kriszx47 09.01.2015 22:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 (edytowane) Witam. Proszę was forumowicze o pomoc, doradźcie jakie ogrzewanie, rozwiązanie byście zastosowali do takiego domu jak na poniższym rysunku. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b1620f75998f5284.html Dom parterowy o pow. użytkowej 140 m2. (poddasze jak na razie będzie nieużytkowe, ocieplimy strop, nie dach) Technologia – porotherm 25 + 15 styropian. W domu ma być wodne ogrzewanie podłogowe, ewentualnie tylko w sypialniach kaloryfery i dodatkowo w łazienkach drabinki do suszenia ręczników. Kotłownia – będzie w niej komin (na razie myślimy o systemowym bo taniej, szybciej, łatwiej niż murować tradycyjnie) do obsługi kominka ale będzie tez dodatkowy kanał albo i 2 w razie jakby kiedyś się odmieniło i może jakiś piec na ekogroszek czy coś podobnego chciałoby się zainstalować. W kotłowni będzie też pralka i umywalka. Łazienka 1 – najdalej położona od kotłowni . (wanna, prysznic, 2 umywalki) Czy takie rozwiązanie jak na rysunku się sprawdzi? Pewnie będzie trzeba zrobić cyrkulacje/pompki żeby na wodę ciepłą długo nie czekać. Czy lepiej przenieść się z piecem CO i zasobnikiem do którejś z łazienek? Myśleliśmy na razie o piecu kondensacyjnym bo czytając w necie dowiedzieliśmy się, że do mocy 21 kW można spaliny odprowadzać na zewnątrz przez ścianę, nie trzeba kominem (a kolejnego nie chcemy budować) wtedy taki piec mógłby być zamontowany w którejś z łazienek jeśli tak doradzicie. Jeśli piec kondensacyjny to jedno czy dwu funkcyjny? Kiedy z zasobnikiem? …czy może jakiś przepływowy piecyk w łazience nr 1 z której będziemy często korzystać, łazienka nr 2 z zasobnika z pieca który grzałby też podłogówkę/kaloryfery (i zostałby sobie w kotłowni) a w kuchni tylko elektryczny pojemnościowy (np. 10L) podgrzewacz wody pod zlewem? Prosimy o pomoc i rady, ruszamy z budową na wiosnę. Będziemy bardzo wdzięczni. Edytowane 9 Stycznia 2015 przez kriszx47 dodanie obrazka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 10.01.2015 04:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 kondensat najmniejszej mocy jaki się da znaleźć np: 2-12KW który oczywiście będzie wpięty bezpośrednio w podłogówkę i będzie ją zasilał temperaturami 25-35K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 10.01.2015 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 będzie ją zasilał temperaturami 25-35K to blisko zera absolutnego, może nie nagrzać domu przy takim zasilaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 10.01.2015 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Jeśli gaz do CO i CWU, to o jak najniższej mocy minimalnej, oczywiście jednofunkcyjny z zasobnikiem ciepłej wody. Weź pod uwagę także to, by serwis był niedaleko. Jego pojemność dopasuj do ilości mieszkańców i zwyczajów kąpielowych. Na 2-3 osoby przeciętnie powinno wystarczyć 120l. Jeśli jednak wszyscy o jednej porze, będą chcieli brać kąpiel w wannie lub tych osób zamieszka więcej, to CWU może zabraknąć. Rurki wody poprowadź w warstwie izolacji podłogowej by nie grzały gruntu pod domem.Jeśli przeniesiesz kocioł gazowy do łazienki nr. 2 to jest szansa że obejdziesz się bez cyrkulacji. Ekonomiczno-komfortowa odległość kranów od zasobnika CWU to około 6-7 metrów. Nieekonomiczne jest robienie długich magistrali CWU o dużych średnicach. Lepiej zrobić więcej nitek o małych średnicach. Montowanie źródeł CWU przy każdym kranie jest nieekonomiczne i niezbyt komfortowe (zależy oczywiście od zwyczajów i trybu życia mieszkańców). Lepiej zapomnij o łączeniu grzejników z ogrzewaniem podłogowym. To często rodzi problemy z wykonaniem (nieuświadomieni fachowcy) i sterowaniem. Jeśli w części domu założysz grzejniki, to później jak prawie wszyscy (z małymi wyjątkami) będziesz żałował że nie