asolt 20.01.2015 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 I o to właśnie chodzi. Bo jeżeli mam zapłacić za projekt, to chciałbym w tym momencie zaoszczędzić na materiale. Nie pchać go bez sensu dla wątpliwych zysków (niższa o 0,05 stopnia temperatura zasilania). A jeżeli tego nie ma (projekty asolta), to rzeczywiście wolę za te pieniądze dokupić rurek i je wpakować w instalacje. Głupoty na forum potrafi pisac kazdy, udowodnij ze to co piszesz jest prawdą. Zdobadz mój projekt, moze ktos go udostepni, sprawdz wszystkie obliczenia (jezeli potrafisz), wypunktuj wszystkie błedy które popełniłemm w obliczeniach, podsumowaniach zestawieniach, rysunkach i zaprezentuj na forum. Kazdy z tych błedów uzasadnij, wtedy bedziesz wiarygodny, a tak jestes tylko zwykłym pieniaczem. Mogę Ciebie zapewnic ze twoje ostrzezenia przynoszą odwrotny skutek, byc moze to było twoim zamysłem, zapewniasz mi darmową reklamę której nie chcę, bo nie chcę nikomu odmawiać. A zatem czekam na merytoryczne uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 20.01.2015 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Każdy projektant projektuje z zapasem dla własnego bezpieczeństwa, ale są projektanci bardziej i mniej odważni ,ci bardziej odważni posiadają przeważnie większą wiedzę i "zużywają" mniej materiału do projektowania instalacji. No widzisz animuss, głupoty piszesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 20.01.2015 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Już raz to asolt wałkowaliśmy, twoje projekty można sobie w buty wsadzić. Nic, absolutnie nic na nich nie zyskamy. No może tylko nieco szybszą regulację, którą i tak i tak będziemy musieli skorygować. A jeżeli nadal znajdujesz jeleni na tym forum, to tylko o nich to świadczy, że nie potrafią nawet przez chwilę się nad tematem zastanowić. Dopiero jak pomieszkają kilka lat i "zrozumieją podłogówkę", zrozumieją również, że jest bardzo idioto odporna i nie warto płacić za projekt, przynajmniej taki jak twój.Natomiast jeżeli ktoś zrobiłby mi projekt, gdzie niemal wszystkie rurki bym miał pootwierane na maksa a temperatury takie jak zaprojektowane, to wtedy szacun. Wiedziałbym że wydałem na materiał ni mniej, ni więcej tylko tyle ile potrzeba, a opory mam też ni mniejsze ni większe tylko takie jakie potrzeba. No ale po taki projekt to nie do ciebie asolcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 20.01.2015 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Już raz to asolt wałkowaliśmy, twoje projekty można sobie w buty wsadzić. Nic, absolutnie nic na nich nie zyskamy. No może tylko nieco szybszą regulację, którą i tak i tak będziemy musieli skorygować. A jeżeli nadal znajdujesz jeleni na tym forum, to tylko o nich to świadczy, że nie potrafią nawet przez chwilę się nad tematem zastanowić. Dopiero jak pomieszkają kilka lat i "zrozumieją podłogówkę", zrozumieją również, że jest bardzo idioto odporna i nie warto płacić za projekt, przynajmniej taki jak twój. Natomiast jeżeli ktoś zrobiłby mi projekt, gdzie niemal wszystkie rurki bym miał pootwierane na maksa a temperatury takie jak zaprojektowane, to wtedy szacun. Wiedziałbym że wydałem na materiał ni mniej, ni więcej tylko tyle ile potrzeba, a opory mam też ni mniejsze ni większe tylko takie jakie potrzeba. No ale po taki projekt to nie do ciebie asolcie. Ty wałkowałes choc bez konkretów. Udowodnic błedów nie potrafisz bo sie na tym nie znasz i nie masz gdzie ich znalezc bo mojego projektu na oczy nie widziałes. Jezeli szukasz projektu bez rotametrów z otwartymi pętlami to sobie go zrób, znasz sie przeciez na tym. Policzysz sobie opory takie jakie chcesz, zrobisz równe pętle, dlaczego liczysz na kogos, przeciez juz zrozumiałes podłogówkę i mozesz byc projektantem pęłną gębą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 20.01.2015 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 