stam222 05.01.2015 21:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 stam222, Temat pomp ciepła PW przerobiłem bardzo szczegółowo w wakacje 2013, kiedy to wybierałem pompę do swojego domu. Wtedy bezkonkurencyjny w stosunku parametry-cena okazał się Panasonic, a i sama marka, jako Japończyk nie budziła zastrzeżeń. Nadal staram się w miarę możliwości śledzić trendy w rozwoju tej technologii i wydaje się, że ta firma dość poważnie podchodzi do tematu, bo od czasu zakupu mojej pompy wypuściła już na rynek trzecią generację tego produktu - gdzie każda posiadała jakieś ulepszenia. Także, jako zadowolony użytkownik mogę Ci jedynie polecić modele tej firmy. Na co zwracać uwagę? Po pierwsze na odpowiedni dobór mocy. Nie wiem czy masz policzone OZC? Jeśli nie to od tego zacznij. Jak już będziesz znał obciążenie cieplne swojego budynku to dobierzesz odpowiednią pompę, tak aby dla tych -20st zapewniała ona odpowiednią moc grzewczą. Po drugie budowę (rodzaj) pompy. Mamy pompy typu monoblok, gdzie wszystko jest zabudowane w jednym pudełku stojącym na dworze i połączone z instalacja wodną w domu i splity, gdzie zewnętrzny wymiennik ciepła jest na zewnątrz, a hydrobox w domu. W naszym klimacie i przy stanie naszych sieci elektrycznych;) lepszym wyborem będzie split, bo nie musimy przejmować się kwestią zamarznięcia wody. Poza tym sterowanie. W sumie im prostsze tym lepsze, ale podstawowe rzeczy muszą być. Fajnie gdy jest też możliwość podpięcia sterowania przez internet. Do mnie to chyba trzeba tak właśnie pisać. Wielkie dzięki map Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 05.01.2015 21:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Mnie pompa (lub kocioł) ma służyć do CO&CWU, basenów ,saun na pewno nie będzie więc nie ma co bić piany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stam222 05.01.2015 21:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Tak, tak pisałem już do nich i teraz czekam na wycenę a między czasie uzupełniam wiedzę . Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 06.01.2015 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Znalezione w internecie plus moje (od przyłącza):gaz:Junkers Cerapur 14kw + zasobnik cwu 120 - 5tysmontaż - 500złprzyłącze - 1800złprojekt +wykonanie inst gaz - 4000komin - powiedzmy 500zł, różnie to można rozwiązaćprotokół - 200złsuma - 12tys zł pompa Lg Therma 9kw + zasobnik + robota razem - 21,5tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Greengaz 06.01.2015 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Jaka jest stopa zwrotu 9 000 zł przy zapotrzebowaniu np. 10 - 15 - 20 000 kWh/rok w G11 i G12 /średnia/? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 06.01.2015 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Jaka jest stopa zwrotu 9 000 zł przy zapotrzebowaniu np. 10 - 15 - 20 000 kWh/rok w G11 i G12 /średnia/? 10000kWh/G12 - 7lat; 15000kWh/G12 - 4,5roku; 20000kWh/G12 - 3,5roku. 10000kWh/G11 - 22,5roku; 15000kWh/G11 - 15lat; 20000kWh/G11 - 11lat. Tak to mniej więcej mi wychodzi przyjmując średnie ceny prądu i gazu, bez żadnych duonów, itp, itd:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProStaś 06.01.2015 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Jaka jest stopa zwrotu 9 000 zł przy zapotrzebowaniu np. 10 - 15 - 20 000 kWh/rok w G11 i G12 /średnia/? Jak pisałem na pierwszej stronie, zgrubnie jego dom wraz z CWU (dla 3-4 osób) to będzie ok. 13.000-15.000 kWh. (zakładając ok. 50-70 kWh/m2/rok + 4000 kWh na CWU). Przyjmijmy 14.000 kWh: 80% udział taniej taryfy w Duonie 0,25 x 0,8 = 0,22 zł. 20% udział