masz 100% podłogówki. Kalafiory wodne w łazience na początku sobie odpuść. Jeśli będą potrzebne, założysz olejowe na prąd z wyłącznikiem czasowym, bardziej komfortowe. Po braku kominów wentylacyjnych wnoszę że będzie WM. Połączenie skutecznej WM z podłogówką powoduje naprawdę szybkie wysychanie w łazience. Mam tak od 2 lat, działa wyśmienicie bez grzejników.Poważnie bierzesz pod uwagę pellet czy ekogroszek? W 21 wieku? Po co? Przy dobrze wykonanej izolacji, po 1 roku powinieneś zejść do 2000-2500zł/sezon za CO i CWU. Czy chcesz oszczędzać na ogrzewaniu 100-200 złotych, zajmować się syfem, kotłem węglowym, przeznaczyć na niego pomieszczenie zamiast np. na pralnię? Nie ma to sensu.W razie czego masz przecież kominek na drewno w salonie. Jeśli dopilnujesz izolacji, to w kominku będziesz palił tylko dla gości od wielkiego dzwonu. Nie opłaca się grzać drewnem w kominku mając podłogówkę z kotłem gazowym. Cały uzysk z kominka i tak WM będzie wywalać na zewnątrz. W dobrym domu, nie sposób długo wytrzymać z rozpalonym kominkiem. Temperatura wewnątrz wprost zabija. Trzeba szybko przełączać wentylację na najwyższy wydatek. I kominek w razie "W" zapewni ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 11.01.2015 02:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 Poważnie bierzesz pod uwagę pellet czy ekogroszek? W 21 wieku? Po co? Przy dobrze wykonanej izolacji, po 1 roku powinieneś zejść do 2000-2500zł/sezon za CO i CWU. Czy chcesz oszczędzać na ogrzewaniu 100-200 złotych, zajmować się syfem, kotłem węglowym, przeznaczyć na niego pomieszczenie zamiast np. na pralnię? Nie ma to sensu. Zielona Góra piękne miasto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kriszx47 12.01.2015 20:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 (edytowane) noc - właśnie na taką odpowiedź (naukę) czekałem i chcę więcej ...Arturo72 - nie wiem co twój post z cytatem miał wnieść aczkolwiek ZG z której jest noc to faktycznie piękne miasto Dodam jeszcze parę szczegółów: Nie będzie rekuperacji w domu. Będą zwykłe wywiewy z pomieszczeń (w sufitach) rurami/kanałami przez poddasze, parę kominków wentylacyjny z blachodachówki i tyle Kominek - myślimy nad rozprowadzeniem rur na poddaszu i zrobieniem DGP. na cały dom. Poddasze na razie będzie (i raczej zostanie) nieużytkowe ...chociaż podnieśliśmy w proj. ściany kolankowe i zawsze będzie można zrobić użytkowe. Na razie ocieplamy strop - wełna 30cm - TU PYTANIE: Jeśli decydowałbym się na system DGP z kominka, to rury kłaść w tej warstwie wełny 30? czy na niej i jeszcze te rury izolować? Dachu nawet nie chcemy odeskować tylko od razu blachodachówkę położyć więc na poddaszu w zimę będzie lodówa - nie będzie to wychładzało tych rur z DGP za bardzo? Jeśli nie DGP to chociaż w najbliższym sąsiedztwie kominka zrobić wyloty ciepłego powietrza (salon, korytarz, kotłownia/pralnia, przedpokój może kuchnia) Izolacja domu - Porotherm 25 + styropian (średniej/lepszej jakości) 15 cm i okna 3 szybowe Powiedziano nam kiedyś, że do takiego domu 140m2 to piec o mocy ok 20kw powinien być (ale nie precyzowano jaki) Czy taki jak zalecacie - mpoplaw i noc - 2-12 kw to nie za mało? Prosiłbym o wyjaśnienie mi tej kwestii albo podanie linka i skierowanie to takiego temtu. Na razie jestem b. wdzięczny za odp. P.S. Chyba za radą zrobimy podłogówkę w całości jednak (chciociaż można w necie znaleźć sporo przeciwników tego zastosowania w sypialniach) hmm... Edytowane 12 Stycznia 2015 przez kriszx47 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 12.01.2015 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 Powiedziano nam kiedyś, że do takiego domu 140m2 to piec o mocy ok 20kw powinien być (ale nie precyzowano jaki) Czy taki jak zalecacie - mpoplaw i noc - 2-12 kw to nie za mało? Prosiłbym o wyjaśnienie mi tej kwestii