pawel1212 04.01.2015 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 (edytowane) Witam! Chcę zamurować drzwi daję zdjęcia futryny , futryna jest drewniane przybita gwoździami. Mam następujące pytania: 1. Czy dam rady taką futryne wywarzyć raczkiem ?? Czy musze czymś ją uciąć jak tak to czym?? 2. Ściana jest z cegły (dom z lat 60-70) , mam cegłe więc użyje jej do zamurowania jakiej zaprawy potrzebuje do tej cegły, i czy muszę robić jakieś kotwice ,żeby ta ściana nie przewróciła się?? 3, Tynk jest wapienno-piaskowy stary .Ile czasu muszę czekać z nakładaniem tynku po wymurowaniu tej ściany?? 4. Ile musi taki tynk schnąć o grubości 1 cm?? 5. Potem oczywiście zagruntować ten tynk przed malowaniem ściany na biało ?? Z góry dziękuje za wszelkie informacje Edytowane 8 Stycznia 2015 przez pawel1212 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ko_slask 04.01.2015 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 Witaj! 1. Taką futrynę to w rekach wyrwiesz:)2. Zrób kotwice co 60cm i bedziesz spał spokojnie, kotwica wmurowana w istniejącą ścianę plus ok. 20cm wmurowaną w nową.3. Odczekaj 2 dni i otynkuj.4. Czysto teoretycznie 1mm/24h, a praktycznie - nieco szybciej5. Tak, Zagruntuj sobie również surową ścianę przed otynkowaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawel1212 04.01.2015 21:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 Jak zrobić te kotwice ?? z czego ?? I jak je zamurować w ścianie ?? może nawiercić otwory?? Aha i jaką zaprawe do spojenia cegieł?? Zwykłą cementową ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ko_slask 05.01.2015 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Nawiercasz otwory fi20mm o głębokości 20cm, do środka zaprawa murarska i wkładasz pręt zbrojeniowy fi10mm. Całość murujesz na zaprawie murarskiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klem 06.01.2015 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Nie łatwiej porobic "sztraby" co drugą cegłe? tzn wiązac się jak przy normalnym murowaniu? i ja byc dla pewności przy tynkowaniu założył siatkę na łączeniu starego muru z nowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
beton44 06.01.2015 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Nu najprostsza praca murarska. Przecinasz w połowie wysokości /tak żeby się wygodnie cięło/ futryny. Łomem odsuwasz je od ściany i kręcisz, tak by od razu górna część odpadłai próg, próg ostrożniej by połowy podłogi nie zerwać.Obijasz tynk / z tej strony gdzie były drzwi to go już nie ma/ z reszty otworu i trochę z każdej strony na ścianie, tak żeby były kanty muru odsłonięte. Dla przyzwoitości i zachowania reguł SZTUKI budowlanej tak przynajmniej raz w połowie wysokości wykuwasz kawałek cegły tak z parę cm w celu właśnie przewiązania z istniejącą ścianą. Murujesz zaprawą do murowania, pamiętaj żeby też były spoiny pionowe przy styku muru starego i nowego zapchane zaprawą.To tak z dzień niech postoi, coby przy tynkowaniu nie przewrócić /gdy zaprawa jeszcze nie stwardniała/. Potem tynkujesz oczywiście najlepsza by była zaprawa wapienno-lekko cementowa, ale jak to tylko ta dziura jest do zamurowania w domuto prościej kupić zaprawę do tynkowania. Ile tam "schnie" to pewnie pisze na workach, tak z parę dni aż będzie widocznie "sucha" - to będzie widać że zjaśnieje. Zwróć uwagę żeby tej zaprawy więcej nie dać niż niż lico ściany. Pasmo styku dobrze rozetrzeć packą, by nie było "wargi". Po wyschnięciu różne tam takie operacje gładzią trzeb będzie wykonać, tu już na worze z gładzią będzie pisać jak gruntować itp,trzeba dać gładź bo nowy fragment będzie się zdecydowanie różnił fakturą od malowanej i szpachlowanej 10 razy ściany. Edytowane 6 Stycznia 2015 przez beton44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawel1212 06.01.2015 14:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 beton44 włąśnie zastanawiam się nad tynkiem , bo stary tynk jest wapienny więc musze zastosować taki tynk żeby się fakturą nie różnił!! Z jedenej strony stał nie używany pokój który był malowany wapnem 2 razy od zbudowania domu, z drugiej strony pokój malowany wapnem później zagruntowany i pomalowany farbą akrylową na biało. Ps. Czy zakładać siatke na łaczenie nowego muru ze starym ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
beton44 06.01.2015 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Różnicę wyglądu tynków - wyrównasz gładzią, jak już chyba pisałem... Siatkę - a po co ? To nie płyty gipsowe, ruszać się nie będzie. Ale jak bardzo chcesz to nie ma sprawy, 10 metrów jakiejś taśmy cię wiele nie wykosztuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawel1212 06.01.2015 20:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Ok to z tej siatki zrezygnuję, u mnie nie ma żadnych gładzi tylko sam tynk poło zony równiutko , faktura gruba jak to stary tynk. No ale kupie worek kładzi wapiennej przetre cienką warstwe. Mam nadzieje ze 10 dni wystarczy zeby to wyschnęło ?? PS. Czy jesli to jest ścianka na drugim piętrze to muszę coś pod pierwszą warstwe cegły podkładać ?? i jak wypełnić otwór który mi zostanie pod nadprożem , kiedy już tam cegłą nie wejdzie zapchać to zaprawą czy pianką?? Edytowane 7 Stycznia 2015 przez pawel1212 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
beton44 10.01.2015 05:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 (edytowane) Nic nie musisz "podkładać" - na piętrze to już raczej nie trzeba hydroizolacji. A co w tą szparę wetknąć na górze - poubijane z całej cegły kawałki cegieł z zaprawą, poubijane wedle tej instrukcji: Zresztą po wymurowaniu tego do w/w etapu, to ci się kawałki same narobią z skracanych cegieł Nie przejmuj się jak nie będzie idealnie "wymurowane", z niepełnymi spoinami czy tam nawet prześwitami szczególnie tam w tej szparze u góry itp potem przyjdzie tynkarz z pacą i dziury się stracą. Edytowane 10 Stycznia 2015 przez beton44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawel1212 12.01.2015 18:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 Wszystko wiem jeszcze jedno pytanie pozostaje !! Czy zamurowanie otworu po drzwiach w miejscu w którym poniżej na parterze prawie w tym samym miejscu( bo przesunięte tylko o 35 cm w lewo) są drzwi i jest 15 cm nadproża jest bezpieczne ??W końcu taki kawałek ściany wazy 350 Kg ? otwór ma 93 cm i 207 wysokości . Proszę o odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 12.01.2015 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 Tyle kilo ma moja teściowa i teściu więc nie przesadzaj, a najlepiej doradzają Ci którzy piszą o powiązaniu nowego wypełnienia ze starym na głębokość np 1/2 cegły - takie wiązanie będzie trwałe i na pewno się nie odznaczy tzn nie pojawią się rysy w miejscu łączenia.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.