drogiej taryfy w Duonie 0,75 x 0,2 = 0,15 zł. Cena prądu dla CO i CWU = 0,37 zł/kWh Cena gazu (niech mnie ktoś poprawi), przy sprawnym kotle kondensacyjnym i 100% podłogówki = 0,22 zł/kWh COP powietrznej PC = 3 COP gazu = 1 14.000 kWh/3 = 4666 kWh x 0,37 zł. = 1726 zł. 14.000 kWh x 0,22 zł. = 3080 zł. Różnica to 1354 zł. Różnica instalacyjna 9500 zł. Czas zwrotu 7 lat. Zakładam, że i to i to trzeba serwisować i że cena serwisów jest taka sama. (ja swoją PC do CWU nie serwisuję, podobnie jak lodówkę, ale przyjmijmy, że się powinno). Nie sądzę, by w tym czasie rozleciał kocioł, czy PC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 06.01.2015 11:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 komin - powiedzmy 500zł, różnie to można rozwiązać Zachowajmy chociaz jakies minimum realizmu w tej wycenie. Ilu inwestorow budujac nowy dom zafunuije sobie kawalek rury na elewacji, ktora dodatkowa "opacka" ja przy wietrze kwasem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Greengaz 06.01.2015 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 10000kWh/G12 - 7lat; 15000kWh/G12 - 4,5roku; 20000kWh/G12 - 3,5roku. 10000kWh/G11 - 22,5roku; 15000kWh/G11 - 15lat; 20000kWh/G11 - 11lat. Tak to mniej więcej mi wychodzi przyjmując średnie ceny prądu i gazu, bez żadnych duonów, itp, itd:D Wnioski gaz vs, PC 1. W G11 inwestycja w pompę bez sensu. 2. Czym mniejsze zapotrzebowanie na ciepło tym dłuższa stopa zwrotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Greengaz 06.01.2015 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Zachowajmy chociaz jakies minimum realizmu w tej wycenie. Ilu inwestorow budujac nowy dom zafunuije sobie kawalek rury na elewacji, ktora dodatkowa "opacka" ja przy wietrze kwasem? Nic nie "opaćka". Chociaż nie bardzo rozumiem inwestorów od początku planujących kotłownię gazową i inwestujących w drogi komin systemowy obudowany klinkierem, często jeszcze wprowadzajacych do niego przewód spalinowy. Żeby było jeszcze śmieszniej to budują komin jw., a następnie decydują się na PC. Ale zostawmy to bo nie chodzi o 500 zł w tą, czy w tamtą stronę. Inwestor powinien mieć swój rozum i dokładnie rozpatrzyć wszystkie za i przeciw przy doborze systemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
funky_koval 06.01.2015 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Jeżeli inwestor pójdzie nawet w akumulacyjne grzanie to należy doliczyć jeszcze ze 3 tys odsetek przy kredycie 10000 na 7,5%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 06.01.2015 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Jeżeli inwestor pójdzie nawet w akumulacyjne grzanie to należy doliczyć jeszcze ze 3 tys odsetek przy kredycie 10000 na 7,5%. Tak, pod warunkiem, że buduje z kredytu. Poza tym z doświadczenia wiem, że jak czegoś nie zrobisz od razu podczas budowy (choćby z kredytu) to później już długo tego nie zrobisz, bo po budowie przez kilka lat jesteś spłukany, a to co "zaoszczędzisz" na kotle wydasz na droższe płytki, itp. Piję do tego, że owszem koszt inwestycyjny będzie większy, ale za to potem po budowie płacisz sobie powiedzmy te 1500zł rocznie zamiast 3000zł i wtedy na prawdę to doceniasz:) Można również różnicę wpłacić na konto i wyrównywać nią koszty eksploatacyjne, ale szczerze nie znam nikogo kto by tak zrobił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 06.01.2015 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 (...) Przyjmijmy 14.000 kWh: (...) Cena gazu (niech mnie ktoś poprawi), przy sprawnym kotle kondensacyjnym i 100% podłogówki = 0,22 zł/kWh 14000 to dość dużo, raczej tyle nie