fza1719512880 25.01.2015 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 (edytowane) Witam.Nigdzie nie mogę znaleźć informacji nt. kołków mocujących płyty do ściany. A konkretnie czy talerzyk jest niezbędny. Otóż kupiłem takie kołki na Alle, ale są bez tych talerzyków. Na moje pytanie o nie, sprzedawca podał mi link do filmu instruktażowego, gdzie płaty mocowane są na same kołki, Fakt, sam kołek też ma "łepek" o średnicy ponad 3 cm, ale jak mi tłumaczył znajomy, chodzi o to że ten dodatkowy talerzyk sprężynuje i dodatkowo amortyzuje jakieś naprężenia.I tu moje pytanie do fachowców, co z tymi talerzykami, są niezbędne, czy można je sobie odpuścić? Sama płyta i tak będzie do ściany przyklejona, kołki będą tylko "na wszelki wypadek".Pozdrawiam. Edytowane 25 Stycznia 2015 przez f@za Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/197373-ko%C5%82ki-do-p%C5%82yt-izolacyjnych-krzemianowo-wapniowych/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ktototaki 25.01.2015 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 zawsze możesz skorzystać z prawa zwrotu do 14 dni bez podania przyczyny i zamówić nowe ta gdzie mają kołki z talerzykami.... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/197373-ko%C5%82ki-do-p%C5%82yt-izolacyjnych-krzemianowo-wapniowych/#findComment-6718232 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fza1719512880 25.01.2015 10:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 To wiem, ale dlatego pytam, bo nie wiem czy warto komuś (i sobie) gitarę zawrać Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/197373-ko%C5%82ki-do-p%C5%82yt-izolacyjnych-krzemianowo-wapniowych/#findComment-6718264 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 25.01.2015 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 (edytowane) co z tymi talerzykami, są niezbędne, czy można je sobie odpuścić? Płyty krzemianowo-wapniowe to nie styropian Same "w sobie" są dość twarde i wytrzymałe, więc moim zdaniem talerzyki nie są konieczne. Taką obudowę kominka sam wykonałem już kilka lat temu (bez talerzyków) i jak dotąd nic się nie dzieje. Ważniejszą sprawą było położenie na tych płytach warstwy kleju z zatopioną siatką, która to "skorupa" doskonale je obejmuje i wzmacnia. Na narożach dałem kątowniki aluminiowe z siatką. Płyty przykręciłem wkrętami do stelaża stalowego (z takich samych profili, jak do g/k) Edytowane 25 Stycznia 2015 przez Konto usunięte_12* Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/197373-ko%C5%82ki-do-p%C5%82yt-izolacyjnych-krzemianowo-wapniowych/#findComment-6718282 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fza1719512880 25.01.2015 19:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 A klej do siatki dałeś jakiś dedykowany, czy zwykły (czyt.kafelkowo-ociepleniowy)? Czopuch będę obudowywał płytą gr.3cm. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/197373-ko%C5%82ki-do-p%C5%82yt-izolacyjnych-krzemianowo-wapniowych/#findComment-6718960 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 25.01.2015 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 A klej do siatki dałeś jakiś dedykowany, czy zwykły (czyt.kafelkowo-ociepleniowy)? Czopuch będę obudowywał płytą gr.3cm. Klej - zwykły (do ociepleń). Należy tylko pamiętać (zresztą zgodnie z instrukcją producenta) o nasączeniu pędzlem zewnętrznych ścian obudowy specjalnym impregnatem dedykowanych przez producenta tych płyt (aby klej się lepiej "trzymał"). Pozdrawiam P.S. Też wykonałem obudowę z tych płyt 3 cm (jedynie płyty na izolację od strony ściany dałem grubsze). Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/197373-ko%C5%82ki-do-p%C5%82yt-izolacyjnych-krzemianowo-wapniowych/#findComment-6719000 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fza1719512880 25.01.2015 20:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 (edytowane) (jedynie płyty na izolację od strony ściany dałem grubsze). Może głupio zapytam, ale czemu? Drewno? U mnie "żeliwo" zabudowane będzie w rogu pomieszczenia, jedna ściana pustak, druga filar kominowy (wymurowany z cegły). Od dłuższego czasu siedzę i czytam, i wydaje mi się, że w moim przypadku na ścianę 3cm powinno wystarczyć. Ale jeśli się mylę, to dokupię i dołożę... Edytowane 25 Stycznia 2015 przez f@za Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/197373-ko%C5%82ki-do-p%C5%82yt-izolacyjnych-krzemianowo-wapniowych/#findComment-6719085 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 26.01.2015 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2015 (edytowane) Może głupio zapytam, ale czemu? Może przedobrzyłem, ale świadomie Pozostałe ścianki obudowy (front i boki) są swobodne - mogą się rozszerzać/wydłużać swobodnie. Ponieważ tę ściankę tylną przykleiłem klejem, więc obawiając się, że nawet małe naprężenia cieplne mogą zerwać to klejone połączenie - dałem ściankę grubszą, aby lepiej izolowała od sztywnej i grubej ściany nośnej (w moim przypadku porotherm 25). inaczej pisząc - nie chciałem, aby obudowa "odeszła" od ściany nośnej Jednocześnie chciałem też, aby żadne ciepło nie "wchodziło" w tę grubą ścianę nośną, tylko wędrowało dalej instalacją DGP do pokoi na górze A z tych "letnich" (podczas palenia) ścianek bocznych i frontu niech sobie ta niewielka ilość ciepła idzie do salonu Edytowane 26 Stycznia 2015 przez Konto usunięte_12* Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/197373-ko%C5%82ki-do-p%C5%82yt-izolacyjnych-krzemianowo-wapniowych/#findComment-6720475 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.