Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam.

Nigdzie nie mogę znaleźć informacji nt. kołków mocujących płyty do ściany. A konkretnie czy talerzyk jest niezbędny. Otóż kupiłem takie kołki na Alle, ale są bez tych talerzyków. Na moje pytanie o nie, sprzedawca podał mi link do filmu instruktażowego, gdzie płaty mocowane są na same kołki, Fakt, sam kołek też ma "łepek" o średnicy ponad 3 cm, ale jak mi tłumaczył znajomy, chodzi o to że ten dodatkowy talerzyk sprężynuje i dodatkowo amortyzuje jakieś naprężenia.

I tu moje pytanie do fachowców, co z tymi talerzykami, są niezbędne, czy można je sobie odpuścić? Sama płyta i tak będzie do ściany przyklejona, kołki będą tylko "na wszelki wypadek".

Pozdrawiam.

Edytowane przez f@za
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/197373-ko%C5%82ki-do-p%C5%82yt-izolacyjnych-krzemianowo-wapniowych/
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte_12*
co z tymi talerzykami, są niezbędne, czy można je sobie odpuścić?

Płyty krzemianowo-wapniowe to nie styropian :no:

Same "w sobie" są dość twarde i wytrzymałe, więc moim zdaniem talerzyki nie są konieczne.

Taką obudowę kominka sam wykonałem już kilka lat temu (bez talerzyków)

i jak dotąd nic się nie dzieje. Ważniejszą sprawą było położenie na tych płytach warstwy kleju z zatopioną siatką, która to "skorupa" doskonale je obejmuje i wzmacnia. Na narożach dałem kątowniki aluminiowe z siatką. Płyty przykręciłem wkrętami do stelaża stalowego (z takich samych profili, jak do g/k) :)

Edytowane przez Konto usunięte_12*
Gość Konto usunięte_12*
A klej do siatki dałeś jakiś dedykowany, czy zwykły (czyt.kafelkowo-ociepleniowy)? Czopuch będę obudowywał płytą gr.3cm.

Klej - zwykły (do ociepleń). Należy tylko pamiętać (zresztą zgodnie

z instrukcją producenta) o nasączeniu pędzlem zewnętrznych ścian obudowy specjalnym impregnatem dedykowanych przez producenta tych płyt (aby klej się lepiej "trzymał").

 

Pozdrawiam

P.S. Też wykonałem obudowę z tych płyt 3 cm (jedynie płyty na izolację od strony ściany dałem grubsze).

(jedynie płyty na izolację od strony ściany dałem grubsze).

 

Może głupio zapytam, ale czemu? Drewno? U mnie "żeliwo" zabudowane będzie w rogu pomieszczenia, jedna ściana pustak, druga filar kominowy (wymurowany z cegły). Od dłuższego czasu siedzę i czytam, i wydaje mi się, że w moim przypadku na ścianę 3cm powinno wystarczyć. Ale jeśli się mylę, to dokupię i dołożę...

Edytowane przez f@za
Gość Konto usunięte_12*
Może głupio zapytam, ale czemu?

Może przedobrzyłem, ale świadomie ;) Pozostałe ścianki obudowy (front

i boki) są swobodne - mogą się rozszerzać/wydłużać swobodnie. Ponieważ tę ściankę tylną przykleiłem klejem, więc obawiając się, że nawet małe naprężenia cieplne mogą zerwać to klejone połączenie - dałem ściankę grubszą, aby lepiej izolowała od sztywnej i grubej ściany nośnej (w moim przypadku porotherm 25).

inaczej pisząc - nie chciałem, aby obudowa "odeszła" od ściany nośnej ;)

Jednocześnie chciałem też, aby żadne ciepło nie "wchodziło" w tę grubą ścianę nośną, tylko wędrowało dalej instalacją DGP do pokoi na górze :)

A z tych "letnich" (podczas palenia) ścianek bocznych i frontu niech sobie ta niewielka ilość ciepła idzie do salonu :)

Edytowane przez Konto usunięte_12*

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...