noc 24.01.2015 02:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Wnioskuję iż wełna (wata) mineralna nie nadaje się do izolowania dachów.Albo bardzo słabo się nadaje. Tylko dziwnym trafem nie zauważam nic niepokojącego. Wszystko, łącznie z rachunkami jest ok. Zastanawiam się czy jakiś gorący orędownik pianki zmieniłby u mnie izolację w dachu. Według nich rachunek za ogrzewanie powinien spaść. Jeśli tak to zapłaciłbym z nawiązką za to. Jeśli natomiast nic by się nie poprawiło zapłaciłby za wełnę i izolacja pianą za darmo.Myślę że to sensowne i uczciwe.Dla mnie, wszelkie dorabianie różnych teorii, do aktywnej izolacji z piany to bzdura.Możliwości izolacyjne podobne, tylko cena dużo wyższa i komfort pracy dla wykonawcy większy.I o to piankowcy walczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 24.01.2015 04:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 (edytowane) Między innymi dlatego iż przekonywano mnie że to folia paroloizolacyjna aktywna + rekuperacja (i właściwości pianki) rozwiążą problem wilgoci na poddaszu (za pianką na deskach w sensie). ad1. zanim zaczniesz wierzyć w to co reklamuje mat3006 zastanów się czemu on od 3 lat pisze anonimowo z kalumniami oszczerstwami albo zwykłymi kłamstwami, wszystkim naobiecywał wszystko ale słowa nigdy nie dotrzymał, dostał już upomnienie od moderatora i dalej swoje, każdy uczciwy sprzedawca na tym forum zaczyna reklamować swoje usługi od wykupienia płatnego profilu bo czego miał by się bać skoro jest uczciwy ?? a jeśli ktoś reklamuje usługi i boi się wykupić płatny profil to o czym to świadczy ?? ad2. wentylacja mechaniczna w praktyce jest wyjątkowo skuteczna, bez problemu samodzielnie potrafi utrzymać w domku 30-40% wilgotności, bez względu na to jaki masz domek, czyli twoim problemem z WM jest bardziej nawilżanie domku niż jego suszenie http://instalreporter.pl/wp-content/uploads/2014/03/szczelnie-budynki_fot_2.png ad3. w związku z powyższym dla izolacji najważniejsze jest żeby była zawsze maksymalnie szczelna i ma maksymalnie izolować skoro zależy ci na niskich rachunkach za CO ad5. jeśli użyjesz najzwyklejszej foli 0,2 mm to automatem dostaniesz 3 razy lepszą szczelność niż przy aktywnej jeśli użyjesz grubej foli 0,4mm to już masz 6 razy szczelniej a jeśli użyjesz foli metalizowanej to będzie 100 razy szczelniej ergo: jeśli budujesz nieocieplony bubel na handel i masz w głębokim poważaniu jakie będą w przyszłości rachunki za CO bo ktoś inny będzie je płacił to nic tylko zamawiać usługę u mat3006 ale jeśli budujesz dla siebie i chcesz mieć wysoką jakość za przyzwoitą cenę to czas najwyższy uodpornić się na marketingowy bełkot nachalnych sprzedawców Edytowane 24 Stycznia 2015 przez mxxxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mat3006 24.01.2015 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 (edytowane) ad1. zanim zaczniesz wierzyć w to co reklamuje mat3006 zastanów się czemu on od 3 lat pisze anonimowo z kalumniami oszczerstwami albo zwykłymi kłamstwami, wszystkim naobiecywał wszystko ale słowa nigdy nie dotrzymał, dostał już upomnienie od moderatora... Kolejny wpis i kolejne kłamstwa a przy okazji obelgi. Zdaję sobie sprawę, ze wprowadzanie takiej atmosfery nie służy wymianie poglądów ale informuję, że nie byłem ani raz upomniany przez moderatora. W jednym z wątków zadałem pytanie, po zaobserwowaniu istotnych zmian w postach innych użytkowników co się stało. Otrzymałem na PW odpowiedź, ze zostały zmoderowane, w tym w znacznej ilości posty nikogo innego jak popława. Wielokrotnie miał do czynienia z karzącą ręką bogów. To co wypisuje w poście powyżej to klasyczny przykład filozofii kotła wobec garnka. Ale takie ma metody. Rzucić błockiem to pewnie coś przylgnie... No to, popław, Najlepszy Demaskatorze, podrzuć dowód na poparcie tego co wypociłeś n/t upomnienia mnie przez administratora. Śmiało! Wracając do meritum. To w jakim stopniu WM + R redukuje poziom pary wodnej zależy od parametrów sterowania. Pamiętać też należy o istnieniu ciężkich do usunięcia lub zniwelowania mostków parowych jakimi są, po prostu, ściany wewnętrzne. Lepiej zapewnić możliwość migracji powrotnej niż dopuścić do miejscowego kumulowania pary a co za tym idzie ryzyka powstania zawilgoceń. Edytowane 24 Stycznia 2015 przez mat3006 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scouser88 