scouser88 04.01.2015 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 Witam, mam pytanie odnośnie prawidłowego sposobu aplikacji pianki poliuretanowej otwarto komórkowej na poddaszu. Mianowicie czy niezbędne jest zastosowanie folii paroprzepuszczalnej w celu stworzenia przerwy dylatacyjnej między pianką a deskowaniem, czy może piankę aplikuje się bezpośrednio na deskowanie. Dodam że mam pełne deskowanie oraz papę na deskach, z wierzchu dachówka betonowa, pianka będzie oczywiśie otwarto komórkowa. Interesuje mnie także czy niezbędne jest stosowanie folii paroizolacyjnej od "wewnętrznej" strony domu. Bardzo proszę o odpowiedzi ponieważ rozmawiałem na ten temat już z kilkoma firmami zajmującymi się ociepleniem poddaszy pianką i tak naprawdę każdy mówi co innego. Jedni stosują obie folie, inni żadnej, jeszcze inni tylko folię paroprzepuszczalną dla stworzenia przerwy dylatacyjnej... Zastanawiam się także czy trzeba zakrywać krokwie, mam krokwie 20 cm a grubość warstwy natryskiwanej pianki to 18 cm. Z góry dziękuję za wszelkie porady. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drapek 05.01.2015 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 jeśli masz pełne deskowanie i na nich położoną papę to musisz zrobić szczelinę wentylacyjną między izolacją a deskami. Jako że pianka otwarto komórkowa "przyjmuje" wilgoć to pasowałoby dać folię paroprzepuszczalną, potem piankę, na nią folię paroszczelną i na to np płyty karton-gips. Jeśli zakryjesz krokwie to będzie "szczelniej" i cieplej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scouser88 05.01.2015 19:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Dzięki za odpowiedź. Dodam jeszcze, że po rozmowach z różnymi wykonawcami faktem jest że Ci którzy stosują piankę polską zalecają użycie folii, natomiast Ci którzy używają Demileca USA bądź Icynene uważają że jest to zbędne, a nawet że producent pianki tego nie zaleca. Myślicie że właściwości różnych pianek mają znaczenie co do sposobu ich aplikacji? To jest stosowania przerwy dylatacyjnej i folii? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hanss 05.01.2015 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Kolego tej pianki 18cm to w dzisiejszych czasach " tragedia"!!! Nawet jak masz opał/gaz/energię za darmo, to jeszcze jest lato, a przy takiej grubości będziesz miał na poddaszu piekło:evil: Tej pianki to MINIMUM 25cm, bo tak jak wspomniał drapek będziesz miał mostki termiczne na krokwiach - jak w ogóle nie będą przykryte... Jeżeli nie masz kasy na "pryśnięcie" z 30cm. piany, to idź lepiej i nawet w wełnę... bo wydasz kasę, a będziesz miał zimno, a latem gorąco! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drapek 05.01.2015 22:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Można by jeszcze zrobić większą szczelinę wentylacyjną i wtedy przykryć chociaż z 5 cm krokwie. Ale zgadzam się z Hanss"em że 18cm izolacji to jednak bieda przy dzisiejszych ocieplaniach poddasza i aby to miało sens faktycznie trzeba by dać minimum 25cm. Poddasze ociepla się zwykle lepiej niż ściany bo przez nie ucieka więcej ciepła. Ja np. swoje poddasze planuje ocieplić 35-40cm (tylko zastanawiam się jeszcze czym), a na ściany z BK 24cm będę kładł 18cm styro. Co do stosowania folii to według mnie można by zrezygnować z folii paroprzepuszczalnej (nad pianką) bo nawet jeśli jakaś wilgoć się tam znajdzie to wędrujące powietrze ją z czasem wyeliminuje. Natomiast nie rezygnowałbym z folii paroszczelnej między pianką a karton-gipsem aby ograniczyć wnikanie wilgoci w izolację ze środka domu. To wentylacja ma być na tyle sprawna aby ją odprowadzić z wnętrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scouser88 06.01.2015 07:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Ściany mam z Porothermu 25 ocieplone styropianem 20 grafitowym, to znaczy że na poddaszu powinno być ze 35 - 40 cm pianki? Grubo Nie rozumiem więc czemu wszyscy wykonawcy którzy do tej pory u mnie byli twierdzą że 18 cm to najbardziej efektywna warstwa, twierdzili nawet że krokwi nie trzeba zakrywać, choć tutaj się z nimi nie zgadzałem. Dzięki za odpowiedzi bo tak jak do tej pory byłem zdecydowany na piankę tak teraz chyba będę musiał z niej zrezygnować bo na warstwę w granicach 35 - 40 cm raczej mnie nie stać (warstwę 20 cm miałem wycenioną na 14 500 zł - Sealection 500). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 06.01.2015 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 (edytowane) bo wykonawcy boją się że jak zobaczysz cenę natrysku 35cm to zwiejesz od razu i oni nie zarobią, a przecież oni nie będą płacili twoich rachunków za CO więc co ich obchodzi ile będziesz bulił za gaz PS te 18cm to kiedyś dawno temu była minimalna norma ocieplania dachu za którą jeszcze dawali odbiór techniczny, teraz prawo się trochę zaostrzyło i odbiór domku to izolacja dachu co najmniej U=0,2 czyli absolutne minimum to teraz 20cm, ale niektórzy wykonawcy nie zauważyli zmiany prawa i dalej bajki opowiadająhttp://www.muratorplus.pl/biznes/prawo/nowe-warunki-techniczne-od-1-stycznia-2014-nowe-wymagania-dla-przegrod-i-zapotrzebowania-budynkow-na_80873.html PS2 ~180m2 dachu wełną 20cm grubo można mieć za 4 tyś zł Edytowane 6 Stycznia 2015 przez mxxxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scouser88 06.01.2015 08:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Rozumiem, czyli trzeba będzie zrobić wyceny na natrysk około 30 cm, przy takiej grubości może warto będzie jednak zdecydować się na tańszą piankę, na przykład polską a nie Demilec czy Icynene. Czy nie warto? A czy pan Mpoplaw mógłby się jeszcze wypowiedzieć na temat zastosowania folii i przerwy dylatacyjnej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 06.01.2015 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 (edytowane) ad1. do 20cm grafitu na ścianach ja bymraczej dobrał 35cm piankiad2. za 14 500 zł można mieć 30cm grubo wełnę razem z stelażem i karton gipsem na gotowo z pocałowaniem w rękęad3. folię wiatro-szczelną i szczelinę izolacyjną można dać jeśli masz świeżą mokrą niesezonowaną więźbę, jak już wyschła to papa wierzchniego krycia wystarczyad4. folię paroizolacyjną warto dawać zawsze i wszędzie, to bardzo podnosi szczelność domku i zapobiega przewiewaniu, dla przykładu domek w USA w całości opianowany uzyskał tylko n50=1 a domki pasywne bez grama pianki dzięki foli wysoko-paroszczelnej schodzą na n50=0,4 Edytowane 6 Stycznia 2015 przez mxxxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scouser88 06.01.2015 08:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Heh, czyli wracam do dylematu pianka czy wełna, a myślałem że mam to już za sobą Poczytam inne wątki na forum bo wiem że sporo było dyskusji na temat pianka - wełna. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Jeszcze tylko na temat ewentualnego producenta pianki, czy któraś jest najlepsza? Czy może polska nie odbiega zbytnio jakościowo i warto się na nią zdecydować ze względu na cenę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 06.01.2015 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 ad1. dyskusji na temat wełna - pianka na tym forum nie ma, jest tutaj tylko chamska pyskówka natryskiwaczy pianek w myśl zasady: dobry bajer pół roboty, czyli nieustanny bełkot marketingowy że pianka jest magiczna, że jest cudowna, że usuwa troski i zmartwienia, ale gdy się zapytasz o jakieś szczegóły to się dowiesz że masz wierzyć na słowoad2. w atestach niezależnej instytucji ITB jest pełna zgoda, wszyscy jak jeden mąż dostali mocno po uszach za koloryzowanie swoich ulotek reklamowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drapek 06.01.2015 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 scouser88 - jeśli masz 20 styro na ścianie