stefan_ems 12.01.2015 16:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 na wszystkie twoje pytana najlepiej odpowie audyt OZC twojego konkretnego domku, bo zrobi to w tylu wariantach ile sobie tylko zażyczysz, będziesz miał czarno na białym ile zł/rocznie oszczędności na CO da zwiększenie lub zmniejszenie tego lub tamtego Taaak, Tylko że oni nie zawsze mają czas, żeby analizować z inwestorem rozmaite możliwości. A mogą być ich setki. (No chyba, że to ja źle wybrałem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 13.01.2015 04:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 źle wybrałeś audytora, płacisz i wymagasz, a jak nie ma dla ciebie czasu to zmieniasz audytora na takiego co ma czas bo audyt się właśnie po to robi żeby mieć świadomość ile wyniesie rachunek za CO przy X styropianu i Y wełny a ile wyniesie przy 110%X i 120%Y oraz dobrać kocioł CO i rurki od podłogówki indywidualnie w każdym pomieszczeniu żeby było optymalnie inaczej to kasa wywalona w błoto i szkoda na taki audyt zachodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scouser88 14.01.2015 18:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 Faktycznie taki audyt to dobra sprawa ale pewnie kosztowna, a wydatków i tak multum. Proszę jeszcze o radę czy warto inwestować w pompę ciepła tylko do grzania ciepłej wody użytkowej. Palić będę pelletem, a w sezonie niegrzewczym(czyli przez większość roku) pompa ciepła przejmowała by rolę grzania C. W. U. Piec byłby przez większość roku po prostu wyłączony, a co się z tym wiąże odpada podkładania do pieca, czyszczenie kotła, komina. Dużo mniej kocioł będzie pracował czyli i jego dłuższa żywotność to zaleta. Zastanawia mnie tylko czy będzie to rozwiązanie energooszczędne, pompa ma ciągnąć prądu około 40-50 zł miesięcznie a jak jest z pelletem nie wiem. Różnica w inwestycji pomiędzy pompą ciepła cwu 300 l a bojlerem 220 l to 6400 zł (chyba że chce się mieć funkcję klimy na dwa pomieszczenia w domu to różnica wzrasta do 8800 zł).Proszę o porady, może ktoś już podgrzewa wodę pelletem, ile go idzie? Jakie są koszta poza sezonem grzewczym. A może ktoś ma PC do CWU i powie jak się sprawuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 14.01.2015 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 Faktycznie taki audyt to dobra sprawa ale pewnie kosztowna, a wydatków i tak multum.zł). Zależy do czego porównasz. Jak do 1 kg cukru to dużo bo z 200kg, a jak do oszczędności na kosztach ogrzewania to zwrócić się może w niecały miesiąc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 14.01.2015 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 Audyt OZC to wydatek rzedu 300zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scouser88 14.01.2015 20:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 A co powiecie na położenie na piankę poliuretanową folii termoizolacyjnej? Takiej jak Onduterm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 14.01.2015 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 A co powiecie na położenie na piankę poliuretanową folii termoizolacyjnej? Takiej jak Onduterm umarły powstanie po kadzidle ? te folie to ściema dla maliuczkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scouser88 14.01.2015 21:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 Ale jakby ją dodać do pianki to byłoby cieplej, chyba. A te odbijanie promieniowania cieplnego nie dodałoby jakości termoizolacji poddaszu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 15.01.2015 04:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Faktycznie taki audyt to dobra sprawa ale pewnie kosztowna jeżeli nie zależy ci na indywiduwalnym doborze kaloryferów do każdego pomieszczenia to można użyć darmowego arkusza kalkulacyjnego kbab Czekam na sygnal no i gdzie ten komentarz ?? 