Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kołki do płyt izolacyjnych krzemianowo-wapniowych.


fza1719512880

Recommended Posts

Witam.

Nigdzie nie mogę znaleźć informacji nt. kołków mocujących płyty do ściany. A konkretnie czy talerzyk jest niezbędny. Otóż kupiłem takie kołki na Alle, ale są bez tych talerzyków. Na moje pytanie o nie, sprzedawca podał mi link do filmu instruktażowego, gdzie płaty mocowane są na same kołki, Fakt, sam kołek też ma "łepek" o średnicy ponad 3 cm, ale jak mi tłumaczył znajomy, chodzi o to że ten dodatkowy talerzyk sprężynuje i dodatkowo amortyzuje jakieś naprężenia.

I tu moje pytanie do fachowców, co z tymi talerzykami, są niezbędne, czy można je sobie odpuścić? Sama płyta i tak będzie do ściany przyklejona, kołki będą tylko "na wszelki wypadek".

Pozdrawiam.

Edytowane przez f@za
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte_12*
co z tymi talerzykami, są niezbędne, czy można je sobie odpuścić?

Płyty krzemianowo-wapniowe to nie styropian :no:

Same "w sobie" są dość twarde i wytrzymałe, więc moim zdaniem talerzyki nie są konieczne.

Taką obudowę kominka sam wykonałem już kilka lat temu (bez talerzyków)

i jak dotąd nic się nie dzieje. Ważniejszą sprawą było położenie na tych płytach warstwy kleju z zatopioną siatką, która to "skorupa" doskonale je obejmuje i wzmacnia. Na narożach dałem kątowniki aluminiowe z siatką. Płyty przykręciłem wkrętami do stelaża stalowego (z takich samych profili, jak do g/k) :)

Edytowane przez Konto usunięte_12*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte_12*
A klej do siatki dałeś jakiś dedykowany, czy zwykły (czyt.kafelkowo-ociepleniowy)? Czopuch będę obudowywał płytą gr.3cm.

Klej - zwykły (do ociepleń). Należy tylko pamiętać (zresztą zgodnie

z instrukcją producenta) o nasączeniu pędzlem zewnętrznych ścian obudowy specjalnym impregnatem dedykowanych przez producenta tych płyt (aby klej się lepiej "trzymał").

 

Pozdrawiam

P.S. Też wykonałem obudowę z tych płyt 3 cm (jedynie płyty na izolację od strony ściany dałem grubsze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(jedynie płyty na izolację od strony ściany dałem grubsze).

 

Może głupio zapytam, ale czemu? Drewno? U mnie "żeliwo" zabudowane będzie w rogu pomieszczenia, jedna ściana pustak, druga filar kominowy (wymurowany z cegły). Od dłuższego czasu siedzę i czytam, i wydaje mi się, że w moim przypadku na ścianę 3cm powinno wystarczyć. Ale jeśli się mylę, to dokupię i dołożę...

Edytowane przez f@za
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte_12*
Może głupio zapytam, ale czemu?

Może przedobrzyłem, ale świadomie ;) Pozostałe ścianki obudowy (front

i boki) są swobodne - mogą się rozszerzać/wydłużać swobodnie. Ponieważ tę ściankę tylną przykleiłem klejem, więc obawiając się, że nawet małe naprężenia cieplne mogą zerwać to klejone połączenie - dałem ściankę grubszą, aby lepiej izolowała od sztywnej i grubej ściany nośnej (w moim przypadku porotherm 25).

inaczej pisząc - nie chciałem, aby obudowa "odeszła" od ściany nośnej ;)

Jednocześnie chciałem też, aby żadne ciepło nie "wchodziło" w tę grubą ścianę nośną, tylko wędrowało dalej instalacją DGP do pokoi na górze :)

A z tych "letnich" (podczas palenia) ścianek bocznych i frontu niech sobie ta niewielka ilość ciepła idzie do salonu :)

Edytowane przez Konto usunięte_12*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...