to ja bym pakował właśnie min 35cm izolacji na poddaszu. Nawet dałbym 40cm bo te kolejne 5 cm niewiele podniesie cenę tak naprawdę. Co do opowiadań o piance to mpoplaw ma rację - nikt przecież oferujący piankę przecież nie powie że ma ona podobną "ciepłotę" od styro czy wełny bo jak szybko można przeliczyć wyjdzie ona kilka razy drożej przy tej samej grubości. Faktem jest że ocieplając pianką robota pójdzie szybko, a przy zakryciu krokiew i daniu foli mamy zajebiście szczelną izolację (jak nie spierniczą natrysku) Ja się zastanawiam u siebie nad izolacją poddasza styropianem - może więc warto w Twoim przypadku się nad tym zastanowić. Uszczelniając łączenia pianką też można mieć bardzo szczelną izolację. Koszt podobny co wełna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hanss 06.01.2015 15:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Czym w ogóle chcesz ogrzewać? Optymalnie będzie 35cm, no chyba, że jakiś ekogroch to 30cm również będzie OK...Ja też jestem przed wyborem materiału na ocieplenie poddasza: na pewno będzie izolacja o grubości 40cm (będę grzał kablami), u mnie na polu walki została tylko wdmuchiwana celuloza lub wełna drzewna steico ( jeszcze nie wiem czy płyty czy wdmuchiwana) u mnie reszta odpada! Generalnie jestem zdania jakość/cena: to mimo wszystko wełna szklana:),Też myślałem o styropianie, ale tutaj, jest kilka "minusików" - palny, nie wygłusza, lubią go myszy przemielić, i też nie zatrzyma gorączki latem. ...tak dla porównania napiszę, że przy moich wyborach, cena na gotowo ok. 90-100zł./m2 Edytowane 6 Stycznia 2015 przez Hanss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scouser88 07.01.2015 07:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 (edytowane) Grzać będę pelletem. Dom generalnie buduję pod kątem energooszczędności, właśnie dlatego po długich przemyśleniach nastawiony byłem na piankę. Tylko przyznam się szczerze że nie miałem pojęcia że niezbędna jest tak gruba warstwa, do niej pory natrafiałem tylko na same zalety pianki, że przy 20 cm jest to najlepsza izolacja poddasza. Okna mam pasywne (montaż na ciepłych parapetach), ściany jak wspominałem Porotherm 25 + 20 styropian grafitowy Austotherm, Na posadzkach będzie 20 styro, tylko się jeszcze zastanawiam czy zwykły czy grafity (i tutaj też chętnie posłucham waszych rad:)). W domu będzie też rekuperacja. Pozdrawiam i proszę o porady czy warto na posadzki dawać 2 razy droższy styropian grafitowy.I jeszcze pytanie co do tych wszystkich różnych wykresów, porównań grubości warstw różnych materiałów potrzebnych do uzyskania tego samego stopnia izolacji itp. z których wynika że niby pianki wystarczy dużo mniejsza grubość niż wełny. Prawda czy fałsz? Edytowane 7 Stycznia 2015 przez scouser88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 08.01.2015 04:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 fałsz jak w każdej innej ulotce marketingowejoni tam w tych wykresach pokazują piankę ZK, która nie potrafi współpracować z konstrukcją dachową i po kilka latach pęka i odłazi i traci lambdę, tak więc trzeba stosować piankę OK a ta wersja według ITB (lambda 0,045) niczym się nie różni od wełny styropianu celulozy itp PS na allegro każdy samochód jest igła, Niemiec płakał jak sprzedawał, jeździł tylko z górki, a wszystkie cztery błotniki wymieniał bo przytarł koszykiem w markecie, ergo jeśli chcesz wybudować dom dla siebie to automatem wszystkie ulotki marketingowe wyrzucaj od razu do kosza bez czytania, chyba że budujesz dla wroga to wtedy wszystkie ulotki marketingowe skrzętnie zbieraj i podaruj mu, niech wie że owce są po to żeby je strzyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hanss 08.01.2015 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 (edytowane) Ile masz m2 domu? Jakie masz te okna?.....widzę, że idziesz w miarę "grubo" tzn. "okna pasywne", rekuperacja, 20grafitu