olomajdan 03.01.2015 17:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2015 Witam, tak oto wygląda mój 20 letni dach od wewnątrz : Chciałbym wykonać ocieplenie i zaadaptować pomieszczenie. nie ma tam paro izolacji, dlatego będę musiał ją mocować zszywkami do krokwi i mam w związku z tym pytanie czy muszę najpierw poprzybijać listewki dystansowe żeby zapewnić wentylacje wełny czy tą funkcje spełni trapez w blasze dachu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 03.01.2015 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2015 Trzeba zrobić przestrzeń pod łatami na 3-4cm .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariober 03.01.2015 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2015 wełna bezpośrednio pod blachą to też niezbyt dobry pomysł - a jak ci się pojawi mały przeciek ? przydała by się coś nad wełną - ale to więcej pracy ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olomajdan 03.01.2015 18:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2015 wełna bezpośrednio pod blachą to też niezbyt dobry pomysł - a jak ci się pojawi mały przeciek ? przydała by się coś nad wełną - ale to więcej pracy ! co masz na myśli mariober pisząc "coś nad wełną" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 03.01.2015 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2015 bo nie dokończyłem, szczelina być musi ograniczona membraną dachową .. nie żadną paroizolacją, tylko membraną wysokoparoprzepuszczlaną... na to pewnie 8/10cm między krokwie bo więcej jakoś nie widzę oraz pod 15cm .. nie mniej ..w poprzek .. w tedy będzie jako tako...całość ładnie paroizolacją, oraz nie zapomnieć o przejściu z izolacją nad ścianami działowymi, szczytowymi i kolankowymi ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olomajdan 03.01.2015 20:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2015 (edytowane) bo nie dokończyłem, szczelina być musi ograniczona membraną dachową .. nie żadną paroizolacją, tylko membraną wysokoparoprzepuszczlaną... na to pewnie 8/10cm między krokwie bo więcej jakoś nie widzę oraz pod 15cm .. nie mniej ..w poprzek .. w tedy będzie jako tako... całość ładnie paroizolacją, oraz nie zapomnieć o przejściu z izolacją nad ścianami działowymi, szczytowymi i kolankowymi ... czyli po kolei, najpierw daje listwy dystansowe 3cm mocuje je do boku krokwi i jeszcze po środku miedzy krokwiami, następnie na to membrana potem wełna i potem jeszcze raz wełna tak? ściany kolankowe mam niedomurowane, jakieś 30 cm brakuje ich do krokwi czyli wełnę daje nad kolankowymi a po dociepleniu domuruje brakujące kawałki? szczytowe ( zewnętrzne budynku ) nie są ocieplone z zewnątrz i od środka wyglądają tak: jedna (wewnętrzna) warstwa pustaków nie jest domurowana, czy wystarczy jak wełna dojadę do pierwszej warstwy pustaków? czy tak jak kiedyś pisałeś, że muszę przebić się na wylot i dać styropian? a jeśli dawać ten styropian żeby zachować ciągłość izolacji to jest to koniecznie robić teraz gdy robię docieplenie poddasza czy mogę to zrobić gdy będę ocieplał za parę lat budynek z zewnątrz? Edytowane 3 Stycznia 2015 przez olomajdan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 03.01.2015 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2015 Ścianka kolankowa to jest na pierwszym zdjęciu w tym temacie... a to co teraz pokazałeś należy zniżyć aby izolacja przeszła z poddasza na izolację ścian .. Jeszcze raz, listwy na bok krokwi, 3- 4 cm .. na to membrana .. wełna na równo z krokwiami, później wełna w poprzek .. 15cm na to folia paroizolacyjna na to GK.. Teraz wykonując tą izolację, przebijasz się na wylot .. i dajesz styropian nad ścianę szczytową, to co pokazałeś teraz na ostatnim zdjęciu .. trzeba obniżyć o jakieś 20cm .. i na to pas EPS"a .. z zewnątrz możesz Otulisz to membraną dachową z zewnątrz aby nie pizgało wiatrem .. zrobisz izolację ścian i usuniesz to .. gdzieś tak wypada wyciąć to co jest teraz.. z zewnątrz możesz dać na to np płytę OSB na wspomnianą membranę. Trudny element tej układanki to też jest ściana z murłatą .. wypada się zastanowić jak maksymalnie wykorzystać tą przestrzeń na izolację .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olomajdan 04.01.2015 10:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 dzięki za wyczerpującą odpowiedz מרכבה. Spytam jeszcze o ściany działowe wewnątrz budynku które z niewiedzy pomyliłem z kolankowymi. Są dwie te ściany dzielą poddasze na trzy pomieszczenia, pomiędzy nimi jest klatka schodowa. One są wymurowane ze skosu i brakuje ich do linii krokwi jakieś 30 cm. czy izolacja ma biegnąc nad tymi scaniami a potem maja być domurowane do rigipsu czy raczej trzeba je podciągnąć do góry tak zęby można było do nich kręcić profile : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
domdlawroga 06.01.2015 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Witam, polecam 2 dobre artykuły na tematy wentylacji: "wentylacja z odzyskiem ciepła: fakty i mity" , oraz "kiedy nie warto robić wentylacji z odzyskiem ciepła?" http://domdlawroga.pl/category/wentylacja-z-odzyskiem-ciepla/ Może pan też zadać to pytanie ekspertowi wentylacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 06.01.2015 10:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 (edytowane) One są wymurowane ze skosu i brakuje ich do linii krokwi jakieś 30 cm. czy izolacja ma biegnąc nad tymi scaniami a potem maja być domurowane do rigipsu czy raczej trzeba je podciągnąć do góry tak zęby można było do nich kręcić profile ..trzeba zostawić szczelinę na ugięcie krokwi .. pod płytą gk Edytowane 6 Stycznia 2015 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olomajdan 08.01.2015 18:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 ..trzeba zostawić szczelinę na ugięcie krokwi .. pod płytą gk tzn powinienem dać ocieplenie i paroizolacje następnie domurować do wysokości ocieplenia ściany działowe a rigipsy powinny dochodzić do ścian działowych a nie przebiegać nad nimi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 08.01.2015 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 Polecam Ci zrobić dylatację między regipsami a ściankami i zamaskować do listwami wzdłuż, ponieważ dach pod śniegiem ugina się, zrobienie to na zero = pękanie GK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olomajdan 09.01.2015 17:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 spytam jeszcze o sposób postępowania w jednym miejscu, tak wygląda moje piętro: dom przykryty jest dachem dwuspadowym, kalenica przebiega mniej więcej nad czerwona przerywaną kreską. nad dwoma dużymi pokojami i korytarzem jest strop. docieplając poddasze będę musiał wykonać "sufit" w pomieszczeniach na poddaszu, tak jak to zaznaczyłem na rysunku liczbą 1. oto moje wątpliwości: 1) membranę paro-przepuszczalną i wełnę pomiędzy krokwie umieszczam na całej linii krokwi znajdujących się w pomieszczeniu, czy tylko do tego tworzonego sufitu? 2) ten sufit mam zamiar wykonać z płyty osb ciętej na pasy szerokości równej szerokości krokwi tj 15 cm. następnie montować ją na sztorc do krokwi i do przeciwległej ściany. nad płytą osb mam zamiar rozwinąć membranę paro przepuszczalną, następnie pomiędzy pasy płyty osb powkładam wełnę mineralna 15 cm i potem jeszcze raz 15 cm wełny w poprzek, następnie profile do re-gipsu potem folia paroizolacyjna i głyty gk. Dobrze kombinuje z tym sufitem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.