3 dni minęły i nadal tylko ściemniać potrafisz ?? Edytowane 15 Stycznia 2015 przez mxxxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmsg 15.01.2015 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 (edytowane) w tym temacie Tomaszs131 udowodnił coś dokładnie odwrotnego, miało być super szczelnie a wyszło przeciętnie domek z USA całkowicie opianowany n50=1 domek Tomaszs131 częściowo opianowany n50=0,66 domki pasywne bez grama pianki n50=0,4 Zanim Pan rekordzista zacznie porównywać n50, proszę sprawdzić i dopisać typ testu; A czy B. Dodatkowo proszę porównać n50 danego budynku z lokalnie obowiązującą normą. Kanada: 1,5 UK: 3,4 Dania: 6,1 USA (Oregon): szczelne 3,5-5, dobre: 5-7 Jeśli więc wynik domku z USA wyszedł 1, to znaczy że jest dla nich wystarczająco szczelny i nie wymaga poprawek (bo to się nie opłaca). PS. Mała tabeleczka: Pozdrawiam GREGOR Edytowane 15 Stycznia 2015 przez xmsg tabelka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 15.01.2015 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Bylem przekonany, ze jest tylko jeden typ testu szczelnosci. To sa dwa typoszeregi A i B? Moze Pan przyblizyc na czym one polegaja i ewentualne roznice? Edytowane 15 Stycznia 2015 przez Tomaszs131 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 15.01.2015 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 jeśli chodzi o szczelność na każde 0,6 wymiany powietrza przypada 10 W/K dla domu o kubaturze koło 500m3 .. czy to dużo ? przy 4,2 daje to 70 W/K ..lewych strat ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmsg 15.01.2015 17:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 Cytat z PN 13829: W normie tej opisano dwie metody badań stosowanych w zależności od ich celu. Obie metody wymagają różnego przygotowania budynku. Metoda A (badanie użytkowanego budynku):Zaleca się, aby stan obudowy budynku odpowiadał jej stanowi podczas okresu, w którym są eksploatowane instalacje ogrzewania i klimatyzacji. Metoda B (badanie obudowy budynku):Wszystkie celowo wykonane otwory w obudowie budynku powinny być zamknięte lub zaślepione zgodnie z wymaganiami ... Koniec cytatu. Jeśli przy n50 nie poda się metody badania, porównanie jest bez sensu. PozdrawiamGREGOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 15.01.2015 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 Bedac na Twoim miejscu wybralbym to co Adam proponuje, uwazam, ze to co pisze ma sens !Jest oczywiscie malo popularne (jak wiele rzeczy Adama) bo jak on to mowi, nie mozna tego latwo sprzedac. Prosze link do jego wypowiedzi. http://forum.muratordom.pl/showthread.php?157853-ocieplenie-poddasza-u%C5%BCytkowego-piank%C4%85-poliuretanow%C4%85-natrysk&p=6714270&viewfull=1#post6714270 Co do podlogowki bo mam nadzieje, ze jeszcze jej nie zrobiles poszukaj jego wpisow. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 15.01.2015 18:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 Bedac na Twoim miejscu wybralbym to co Adam proponuje, uwazam, ze to co pisze ma sens ! Jest oczywiscie malo popularne (jak wiele rzeczy Adama) bo jak on to mowi, nie mozna tego latwo sprzedac. Prosze link do jego wypowiedzi. http://forum.muratordom.pl/showthread.php?157853-ocieplenie-poddasza-u%C5%BCytkowego-piank%C4%85-poliuretanow%C4%85-natrysk&p=6714270&viewfull=1#post6714270 Co do podlogowki bo mam nadzieje, ze jeszcze jej nie zrobiles poszukaj jego wpisow. Pozdrawiam Do kogo ten post jest adresowany i czy moglbym prosic o rozwiniecie choc w malym