będzie, przy planowanym ociepleniu, bardziej 10000, przynajmniej z mojego doświadczenia (a zużywam dużo cwu), jak i innych piszących w wątku o spalaniu gazu. Jeżeli faktycznie tyle, to wchodzimy w wyższą taryfę i cena kwh z gazu mocno rośnie. Gaz z mojej ostatniej faktury wyjdzie ok 25gr/m3 (przyjmuję 9,4kwh/m3) /edit map78 - jak się nie buduje z kredytu to i tak się dodaje koszt utraty wartości pieniądza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 06.01.2015 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Jeżeli inwestor pójdzie nawet w akumulacyjne grzanie to należy doliczyć jeszcze ze 3 tys odsetek przy kredycie 10000 na 7,5%. Nie koniecznie,jeśli pomyśli nad całością budowy to te 10tys.zl może spokojnie wysupłać z aktualnego budżetu. Weźmy Twój przykład,masz poro+18cm styro czyli ścianę z U ok.0,18 bo nie wiem jaki styro i za 1m2 ściany zapłaciłeś ok.90zł a z takim U ściany można by bylo zrobić 1m2 w kwocie ok.60zł stosując 18cm silikat. Już ok.30zł/m2 ściany oszczędności. A takich przykładów może być więcej. Edytowane 6 Stycznia 2015 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 06.01.2015 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Ha ha, dobre Arturo Jakby pokombinować, to PCi może być zupełnie za darmo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 06.01.2015 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Ha ha, dobre Arturo Jakby pokombinować, to PCi może być zupełnie za darmo No w cenie budżetu przeznaczonego na dom w najlepszym wypadku,nawet ten z kredytu Bo znowu,po cholerę nam płacić za przyłacza gazu,projekty,instalacje jak mamy już prąd ? Kolejna oszczędność Edytowane 6 Stycznia 2015 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
funky_koval 06.01.2015 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Nie koniecznie,jeśli pomyśli nad całością budowy to te 10tys.zl może spokojnie wysupłać z aktualnego budżetu. Weźmy Twój przykład,masz poro+18cm styro czyli ścianę z U ok.0,18 bo nie wiem jaki styro i za 1m2 ściany zapłaciłeś ok.90zł a z takim U ściany można by bylo zrobić 1m2 w kwocie ok.60zł stosując 18cm silikat. Już ok.30zł/m2 ściany oszczędności. A takich przykładów może być więcej. Masz racje ale przy świadomej budowie opartej na ustalonym budżecie,a nie metodzie gospodarczej opartej na mam to coś wybuduje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 06.01.2015 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Masz racje ale przy świadomej budowie opartej na ustalonym budżecie,a nie metodzie gospodarczej opartej na mam to coś wybuduje. Racja,ja miałem przeznaczone na dom tylko 250tys.zl z kredytu i trzeba było kombinować i myśleć jak z tego wycisnąć najwięcej ile się da. Podstawowym warunkiem było brak paliwa stałego w domu a najtaniej wychodziło ogrzewanie prądem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 06.01.2015 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Racja,ja miałem przeznaczone na dom tylko 250tys.zl z kredytu i trzeba było kombinować i myśleć jak z tego wycisnąć najwięcej ile się da. A wydawało mi się że pisałeś o 300-tu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 06.01.2015 14:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 (edytowane) A wydawało mi się że pisałeś o 300-tu ? Znowu czytasz bez zrozumienia tekstu. Miałem przeznaczone na budowę domu tylko 250tys.zl z kredytu a wydałem na całość,do wprowadzenia się,z tarasami i podjazdami 310tys.zl w tym 35tys.zł odszkodowanie z kopalni. Planowany budżet to 250tys.zł Edytowane 6 Stycznia 2015 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.