Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Mieszkanie na biuro a prawo i zezwolenia


Rssid

Recommended Posts

Witam, jestem studentem II stopnia architektury i urbanistyki a zarazem inżynierem architektem...jak to jest wpisane na dyplomie. Za kilka miesięcy będę bronił swojej pracy mgr. Piszę ponieważ borykam się z pewnym problemem.

 

Sprawa wygląda tak, że "świeży" znajomy kupił mieszkanie (nowe w stanie surowym) i chce w nim zlokalizować swoje biuro. Mieszkanie ma ponad 100m2. Poprosił mnie abym mu wykonał projekt przebudowy wnętrza tak aby nadawało się ono na biuro typu "open space". Na szczęście bądź nieszczęście wiąże się to z wyburzeniem kilku ścianek działowych oddzielających od siebie pokoje, które jednocześnie nie przenoszą żadnych obciążeń ze sttropu. Reszta zostaje tj. kuchnia, łazienka, wszystkie piony. Jedynie instalacja elektryczna może ulec zmianie.

Ten znajomy inwestor ma już wybraną ekipę, która się tym zajmie. Robiłem mu projekt koncepcyjny zagospodarowania przestrzeni ale on chce także abym prowadził nad tym nadzór autorski, którego nigdy nie wykonywałem. Tym samym nie chciałbym sobie narobić jakichś prawnych kłopotów.

Jeżeli chodzi o moją osobę to doświadczenie w projektowaniu (w biurze) mam (nie jest ono wielkie ale jest), na budowach i remontach też bardzo często bywałem jako wykonawca-głównie mebli pod wymiar.

Tutaj pojawia się pytanie. Czy na taką inwestycję inwestor potrzebuje koniecznie na taką zmianę pozwolenie na przebudowę lub czy musi to zgłosić do urzędu/starostwa ??

Czy nie mając pełnych uprawnień (student II stopnia z ukończonym studiami I stopnia) mogę zaprojektować takie wnętrze i prowadzić nadzór autorski nad takim projektem wnętrza?

Wiem, że może się to wydawać błahe ale co osoba to inna odpowiedź i przyznam, że już sam zacząłem się wahać co do jednoznaczności odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem tutaj specjalistą, ale strony prawnej pierwsze co mi się nasuwa na myśl: