Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wnęka w ścianie nośnej?

majka8

Recommended Posts

Witajcie,

jestem zielona jeśli chodzi o sprawy remontowe, więc chciałabym poradzić się bardziej doświadczonych osób czy mój pomysł jest możliwy do zrealizowania.

Wymyśliłam sobie, że w salonie zrobię 10cm wnękę jak na zdjęciu poniżej.

http://images70.fotosik.pl/498/071ecf6c23855f4bgen.jpg

Ściana, na której miałaby powstać wnęka oddziela jedną klatkę schodową od drugiej i jest zrobiona z pustaków.

http://images66.fotosik.pl/503/2f29e21e66d23787gen.png

Czy istnieje możliwość, aby wykuć w takiej ścianie wnękę o głębokości 5cm (a drugie 5cm uzyskać nadbudowując resztę ściany kartongipsem?

Czy jednak jest to zbyt inwazyjne przedsięwzięcie i jedyną mozliwością jest nadbudowanie ściany 10cm kartongipsem i w nim wycięcie wnęki?

Z góry dzięki za radę!

A ściana na pewno jest nośna? Wygląda to jak blok w konstrukcji żelbetowej....

Jeśli to blok i jest to ściana nośna to na pewno potrzebujesz zezwoleń i przeliczeń czy nie osłabisz konstrukcji. Druga kwestia to fakt, że jeśli jest to blok to robiąc ściankę cieńszą, a ogradza klatkę schodową zastanów się czy na klatce nie będzie słychać wszystkiego co mówisz w salonie.

A ściana na pewno jest nośna? Wygląda to jak blok w konstrukcji żelbetowej....

Jeśli to blok i jest to ściana nośna to na pewno potrzebujesz zezwoleń i przeliczeń czy nie osłabisz konstrukcji. Druga kwestia to fakt, że jeśli jest to blok to robiąc ściankę cieńszą, a ogradza klatkę schodową zastanów się czy na klatce nie będzie słychać wszystkiego co mówisz w salonie.

Jestem zielona w tym temacie, więc nie mam pewności czy to nośna...

To mieszkanie na ostatnim pietrze. Za tą ścianą jest mieszkanie sąsiada z innej klatki.

Na zdjęciu widać małą szczelinę przez którą przenika światło. Spowodowane jest to tym, że moje mieszkanie jest wysunięte w stosunku do mieszkania sąsiada i metr ściany mojego salonu to ściana jego balkonu.