stopniu Twojego negatywnego podejscia do podlogowki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 15.01.2015 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 Do zalozyciela watku. I nie mam absolutnie nic do podlogowki. Pisalem to aby autorowi watku uswiadomic, ze nasi fachowcy i podlogowke moga spieprzyc. A On opisuje jak ja zrobisz poprawnie. Pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scouser88 15.01.2015 22:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Trochę odbiegliśmy od tematu, a pytanie które zaczęło wątek nadal mnie nurtuje. Reasumując, rozumiem że od wewnątrz dajemy paroizolacje koniecznie, po całości - z tym nie ma problemu. Ale co konkretnie z folią paroprzepuszczalną i przerwą dylatacyjną? Pisaliście że jeśli deskowanie jest suche (a jest) to nie trzeba robić przerwy. A nie trzeba "wietrzyć" tych desek? Nie muszą ciągle oddychać? Od dołu pod pianką będzie przecież folia paroizolacyjna, a od góry papa (i osobiście wydaje mi się że właśnie papa komplikuje całą sytuację bo zewnątrz też nie będzie dopływu powietrza do desek, tak? Dodatkowo styropian mam pociągnięty szczelnie do deskowania, podbitkę robiłem co trzeci panel wentylacyjną ale chyba nie ma to sensu skoro styropian przylega do desek tak? Trzeba było zostawiać przerwę od desek? Papa na kalenicy jest rozcięta, na dachu jest 6 dachówek wentylacyjnych (po 3 z każdej strony, dach dwuspadowy). Zaczynam się zastanawiać w ogóle cz dach mam dobrze wentylowany... Czym się różni pianka od wełny że przy wełnie przerwa dylatacyjna jest koniecznością a przy piance już podobno nie? Czy prawdą jest że przy zastosowani folii paroprzepuszczalnej przy ewentualnym przeciekaniu dachu woda po folii ściekać będzie do murłaty i nie będę tego nigdy widział a gdy folii tej nie będzie to będę widział przecieki na płycie KG i dzięki temu szybko będę w stanie to naprawić? Decyduję się jednak na ocieplenie dachu po całości, do kalenicy tak aby cała koperta budynku była ocieplona i zaizolowana, czy dodatkowy natrysk na suficie 10 cm pianki ma sens? Taki bufor aby utrudnić ucieczkę ciepła na strych, może na to dodatkowo folię odbijającą promienie cieplne, nie iluś tam warstwową super ciepłą, ale odbijającą promienie, nie są drogie. Co o tym myślicie?Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć na pytanie która pianka jest lepsza Icynene czy Demilec?Wszyscy są zgodni że godziwa warstwa pianki to minimum 30 - 35 cm?Bardzo proszę o odpowiedzi bo muszę już bardzo niedługo podjąć ostateczne decyzje dotyczące pianki. Edytowane 16 Stycznia 2015 przez scouser88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 16.01.2015 05:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 Jeśli więc wynik domku z USA wyszedł 1, to znaczy że jest dla nich wystarczająco szczelny i nie wymaga poprawek (bo to się nie opłaca) genialny komentarz w tłumaczeniu dla inwestorów humanistów, pianka nie jest magiczna i sama nie potrafi magicznie zapewnić hiper szczelności, jak ktoś się chce bawić w domek super szczelny o pasywnych rachunkach za CO to trzeba się przeprosić z folią i taśmą klejącą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 16.01.2015 06:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 Nauka poszla w las . . . Zycze trafnych wyborow. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stefan_ems 16.01.2015 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 Trochę odbiegliśmy od tematu, a pytanie które zaczęło wątek nadal mnie nurtuje. Reasumując, rozumiem że od wewnątrz dajemy paroizolacje koniecznie, po całości - z tym nie ma problemu. To może ja spróbuję, bo jestem jakieś dwa kroki przed Tobą i ostatnio również "wałkowałem" temat. Od razu pisze, ze nie jestem z branży i mogę się mylić. - Paroizolacja po całości - TAK. - Pamiętaj tylko, ze nigdy nie zrobisz paroizolacji w 100% szczelnej. W zwiazku z tym ... (będzie opisane pod drugim cytatem ) - Folia folii nie równa, ale na rynku jest dużo "marketingowego szajsu", za który, wg mnie, już nie warto dopłacać. - Spytaj swojego wykonawcy o taśmy, o miejsca szczególnej uwagi przy wykonywaniu paroizolacji, o klejenie do ścian, o materiał ... itd., a będziesz wiedzieć, czy to ten, czy jednak należy szukać dalej. Ale co konkretnie z folią paroprzepuszczalną i przerwą dylatacyjną? Pisaliście że jeśli deskowanie jest suche (a jest) to nie trzeba robić przerwy. A nie trzeba "wietrzyć" tych desek? Nie muszą ciągle oddychać? Od dołu pod pianką będzie przecież folia paroizolacyjna, a od góry papa Nie odważyłbym się NIE ROBIĆ tej przerwy pod deskami. Dzisiejsza "suchość" tych desek nie ma nic do rzeczy. Tam ZAWSZE będzie się skraplać woda (punkt rosy kilka cm pod deskami). Tej wody będzie bardzo mało (paroizolacja) ale BĘDZIE. (i osobiście wydaje mi się że właśnie papa komplikuje całą sytuację bo zewnątrz też nie będzie dopływu powietrza do desek, tak? Tez tak mi się wydaje. Na deskach mam membranę a i tak spotkałem się na FM z silnym NIE dla nierobienia przerwy wentylacyjnej. Dodatkowo styropian mam pociągnięty szczelnie do deskowania, podbitkę robiłem co trzeci panel wentylacyjną ale chyba nie ma to sensu skoro styropian przylega do desek tak? Trzeba było zostawiać przerwę od desek? Papa na kalenicy jest rozcięta, na dachu jest 6 dachówek wentylacyjnych (po 3 z każdej strony, dach dwuspadowy). Zaczynam się zastanawiać w ogóle cz dach mam dobrze wentylowany... Wentylacja ta nad papą to jedno a pod deskami to drugie. Obie są konieczne i spełniają różne zadania. Nie potrafię z opisu wypowiedzieć się o poprawności wykonania wentylacji nad deskami. Jeśli na długości dachu jest wlot powietrza od dołu, to powinno być OK. Czym się różni pianka od wełny że przy wełnie przerwa dylatacyjna jest koniecznością a przy piance już podobno nie? Dobre pytanie! Wg mnie "piankowcy" łudzą się, że maja lepsza paroizolacje od wewnątrz niż "watowcy", i że nie musza Czy prawdą jest że przy zastosowani folii paroprzepuszczalnej przy ewentualnym przeciekaniu dachu woda po folii ściekać będzie do murłaty i nie będę tego nigdy widział a gdy folii tej nie będzie to będę widział przecieki na płycie KG i dzięki temu szybko będę w stanie to naprawić? Może i prawda. Ale co to zmienia? Czy to argument, żeby paroizolacji nie robić? Decyduję się jednak na ocieplenie dachu po całości, do kalenicy tak aby cała koperta budynku była ocieplona i zaizolowana, czy dodatkowy natrysk na suficie 10 cm pianki ma sens? Taki bufor aby utrudnić ucieczkę ciepła na strych, może na to dodatkowo folię odbijającą promienie cieplne, nie iluś tam warstwową super ciepłą, ale odbijającą promienie, nie są drogie. Co o tym myślicie? Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć na pytanie która pianka jest lepsza Icynene czy Demilec? Wszyscy są zgodni że godziwa warstwa pianki to minimum 30 - 35 cm? Bardzo proszę o odpowiedzi bo muszę już bardzo niedługo podjąć ostateczne decyzje dotyczące pianki. Obliczenia OZC i analiza przegród - wnioski i odpowiedzi nasuwają się same. Można łatwo i przyjemnie pobawić się w excelu, ale nie są ona tak dokładne (np krokwie i straty ciepla przez nie). Podaje moje obliczenia poniżej. Dodam tylko, ze baaardzo długo myślałem o piance, żeby w końcu zdecydować się na wełnę skalną. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.