Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Zamurowanie otworu po drzwiach


Recommended Posts

Witam! Chcę zamurować drzwi daję zdjęcia futryny , futryna jest drewniane przybita gwoździami. Mam następujące pytania:

1. Czy dam rady taką futryne wywarzyć raczkiem ?? Czy musze czymś ją uciąć jak tak to czym??

2. Ściana jest z cegły (dom z lat 60-70) , mam cegłe więc użyje jej do zamurowania jakiej zaprawy potrzebuje do tej cegły, i czy muszę robić jakieś kotwice ,żeby ta ściana nie przewróciła się??

3, Tynk jest wapienno-piaskowy stary .Ile czasu muszę czekać z nakładaniem tynku po wymurowaniu tej ściany??

4. Ile musi taki tynk schnąć o grubości 1 cm??

5. Potem oczywiście zagruntować ten tynk przed malowaniem ściany na biało ??

 

Z góry dziękuje za wszelkie informacjeIMG_9528.jpgIMG_9529.jpg

Edytowane przez pawel1212
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

 

1. Taką futrynę to w rekach wyrwiesz:)

2. Zrób kotwice co 60cm i bedziesz spał spokojnie, kotwica wmurowana w istniejącą ścianę plus ok. 20cm wmurowaną w nową.

3. Odczekaj 2 dni i otynkuj.

4. Czysto teoretycznie 1mm/24h, a praktycznie - nieco szybciej

5. Tak,

 

Zagruntuj sobie również surową ścianę przed otynkowaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nu najprostsza praca murarska.

 

Przecinasz w połowie wysokości /tak żeby się wygodnie cięło/ futryny. Łomem odsuwasz je od ściany i kręcisz, tak by od razu górna część odpadła

i próg, próg ostrożniej by połowy podłogi nie zerwać.

Obijasz tynk / z tej strony gdzie były drzwi to go już nie ma/ z reszty otworu i trochę z każdej strony na ścianie, tak żeby były kanty muru odsłonięte.

 

Dla przyzwoitości i zachowania reguł SZTUKI budowlanej tak przynajmniej raz w połowie wysokości wykuwasz kawałek cegły tak z parę cm

w celu właśnie przewiązania z istniejącą ścianą.

 

Murujesz zaprawą do murowania, pamiętaj żeby też były spoiny pionowe przy styku muru starego i nowego zapchane zaprawą.

To tak z dzień niech postoi, coby przy tynkowaniu nie przewrócić /gdy zaprawa jeszcze nie stwardniała/.

 

Potem tynkujesz oczywiście najlepsza by była zaprawa wapienno-lekko cementowa, ale jak to tylko ta dziura jest do zamurowania w domu

to prościej kupić zaprawę do tynkowania. Ile tam "schnie" to pewnie pisze na workach, tak z parę dni aż będzie widocznie "sucha" - to będzie widać

że zjaśnieje.

 

Zwróć uwagę żeby tej zaprawy więcej nie dać niż niż lico ściany. Pasmo styku dobrze rozetrzeć packą, by nie było "wargi".

 

Po wyschnięciu różne tam takie operacje gładzią trzeb będzie wykonać, tu już na worze z gładzią będzie pisać jak gruntować itp,

trzeba dać gładź bo nowy fragment będzie się zdecydowanie różnił fakturą od malowanej i szpachlowanej 10 razy ściany.

Edytowane przez beton44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

beton44 włąśnie zastanawiam się nad tynkiem , bo stary tynk jest wapienny więc musze zastosować taki tynk żeby się fakturą nie różnił!! Z jedenej strony stał nie używany pokój który był malowany wapnem 2 razy od zbudowania domu, z drugiej strony pokój malowany wapnem później zagruntowany i pomalowany farbą akrylową na biało.

 

Ps. Czy zakładać siatke na łaczenie nowego muru ze starym ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to z tej siatki zrezygnuję, u mnie nie ma żadnych gładzi tylko sam tynk poło zony równiutko , faktura gruba jak to stary tynk. No ale kupie worek kładzi wapiennej przetre cienką warstwe. Mam nadzieje ze 10 dni wystarczy zeby to wyschnęło ??

 

PS. Czy jesli to jest ścianka na drugim piętrze to muszę coś pod pierwszą warstwe cegły podkładać ?? i jak wypełnić otwór który mi zostanie pod nadprożem , kiedy już tam cegłą nie wejdzie zapchać to zaprawą czy pianką??

Edytowane przez pawel1212
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie musisz "podkładać" - na piętrze to już raczej nie trzeba hydroizolacji.

 

A co w tą szparę wetknąć na górze - poubijane z całej cegły kawałki cegieł z zaprawą,

poubijane wedle tej instrukcji:

murarz1.jpg

 

Zresztą po wymurowaniu tego do w/w etapu, to ci się kawałki same narobią z skracanych cegieł

 

Nie przejmuj się jak nie będzie idealnie "wymurowane", z niepełnymi spoinami

czy tam nawet prześwitami szczególnie tam w tej szparze u góry itp

potem przyjdzie tynkarz z pacą i dziury się stracą.:wiggle:

Edytowane przez beton44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wiem jeszcze jedno pytanie pozostaje !!

 

Czy zamurowanie otworu po drzwiach w miejscu w którym poniżej na parterze prawie w tym samym miejscu( bo przesunięte tylko o 35 cm w lewo) są drzwi i jest 15 cm nadproża jest bezpieczne ??

W końcu taki kawałek ściany wazy 350 Kg ? otwór ma 93 cm i 207 wysokości . Proszę o odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle kilo ma moja teściowa i teściu więc nie przesadzaj, a najlepiej doradzają Ci którzy piszą o powiązaniu nowego wypełnienia ze starym na głębokość np 1/2 cegły - takie wiązanie będzie trwałe i na pewno się nie odznaczy tzn nie pojawią się rysy w miejscu łączenia.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...