24.01.2015 18:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 OK, zdanie mat3006 znam, czyli zapomnieć o przerwie dylatacyjnej tak? A mpoplaw tak konkretnie co jakie jest twoje zdanie? Bo trochę się już pogubiłem w tych wszystkich wypowiedziach (sorry, laikiem jestem w tym temacie). Jeszcze jedno pytanie, wykonawcy natrysku pianki mówią iż pianka nie przepuści wilgoci do desek, bo takie ma właściwości ale jednocześnie jej zaletą jest że wilgoć z desek wyemigruje przez piankę i paroizolację aktywną do pomieszczeń. To jak to jest, pianka jest paroprzepuszczalna tylko w jedną stronę? Chyba że czegoś z waszych wypowiedzi po drodze nie zrozumiałem... Aha, a czy cały ten problem wilgoci i jej przenikani przez piankę istnieje tylko w zimie czy przez cały rok? Bo planowałem na lato rekuperację wyłączać (mam awaryjne kominki wentylacyjne w łazienkach i pralni) ale jeśli ryzyko zawilgocenia pianki jest tak duże także w lato to reku musi chodzić na okrągło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 24.01.2015 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Bo planowałem na lato rekuperację wyłączać W sprawie pianki lub wełny Ci nie pomogę. Już kilka razy swoje zdanie na ten temat tutaj wyartykułowałem i po raz kolejny nie mam zamiaru. Natomiast to co chcesz zrobić z wentylacją to była by największa głupota jaką można zrobić. Chyba że kręci Cię syf w kanałach od reku aby zaoszczędzić około 100-150kWh/rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scouser88 24.01.2015 19:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Chodzi o to że przy wyłączonej rekuperacji zbiera się syf w kanałach? Akurat nie chodzi o oszczędności tylko tak hydraulik radzi aby w lato jednak pozwolić sobie na otwieranie okien i dopływ prawdziwie świeżego powietrza. W kominie mam 3 wolne kanały wentylacyjne i właśnie się zastanawiam czy wybijać do nich kratki z dwóch łazienek i pralni (właśnie na ewentualność wyłączenia reku w lato) czy jednak nie "dziurawić" domu bo zależy mi na ciepłym i szczelnym domu. plusfoto skoro znasz się na tym, poradź mi jeszcze czy warto też w kuchni dawać kominek wentylacyjny grawitacyjny? Będę miał tam zwykły okap (nie ten z filtrem węglowym zalecanym do reku) a oprócz tego hydraulik zaleca też właśnie wentylacje grawitacyjną żeby przy wyciągu i okapie nie tworzyło się podciśnienie w kuchni(kuchnia jest oddzielona ścianą od reszty parteru ale drzwi otwarte, sama futryna:)) No i wyrzut rekuperacji w garażu, dobry pomysł? Plus taki że za darmo ogrzewany garaż w zimie, trochę przewiewany bo i wentylacja grawitacyjna w garażu będzie. Minus to mix zapachów z całego domu garażu, warto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 24.01.2015 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Chodzi o to że przy wyłączonej rekuperacji zbiera się syf w kanałach? Akurat nie chodzi o oszczędności tylko tak hydraulik radzi aby w lato jednak pozwolić sobie na otwieranie okien i dopływ prawdziwie świeżego powietrza. W kominie mam 3 wolne kanały wentylacyjne i właśnie się zastanawiam czy wybijać do nich kratki z dwóch łazienek i pralni (właśnie na ewentualność wyłączenia reku w lato) czy jednak nie "dziurawić" domu bo zależy mi na ciepłym i szczelnym domu. plusfoto skoro znasz się na tym, poradź mi jeszcze czy warto też w kuchni dawać kominek wentylacyjny grawitacyjny? Będę miał tam zwykły okap (nie ten z filtrem węglowym zalecanym do reku) a oprócz tego hydraulik zaleca też właśnie wentylacje grawitacyjną żeby przy wyciągu i okapie nie tworzyło się podciśnienie w kuchni(kuchnia jest oddzielona ścianą od reszty parteru ale drzwi otwarte, sama futryna:)) No i wyrzut rekuperacji w garażu, dobry pomysł? Plus taki że za darmo ogrzewany garaż w zimie, trochę przewiewany bo i wentylacja grawitacyjna w garażu będzie. Minus to mix zapachów z całego domu garażu, warto? Łączenie WM z WG jest zabronione! I bezsensowne. Ten hydraulik niech się douczy i nie wymyśla bzdur. Wyrzutnia w garażu to zły pomysł. Już ktoś na FM pisał o problemach po realizacji takiego pomysłu. Przekuwał później wyrzutnię na zewnątrz. Nie poradził sobie z nadmiarem wilgoci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scouser88 24.01.2015 20:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Powietrze w rekuperatorze ponoć zostanie "wysuszone" i