To może prościej asolt, niech inni też zrozumieją.Mam położone rurki co 15cm, a w łazienkach co 10. Podłogówka działa bardzo dobrze, choć część pętli musiałem trochę podławić. Co bym zyskał gdybym zrobił u ciebie projekt. Czekam na odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 20.01.2015 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 To może prościej asolt, niech inni też zrozumieją. Mam położone rurki co 15cm, a w łazienkach co 10. Podłogówka działa bardzo dobrze, choć część pętli musiałem trochę podławić. Co bym zyskał gdybym zrobił u ciebie projekt. Czekam na odpowiedź. Moze ja najpierw sie doczekam, masz wykazac wszystkie moje błedy, potem ja wypowiem sie odnosnie twojej podłogowki. Są zarzuty i oszczerstwa i powinny one byc merytorycznie uzasadnione, merytorycznie czyli z ogólnie obowiazującymi normami, przepisami, rozporzadzeniami, oraz aktualną wiedzą akademicką w tym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 20.01.2015 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Moze ja najpierw sie doczekam, masz wykazac wszystkie moje błedy, potem ja wypowiem sie odnosnie twojej podłogowki. Są zarzuty i oszczerstwa i powinny one byc merytorycznie uzasadnione, merytorycznie czyli z ogólnie obowiazującymi normami, przepisami, rozporzadzeniami, oraz aktualną wiedzą akademicką w tym zakresie. Jakoś mnie to nie dziwi, że się kolejny raz wymigałeś od odpowiedzi A może ktoś inny zna na to odpowiedź? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 20.01.2015 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 To może takie pytanie. Co ile rozstawić rurki w ,,wylewce " grubości +/- 60cm i na jakiej głębokości ,w domu o zużyciu <15kWh/m2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 20.01.2015 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Jakoś mnie to nie dziwi, że się kolejny raz wymigałeś od odpowiedzi A może ktoś inny zna na to odpowiedź? Nie wiem kto sie miga, przeciez odpowiedziałem ze wypowiem sie na temat twojej podłogówki po wykazaniu i uzasadnieniu wszystkich moich błedów. Łatwo jest kogos pomówic nie mając zadnych argumentów, forum jest (?) anonimowe. Dlaczego sie nie podpiszesz pod wszystkimi swoimi zarzutami, a dodatkowo obrazasz innych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 20.01.2015 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 To może takie pytanie. Co ile rozstawić rurki w ,,wylewce " grubości +/- 60cm i na jakiej głębokości ,w domu o zużyciu <15kWh/m2? Dobrze trafiłes Liwko juz "zrozumiał" swoją podłogówkę i dla niego takie pytanie to jak bułka z masłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 20.01.2015 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 To może takie pytanie. Co ile rozstawić rurki w ,,wylewce " grubości +/- 60cm i na jakiej głębokości ,w domu o zużyciu <15kWh/m2? Zrób wszędzie co 15cm, a w łazienkach co 10. Najwyżej podławisz, tak jak to się robi w projektach asolta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 20.01.2015 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 To może takie pytanie. Co ile rozstawić rurki w ,,wylewce " grubości +/- 60cm i na jakiej głębokości ,w domu o zużyciu <15kWh/m2? Nie wiem do kogo zadałeś to pytanie, ale ja bym chciał w takim wypadku (jak w każdym innym) żeby zrobione to było optymalnie. Ani za dużo, ani za mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 20.01.2015 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 No. Teraz już wiem . Forum to jednak kopalnia wiedzy:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 20.01.2015 09:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 No. Teraz już wiem . Forum to jednak kopalnia wiedzy:D I nie wziąłem za to ani złotówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 20.01.2015 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Jestem