli i podłączy zgodnie z opisem,

- inne

 

"Najlepszy numer był 10 października; wywiew ok.20,7; nawiew ok.17,5; czerpnia ok.18,6, na dworze było ok.2 stopnie więcej."

To niemożliwe!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś masz nie tak. Zdecydowanie nawiew powinien mieć kilka stopni więcej.

Możliwe przyczyny:

- błąd softu, zaktualizować - miałem to,

- zamienione rury - miałem źle opisane króćce, jak instalator tępy to nie pomyśli i podłączy zgodnie z opisem,

- inne

 

"Najlepszy numer był 10 października; wywiew ok.20,7; nawiew ok.17,5; czerpnia ok.18,6, na dworze było ok.2 stopnie więcej."

To niemożliwe!

 

Zdjęcie w załączeniu20181030_111051.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czy to norma czy znów jakieś niedomaganie mojego reku,,,

 

W nocy było ok -12.

Reku działa na funkcji pusty dom bo jeszcze tam nie mieszkam ale było malowanie i dałem delikatne wietrzenie.

 

IMG_20181130_193309_1.jpg

 

Czy to wina, że nie zadziałała grzałka?

Jak tak to jak sprawdzić czy działa?

 

Dla przypomnienia miałem już problemy bo ktoś nakleił złą tabliczkę znamionową na mój reku (przez to nie mogłem wejść do menu) oraz zapomniał podpiąć kabelka z CF....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie podać wartości jakie macie nawiew/wywiew aktualnie przy mrozach -5 stopni i więcej.

 

U mnie wartości:

 

Czerpnia -2 st.

Nawiew +11 st

Wywiew +18 st.

 

Wartość nawiew zwiększa się jedynie przy dodatnich temperaturach:

 

Czerpnia +4st

Nawiew + 15 st

Wywiew + 19 st

 

Temperatura w domu według pogodówki vaillant +21st.

Instalacja na stropie przykryta wełną 25cm, dom parterowy 150m2.

Dzwniłem do Thessli do co niskich wartości nawiewu - kazali pozmieniać napięcie na wywiewie do 10.0V nawiew 8.5V lecz to nic nie daje, podniosło się na chwile temperatura lecz potem znów schodzi to tych samych wartości. Macie jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...