wyrzucone niewilgotne. A kanały WG na czas działania rekuperacji będą szczelnie zamknięte, myślałem tylko żeby sobie te kratki zostawić na wszelki wypadek skoro już mam kanały wentylacyjne w kominie. Może się przecież zdarzyć grubsza awaria w rekuperacji. Zastanawiam się jednak czy przez te "szczelne" kratki nie będzie jednak uciekać ciepło z domu w zimie.A wracając jeszcze do pianki, ocieplając poddasze do kalenicy, czy praoizolację aktywną też ciągnąć do kalenicy czy po skosach i stropiku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 24.01.2015 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Powietrze w rekuperatorze ponoć zostanie "wysuszone" i wyrzucone niewilgotne. A kanały WG na czas działania rekuperacji będą szczelnie zamknięte, myślałem tylko żeby sobie te kratki zostawić na wszelki wypadek skoro już mam kanały wentylacyjne w kominie. Może się przecież zdarzyć grubsza awaria w rekuperacji. Zastanawiam się jednak czy przez te "szczelne" kratki nie będzie jednak uciekać ciepło z domu w zimie. A wracając jeszcze do pianki, ocieplając poddasze do kalenicy, czy praoizolację aktywną też ciągnąć do kalenicy czy po skosach i stropiku? Widzę że już zdecydowałeś, więc rób jak uważasz. Praoizolację możesz zrobić np. do kalenicy, a piankę po stropiku. Twój dom, Twoje decyzje. Prawdopodobnie niedługo będziesz szukał pomocy, w sprawie źle działających 2 (dwóch!) wentylacji i wysokich rachunków za ogrzewanie spowodowanych złą izolacją dachu. Pomóc można jedynie komuś, kto tego oczekuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 24.01.2015 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 scouser88 sluchaj bo dobrze Ci radza, czego to ludzie nie wymysla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 24.01.2015 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 (edytowane) Odnośnie wentylacji poczytaj tutaj:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?234043-Wentylacja-mechaniczna-a-okap-kuchennyhttp://forum.muratordom.pl/showthread.php?59754-Rekuperator-a-okap-kuchennyOdnośnie hydraulika to powinien się podszkolić z zagadnień wentylacji i rekuperacji.Wyrzuty do garażu kilku kolegów zrobiło ale większość z nich uważa to za błąd. Co do wilgotności powietrza na wylocie to jest akurat odwrotnie.Ocieplać do kalenicy chcesz w jakim celu? Masz za dużo kasy? Ocieplaj skosy i strop.I najważniejsze - kto powiedział że nie można otwierać okien i wietrzyć przy WM czy reku. Po za tym przez reku czy WM wpadnie dokładnie takie samo świeże powietrze jak przez otwarte okno. Edytowane 24 Stycznia 2015 przez plusfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scouser88 24.01.2015 20:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Źle mnie zrozumieliście, ja tylko piszę jak na razie planuję zrobić, ale decyzji podjętych jeszcze nie ma, dlatego piszę, aby wyczytać waszych rad. Po to piszę i pytam aby poczytać co bardziej doświadczeni i mądrzejsi w danym temacie mają do powiedzenia, przecież nie przekonuję do swoich racji nikogo, piszę co mi wykonawcy mówią i proszę o wasze odniesienie się do tego. noc mógłbyś rozwinąć temat dotyczący źle działających wentylacji i złej izolacji dachu? Bo żadnych decyzji podjętych nie mam i chętnie poznam twoje zdanie i z góry dzięki za nie. Tomaszs131 których rad dokładnie mam wysłuchać? Bo było już kilka sprzecznych i już powoli się w nich gubię. Tobie również dzięki za ewentualną odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scouser88 24.01.2015 20:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 plusfoto Ocieplając tylko do stropu będę musiał ocieplić dodatkowo od wewnątrz i od góry (bo mam zostawioną przerwę między szczytami a deskowaniem) ściany szczytowe tak? Czyli koszty się zbliżą. A na strychu będą biegły kanały od reku, co prawda są ocieplone ale powiadają że lepiej jak na strychu będzie dla nich ciepło. Słyszałem też że na nieocieplonym strychu może powstawać problem wilgoci, ale mogę się oczywiście mylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 24.01.2015 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Kiedys bodajze Liwko wspomnial iz z wyrzutni wydostaje sie tyle wilgoci, ze ma zacieki na elewacji. Niezabardzo sie tym martwi bo brak jeszcze tynku.W zimie WM wiekszosc wilgoci wyciaga z budynku, w wiekszosci przypadkow jest tak sucho, ze trzeba pomieszczenia nawilzac. Wyrzutnie przebij poza granice budynku a wrzutnie staraj sie umiejscowic jak najblizej jednostki WM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 24.01.2015 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 plusfoto ja mam natrysnieta piane do kalenicy i roznica m2miedzy ta opcja a opcja skosy + sufit jetkowy wyniosla 20m2. Wiec roznica znowusz nie taka znaczaca. Pod stropik jestkowy dalem welne, a na strychu chce miec mozliwosc oberwacji piany czy aby jak to wrozy nasz forumowy spec sodoma z gomora nie zamieszka;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 24.01.2015 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2015 Gdybym miał taką różnicę może też bym tak zrobił. Ale u mnie ta różnica to niemal 100m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 25.01.2015 04:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 (edytowane) To jak to jest, pianka jest paroprzepuszczalna tylko w jedną stronę? twoje wątpliwości są jak najbardziej słuszne, my na tym forum mamy identyczne wrażenie robienia w balona przez marketingowców od piany baśniami tysiąca i jednej nocy zależy mi na ciepłym i szczelnym domu nie wydaje mi się, w tym wątku jak na razie prezentujesz wyłącznie rozwiązania zimne i niezbyt szczelne przykład: paroizolacja aktywna jest 100 razy bardziej dziurawa od foli metalizowanej, a pianka OK jest co najwyżej tak ciepła jak najtańsza marketowa szmata wełnopodobna ergo: chcesz mieć tanio ciepło i szczelnie to zmień materiały, bo na tym co masz obecnie to ci wyjdzie co najwyżej zwykły domek normowy PS poniżej cytat mata gdzie widać jak na dłoni jak się mota czy dawać czy nie dawać folię Co do szczelności (...) W główce ND się nie zmieściło, że jest technologia i materiał który pozwala na uzyskanie takiego wyniku bez "torby foliowej". Dlaczego to takie ważne? Bo to znaczy, że w przeciwieństwie do wełny nie wymaga, w pomieszczeniach mieszkalnych, folii która blokuje klimatyczną możliwość migracji. Co do decyzji P. Tomasza o dodatkowej wełnie. Odradzałem mu ją bo, moim zdaniem, nic dodatkowego (oprócz kosztu) mu nie przymiesie. Potrafię jednak zrozumieć, że chciał być w zgodzie z wzorami Edytowane 25 Stycznia 2015 przez mxxxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 25.01.2015 04:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 Pamiętać też należy o istnieniu ciężkich do usunięcia lub zniwelowania mostków parowych jakimi są, po prostu, ściany wewnętrzne. Lepiej zapewnić możliwość migracji powrotnej niż dopuścić do miejscowego kumulowania pary a co za tym idzie ryzyka powstania zawilgoceń. i oto mamy jak na dłoni kolejną bzdurę sytuacja powyżej opisana dotyczy starodawnych domków w ogóle nieocieplone z ubiegłego wieku, gdzie w zimnych murach w punkcie rosy następowało wkroplenie kondensatu obecnie budowane domki zgodne z normą nie mają żadnej fizycznej możliwości doprowadzić się do takiego stanu, przyklejenie na ścianie 20cm styropianu automatem podnosi temperaturę cegły na +17 stopni, czyli w praktyce punkt rosy wypada daleko poza murem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 25.01.2015 04:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 na strychu chce miec mozliwosc oberwacji piany i co tam zaobserwowałeś ?? pochwal się na forum jak to ci woda z wełny kubkami wylatuje, nie nisz marzeń mat3006, jesteś jedynym możliwym na tym forum który mógłby zauważyć cokolwiek z jego baśni PS i przy okazji pochwal się własnoręcznie jak to zostałeś zmoderowany za pajacowanie bo tam wyżej mat3006 zażyczył sobie przypomnieć wszystkim co to było gdy w marketingu piany zabrakło argumentów i poszliście w obelgi w efekcie czego wyleciało masę postów oraz przy okazji permanentnie pożegnał się z forum Kshu.int Konrad J. muras albo przypomnij z jakiego to postu Ostatnio edytowane przez Elfir ; 11-12-2014 o 14:44 Powód: moderowano [niekulturalne odzywki] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 25.01.2015 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 (edytowane) Widze, ze nie masz sie juz czego czepic. Co sie tyczy piany, jestem zadowolony.W zeszlym roku dokonalem pomiaru temp. na stryszku +13oC na zew. bylo -14.Przypominam grubosc piany- 22cm. Edytowane 25 Stycznia 2015 przez Tomaszs131 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.