gotów zaszaleć i wydać tą złotówkę. Odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerado28 20.01.2015 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Jestem gotów zaszaleć i wydać tą złotówkę. Odpowiedz. Nastała cisza... Wikipedia się przegrzewa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 20.01.2015 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Szanowni Panowie, nie chciałbym wnikać w Wasze spory, jednak informacje "idą w świat" i póżniej jest problem z klientami, którzy czytają bez zrozumienia i pewne "prawdy objawione" przyjmują za niepodważalne.Tu chciałbym się odnieść do kilku wypowiedzi. Po pierwsze, animuss wspomniał że na wygrzanej wylewce naturalnie krańcowe zmiany temperatury nie szkodzą posadce drewnianej i słusznie.Problem w tym, że wylewka betonowa stabilność wilgotnościową uzyskuje, w zależności od grubości, po dwóch trzech latach (badania Lund Universitet).Dotychczas wszyscy producenci zalecają wygrzewanie wylewki w temperaturze ok. 50 - 55oC. Jak to zrobić przy pompie ciepła?Dalej przy rzadkim rozstawie rurek i pompie ciepła nie wygrzejemy wylewki równomiernie, ciepło i wilgoć będą szły najkrótszą drogą, nad rurką- do góry.Pozostała między rurkami wilgoć uaktywni się po zainstalowaniu posadzki drewnianej, kiedy to wylewka osiągnie wyższą i bardziej jednorodną temperaturę. Tego posadzka drewniana nie lubi.Stąd mam przekonanie do zagęszczania rurek, bo przynajmniej wygrzanie wylewki jest bardziej skuteczne. Kol. liwko pisze o różnicy 0,05oC zasilenia po zagęszczeniu rurek. To jest dalekie od rzeczywistości. Podwojone zagęszczenie rurek np z 25 cm na 12,5 cm pozwala obniżyć temperaturę wody w rurkach o około 5oC (stukrotna różnica?), co przy posadzkach drewnianych ma istotne znaczenie. Dzisiejsze budynki pozwalają przy posadzkach ceramicznych dać rozstaw nawet 30 cm z pełną skutecznością działania ogrzewania. Jednak dzisiejsi klienci mają bardzo zróżnicowane wymagania, często życzą sobie lite, dosyć szerokie i stosunkowo grube deski na podłodze.Klient nasz pan i tu kłania się staranne podejście do tematu, począwszy od izolacji pod wylewką, poprzez odpowiednie zaprojektowanie ogrzewania i podobne wykonanie posadzki.Szanujmy tych co potrafią policzyć jak również tych, którzy zajmują się wykonawstwem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 20.01.2015 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Kol. liwko pisze o różnicy 0,05oC zasilenia po zagęszczeniu rurek. To jest dalekie od rzeczywistości. Podwojone zagęszczenie rurek np z 25 cm na 12,5 cm pozwala obniżyć temperaturę wody w rurkach o około 5oC (stukrotna różnica?), co przy posadzkach drewnianych ma istotne znaczenie. Po pierwsze nie stukrotna a dwukrotna, a po drugie te 0,005 stopnia było tylko dla zobrazowania sytuacji. Ale tak jak napisałeś, gęściej rurki to niższa temperatura zasilania (za to wyższe koszty) i lepszym rozwiązaniem będzie wydać te pieniądze na rurki niż na projekt. Wydamy tyle samo a działać będzie lepiej. Najwyżej niektóre obwody podławimy tak jak to jest w projektach asolta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 20.01.2015 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Jestem gotów zaszaleć i wydać tą złotówkę. Odpowiedz. Przecież otrzymałeś odpowiedź. Kładziesz wszędzie co 15cm, w łazienkach co 10 i dławisz tak jak to ma miejsce w projektach asolta. Widzisz gdzieś różnice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 20.01.2015 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 ,,Problem w tym, że wylewka betonowa stabilność wilgotnościową uzyskuje, w zależności od grubości, po dwóch trzech latach (badania Lund Universitet).Dotychczas wszyscy producenci zalecają wygrzewanie wylewki w temperaturze ok. 50 - 55oC. Jak to zrobić przy pompie ciepła?,, A jak kto ma kaloryfery? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.