albo podanie linka i skierowanie to takiego temtu. Na razie jestem b. wdzięczny za odp. P.S. Chyba za radą zrobimy podłogówkę w całości jednak (chciociaż można w necie znaleźć sporo przeciwników tego zastosowania w sypialniach) hmm... 2-12 kW to nie jest za mało. podłogówka wszędzie umożliwia łatwą zmianę źródła ciepła w przyszłości. w sypialni temperaturę można obniżyć na rotametrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kater-acme 12.01.2015 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 20 kW na to? Boszsz... tu pewnie i 10 kW to będzie za dużo. OZC robiłeś już? Ludzie od OZC mogą też Ci później zrobić projekt podłogówki - rozkład rurek, odstępy itd. Ale zacznij od OZC, to Ci otworzy trochę oczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 12.01.2015 22:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 20kW to raczej na dwa takie domy. Z ogrzewanymi garażami!Problem z kotłami na paliwa stałe jest taki, że najmniejsze nadają się tylko na duże domy. Rodzi to wiele problemów (wątki w ogrzewaniu z kotłami na pellet i ekogroch) i kosztów. Instalacja CO z którą jakoś przyzwoicie taki kocioł może współpracować ( łącznie z buforem) jest droga. Często lepiej (bo nie drożej) pominąć kominy i ogrzewać dom pompą ciepła lub gazem. Ja grzeje gazem z rurki kotłem 14-3kW. Po dwóch latach stwierdzam że jest za duży. Włącza się sporadycznie. ZA bieżący rok 950m3 CO+CWU, dom 147m2.W czym jest problem z podłogówką w sypialniach, bo nie kumam? Temp ustawisz tam sobie jaką zechcesz na rotametrze. Podłoga nie będzie tam nawet letnia, raczej wyczuwalny lekki chłód od podłogi przy 20-22oC wewnątrz. Co do DGP to niewiele pomogę. Dużo zależy od projektu domu. Sposób poprowadzenia rur trzeba dostosować do pomieszczeń. Na pewno nie można zostawić nieosłoniętych na zimnym strychu, trzeba izolować. A jak to się sprawuje, to nie wiem, nie użytkuję. Mało to, ale spałem u kolegi kilka razy z DGP. Powietrze nie było komfortowe, jakieś suche. Nie wiem jak jest u innych, może ktoś się pochwali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kriszx47 13.01.2015 17:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Czy to ozc = obliczenia zapotrzebowania ciepła to to samo co projektowana charakterystyka energetyczna?Taką proj. charakterystykę robiłem i wyszło:EK = 95 kWh(m2*rok)EP = 207 kWh(m2*rok)Wskaźnik rocznego zapotrzebowania.... to co na tym kolorowym pasku 111warunek EP kWh(m2*rok) = 111 < EP max kWh(m2*rok) = 120i na koniec podany bilans mocy: OGRZEWANIE - Zapotrzebowanie na moc Epom [kWh/rok] =256,45 Coś wam to mówi? (jak trzeba to wkleję to badanie całe albo prześlę zainteresowanym) Jeśli OZC to coś innego niż to świadectwo energetyczne to polecicie kogoś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 13.01.2015 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 strych warto ocieplić wełną chociaż 15 cm - można to zrobić w 2 osoby w pół dnia, polecam bo właz jest mostkiem termicznym. Co do ogrzewania to polecam powietrzną pompę ciepła do CO i CWU i żadnych kotłów ani kominów nie będzie potrzeba. Nad kominkiem warto się zastanowić bo z tego co widzę większości ich posiadaczy szybko przechodzi korzystanie z nich i zostaje grat za cenę którego można było zamontować np. klimatyzację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 13.01.2015 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Czy to ozc = obliczenia zapotrzebowania ciepła to to samo co projektowana charakterystyka energetyczna? Jeśli OZC to coś innego niż to świadectwo energetyczne to polecicie kogoś? To co innego - możesz sobie obliczyć to sam korzystając z kalkulatora pod linkiem: http://www.cieplowlasciwie.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Porządny hydraulik 18.01.2015 17:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 Niedawno czytałem w MI, że w domku jednorodzinnym cyrkulacja nie ma sensu bo...kosztuje 40zł rocznie;) Może to jest argument My w zasadzie nie pytamy klientów, chyba że koszt materiału (ile tego się nazbiera?) może im robić różnicę. Często przy kotłowni jest łazienka, ale kuchnia już musi być na drugim końcu parteru, z łazienką na piętrze też bywa różnie. U ciebie nie jest zbyt blisko, ja zostawiłbym kocioł w kotłowni i zrobił cyrkulację, dobrze ją pod siebie ustawił i na pewno będziecie zadowoleni. Co do ogrzewania ja bym zrezygnował całkowicie z grzejników, przy kotłach kondensacyjnych trzeba by było zwiększyć wymiary, po co to? Tendencje są takie, by grzać jak najzimniejszą wodą, może się okazać, że za 15lat nie będzie już można stosować źródeł ciepła dających 60 stopni na zasilaniu. Może trochę SF ale zawsze staram się odwieść klientów, oczywiście bez przesady, od szpecenia pomieszczeń grzejnikami. Poza najlepszym klimatem w pomieszczeniu zapewnia nam to też możliwość dowolnej aranżacji. A jak ktoś lubi kaloryfery... zawsze można sobie kilka powiesić Do podłogówki warto, zresztą jak zawsze, wziąć odpowiednią firmę, a nie Pana Staszka co ciotce dobrze zrobił. I tanio. Warto zainteresować się materiałem, chodzi mi o rurę. Jeśli w domku idzie np 1,5- 2km rury, a fachowiec ma do dyspozycji rury po 1,05zł/m i za 6zł/m całkiem rozsądnie byłoby wybierając ofertę porównać poza, końcową ceną, też klasę użytych materiałów. Mamy to zalane pod całą podłogą, pod kaflami, deskami, kamieniem... Wymiana może być bolesna. A może to tylko straszenie? Osobiście słyszałem o jednym przypadku rozwarstwienia się rury, nie podjąłem się naprawy z powodu braku czasu, dziś żałuję bo byłoby to pewnie ciekawe doświadczenie. I jeszcze wracając do wody ciepłej. W domku praktycznie zawsze montujemy kotły jednofunkcyjne z zasobnikiem stojącym. Niektóre wiszące mają U zamiast wężownicy czy płaszcza - długo grzeją wodę. Im mniejsza maksymalna moc kotła, tym dłużej trwa nagrzanie wody w zasobniku Mam nadzieję, że coś pomogłem. Zawsze to o jeden głos więcej;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mxxxx 19.01.2015 04:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Jeśli w domku idzie np 1,5- 2km rury to znaczy że hydraulik walną na pałę rozstawy co 7cm bo nawet nie zauważył że mamy XXI wiek i rozstawy co 30cm to i tak za gęsto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 19.01.2015 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 To co innego - możesz sobie obliczyć to sam korzystając z kalkulatora pod linkiem: http://www.cieplowlasciwie.pl Nie obliczyc, a jedynie oszacować i to z dosyc duzym marginesem błedu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 19.01.2015 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Nie obliczyc, a jedynie oszacować i to z dosyc duzym marginesem błedu Zgadza się - ale gdy będzie chciał mieć pewnie i dokładnie to będzie wiedział gdzie się zgłosić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
IWONA PELLETS 28.02.2015 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2015 (edytowane) Witam, Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z naszymi najnowszymi produktami - KOMINKI HYBRYDOWE NA PELLET i DREWNO ! Z powodzeniem zastępują standardowe kotły - szczególnie w małych domach, w których nie ma miejsca na oddzielne pomieszczenie - kotłownię. Kominki mają zbiornik pelletu wystarczający na ok. 3 dni oraz można w nich spalać również drewno. Są w pełni automatyczne, a drzwi od kominka wystarczy otworzyć 1 raz w miesiącu. Sprawność 90% - moc 10 lub 13 kW. [ATTACH=CONFIG]306781[/ATTACH] Zapraszamy do komentarzy ! Pozdrawiamy http://www.iwonapellets.pl Edytowane 28 Lutego 2015 przez IWONA PELLETS nowy link filmu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.