na ścianie, posadzka 20cm, to ten dach to 30cm dobrej wełny 0,033 to MINIMUM... jak tak ocieplasz to dlaczego idziesz w obsługowe, brudne paliwa stałe??? Nie ma u Was gazu??? Jak tak izolujesz plus rekuperacja to dopłacisz do tego gazu "parę złotych" miesięcznie ,a nie będziesz palaczem:mad: To wszystko da się policzyć, ile będzie ciebie kosztowało ogrzewanie różnymi nośnikami... Edytowane 8 Stycznia 2015 przez Hanss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scouser88 08.01.2015 18:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 Metrów do ogrzewania będzie 184 m2, okna trzyszybowe U = 0,7. Niestety gazu u mnie nie ma, dlatego poszedłem w czyste paliwo (za takie uważam pellet), obowiązek podkładania do pieca nie stanowi dla mnie problemu, tak samo wyczyszczenie pieca raz na jakiś czas. Także co do sposobu ogrzewania domu nie mam żadnych zastrzeżeń Wełny to ja dałbym 40 cm na dach i 20 cm na sufit na poddaszu, ale przekonany byłem że lepsza będzie pianka. Miałem plan na piankę Icynene na dach do kalenicy 20 cm + warstwa około 5 cm na każdą krokiew i 10 cm na sufit poddasza. Naprawdę uważacie że to nie wystarczy na standardy domu energooszczędnego? A jak już w temacie to zapytam czy uważacie że warto ocieplać do kalenicy? Czy lepiej więcej dać na sufit aby oddzielić część mieszkalną od strychu? No i jako że w najbliższym czasie będę robił posadzki, warto dawać styropian grafitowy na posadzki? Czy wystarczy zwykły biały, oczywiście z przeznaczeniem na podłogę. Grafitowy cieplejszy, ale ponad dwa razy droższy. Przypomnę że warstwa 20 cm. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drapek 08.01.2015 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 (edytowane) 25cm pianki na poddaszu przy 20cm styro grafitowego na ścianie to jak dla mnie słaba izolacja. A skoro idziesz w energooszczędność to warto dać więcej izolacji na poddasze.Ja u siebie np będę ocieplał skosy na poddaszu + sufit poddasza. Na tą chwilę planuje zrobić to 32cm styro = między krokwie 12cm a na to 2x10cm. Na ściany z BK 24cm chce dać 18 cm styro grafitowego. Nie będę izolował skosów do samej kalenicy bo po co tam ma być ciepło?! Niepotrzebne straty ciepła i związane z tym zwiększone koszta ogrzewania przez ogrzewane nieużytkowe przestrzenie. Co do posadzki to przy 20cm ja bym dał normalny styro podłogowy. No chyba że miałaby być podłogówka to bym dał grafitowy. Edytowane 8 Stycznia 2015 przez drapek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scouser88 08.01.2015 19:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 Na cały parterze będzie ogrzewanie podłogowe. A co do ocieplenia poddasza też byłem przekonany że trzeba ocieplić, odizolować część mieszalną. Tylko że wszyscy fachowcy którzy do tej pory byli na wycenach, także ten który ocieplał elewacje twierdzą że trzeba ocieplać całą kopertę budynku, że cały dom ma być zaizolowany i już sam nie wiem. A co do tej zasady że poddasze MUSI być lepiej ocieplony niż ściany, to naprawdę konieczny wymóg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 08.01.2015 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 Na cały parterze będzie ogrzewanie podłogowe. A co do ocieplenia poddasza też byłem przekonany że trzeba ocieplić, odizolować część mieszalną. Tylko że wszyscy fachowcy którzy do tej pory byli na wycenach, także ten który ocieplał elewacje twierdzą że trzeba ocieplać całą kopertę budynku, że cały dom ma być zaizolowany i już sam nie wiem. A co do tej zasady że poddasze MUSI być lepiej ocieplony niż ściany, to naprawdę konieczny wymóg? Poddasze musi byc lepiej zaizolowane niz sciany bo cieplo ucieka do gory. Przez dach mozesz miec nawet do 40% strat ciepla calego budynku. Ja mam natrysniete 22 cm pianki ICY i nigdy nie zdecydowalbym sie na pozostawienie jej jako jedynej warstwy izolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.