fza1719512880 25.01.2015 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 (edytowane) Witam.Nigdzie nie mogę znaleźć informacji nt. kołków mocujących płyty do ściany. A konkretnie czy talerzyk jest niezbędny. Otóż kupiłem takie kołki na Alle, ale są bez tych talerzyków. Na moje pytanie o nie, sprzedawca podał mi link do filmu instruktażowego, gdzie płaty mocowane są na same kołki, Fakt, sam kołek też ma "łepek" o średnicy ponad 3 cm, ale jak mi tłumaczył znajomy, chodzi o to że ten dodatkowy talerzyk sprężynuje i dodatkowo amortyzuje jakieś naprężenia.I tu moje pytanie do fachowców, co z tymi talerzykami, są niezbędne, czy można je sobie odpuścić? Sama płyta i tak będzie do ściany przyklejona, kołki będą tylko "na wszelki wypadek".Pozdrawiam. Edytowane 25 Stycznia 2015 przez f@za Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ktototaki 25.01.2015 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 zawsze możesz skorzystać z prawa zwrotu do 14 dni bez podania przyczyny i zamówić nowe ta gdzie mają kołki z talerzykami.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fza1719512880 25.01.2015 10:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 To wiem, ale dlatego pytam, bo nie wiem czy warto komuś (i sobie) gitarę zawrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 25.01.2015 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 (edytowane) co z tymi talerzykami, są niezbędne, czy można je sobie odpuścić? Płyty krzemianowo-wapniowe to nie styropian Same "w sobie" są dość twarde i wytrzymałe, więc moim zdaniem talerzyki nie są konieczne. Taką obudowę kominka sam wykonałem już kilka lat temu (bez talerzyków) i jak dotąd nic się nie dzieje. Ważniejszą sprawą było położenie na tych płytach warstwy kleju z zatopioną siatką, która to "skorupa" doskonale je obejmuje i wzmacnia. Na narożach dałem kątowniki aluminiowe z siatką. Płyty przykręciłem wkrętami do stelaża stalowego (z takich samych profili, jak do g/k) Edytowane 25 Stycznia 2015 przez Konto usunięte_12* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fza1719512880 25.01.2015 19:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 A klej do siatki dałeś jakiś dedykowany, czy zwykły (czyt.kafelkowo-ociepleniowy)? Czopuch będę obudowywał płytą gr.3cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 25.01.2015 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 A klej do siatki dałeś jakiś dedykowany, czy zwykły (czyt.kafelkowo-ociepleniowy)? Czopuch będę obudowywał płytą gr.3cm. Klej - zwykły (do ociepleń). Należy tylko pamiętać (zresztą zgodnie z instrukcją producenta) o nasączeniu pędzlem zewnętrznych ścian obudowy specjalnym impregnatem dedykowanych przez producenta tych płyt (aby klej się lepiej "trzymał"). Pozdrawiam P.S. Też wykonałem obudowę z tych płyt 3 cm (jedynie płyty na izolację od strony ściany dałem grubsze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fza1719512880 25.01.2015 20:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 (edytowane) (jedynie płyty na izolację od strony ściany dałem grubsze). Może głupio zapytam, ale czemu? Drewno? U mnie "żeliwo" zabudowane będzie w rogu pomieszczenia, jedna ściana pustak, druga filar kominowy (wymurowany z cegły). Od dłuższego czasu siedzę i czytam, i wydaje mi się, że w moim przypadku na ścianę 3cm powinno wystarczyć. Ale jeśli się mylę, to dokupię i dołożę... Edytowane 25 Stycznia 2015 przez f@za Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 26.01.2015 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 (edytowane) Może głupio zapytam, ale czemu? Może przedobrzyłem, ale świadomie Pozostałe ścianki obudowy (front i boki) są swobodne - mogą się rozszerzać/wydłużać swobodnie. Ponieważ tę ściankę tylną przykleiłem klejem, więc obawiając się, że nawet małe naprężenia cieplne mogą zerwać to klejone połączenie - dałem ściankę grubszą, aby lepiej izolowała od sztywnej i grubej ściany nośnej (w moim przypadku porotherm 25). inaczej pisząc - nie chciałem, aby obudowa "odeszła" od ściany nośnej Jednocześnie chciałem też, aby żadne ciepło nie "wchodziło" w tę grubą ścianę nośną, tylko wędrowało dalej instalacją DGP do pokoi na górze A z tych "letnich" (podczas palenia) ścianek bocznych i frontu niech sobie ta niewielka ilość ciepła idzie do salonu Edytowane 26 Stycznia 2015 przez Konto usunięte_12* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.